تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان

تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان

تهران گیربس به عنوان تعمیرگاه تخصصی گیربکس مگان انواع تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان را با کمترین هزینه انجام می دهد. هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان در این مجموعه با توجه به در نظر گرفتن اصل مشتری مداری و حداقل سود مناسب تر از سایر تعمیرگاه های گیربکس در تهران می باشد. برای اطلاع از هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان با ما تماس بگیرید.

نسل دوم مگان در ایران

شرکت فرانسوی رنو دو نسل از خودرو مگان را تولید کرده است. نسل اول ان به سالهای 1995 تا 2002 میلادی مربوط می شود. از سال 2002 تا سال 2008 تولید این خودرو تغییر کرده و قالب نسل دوم تولید شده است. این مدل توسط شرکت پارس خودرو مونتاژ و به بازار ایران عرضه شده است. این خودرو چهار سیلندر از موتور خطی F4R17 بهره می برد که حجم ان نزدیک به 2000 سی سی می باشد. حداکثر سرعن در مگان 195 کیلومتر در ساعت است و قدرت ان نیز 133 اسب بخار در دور موتور 5500 می باشد.

گیربکس اتوماتیک مگان از نوع چهار سرعته AL4 می باشد. فرمان مگان نیز الکتریکی است.

هشت نکته طلایی برای حفاظت از گیربکس اتوماتیک مگان

هر چه یک دستگاه پیشرفته تر باشد نیاز به نپهداری و انجام سرویسهای دوره ای برای آن دستگاه ضروری تر است. گیربکس اتوماتیک مگان نیز به عنوان یک دستگاه پیشرفته نسبت به انجام سرویسهای دوره ای بسیار حساس است و اگر به نحوی از آن استفاده شود که فشاری بیش از فشار طراحی را برای مدتی طولانی تحمل کند قطعا طول عمر ان کاهش می یابد و خیلی زود نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان خواهید داشت. در این بخش سعی می کنیم نکاتی طلایی برای حفاظت بیشتر از گیربکس اتوماتیک مگان را شرح دهیم.

  • خودروهای سنگین را بکسل نکنید: گیربکس اتوماتیک مگان طوری طراحی شده که خودرو را با تعداد سرنشین مشخص و بار معقول حرکت دهد. هر چه بار بیشتری در خودرو قرار بگیرد فشار بیشتری بر گیربکس اتوماتیک مگان وارد می آید. بکسل کردن خودروهای سنگین معمولا مشکلات متعددی را ایجاد می کند. مخصوصا در لحظه ابتدای حرکت فشار ناگهانی شدیدی بر گیربکس اتوماتیک مگان وارد می آید. لذا حتی اگر ناچار به بکسل کردن خودرویی شدید در نظر داشته باشید که بخ شکل کاملا آرام حرکت کنید تا فشار مضاعفی بر گیربکس اتوماتیک مگان وارد نیاید.
  • اجتناب از تعویض رینگ و لاستیک: برخی از کاربران و رانندگان در خودرو مگان و دیگر خودروها سعی می کنند خودرو را مطابق سلیقه خود تغییر دهند. از ان حمله تغییرات رینگ و لاستیک خودرو است. اگر قطر و عرض لاستیک شما به صورت غیر متعارف تغییر یابد به گیربکس اتوماتیک مگان فشار زیادی وارد خواهد آمد و قاعدتا طول عمر مفید گیربکس نیز کاهش خواهد یافت.
  • بازدید ظاهری گیربکس اتوماتیک مگان: بسیار مفید خواهد بود اگر در دوره های زمانی مشخص مثلا ماهی یک بار گیربکس خودرو خود را مورد بازدید قرار دهید. حداقل توصیه تعمیرکاران کارکشته گیربکس اتوماتیک مگان این است که در هر بار که می خواهیدروغن موتور خودرو را عوض کنید از تعمیرکار بخواهید قبل از تعویض روغن موتور گیربکس را چک نماید.
  • تعویض روغن به موقع گیربکس اتوماتیک مگان: همانطور که در بخش تعویض روغن گیربکس اتوماتیک مگان شرح داده خواهد شد روغن گیربکس به مرور زمان فاسد می شود و کارایی خود را از دست می دهد لذا تاخیر در تعویض روغن گیربکس و کار کردن گیربکس اتوماتیک مگان با روغن فاسد می تواند خطرات زیادی برای قطعات مختلف گیربکس داشته باشد.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک مگان: تعویض فیلتر روغن گیربکس به صورت مجزا ذکر می شود تا تاکیدی باشد بر این نکته که در هر بار تعویض روغن گیربکس ختما باید فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک مگان را نیز عوض نمایید.
  • بروزرسانی نرم افزار کامپیوتری گیربکس اتوماتیک مگان: البته اینکار نیازی نیست که به دفعات زیاد انجام شود. اساسا بروزرسانی نرم افزار گیربکس اتوماتیک مگان آنقدرها هم به دفعات ارائه نمی شود اما اگر مطلع شدید که نسخه جدیدی از نرم افزار گیربکس اتوماتیک مگان وجود دارد حتما جهت بروزرسانی اقدام نمایید.
  • توجه ویژه به هشدارهای خرابی گیربکس اتوماتیک مگان: هر قطعه ای از گیربکس اتوماتیک مگان که دچار ایراد شده باشد کارکرد گیربکس را دچار اختلال می کند و ممکن است این اختلال به صورت نشانه ای ظهور کند. اگر این نشانه های را به خوبی بیاموزید و به موقع نسبت به رفع معایب گیربکس اتوماتیک مگان اقدام کنید شاهد طول عمر و کارکرد بسیار مناسبتری از گیربکس اتوماتیک مگان خواهید بود.
  • رانندگی صحیح جهت مراقبت از گیربکس اتوماتیک مگان: هر گونه حرکت با شتاب زیاد علی الخصوص در جاده های ناهموار یا سربالایی و سرپایینی می تواند فشار زیادی را به گیربکس اتوماتیک مگان وارد کند. لذا بهتر است از این حرکات و گازو ترمز گرفتن های پیاپی جهت افزایش طول عمر گیربکس اتوماتیک مگان اجتناب شود.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک مگان

روغن در گیربکس وظایف مختلفی دارد. در انواع گیربکس اتوماتیک روغن علاوه بر روانکاری و خنک کاری وظیفه کارکردی نیز داشته و بخشی از عملیات تغییر دنده و یا جابه جایی چرخ دنده ها با کمک فشار روغن انجام می شود. این وظایف مهم تنها در صورتی به درستی به انجام می رسد که روغن گیربکس اتوماتیک مگان سالم باشد و از چسبندگی و لزجت مناسبی بهرمند باشد. اما باید دانست که در طول چند سال کارکرد خودرو به مرور زمان روغن کیفیت خود را از دست می دهد. اگر مقدار کمی از روغن را بین دو انگشت خود بگیرید متوجه تازگی و چسبندگی ان می شوید اما روغن فاسد این چسبندگی را ندارد و به اصطلاح خاصیت خود را از دست داده است. در این مواقع اگر نسبت به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک مگان اقدام نشود این روغن فاسد شده نمی تواند به درستی عملیات روانکاری را انجام دهد. بدین ترتیب سطوح متحرک که با هم در تماس هستند مانند چرخ دنده ها دچار سایش می شوند و این سایش فشاری را بر محور چرخ دنده وارد می کند که بلبرینگها را نیز خراب کرده و حتی موجب نامیزان شدن یا انبالانسی چرخ دنده ها می شود. علاوه بر این سایر وظایف روغن نیز به درستی انجام نخواهد شد. با شرح داده شده مشخص می شود که تعویض روغن گیربکس اتوماتیک مگان چقدر ضروری و مهم است.

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک مگان

معمولا زمانی بین 45 تا 60 هزار کیلومتر بسته به نوع رانندگی و روغنی که استفاده می کنید و البته مستهلک بودن گیربکس برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک مگان در نظر گرفته می شود. برای اینکه زمان دقیق تعویض روغن را بدانید بهتر است در هر بار تعویض روغن از تعمیرکار بخواهید سطح روغن و کیفیت روغن گیربکس را چک کند. اگر متوجه دو بار پشت سر هم متوجه کاهش سطح روغن شدید حتما نشتی یا ایرادی در گیربکس اتوماتیک مگان وجود دارد و باید رفع عیب گردد. اگر سطح روغن گیربکس کم نشده بود زمانی که تعمیرکار به شما گفت کیفیت روغن مناسب نیست می توانید نسبت به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک مگان اقدام نمایید.

فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک مگان

علاوه بر فساد طبیعی و به مرور زمانی که روغن گیربکس اتوماتیک مگان دارد عامل نیگری نیز وجود دارد که می تواند کارکرد روغن را با اختلال مواجه کند. در صورتی که به هر دلیلی آشغال یا براده در داخل گیربکس اتوماتیک مگان وجود داشته باشد این ذرات ریز همراه با روغن در گیربکس گردش کرده و ممکن است هر یک از قطعات حساس گیربکس اتوماتیک مگان را با مشکل مواجه کنند. یک براده کوچک در بین چرخ دنده ها می تواند آغاز ساییدگی و آنبالانسی آنها باشد. برای رفع چنین ایرادات احتمالی از فیلتر روغن استفاده می شود. فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک مگان قبل از اویل پمپ گیربکس نصب می شود تا روغن پس از گردش در داخل گیربکس که هر براده یا کثیفی احتملی را همراه با خود جمع کرده و به سمت اویل پمپ می برد فیلتر روغن تمامی کثیفی ها را جذب کند. هر چقدر در خصوص اهمیت کیفیت روغن در گیربکس اتوماتیک مگان بحث کردیم می توان گفت که به همان اندازه فیلتر روغن در گیربکس اتوماتیک مگان اهمیت دارد.

تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک مگان

در حالت نرمال که خرابی خاصی در گیربکس اتوماتیک مگان رخ نداده است پیشنهاد می شود که در هر بار تعویض روغن گیربکس نسبت به عوض کردن فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک مگان نیز اقدام شود. اما در شرایطی که خرابی های خاصی در گیربکس به وجود آمده باشد مانند ساییدگی یا شکستگی قطعه ای در داخل گیربکس این احتمال وجود دارد که ذرات ریزی به داخل روغن نفوذ کرده باشند که قابل رویت نباشند. برای اطمینان بیشت در این مواقع نیز بهتر است هم روغن و هم فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک مگان تعویض گردد.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان

اگر این مقاله را تا اینجا با دقت مطالعه کرده باشید می دانید که گیربکس اتوماتیک مگان از قطعات بسیار زیاد و حساسی تشکیل شده است که هر یک از انها ممکن است خراب شده و در کارکرد گیربکس اتوماتیک مگان اختلال ایجاد کنند. برای بررسی دقیق هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان لازم است که عیب گیربکس به درستی تشخیص داده شود. لذا جهت اطلاع دقیق از هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان خود بهتر است به صورت حضوری به تعمیرگاه تهران گیربکس مراجعه نمایید.

نشانه های هشدار دهنده در گیربکس اتوماتیک مگان

همانطور که در بخش سرویسهای دوره های و نکات طلایی مراقبت از گیربکس اتوماتیک مگان ذکر شد علائمی وجود دارند که می تواند قبل از وقوع خرابی های بزرگ به راننده هشدار بدهند. اگر راننده این علائم را جدی بگیرد و تا رفع انها پیگیر باشد می تواند از بسیاری از خرابی ها پیشگیری نماید. اهم علامتهای هشدار دهنده به شرح زیر می باشند:

  • روشن شدن چراغ چک گیربکس اتوماتیک مگان: چراغ چک گیربکس البته به صورت محدود به شما اعلام می کند که ایرادی در گیربکس اتوماتیک مگان بوجود آمده ولی نمی تواند به صورت دقیق مشخص کند ایراد مذکور چیست. برای عیب یابی دقیق گیربکس اتوماتیک مگان در زمان روشن شدن چراغ چک می بایست به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتوماتیک مگان مراجعه کنید.
  • تقه زدن گیربکس اتوماتیک مگان: تقه زدن یا صدای منقطع یکی از آزار دهنده ترین ایرادات گیربکس به شمار می رود مخصوصا اگر با صدای بلند یا لرزش همراه باشند راننده را کلافه می کند در حالی که ممکن است ایراد تنها به شل بودن اتصالات گیربکس مربوط باشد. در هر صورت اگر گیربکس اتوماتیک مگان شما دچار ایراد تقه زدن شد هر چه سریعتر به تعمیرگاه مراجعه کنید.
  • ضعف عمده آن عدم کشش مطلوب موقع شتاب گیری است.
  • ضربه شدید بین دنده های 1 به 2 و سه به 4 همچنین ضربه شدید موقع درگیرشدن دنده عقب.
  • در حالت اورژانسی رفتن گیربکس که ماشین تعویض دنده اش مختل می شود و در یک دنده گیر میکند که نیاز است ماشین را یکبار خاموش و روشن کنیم که تا یک مصافتی درست میشود.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک مگان: زوزه کشیدن به اندازه تقه زدن آزار دهنده نیست اما می توان نشان از ساییدگی چرخ دنده ها باشد که هر چقدر دیرتر نسبت به رفع ان اقدام کنید ساییدگی افزایش یافته و حتی ممکن است ناچار به تعویض چرخ دنده های گیربکس اتوماتیک مگان خود شوید.
  • لرزش زیاد گیربکس اتوماتیک مگان: باید دانست که گیربکس اتوماتیک مگان نیز مانند هر دستگاه دیگری با قطعات متحرک مقدار ناچیزی لرزش دارد. اما اگر لرزش گیربکس اتوماتیک مگان از حالت عادی خارج شد و توانستید به خوبی در داخل کابین لرزش را حس کنید حتما به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک مگان مراجعه کنید.
  • در رفتن دنده در گیربکس اتوماتیک مگان: اینکه دنده ها به صورت خود به خود از جای مورد نظر خارج شوند و ناچار باشید دوباره انها را جا بزنید اصلا طبیعی نیست و حتما باید گیربکس اتوماتیک مگان مورد عیب یابی قرار بگیرد.
  • گیر کردن دنده در گیربکس اتوماتیک مگان: ممکن است دنده در وضعیت خاصی گیر کند یا به اصطلاح گیربکس اتوماتیک مگان قفل شود. در این شرایط مطابق با بخش تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک مگان سعی کنید خودرو را مجدد راه اندازی نموده و به تعمیرگاه مراجعه نمایید.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک مگان: برخی از رانندگان گمان می کند که گاز هرز خوردن به ایرادات سیستم برقی خودرو و یا موتور خودرو مربوط است در حالی که اغلب اوقات گاز هرز خوردن مربوط به گیربکس اتوماتیک مگان می شود. ایرادی که ممکن است به گاز هرز خوردن بیانجامد در مرحله اول ساییدگی کلاچ است و در مرحله دوم می بایست سیستم روغن یا چرخ دنده ها را بررسی کرد.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک مگان

در شرایطی که گیربکس اتوماتیک مگان گیرپاژ شده باشد یا به هر شکل دیگری از کار افتاده باشد می توانید با اقدامات ساده ای به صورت موقع گیربکس را رفع عیب نمایید.

  • خودرو در حالت دنده خلاص خاموش شود و بست باتری را به مدت پنج دقیق برداشته مجددا در جای خود قرار دهید.
  • در تمام طول فرایند دنده در حالت خلاص باشد و هیچ دکمه یا پدالی علی الخصوص پدال گاز را فشار ندهید.
  • خودرو را به مدت سی ثانیه روشن کنید و سپس به مدت سی ثانیه در حال خاموش قرار دهید و این کار را سه بار تکرار کنید.
  • خودرو را به آرامی در دنده مورد نظر قرار داده و حرکت کنید.
  • در شرایط فشار بالا اگر گیربکس اتوماتیک مگان شما گیر کرد خودرو را خاموش کنید و پس از دو ساعت که به دمای متعادل رسید خودرو را روشن کرده و حرکت کنید.

بازدید ظاهری گیربکس اتوماتیک مگان

نکات مهمی که در خصوص بازدی ظاهری گیربکس اتوماتیک مگان باید رعایت شوند به شرح زیر هستند:

  • گیربکس در حالت گرم یعنی پس از طی مسافت طولانی و در وضعی که خودرو روشن است می بایست تست شود.
  • دوره زمانی تست گیربکس اتوماتیک مگان حداقل هر بار تعویض روغن موتور است اما اگر سابقه خرابی یا کسر سطح روغن در گیربکس اتوماتیک مگان شما رویت شده این فاصله کمتر خواهد بود.
  • مواردی که باید چک شوند نخست دمای گیربکس اتوماتیک مگان است و سپس نشتی یا لرزش و یا شل بودن اتصالات گیربکس اتوماتیک مگان

سوالات اغلب رانندگان مگان در خصوص گیربکس اتوماتیک مگان

تقه زدن گیربکس اتوماتیک مگان به چه دلیل رخ می دهد؟

اگر چرخ دنده ها یا بلبرینگها دچار ایراد شده باشند ممکن است این صدا به گوش برسد. همچنین ایراد در سیستم روغن نیز می تواند به تقه زدن گیربکس اتوماتیک مگان منجر شود.

آیا روغن گیربکس اتوماتیک مگان نیاز به تعویض دارد؟

در فواصل زمانی 45 تا 60 هزار کیلومتر و یا حداکثر 5 سال می بایست نسبت به تعویض گیربکس اتوماتیک مگان و تعویض فیلتر روغن آن اقدام شود.

آیا روغن گیربکس های هیبریدی مانند گیربکس اتوماتیک مگان دوره زمانی تعویض دارند؟

اغلب گیربکس های اتوماتیک مانند گیربکس اتوماتیک مگان نیاز دارند که روغن آنها در دوره زمان اعلام شده توسط کمپانی سازنده تعویض شود.

زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک مگان چه زمانی مهم می شود؟

در شرایطی که گیربکس اتوماتیک مگان تحت فشار زیاد است و صدای بسیار ضعیف زوزه کشیدن دارد این صدا می تواند عادی تلقی شود و نیازی به تعمیرات نباشد اما هر گونه تغییر صدا یا افزایش صدا نشان از خرابی در گیربکس اتوماتیک مگان خواهد داشت.

لرزش گیربکس اتوماتیک مگان معمولا چه دلیل می تواند داشته باشد؟

شایع ترین دلیل لرزش گیربکس اتوماتیک مگان به شل بودن اتصالات مربوط است مخصوصا اگر این لرزش پس از تعمیرات روی گیربکس اتوماتیک مگان اتفاق افتاده باشد.

چه عاملی سبب می شود که گیربکس اتوماتیک مگان گاز هرز بخورد؟

معمولا خرابی کلاچ گیربکس اتوماتیک مگان سبب می شود که ارتباط بین محور انتقال نیرو از موتور به چرخ ها قطع شده و گیربکس اتوماتیک مگان گاز هرز بخورد.

به چه دلیلی گیربکس اتوماتیک مگان در حالت دنده پارک گیر می کند؟

یکی از دلایلی که منجر به گیر کردن دنده در گیربکس اتوماتیک مگان در حالت پارک می شود خرابی استاپ زیر ترمز است. همچنین ایراد در سیستم برق نیز به این خرابی منجر خواهد شد.

دلیل گیر کردن گیربکس اتوماتیک مگان در دنده سه چیست؟

بسیار اتفاق می افتد که به دلیل گیرپاژ شدن گیربکس اتوماتیک مگان وضعیت دنده در حالت دنده سه قفل می شود و به این وضعیت حالت اضطراری دنده سه در گیربکس اتوماتیک مگان می گویند.

خلاصی در گیربکس اتوماتیک مگان به چه معنایی می باشد؟

خلاصی ایرادی است که در ان گیربکس اتوماتیک مگان به صورت خود به خود خلاص می شود. این ایران می تواند به سلکتور دنده مربوط باشد.

برای اطلاع دقیق از سرویسهای دوره ای گیربکس اتوماتیک مگان چه باید کرد؟

در این مقاله نکات طلایی برای مراقبت از گیربکس اتوماتیک مگان ذکر شده اما می توانید اطلاعات کامتر را در دفترچه راهنمای خودرو خود برای انجام سرویسهای دوره ای گیربکس اتوماتیک مگان استخراج کنید.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک ال 90

تعمیر گیربکس تالیسمان

تعمیر گیربکس داستر

تعمیر گیربکس رنو

تعمیر گیربکس کولئوس

تعمیر گیربکس اتوماتیک 207

تعمیر گیربکس بی ام و

این پست دارای 2 دیدگاه است

  1. امینیان

    سلام
    مطالب ارائه شده بسیار مفید بود
    ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید