تعمیر گیربکس اچ سی کراس

تعمیر گیربکس اچ سی کراس همراه با اصول اولیه نگهداری

تعمیر گیربکس اچ سی کراس امری بسیار تخصصی بوده و حتما می بایست توسط تعمیرکار حرفه ای گیربکس اچ سی کراس به انجام برسد.

در مجموعه تعمیرگاهی تهران گیربکس کارشناسان زبده و آموزش دیده در خصوص تعمیر گیربکس دانگ فنگ با استفاده از ابزار پیشرفته و قطعات با کیفیت بهترین خدمات را در زمینه تعمیر گیربکس اچ سی کراس به همشهریان عزیز ارائه می دهند.

خدمات و مزایای تهران گیربکس برای گیربکس اچ سی کراس

خدمات تعمیرگاه تهران گیربکس

مزایای تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران گیربکس

کراس اور ارزان و زیبایی به نام اچی سی کراس

نخستین خودروهای مدل دانگ فن H30Cross در پاییز سال نود و پنج به بازار ایران عرضه شد. این کراس اور که در زمان عرضه اولیه قیمت پایینی در رده خود داشت تا سال 99 تولید شد. حجم موتور آن 1.6 لیتر بوده و می تواند 105 اسب بخار نیرو تولید کند. گشتاور حداکثر موتور چهار سیلندر اچی سی کراس معادل 142 نیوتن متر بوده و می تواند خودرو را به سرعت حداکثر 183 کیلومتر در ساعت برساند. مصرفی ترکیبی بنزین در اچی سی کراس حدود 7.7 ذکر شده است. گیربکس ان نیز از نوع چهار دنده اتوماتیک است. این شاسی کراس اور یا بلند کوچک شتاب صفر تا صد 12.5 ثانیه را در دسترس دارد.

اصول نگهداری گیربکس اتومات اچ سی کراس

برای انکه گیربکس اتومات اچ سی کراس شما طول عمر بیشتری داشته باشد و کمتر نیاز به تعمیر پیدا کند ضروری است که اصول نگهداری گیربکس اتومات اچ سی کراس را به خوبی رعایت کنید. این اصول حاصل سالها تجربه تعمیرکاران گیربکس اتومات اچ سی کراس در تعمیرگاه تخصصی تهران گیربکس می باشد و رعات آن می تواند کمک بزرگی به حفظ سلامت گیربکس اتومات اچ سی کراس شما بنماید.

  • چک کردن سطح روغن گیربکس اتومات اچ سی کراس: روغن گیربکس به نحوی نیست که شما بتواند در فواصل زمانی کوتاه شخصا آن را چک کنید. اما توصیه می شود در هر بار که برای تعویض روغن موتور اچ سی کراس خود به تعمیرگاه می روید از تعمیرکار بخواهید روغن گیربکس اتومات اچ سی کراس شما را چک کند. در این فرایند دو موضوع برسی می شود. نخست سطح روغن گیربکس که اگر افت کرده باشد نشانه وجود نشتی در نقطه ای از گیربکس اتومات اچ سی کراس است و حتما باید موضوع را پیگیری کنید. دوم کیفیت روغن که از نظر لزجت و رنگ مورددبررسی قرار می گیرد. روغن با کیفیت به رنگ قرمز روشن است و روغن فاسد به رنگ سیاه بوده و چسبندگی اندکی دارد. در صورتی که روغن گیربکس اتومات اچ سی کراس شما فاسد شده باشد حتما باید تعویض گردد.
  • تعویض روغن گیربکس اتومات اچ سی کراس: روغن نقش بسیار حیاتی در گیربکس اتومات اچ سی کراس دارد و می بایست به موقع تعویض شود. همچنین اگر روغن گیربکس اتومات اچ سی کراس فاسد شده باشد یا کارایی خود رااز دست داده باشد حتی قبل از رسیدن به کیلومتر مورد نظر می بایست تعویض شود.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات اچ سی کراس: فیلتر روغن قطعه ای حساس در گیربکس اتومات اچ سی کراس به شمار می رود که از روغن گیربکس محافظت می کند. این قطعه نیز باید در هر بار تعویض روغن گیربکس اتومات اچ سی کراس تعویض شود.
  • تاثیر بکسل کردن بر گیربکس اتومات اچ سی کراس: اصولا بهتر است برای بکسل کردن از خودروهای مخصوص و جرثقیل استفاده شود. اگر از خودرویی با گیربکس اتوماتیک جهت بکسل کردن استفاده کنید فشار زیادی بر گیربکس وارد می اید علی الخصوص اگر خودرو مورد نظر سنگین باشد یا با سرعت بالا حرکت کنید. پس حتی المقدور توصیه می شود جهت سلامت گیربکس اتومات اچ سی کراس از بکسل کردن خودروهای سنگین اجتناب نمایید.
  • تاثیر رینگ و لاستیک در گیربکس اتومات اچ سی کراس: در یک مجموعه انتقال قدرت تمام اجزا انتقال قدرت به هم وابسته هستند و فشار بر یک قطعه می تواند بر دیگر قطعات نیز فشار وارد کند. رینگ و لاستیک به عنوان آخرین عضو مجموعه انتقال قدرت در خودرو به شمار می روند. نامیزان بودن لاستیک یا رینگ خودرو و یا تعویض رینگ و لاستیک با اندازه های غیر استاندارد موجب می شود که فشار زیادی بر گیربکس اتومات اچ سی کراس اعمال شود.
  • تاثیر سیستم برقی خودرو بر گیربکس اتومات اچ سی کراس: قطعات برقی مختلفی در گیربکس اتومات اچ سی کراس وجود دارد که اگر برق خودرو به مشکل بر بخورد ممکن است برای این قطعات نیز مشکلی ایجاد شود. استفاده از چراغ های غیر متعارف و استفاده بیش از حد از برق خودرو سبب می شود مشکلاتی برای سیستم برقی گیربکس اتومات اچ سی کراس بوجود آید.
  • بازدید ظاهری گیربکس اتومات اچ سی کراس: بهتر است در هر بار تعویض روغن موتور گیربکس اتومات اچ سی کراس مورد بازدید تخصصی تعمیرکار قرار بگیرد. برای این منظور خودرو را پس از حداقل یک ساعت روشن بودن خودرو که به خوبی گرم شده باشد به تعمیرگاه ببرید و از تعمیرکار بخواهید در حالت روشن از گیربکس اتومات اچ سی کراس بازدید به عمل اورد و لرزش و نشتی و یا دمای اضافه گیربکس اتومات اچ سی کراس را چک کند.
  • توجه به نشانه های هشداری دهنده در گیربکس اتومات اچ سی کراس: در صورتی که هر یک از نشانه های هشدار دهنده گیربکس اتومات اچ سی کراس را مشاهده کردید هر چه سریع تر جهت اطمینان از سلامت گیربکس اتومات اچ سی کراس خود به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتومات اچ سی کراس مراجعه کنید. پیگیری شما برای رفع مشکلات کوچک می تواند از بروز مشکلات بزرگ در گیربکس اتومات اچ سی کراس جلوگیری کند.

روغن گیربکس اتومات اچ سی کراس

روغنی که در گیربکس اتومات اچ سی کراس به کار می رود سه وظیفه اصلی دارد. نخست روانکاری می باشد. قطعات متحرک در گیربکس اتومات اچ سی کراس با دور بالا و گشتاور زیاد در حرکت هستند و نیروی زیادی را انتقال می دهند لذا اصطکاک زیادی نیز بین این چرخ دنده ها وجود دارد و به همین می بایست از روغن با کیفیت برای جلوگیری از سایش قطعات متحرک استفاده شود. وظیفه دوم خنک کاری می باشد. روغن با گردش در بین قطعات متحرک گرم شده و پس از سرمایش و انتقال گرما این قطعات به بیرون مجددا در مدار گردشی خود قرار می گیرد. وظیفه سوم روغن گیربکس اتومات اچ سی کراس نیز این است که در کارکرد گیربکس اتومات اچ سی کراس به شکل مستقیم دخالت دارد. حال اگر این روغن از کیفیت مناسبی برخودار نباشد قطعات مشکلاتی را برای گیربکس اتومات اچ سی کراس شما بوجود خواهد آورد.

زمان تعویض روغن گیربکس اتومات اچ سی کراس

به این شکل نیست که شما زمان مشخصی برای تعویض روغن گیربکس اتومات اچ سی کراس داشته باشید و در غیر از این زمان نیازی نباشد که به روغن گیربکس خودرو خود فکر کنید. زمان تعویض به صورت استاندارد بنا به مدل خودرو در دفترچه راهنما خودرو شما ذکر شده است که معمولا برای گیربکس اتومات اچ سی کراس حدود 60 هزار کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته می شود. اولین نکته این است که اگر شما پنج سال روغن گیربکس اتومات اچ سی کراس را تعویض نکرده باشید حتی اگر به کیلومتر مشخص شده نیز نرسید باید روغن گیربکس اتومات اچ سی کراس تعویض شود. نکته دوم اینکه اگر در زمان چک کردن سطح روغن به این نتیجه برسید که روغن گیربکس اتومات اچ سی کراس فاسد شده است می بایست بدون توجه به کیلومتر کارکرد روغن گیربکس را عوض کنید. سومین نکته نیز این است که اگر آسیب جدی به گیربکس شما وارد آمد و شما ناچار به تعمیر گیربکس اتومات اچ سی کراس شدید ممکن است آسیب به نحوی بوده باشد که با سایش چرخدنده ها و اضافه شدن ذرات ریز براده به داخل روغن گیربکس اتومات اچ سی کراس همراه بوده باشد. در این صورت رنگ و لزجت روغن تغییر نمی کند و از نظر ظاهری سالم به نظر می رسد اما این روغن مملو از ذرات ریز براده بوده و می تواند در بلند مدت مشکلات بیشتری را برای قطعات مختلف گیربکس اتومات اچ سی کراس بوجود بیاورد پس در این صورت نیز می بایست روغن گیربکس اتومات اچ سی کراس تعویض شود.

فیلتر روغن گیربکس اتومات اچ سی کراس

فیلتر روغن قطعه ای است که با روزنه های بسیار ریز در مقابل جریان حرکت روغن گیربکس اتومات اچ سی کراس قرار می گیرد و در صورتی که روغن کثیف شده باشد یا ذراتی به علتی در داخل روغن گیربکس وجود داشته باشند از گردش این ذرات در قطعات حساس گیربکس جلوگیری می کند. در صورتی که این ذرات زیاد شده باشند به مرور فیلتر دچار گرفتگی می شود و اگر به موقع تعویض نشود موجب کاهش فشار روغن شده و مشکلاتی را به بار خواهد آورد.

در این مواقع ممکن است در تعمیرگاه های غیر تخصصی به شما پیشنهاد کنند که فیلتر را مورد شستشو قرار دهید و یا با فشار هوا سعی در بر طرف کردن آلودگی های فیلتر روغن داشته باشند. باید به یاد داشته باشید که این اعمال نمی توانند فیلتر را به خوبی تمیز کنند و این قطعه حساس نمی تواند مجددا کارایی لازم را برای یک دوره دیگر بدست آورد و بدین ترتیب ممکن است آسیبهای جدی به قطعات گیربکس اتومات اچ سی کراس وارد آید. پس حتما در صورتی که فیلتر روغن گیربکس شما کارایی خود را از دست داده نسبت به تعویض آن اقدام کنید و از هر گونه عملیات تعمیر یا شستشو اجتناب نمایید.

زمان تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات اچ سی کراس

هر بار که شما روغن گیربکس اتومات اچ سی کراس را عوض می کنید چند حالت متصور است. اگر زمان تعویض به صورت استاندارد رسیده باشد زمان تعویض فیلتر روغن نیز رسیده و می بایست فیلتر روغن گیربکس اتومات اچ سی کراس نیز تعویض شود. اگر به دلیل خرابی گیربکس و کثیفی روغن گیربکس نسبت به تعویض روغن آن اقدام می کنید این کثیفی قطعا فیلتر روغن را نیز کثیف کرده است و لذا می بایست فیلتر روغن نیز تعویض شود. بدین ترتیب می توان گفت در هر شرایطی که نسبت به تعویض روغن گیربکس اتومات اچ سی کراس اقدام کردید بهتر است همزمان فیلتر روغن گیربکس اتومات اچ سی کراس نیز تعویض شود.

علامتهای هشدار دهنده در گیربکس اتومات اچ سی کراس

خرابی گیربکس اتومات اچ سی کراس می تواند با قفل شده کامل گیربکس همراه باشد به نحوی که امکان حرکت دادن خودرو میسر نگردد. لذا باید خرابی های کوچک در گیربکس اتومات اچ سی کراس را جدی گرفت تا از بروز اشکالات اساسی و بزرگتر اجتناب شود. اگر به درستی به نشانه های هشدار دهنده در گیربکس اتومات اچ سی کراس توجه داشته باشید می توانید از بسیاری از خرابی های احتمالی پیشگیری نمایید. مهمترین نشانه های هشدار دهنده در گیربکس اتومات اچ سی کراس به شرح زیر هستند:

  • گاز هرز خوردن گیربکس اتومات اچ سی کراس: گاز هرز خوردن می تواند علتهای مختلفی داشته باشد. ضعیف شدن موتور اغلب به عنوان علت اصلی در بین رانندگان به ذهن می رسد اما باید دانست که مهترین علت گاز هرز خوردن خودرو در گیربکس اتومات اچ سی کراسو در ایراد کلاچ متصور است. در صورتی ک کلاچ شما ایراد داشته باشد ممکن است در سرعتهای بالا خودرو شتاب لازم را پیدا نکند و گاز هرز بخورد.
  • کارنکردن کیلومتر ماشین. عقربه کیلومترشمار از کار می افتد به خاطر پک چرخدنده خروجی گیربکس
  • گیرکردن ماشین در یک دنده
  • بالا نرفتن دور موتور از 3000 دور در دقیقه با بالا
  • گاز هرز در دنده عقب
  • عدم کشش مطلوب
  • زوزه دار شدن صدای گیربکس، صدای زوزه در دور نهایی سرعت بالای 80
  • لرزش گیربکس اتومات اچ سی کراس: اگر حس کردید که داخل کابین در حین حرکت و یا حتی در وضعیت درجا کار کردن خودرو لرزشی هر چند اندک در گیربکس اتومات اچ سی کراس شما بوجود امده است هر چه سریعتر برای رفع آن به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات اچ سی کراس مراجعه کنید. این لرزش کوچک می تواند به مرور زمان مشکلات عدیده ای را برای گیربکس اتومات اچ سی کراس بوجود آورد.
  • تقه زدن گیربکس اتومات اچ سی کراس: یکی دیگر از نشانه های خرابی در گیربکس اتومات اچ سی کراس تقه زدن است. تقه زدن یعنی اینکه خودرو در حین حرکت با صدای منقطع و پشت سر هم که گاهی با تکان و یا لرزش نیز همراه است مواجه شود. تقه زدن گیربکس اتومات اچ سی کراس می تواند ناشی از ایراد در چرخ دنده ها یا سیستم روغن گیربکس باشد.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتومات اچ سی کراس: صدا زوزه کشیدن به دو بخش تقسیم می شود. صدا زوزه کشیدن بم می تواند ناشی از سایش بیش از حد چرخ دنده ها باشد که بسیار خطر ناک است. همچنین صدای زوزه کشیدن دیگری نیز وجود دارد که می تواند از عدم تناسب نسبت انتقال قدرت ناشی شده باشد.
  • روشن شدن چراغ چک در گیربکس اتومات اچ سی کراس: حتی اگر به مدت کوتاهی چراغ چک گیربکس اتومات اچ سی کراس روشن شدن باید هشیار باشید و بدانید که ممکن است گیربکس اتومات اچ سی کراس شما دچار ایرادی شده باشد. اگر به صورت موقت و هر روز مثلا در ابتدای روشن کردن خودرو و یا در زمانی که خودرو تحت فشار کار می کند یا در محدوده سرعت خاصی چراغ چک گیربکس اتومات اچ سی کراس روشن می شود این محدوده زمانی را به یاد بسپارید و به تعمیرکار اطلاع دهید تا عیب یابی گیربکس اتومات اچ سی کراس سریعتر انجام شود.
  • در رفتن دنده در گیربکس اتومات اچ سی کراس: اگر دنده خود به خود از وضعیت خود خارج شود ایرادی در سلکتور یا سیستم روغن وجود داشته و باید عیب یابی دقیق به انجام برسد.
  • گیر کردن دنده در گیربکس اتومات اچ سی کراس: گیر کردن یا قفل شدن دنده ممکن است در هر وضعیتی از کارکرد گیربکس رخ بدهد گاهی تنها با خاموش و روشن کردن خودرو این گیر برطرف می شود اما باید دانست که ممکن است به مرور زمان قطعات دیگر نیز دچار آسیب شوند پس بهتر است به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات اچ سی کراس مراجعه کنید.
  • بوی سوختگی در گیربکس اتومات اچ سی کراس: البته بسیار بعید است که در داخل کابین بتوانید بوی سوختگی از گیربکس اتومات اچ سی کراس را استشمام کنید اما اگر این اتفاق رخ داد ممکن است از آمپر کشیدن سیمها و قطعات برقی داخل گیربکس اتومات اچ سی کراس ناشی شده باشد و لازم است هر چه سریعتر موضوع را پیگیری کنید.

هزینه تعمیر گیربکس اتومات اچ سی کراس

گیربکس اتومات اچ سی کراس دستگاهی بسیار حساس است که از قطعات ریز و درشت مختلفی تشکیل شده و هر قطعه ای با کوچکترین آسیب می تواند کارکرد گیربکس اتومات اچ سی کراس را دچار اختلال کند. لذا برای اطلاع از هزینه تعمیر گیربکس اتومات اچ سی کراس ابتدا باید قطعه معیوب و شدت آسیب دیدگی مشخص شود. مجموعه تهران گیربکس با استفاده از بهترین تعمیرکاران با تجربه گیربکس اتومات اچ سی کراس بالاترین کیفیت خدمات تعمیر گیربکس اتومات اچ سی کراس را با کمترین هزینه ارائه می دهد.

زمان تعویض گیربکس اتومات اچ سی کراس

گاهی پیش می اید که آسیبهای جدی و متعددی به قطعات مختلف گیربکس اتومات اچ سی کراس وارد می آید به نحوی که هزینه تعمیر بیش از دو سوم هزینه تعویض گیربکس می گردد. اصولا در این مواقع به سایر قطعات داخل گیربکس نیز آسیب رسیده و مقرون به صرفه تر ان است که کل مجموعه گیربکس اتومات اچ سی کراس را به جای تعمیر تعویض نمایید. بهتر است در صورتی که آسیب جدی به گیربکس اتومات اچ سی کراس وارد آمده در این خصوص با تعمیرکار خود مشورت کنید.

تاثیر رانندگی بر گیربکس اتومات اچ سی کراس

نحوه استفاده شما از خودرو می تواند طول عمر گیربکس اتومات اچ سی کراس را نیز مشخص کند. هر گونه فشار اضافی بر گیربکس اتومات اچ سی کراس باعث استهلاک آن شده و طول عمر آن را کاهش می دهد. اما عواملی که باعث فشار مضاعف بر گیربکس اتومات اچ سی کراس می شوند به طور خلاصه حرکت با شتاب بالا در جاده های پر پیچ و خم و سر بالایی های شدید و یا حرکت با گاز و ترمز فروان و حرکت پر شتاب در حالتی است که بار زیادی در خودرو قرار دارد. توصیه می شود جهت سلامت گیربکس اتومات اچ سی کراس حتی المقدور به صورت آرام و با سرعت و شتاب معقول رانندگی کنید.

تعمیرات اضطراری در گیربکس اتومات اچ سی کراس

چند راه کار ساده در این بخش ارائه می شود تا در صورتی که گیربکس اتومات اچ سی کراس از کار افتاد بتوانید به صورت موقت خودرو را راه اندازی کنید تا سر فرصت نسبت به تعمیر گیربکس اتومات اچ سی کراس اقدام نمایید. این راهکارها به دو عیب مشخص بر می گردند. اگر خودرو خود را به تازگی تعمیر کرده باشید ممکن است برنامه کامپیوتری گیربکس اتومات اچ سی کراس به خوبی تنظیم نشده باشد در این صورت به شکل زیر عمل کنید:

  • خودرو را در وضعیت دنده خلاص قرار دهید و خاموش کنید.
  • بست باتری را به مدت پنج دقیقه بردارید و سپس در جای خود قرار دهید.
  • بدون فشردن پدال گاز یا هیچ دکمه دیگری و در وضعیت دنده خلاص خودرو را روش کنید و پس از سی ثانیه خاموش نمایید.
  • عملیات روشن کردن خودرو را در فواصل زمانی سی ثانیه ای سه مرتبه تکرار کنید.
  • خودرو را روشن کرده به آرامی حرکت کنید.

همچنین ممکن است فشار زیادی بر گیربکس اتومات اچ سی کراس وارد آمده باشد و به علت افزایش دمای بیش از حد گیربکس اتومات اچ سی کراس قفل شده باشد. در این مواقع می توانید به شرح زیر عمل کنید.

  • خودرو را به مدت دو ساعت خاموش کنید.
  • می توانید در صورت امکان کاپوت خودرو را بالا بزنید تا دمای گیربکس اتومات اچ سی کراس زودتر به دمای محیط برسد.
  • خودرو را روشن کنید و به آرامی حرکت کنید.

به یاد داشته باشید حتی اگر توانستید با راهکارهای فوق خودرو را راه اندازی نمایید لازم است هر چه سریعتتر برای رفع عیب کامل گیربکس اتومات اچ سی کراس به تعمیرگاه مراجعه نمایید.

سوالات متداول در گیربکس اتومات اچ سی کراس

آیا روغن گیربکس اتومات اچ سی کراس را باید در بازه های زمانی مشخص تعویض نمود؟

علاوه بر اینکه باید در بازه های زمانی 60 هزار کیلومتری روغن گیربکس اتومات اچ سی کراس تعویض شود ضروری است که در بازه های زمانی کوتاه تر کیفیت روغن گیربکس اتومات اچ سی کراس چک شود و اگر نیاز به تعویض داشته عوض گردد.

آیا روغن گیربکس های هیبریدی نیز مانند گیربکس اتومات اچ سی کراس نیاز به تعویض دارد؟

روغن هر نوع گیربکسی چه اتومات و چه غیر اتومات مانند گیربکس اتومات اچ سی کراس در صورتی که فاسد شود کارایی خود را از دست می دهد و نیاز به تعویض خواهد داشت.

سرویسهای دوره های مهم گیربکس اتومات اچ سی کراس کدام هستند؟

در بالا مهمترین سرویسهای نگهداری گیربکس اتومات اچ سی کراس ذکر شد. جهت اطلاع از سایر سرویسهای نگهداری و دوره های می توانید به دفترچه راهنمای خودرو خود مراجعه کنید.

علت لرزش گیربکس اتومات اچ سی کراس چیست؟

لرزش در گیربکس اتومات اچ سی کراس علتهای مختلفی می تواند داشته باشد که یکی از علتهای شایع در این ایراد را می توان به شل بودن اتصالات گیربکس اتومات اچ سی کراس مربوط دانست.

چه دلیل سبب می شود که گیربکس اتومات اچ سی کراس گاز هرز بخورد؟

معمولا خرابی کلاچ یا ایراد در سیستم روغن سبب گاز هرز خوردن گیربکس اتومات اچ سی کراس می گردد.

چه عاملی به تقه زدن گیربکس اتومات اچ سی کراس منجر خواهد شد؟

ایراد در سیستم روغن و شیربرقی ها و سوپاپها و همچنین ایراد در چرخ دنده ها می تواند نشانه تقه زدن گیربکس اتومات اچ سی کراس را به همراه داشته باشد.

گیر کردن گیربکس اتومات اچ سی کراس در حالت دنده پارک چه علتی دارد؟

خرابی یا اشکال در سیستم ترمز و یا حتی سیستم برقی خودرو می تواند به قفل شدن گیربکس اتومات اچ سی کراس در حالت دنده پارک شود.

حالت اضطراری گیربکس اتومات اچ سی کراس در دنده سه به چه معناست؟

یکی از اشکالاتی که در قفل شدن گیربکس اتومات اچ سی کراس وجود دارد ثابت ماندن گیربکس در دنده سه است. این ایرد به خرابی سلکتور یا سیستم روغن مربوط است.

خلاصی گیربکس اتومات اچ سی کراس به چه معناست؟

این حالت به وضعیتی گفته می شود که گیربکس اتومات اچ سی کراس به طور خود به خود خلاص می شود. در این وضعیت بهتر است با سرعت پایین حرکت کرده و خودرو را به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات اچ سی کراس برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید