تعمیر گیربکس جک s5

شما در حال مشاهده هستید تعمیر گیربکس جک s5

تعمیر گیربکس جک s5

تعمیر گیربکس جک s5 از جمله خدمات تخصصی و حرفه ای در تعمیرگاه تهران گیربکس است که با قطعات اصلی و مطمئن به انجام می رسد.

خدمات تهران گیربکس برای تعمیر گیربکس جک S5

خدمات تعمیرگاه تهران گیربکس

مزایای تعمیر گیربکس جک S5 در تهران گیربکس

مزایای تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران گیربکس

هشدارهایی که برای تعمیر گیربکس جک s5 باید جدی بگیرید

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک

خرابی هایی که در گیربکس جک s5 پیش می آید اغلب اوقات از یک عیب کوچک شروع می شود و با عدم توجه راننده و عدم بر طرف کردن آن به مرور زمان این عیب کوچک بر قطعات مختلف گیربکس فشار وارد کرده و قطعات مختلفی را دچار خرابی می کند. به عنوان مثال ممکن است یکی از اتصالات گیربکس جک s5 به میزان کمی شل شده باشد و لرزش بسیار ضعیفی را ایجاد کند. این لرزش ضعیف باعث می شود به مرور زمان دیگر اتصالات گیربکس جک s5 نیز شل شده و عملا با گذشت چند ماه لرزش به شدت افزایش می یابد و گیربکس در حال کار فشار زیادی را تحمل کرده و مخصوصات قطعات متحرک آن دچار سایش می شود. نمونه این موارد در خودروهای چینی از جمله mvm x33 نیز مشاهده میشود که در نهایت با ندیده گرفتن آن منجر به تعمیر گیربکس ام وی ام x33 میشود. همچنین لرزش بیش از حد گیربکس اتومات ممکن است منجر به نشتی روغن نیز بشود. همه اینها در حالی است که اگر به موقع راننده متوجه لرزش گیربکس می شد و به تعمیرگاه مجاز گیربکس جک s5 مراجعه می کرد می توانست با آچار کشی و هزینه تعمیر گیربکس جک s5 به میزان بسیار اندک از این معایب بزرگ پیشگیری کند. لذا توجه به علامتهای هشدار دهنده برای پیشگیری از تعمیر گیربکس جک s5 بسیار ضروری می باشد. این علائم هشدار دهنده به شرح زیر هستند:

  • در این خوردو هم گیربکس دبل کلاچ یا دو کلاچه نصب است و هم گیربکس منوال یا دستی. گیربکس دستی به شدت ضعف خرابی شفت های ورودی و خروجی را دارد.
  • به شدت زوزه در گیربکس می افتد.
  • دنده پرانی در این خودرو ها متداول است.
  • در دنده 1 و 2 مخصوصا گیربکس صدای زیادی دارد.
  • ضعف عمده در گیربکس های دبل کلاچ جک s5 بیشتر این است که خرابی خنک کن گیربکس رخ میدهد که باعث مخلوط شدن آب و روغن میشود و آسیب جدی به دبل کلاچ میرساند و آسیب جدی به ولوبادی یا همان ساعتی میرساند.
  • از دیگر علائم خرابی عدم کشش است. همچنین گاز هرز خوردن و درگیر نشدن ماشین مخصوصا در ابتدای حرکت است.
  • پس زدن ماشین در سربالایی ها موقع ایست کامل که ماشین با اینکه در حالت درایو است ماشین رو به عقب می آید.
  • روشن شدن چراغ گیربکس، چرخ دنده زرد رنگ نشانه خرابی هست.
  • عدم کشش در ماشین های دنده ای که به خاطر تمام شدن عمر مفید صفحه کلاچ رخ میدهد.
  • روشن شدن چراغ چک گیربکس جک s5: طراح خودرو سعی نموده سنسورهایی را در گیربکس و دیگر نقاط خودرو قرار دهد تا در صورت بروز مشکل توسط چراغ های چک به راننده اطلاع رسانی شود. البته باید در نظر داشت که این سنسورها تنها بخشی از ایرادات را سنس می کنند اما آنچه مسلم است در صورت روشن شدن چراغ چک گیربکس حتی اگر این روشن شدن به صورت موقت و موضعی باشد نشان دهنده وجود ایراد مهمی در گیربکس است که حتما باید عیب یابی و رفع عیب گردد.
  • تقه زدن گیربکس اتوماتجک s5: تقه زدن از علائم مهم در خرابی گیربکس های اتوماتیک محسوب می شود. تقه زدن معمولا به صورت صدای منقطع و مکرر شنیده می شود که ممکن است همراه با لرزش باشد یا بدون لرزش بوده و فقط صدا به گوش برسد. تقه زدن نیز ممکن است در برخی حالات ایجاد شود و سپس رفع گردد. به عنوان مثال ممکن است در حین افزایش سرعت و در مرحله خاصی صدای تقه زدن گیربکس را بشنوید و پس از افزایش سرعت این صدا قطع شود. گمان نکنید که قطع شدن صدا به معنای رفع ایراد است و اگر می خواهید از سلام گیربکس جک s5 خود مطمئن شوید حتما خودرو را به تعمیرکار حرفه ای گیربکس جک s5 نشان دهید.
  • چک کردن سطح روغن گیربکس جک s5: این کار را حداقل در هر بار که قصد تعویض روغن موتور خودرو خود را دارید انجام دهید. از تعمیرکار بخواهید روغن گیربکس جک s5 را چک کند و اگر سطح روغن کاهش یافته بود نسبت به فول کردن روغن گیربکس اقدام کند. اگر دو بار پشت سر هم متوجه کاهش سطح روغن شدید حتما به تعمیرگاه مراجعه کنید تا علت کاهش سطح روغن مشخص شود. در اکثر مواقع نشتی در اتصالات گیربکس اتومات وجود دارد که منجر به کاهش سطح روغن گیربکس جک s5 شده است.
  • صدای زوزه گیربکس جک s5: صدای زوزه گیربکس اتوماتیک جک s5 با صدای تقه زدن فرق دارد. صدای زوزه معمولا در حالتی پیش می آید که یا روغن گیربکس جک s5 کاهش یافته باشد و یا اینکه چرخ دنده ها در حالت تحت فشار کار کنند. در هر صورت برای رفع ایراد بوجود آمده می بایست هر چه سریعتر به تعمیرگاه گیربکس جک s5 مراجعه شود.
  • لرزش گیربکس جک s5: لرزش در گیربکس همانطور که توضیح داده شد بسیار خطرناک است و ممکن است در آینده نزدیک تعمیرات گسترده ای را در پی داشته باشد. برای رفع این ایراد می بایست هر چه سریعتر اقدام نمایید.
  • گاز هرز خوردن گیربکس جک s5: گاز هرز خوردن به حالتی گفته می شود که شما پدال گاز را فشار می دهید اما خودرو متناسب با گازی که می دهید شتاب و افزایش سرعت پیدا نمی کند. یا اینکه تغییرات شتاب با تاخیر همراه است. در این موارد ضروری است که عیب اصلی را پیدا کنید. هر چند گاهی ممکن است عیب از بخش موتور خودرو باشد اما در اغلب اوقات به مجموعه گیربکس و کلاچ مربوط است.

خودرو جک s5

نزدیک به ده سال از تولید این خودرو توسط شرکت مدیران خودرو گذشته و از سال 1400 نیز جک s5 نیوفیس تولید می شود. این خودرو با موتور 4 سیلندر توربو شارژ TGDi می تواند قدرتی معادل 171 اسب بخار تولید کند. حجم موتور آن تنها 1.5 لیتر است و با این حال گشتاوری معادل 251 نیوتن متر داشته و می تواند به سرعت 190 کیلومتر بر ساعت نیز حرکت کند. جک s5 دیفرانسیل جلو است و از گیربکس 6 دنده اتومات دو کلاچه استفاده می کند که بسیار نرمتر از سایر گیربکسهای اتومات موجود در بازار ایران می باشد. همچنین این گیربکس پیشرفته باعث کاهش مصرف سوخت نیز می گردد.

تعویض روغن گیربکس اتومات جک s5

یکی از مهمترین اقدامتی که برای سلامت خودرو خود می بایست انجام دهید تعویض روغن گیربکس است. روغن روغن گیربکس اتومات جک s5 بسیار مهم و حساس است و اگر تعویض آن به تاخیر بیافتد ممکن است دچار فساد شده و کارایی خود را از دست بدهد. این امر نه تنها عملکرد گیربکس اتومات جک s5 را دچار اختلال می کند بلکه ممکن است موجب شود که قطعات مختلف داخل گیربکس اتومات جک s5 نیز دچار ایراد شوند.

زمان تعویض روغن گیربکس اتومات جک s5

اینکه دقیقا در چه زمانی باید روغن گیربکس اتومات جک s5 تعویض شود وابسته به مدل خودرو بوده و در دفترچه راهنما ذکر گردیده است. اما به طور نرمال هر 45 هزار کیلومتر می بایست روغن گیربکس این خودرو تعویض شود.علاوه بر زمان بندی مسافتی مدت زمان نیز در خصوص تعویض روغن گیربکس اتومات جک s5 دارای اهمیت است. اگر بیش از سه سال است که روغن گیربکس خودرو خود را تعویض نکرده اید حتی اگر به مسافت 45 هزار کیلومتری نیز نرسیده اید بهتر است نسبت به تعویض روغن گیربکس اقدام نمایید. این موضوع بدین دلیل است که روغن در حال استفاده به مرور زمان خاصیت خود را از دست خواهد داد و لذا نیاز به تعویض خواهد داشت.

روغن گیربکس اتومات جک s5 چه زمانی فاسد می شود؟

باید در نظر داشت که تعویض روغن گیربکس اتومات جک s5 در دو حالت مسافت یا دوره سه ساله مربوط به حالت استاندارد گیربکس اتومات جک s5 می باشند. در شرایط خاص ممکن است روغن گیربکس اتومات جک s5 فاسد شود و نیاز به تعویض زود هنگام داشته باشد. مواردی که سبب فساد روغن گیربکس می شود به طور کلی سه دسته هستند.

  • کارکرد گیربکس در دمای غیر عادی: اگر گیربکس اتومات جک s5 در دمای بسیار پایین یا در دمای بیش از حد مجاز کار کند ممکن است روغن گیربکس اتومات زودتر از موعد خراب شود.
  • سایش قطعات: سایش قطعات داخل گیربکس اتوماتیک که اغلب ناشی از انبالانسی آنها می تواند باشد علاوه بر فشار بر روغن ممکن است ذرات براده ریزی را به داخل روغن گیربکس اتومات جک s5 وارد کرده و کارکرد روغن را مختل کند.
  • رانندگی و استفاده نامناسب: اگر رانندگی شما به نحوی باشد که به گیربکس فشار وارد آید یا در موارد خاصی مانند بکسل کردن خودروهای سنگین و حرکت با سرعت زیاد و… فشار مضاعفی بر گیربکس وارد می اید. چنانچه این موارد به کرات اتفاق بیافتد باعث کاهش طول عمر روغن گیربکس اتومات شده و نیاز به تعویض ان را سبب می شود.

اگر حدس می زنید که هر یک از موارد بالا برای خودرو شما اتفاق افتاده بهتر است قبل از رسیدن به باز زمانی تعویض روغن گیربکس اتومات جک s5به تعمیرگاه مراجعه کنید و از تعمیرکار بخواهید کیفیت روغن گیربکس اتومات جک s5 را چک کند. روغن سالم معمولا به رنگ قرمز بوده و اگر با دست لمس شود چسبندگی مناسبی دارد در حالی که روغن فاسد شده معمولا سیاه رنگ است و لزجت خود را نیز از دست داده است. هر یک از این موارد که رخ داده بوده حتما نسبت به تعویض روغن گیربکس خودرو خود اقدام نمایید.

تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات جک s5

فیلتر روغن وظیفه مراقبت از روغن گیربکس اتومات جک s5 را بر عهده دارد. در صورت خرابی فیلتر هر براده یا کثیفی که در روغن قرار داشته باشد همراه با روغن در قطعات مختلف به گردش در می آید تا در نهایت باعث خرابی قطعه ای شود. در حالت استاندارد بهتر است در هر بار تعویض روغن گیربکس اتومات جک s5 نسبت به تعویض فیلتر روغن گیربکس نیز اقدام شود.

اقدامات مراقبتی گیربکس اتومات جک s5

قبل از استفاده از خودرویی که خریداری کرده اید حتما دفترچه راهنمای خودرو را که توسط کمپانی سازنده ارائه شده مطالعه نمایید. این دفترچه راهنما لیست اقدامات نگهداری و تعمیرات خودرو را ذکر کرده و باید مطابق با همان لیست اقدام نمایید. البته مهمترین موارد که در خصوص نگهداری گیربکس اتومات جک s5 باید به انجام برسد در ادامه ذکر خواهد شد.

  • توجه به علامتهای هشدار دهنده گیربکس اتومات جک s5: تمام مواردی که در خصوص علائم هشدار دهنده در بالا ذکر شد را به خاطر بسپارید و در صورت بروز هر یک از آنها هر چه سریعتر به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتومات جک s5 مراجعه کنید.
  • تعویض روغن و فیلتر روغن گیربکس اتومات جک s5: در زمان مقرر نسبت به تعویض روغن و فیلتر روغن گیربکس خودرو خود اقدام کنید. به یاد داشته باشید در هر بار تعویض روغن به هر دلیلی هم که باشد می بایست فیلتر روغن نیز تعویض شود.
  • بازدید ظاهری گیربکس اتومات جک s5: در دوره های مشخص گیربکس را مورد بازدید قرار دهید. مواردی که در بازدی می بایست مورد توجه قرار گیرد وجود نشتی روغن گیربکس یا شل بودن اتصالات و یا کاهش سطح روغن و البته چک کردن دمای گیربکس اتومات جک s5 می باشد.
  • از تغییرات غیر معمول در گیربکس اتومات جک s5 خودداری کنید: این تغییرات سلیقه ای مانند تعویض رینگ و لاستیک خودرو یا اضافه کردن قسمتهایی به بدنه خودرو ممکن است به فشار اضافی بر گیربکس اتومات منجر شوند و طول عمر گیربکس اتومات جک s5 را کاهش دهند.
  • استفاده از قطعات اصلی در تعمیر گیربکس اتومات جک s5: اگر گیربکس اتومات جک s5 شما نیاز به تعمیر پیدا کرد به تعمیرکار گیربکس اتومات جک s5 تاکید کنید که از قطعات اصلی و با کیفیت استفاده نماید.

هزینه تعمیر گیربکس اتومات جک s5

هزینه تعمیر گیربکس جک S5

گیربکس اتومات جک s5 از قطعات مختلفی تشکیل شده است. هر یک از این قطعات که خراب شود و یا نیاز به تعویض داشته باشد در عملکرد گیربکس اتومات جک s5 اختلال ایجاد می کند. اما هزینه تعمیر گیربکس اتومات جک s5 بسته به نوعی قطعه ای که دچار ایراد شده متفاوت است و برای مشخص شدن دقیق هزینه گیربکس اتومات جک s5 اگر از نوع خرابی اطلاع دارید می توانید با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید و یا به صورت حضوری به تعمیرگاه تهران گیربکس مراجعه نمایید.

تهران گیربکس با به کار گرفتن نیروهای با تجربه و اموزش دیده در خصوص تعمیر گیربکس اتومات جک s5 به عنوان معتبرترین تعمیرگاه گیربکس اتومات جک s5 در تهران شناخته می شود و خدمات با کیفیتی را با حداقل هزینه به همشهریان عزیز ارائه می نماید.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتومات جک s5

برای تعمیر اضطراری گیربکس اتومات جک s5 و به حرکت در اوردن خودرو تا رسیدن به تعمیرگاه راهکارهایی وجود دارد که ممکن است در شرایط خاص بسیار کاربردی باشد.

  • اگر به تازگی گیربکس اتومات خودرو خود را تعمیر کرده اید ممکن است برنامه کامپیوتری گیربکس تنظیم نباشد. برای رفع این ایراد بست باتری را بردارید.
  • پس از پنج دقیقه بست باتری را گذاشته در حالی که دنده در وضعیت خلاص قرار دارد و بدون فشردن پدال گاز خودرو را روشن کنید.
  • سی ثانیه بعد خودرو را خاموش کنید و این عملیات روشن و خاموش کردن سی ثانیه ای خودرو را به مدت سه مرتبه انجام دهید.
  • خودرو را روشن کنید و به آرامی حرکت کنید.

در برخی مواقع نیز این احتمال وجود دارد که به علت دمای بیش از حد گیربکس و بالا رفتن دمای روغن عملکرد گیربکس به مشکل بر خورده باشد. در این مواقع می توانید خودرو را به مدت دو ساعت خاموش رها کنید و پس از رسیدن دمای گیربکس به دمای نرمال حرکت نمایید.

به یاد داشته باشید اگر گیربکس صدای بسیار ناهنجاری تولید می کند یا لرزش زیادی دارد حتی اگر قادر به حرکت هست نیز بهتر است خودرو را توسط جرثقیل یا بکسل کردن به تعمیرگاه برسانید تا قطعات داخلی گیربکس بیش از این آسیب نبینند.

تعمیر یا تعویض گیربکس اتومات جک s5

در مواقعی که هزینه تعمیر گیربکس اتومات جک s5 تا اندازه ای زیاد باشد که نزدیک به هزینه تعویض آن بشود بهتر است بجای تعمیر به تعویض گیربکس اتومات جک s5 اقدام کنید. در این صورت هم در زمان صرفه جویی می کنید و هم اینکه از تعمیرات بعدی که به علت خرابی دیگر قطعات گیربکس اتومات جک s5 محتمل هستند پیشگیری کرده اید. در این خصوص بهتر است با تعمیرکار مشورت کرده و با توجه به شرایط گیربکس اتومات جک s5 خود تصمیم گیری کنید.

سوالات عمومی تعمیر گیربکس اتومات جک s5

زمان بندی سرویس های دوره ای گیربکس اتومات جک s5 کدام است؟

برای اطلاع از برنامه دقیق زمان بندی سرویس های دوره ای گیربکس اتومات جک s5 بهتر است دفترچه راهنمای خودرو مطالعه شود.

آیا روغن گیربکس اتومات جک s5 نیاز به تعویض دارد؟

همانطور که گفته شد بهتر است در فواصل زمانی 45 هزار کیلومتری روغن گیربکس اتومات جک s5 تعویض شود.

قفل شدن در حالت دنده پارک به چه دلیل است؟

عوامل مختلفی موجب قفل شدن گیربکس در دنده پارک می شوند که از انجمه به ایراد در سیستم ترمز یا حتی سیستم برق خودرو می توان اشاره نمود.

خلاص شدن خود به خودی در گیربکس اتومات جک s5 به چه دلیل است؟

هرز بودن پلوس یا ایراد در چرخ دنده ها و یا ایراد در سیستم روغن ممکن است به خلاصی خود به خودی گیربکس اتومات جک s5 منجر شود.

چرا گیربکس اتومات جک s5 من گاز هرز می خورد؟

گاز هرز خوردن در اغلب موارد به صفحه کلاچ مربوط است و باید هر چه سریعتر نسبت به رفع عیب ان اقدام شود.

مهمترین دلیل زوزه کشیدن گیربکس اتومات جک s5 چیست؟

زوزه کشیدن به کاهش سطح روغن یا سایش قطعات متحرک گیربکس اتومات جک s5 مربوط است.

علت تقه زدن گیربکس اتومات جک s5 چیست؟

تقه زدن گیربکس دلایل مختلفی دارد. ساییده شدن دنده های ثابت و متحرک گیربکس یا ایراد در سیستم روغن یا شل شدن اتصلات گیربکس اتومات جک s5 همه و همه ممکن است به تقه زدن گیربکس منتهی شوند.

آیا در گیربکس هیبریدی هم مانند گیربکس اتومات جک s5 نیاز به تعویض روغن گیربکس هست؟

در گیربکس های هیبریدی و خودروهای پیشرفته تر نیز نیاز به تعویض روغن گیربکس وجود دارد.

دلیل گیر کردن گیربکس اتومات جک  s5 در دنده پارک چیست؟

به وجود امدن ایراد در استاپ زیر ترمز یا قطع برق سیستم پارک می تواند به گیر کردن دنده در حالت پارک منتهی گردد.

دلیل اصلی لرزش گیربکس اتومات جک s5 چیست؟

دلایل مختلفی برای لرزش گیربکس اتومات جک s5 وجود دارد که از ان جمله می توان به شل بودن اتصالات گیربکس اشاره کرد.

حالت اضطراری دنده سه در گیربکس اتومات جک s5 در چه صورت رخ می دهد؟

همانطور که گفته شد ایراد در سیستم روغن یا چرخ دنده ها ممکن است به قفل شدن گیربکس اتومات جک s5 در یک دنده خاص منتهی شود. اگر گیربکس در دنده سه گیر کند به آن حالت اضطراری دنده سه گفته می شود.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس جک

تعمیر گیربکس جک j4

تعمیر گیربکس جک j5

تعمیر گیربکس جک s3

تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22

تعمیر گیربکس برلیانس h320

دیدگاهتان را بنویسید