تعمیر گیربکس لیفان 520

لیفان یکی از شرکت‌های خودروسازی جوان چینی است که در سال ۱۹۹۹ تاسیس شد. یکی از خودروهای تولیدی این برند لیفان ۵۲۰ است که در سال ۲۰۰۵ از آن رونمایی شد و شرکت کرمان موتور سال ۸۷ آن را وارد بازار ایران کرد. در سال ۹۰ بود که تولید آن متوقف شد. با توجه به اینکه هنوز در آن سالها قیمت خودرو ناگهانی افزایش پیدا نکرده بود، در رنج قیمت این خودرو خودروهایی مانند ال90 وجود داشت، اما با این وجود باز هم نتوانست در بازار بماند و رقابت کند زیرا استقبال خوبی از آن نشد. از این رو در سال ۸۹ مدل آپدیت شده آن یعنی لیفان ۵۲۰ ای روانه بازار شد و توانست تا سال ۹۲ باقی بماند.

 لیفان ۵۲۰ از نظر نیروی محرکه و امکانات رفاهی در سطح متوسطی قرار داشت، اما از کیفیت چندان بالایی برخوردار نبود و راننده را هنگام رانندگی خسته می‌کرد. از طرفی شتاب و سرعت آن نیز متوسط بود و برای رانندگی با شدت بالا نمی‌توان انتظاری از آن داشت.

 این سدان کوچک در قسمت فنی دارای یک پیشرانه ۱۵۸۷ سی سی چهار سیلندر است که قدرت آن ۱۰۵ اسب بخار بوده و به یک یک گیربکس ۵ سرعته دستی نیز مجهز می باشد که نیروی تولیدی پیشرانه را به چرخ های جلو خودرو منتقل می کند. در این مطلب قصد داریم تعمیر گیربکس لیفان ۵۲۰ را بررسی و نکات لازم در رابطه با آن را خدمتتان ذکر کنیم.

 تعمیر گیربکس لیفان ۵۲۰

خراب شدن گیربکس یکی از مواردی است که مشکلات زیادی را برای خودرو به وجود می‌آورد. بعضی افراد تصور می‌کنند که گیربکس خودروهای خارجی مشکل پیدا نمی کند، از این رو هیچ توجهی به آن ندارند و مراقبت خاصی را انجام نمی دهند. اما این یک باور کاملا اشتباه است زیرا جعبه دنده هم مانند دیگر قطعات مکانیکی خودرو با مشکل مواجه می شود و علایم خرابی را از خود بروز می دهد. به همین دلیل اگر کوچکترین نشانه‌ای از مشکل و خرابی را احساس کردید بلافاصله به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید تا اقدامات لازم را برای تعمیر گیربکس لیفان ۵۲۰ انجام دهند.

 داشتن اطلاعات از علایم خرابی جعبه دنده خودرویتان بسیار کمک کننده است، زیرا بروز مشکلات در جعبه دنده می‌تواند ماشین را از حرکت باز دارد و همچنین دیگر قطعات آن را هم تحت تاثیر قرار دهند و در کل موجب استهلاک خودرو شود. پس بهتر است در صورت خراب شدن گیربکس، خودرویتان را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید و خودتان آن را دستکاری نکنید چون ممکن است وضعیت آن خرابتر شود، در این صورت باید هزینه ای چند برابری را برای تعمیر و یا تعویض جعبه دنده پرداخت کنید. در ادامه با چندی از علائم‌ خرابی این قطعه آشنا خواهیم شد.

 علائم خرابی گیربکس لیفان ۵۲۰

سروصدا کردن گیربکس

به گوش رسیدن صداهای غیر معمول از جعبه دنده لیفان ۵۲۰ یکی از نشانه های خراب شدن آن است. این صداها غیر معمول و مکانیکی بوده که هنگام توقف ماشین و خلاص کردن دنده تشدید می شود. در این صورت باید به تعمیرگاه گیربکس مراجعه کنید.

عدم تغییر دنده و دنده پرانی

یکی از شایع ترین نشانه های خراب شدن گیربکس لیفان ۵۲۰ هنگام تغییر دنده است. در این هنگام راننده مشاهده می‌کند که دور موتور با سرعت متناسب با دنده افزایش پیدا نمی‌کند. از این رو بهتر است در این صورت به یک تعمیرگاه تخصصی جهت رفع مشکل مراجعه کنید تا به دیگر قطعات جعبه دنده آسیب وارد نشود. همچنین دنده پرانی بلافاصله بعد از رهاکردن پدال گاز به دلیل معیوب بودن دنده برنجی ها و کشویی تعویض دنده

بوی سوختگی

اگر بو سوختگی از کابین خودرویتان به مشام رسید نشان می دهد که زمان تعویض روغن گیربکس آن فرا رسیده است و باید تعمیر شود. اگر روغن گیربکس کارایی خود را از دست بدهد نمی‌تواند به درستی روانکاری قطعات جعبه دنده را انجام دهد برای همین قطعات با هم برخورد می‌کنند و گرما تولید خواهند کرد. این گرما موجب سوختن روغن گیربکس خواهد شد. برای جلوگیری از هزینه های سرسام آور تعمیر و دیگر آسیب‌های جعبه دنده سریعاً خودرویتان را به تعمیرکار بسپارید.

تکان خوردن یا لرزیدن خودرو

یکی از نشانه های رایج خراب شدن گیربکس ۵ سرعته لیفان ۵۲۰ شنیدن صدا سایش هنگام تعویض دنده است. اگر کلاچ را بگیرید و دنده را عوض کنید و در آن زمان صدا سایش بشنوید، ممکن است مشکل از جعبه دنده باشد و به رگلاژ نیاز داشته باشد و یا ممکن است چرخ دنده ها مشکل پیدا کرده باشند که عوامل زیادی در این اتفاق دخیل هستند. جهت رفع این مشکلات لازم است که به تعمیرگاه مراجعه کنید تا با اصولی ترین روش ایرادات خودرویتان را رفع کنند.

سرویس دوره ای گیربکس لیفان ۵۲۰

تعمیر گیربکس لیفان ۵۲۰ مانند هر خودرو دیگری حساسیت بسیار زیادی دارد و جهت انجام این کار حتماً باید به تعمیرکارانی با تجربه در این زمینه مراجعه کنید. جعبه دنده خودرویتان پس از هر دوره استفاده به سرویس و بررسی نیاز دارد که این سرویس شامل تعویض روغن، فیلتر گیربکس، بررسی کلی بدنه و قطعات آن خواهد شد.

 تعویض روغن اهمیت فوق العاده بالایی دارد؛ زیرا قطعات داخلی جعبه دنده حساسیت زیادی دارند به همین دلیل اصطکاک بالا آنها امکان دارد به مرور زمان دچار خوردگی و فرسایش شوند که در آخر منجر به خراب شدن آنها خواهد شد. اگر میزان خوردگی قطعات بالا باشد در طولانی مدت به طور کامل موجب از کار افتادن دنده خواهد شد که صاحب خودرو باید هزینه زیادی را متحمل شوند.

هزینه تعمیر گیربکس لیفان ۵۲۰

جعبه دنده دستی نسبت به اتوماتیک دارای ساختار ساده تری است اما آن هم از اجزا مختلفی ساخته شده است که حساسیت بالایی دارند و کار مهمی انجام می دهند. در صورتی که بخواهیم هزینه تعمیر گیربکس لیفان ۵۲۰ را به اطلاعتان برسانیم باید ابتدا بدانیم که خرابی آن در کدام قسمت و تا چه حدی است. بدیهی است که هرچه میزان این آسیبها بیشتر باشد هزینه تعمیر نیز بالاتر خواهد رفت و مالک خودرو باید پول زیادی را بابت این موضوع پرداخت کند.

 مرکز تخصصی تهران گیربکس یکی از معتبرترین و با تجربه ترین مراکز تعمیر گیربکس خودروهای داخلی و خارجی است که از تعمیر کاران ماهر و مجرب در این زمینه تشکیل شده است و تمام سعی آنها این است که به بهترین وجه و به صرفه ترین قیمت جعبه دنده خودرویتان را تعمیر کنند. بنابراین هیچ نگرانی بابت این موضوع نداشته باشید و با خیال راحت خودرویتان را به ما بسپارید.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس لیفان

تعمیر گیربکس لیفان 620

تعمیر گیربکس لیفان 820

تعمیر گیربکس لیفان x50

تعمیر گیربکس لیفان x60

تعمیر گیربکس برلیانس h320

تعمیر گیربکس تیگو 5

 

این پست دارای یک دیدگاه است

  1. بابک

    تعمیرگیربکس روبایدبه صراحت اعلام می‌کردید.اگه کم یازیادپرداخت بشه یانشه رومیگفتین تاماتاحدودی متوجه می‌شدیم.وکلاه سرمون نمیرفت

دیدگاهتان را بنویسید