تعمیر گیربکس لیفان 820

تعمیر گیربکس لیفان 820 با تعمیرکار متخصص لیفان

برای تعمیر گیربکس لیفان 820 حتما باید به تعمیرگاه اختصاصی این گیربکس مراجعه کنید. تهران گیربکس یکی از مهمترین مراکز تخصصی در زمینه تعمیر گیربکس لیفان 820 در تهران به شمار می رود که از نیروهای آموزش دیده و با تجربه برای تعمیر گیربکس لیفان 820 استفاده می کند.

به کار بردن قطعات با کیفیت اصلی از دیگر مزایای مجموعه تهران گیربکس در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان 820 به شمار می رود.

خدمات تهران گیربکس برای تعمیر گیربکس لیفان 820

خدمات تعمیرگاه تهران گیربکس

مزایای تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران گیربکس

لیفان 820 سدان متوسط کرمان موتور

کرمان موتور از سال 95 تا 97 این خودرو زیبا را تولید کرد. لیفان 820 سدان چینی است که البته با قیمت نسبتا بالایی در بازار ایران عرضه گردید. این خودرو دیفرانسیل جلو از گیربکس 6 دنده اتومات بهره می برد و امکانات رفاهی به نسبه خوبی دارد. موتور 4 سیلندر آن می تواند نیرو 158 اسب بخار و گشتاور حداکثر 221 نیوتن متر را تولید می کند. شتاب این خودرو بیش از ده ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت است و مصرف ترکیبی آن 8.7 لیتر در صد کیلومتر می باشد.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان 820

گیربکس اتوماتیک لیفان 820 از بخشها و قطعات متعددی تشکیل شده است. کوچکترین عیبی که در یکی از قطعات گیربکس اتوماتیک لیفان 820 پیش بیاید موجب خواهد شد که کارایی گیربکس مختل شود. برای اینکه ایراد کوچک پیش آمده سایر قطعات را تحت تاثیر قرار ندهد لازم است که برای عیب یابی و تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان 820 به تعمیرگاه مجاز این گیربکس مراجعه کنید. اما هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان 820 بسته به قطعه ای که دچار آسیب شده است تعیین خواهد شد. اما در صورتی که قبلا گیربکس خودرو خود را مورد عیب یابی قرار داده باشید و بدانید که دقیقا چه تعمیری می بایست روی ان انجام شود اگر با یکی از شماره های مندرج در سایت تهران گیربکس تماس بگیرید می توانید از هزینه تقریبی تعمیر مورد نظر مطلع شوید.

علائم هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک لیفان 820

همانطور که در بخش قبلی توضیح داده شد بسیاری از مواقع تنها ایراد کوچکی برای گیربکس اتوماتیک لیفان 820 پیش می اید اما اگر این ایراد به موقع رفع نشود ممکن است خرابی های بیشتری را بدنبال داشته باشد. به طورکلی باید در نظر داشت که ایراد در گیربکس اتوماتیک لیفان 820 همانند بیماری در بدن انسان می توان به اجزای مختلف سرایت کند. به عنوان مثال ممکن است اویل پمپ گیربکس اتوماتیک لیفان 820 دچار ایراد شده باشد این ایراد سبب می شود فشار روغن افت کند و قطعاتی که با روغن کار می کنند دچار ایراد شود. در دراز مدت این ایراد می تواند به سایش چرخ دنده ها نیز منجر شود و خرابی های پر هزینه ای را بری گیربکس اتوماتیک لیفان 820 در پیش داشته باشد. اما هر ایرادی که در گیربکس رخ می دهد این امکان هست که علامت و نشانه ای از این ایراد بوجود اید که راننده دقیق را متوجه کند و با عیب یابی به موقع از بروز خرابی های بزرگتر جلوگیری شود. در ادامه برخی علامتهای هشدار دهنده را که خرابی های جزئی گیربکس اتوماتیک لیفان 820 را نشان می دهند ذکر می کنیم.

  • زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک لیفان 820: در صورتی که یکی از بلبرینگهای گیربکس اتوماتیک لیفان 820 خراب شده باشد احتمالا شاهد صدای زوزه کشیدن در داخل کابین خودرو خواهید بود. البته زوزه کشیدن دلایل دیگری هم دارد که از ان جمله می توان به خرابی اویل پمپ و یا کاهش سطح روغن گیربکس اشاره کرد.
  • لرزش گیربکس اتوماتیک لیفان 820: اگر همیشه به صدا و لرزش گیربکس اتوماتیک لیفان 820 خود دقت داشته باشید کوچکترین تغییر صدا یا لرزش گیربکس را متوجه می شوید. لرزش در گیربکس اتوماتیک لیفان 820 ممکن است از سایش بین چرخ دنده ها یا شل بودن اتصالات و یا دیگر ایرادات ناشی شده باشد.
  • استشمام بوی سوختگی در گیربکس اتوماتیک لیفان 820: بوی سوختگی در موارد نادری ممکن است از پایین آمدن کیفیت روغن و بالا رفتن دمای ان نشات گرفته باشد. در شرایطی نیز احتمال دارد که بوی سوختگی به قطعات برقی گیربکس اتوماتیک لیفان 820 مربوط باشد.
  • تقه زدن گیربکس اتوماتیک لیفان 820: صدای تقه زدن در گیربکس اتوماتیک لیفان 820 ناشی از عوامل مختلفی می تواند باشد. شکستگی در چرخ دنده ها بدترین حالت ممکن است اما این احتمال هم هست که ایرادی در سیستم روغن و شیربرقی ها یا سوپاپهای مربوطه پیش امده باشد.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک لیفان 820: اینکه خودرو شما گاز هرز بخورد در برخی ماوقع به موتور یا سیستم برق خودرو مربوط می شود اما بسیاری مواقع نیز دلیل گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک لیفان 820 را می توان به کلاچ مربوط دانست. عموما در سرعتهای بالا اگر کلاچ ایراد داشته باشد به علت فشار زیادی که به کلاچ وارد می شود محور انتقال قدرت رها می گردد و خودرو گاز هرز خواهد خورد.
  • کاهش سطح روغن گیربکس اتوماتیک لیفان 820: اگر هنگام بازدید دوره ای متوجه کاهش سطح روغن گیربکس اتوماتیک لیفان 820 شدید دو نکته را باید در نظر داشته باشید. نخست آنکه بلافاصله نسبت به فول کردن سطح روغن گیربکس اقدام کنید و دوم اینکه در نظر داشته باشید این کاهش سطح روغن به چه علتی رخ داده است. بهتر است خیلی زود سطح روغن را مجددا چک کنید تا اطمینان حاصل کنید که مجددا گیربکس خودرو شما دچار کاهش سطح روغن نخواهد شد. وجود نشتی بسیار کوچک می تواند یکی از دلایل کاهش سطح روغن باشد. همچنین حتما باید از روغن با کیفیت و اصلی استفاده نمایید.
  • در رفتن دنده گیربکس اتوماتیک لیفان 820: به حالتی که اهرم دنده خود به خود از محل مورد نر خارج گردد در رفتن دنده می گویند که نشانه خرابی سلکتور دنده و یا ایرادی در سیستم روغن خودرو خواهد بود.
  • گیر کردن دنده گیربکس اتوماتیک لیفان 820: اگر گیربکس خودرو شما در دنده خاصی گیر می کند و قفل می شود حتما برای رفع این ایراد به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتوماتیک لیفان 820 مراجعه کنید چون ممکن است در صورت تشدید این ایراد نهایتا به جایی برسید که گیربکس اتوماتیک لیفان 820 شما به طور کلی از کار بیافتاد.
  • دمای بیش از حد گیربکس اتوماتیک لیفان 820: اگر در هنگامی که گیربکس اتوماتیک لیفان 820 خود را مورد بازدی قرار می دهید متوجه دمای بیش از حد آن شدید حتما مسئله را تا رفع کامل ایراد پیگیری نمایید چرا که دمای بالا به قطعات مختلف گیربکس آسیب خواهد رساند.
  • چراغ چک گیربکس اتوماتیک لیفان 820: علاوه بر موارد ذکر شده کمپانی سازنده سنسورهایی را در گیربکس اتوماتیک لیفان 820 قرار داده است که ممکن است برخی ایرادات را در گیربکس سنس کرده و چراغ چک گیربکس اتوماتیک لیفان 820 روشن شود. در این صورت نیز تا وقتی ایراد اصلی را کشف و رفع ننموده اید به پیگیری مسئله ادامه دهید.

روغن گیربکس اتوماتیک لیفان 820

در گیربکس اتوماتیک لیفان 820 روغن نقشی حیاتی دارد. سه نقش متفاوت و مهم که روغن در گیربکس اتوماتیک لیفان 820 بر عهده دارد شامل روانکاری خنک کاری و کمک در عملکرد گیربکس اتوماتیک لیفان 820 هستند. اگر روغن کافی و با کیفیت مناسب در گیربکس اتوماتیک لیفان 820 وجود نداشته باشد هیچ یک از این وظایف به درستی به انجام نخواهد رسید. لذا ضروری است در موعد مقرر نسبت به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک لیفان 820 اقدام شود. همچنین باید دانست آنچه از زمان تعویض روغن مهم تر است کیفیت روغن مورد استفاده است. پس حتما تاکید داشته باشید که از روغن با کیفیت و اصلی برای گیربکس اتوماتیک لیفان 820 شما استفاده شود.

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک لیفان 820

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک لیفان 820 در زمانهای مختلفی می بایست تعویض شود. نخستین زمانی که تعویض روغن گیربکس اتوماتیک لیفان 820 را ضروری می کند مسافت طی شده توسط خودرو است. به طور متوسط هر 40 تا 60 هزار کیلومتر لازم است روغن گیربکس اتوماتیک لیفان 820 عوض شود اما برای اطلاع از زمان دقیق بهتر است به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید که بر حسب مدل خودرو مسافت دقیق مورد نیاز برای تعویض روغن گیربکس ذکر شده است.

اگر مدتی طولانی سپری شود و شما به مسافت مورد نظر نرسیده باشید روغن مورد استفاده در گیربکس اتوماتیک لیفان 820 فاسد خواهد شد. این مدت زمان برای 40 هزار کیلومتر سه سال و برای 60 هزار کیلومتر 5 سال در نظر گرفته می شود. همچنین باید در نظر داشته باشید که نحوه کارکرد خودرو می تواند در طول عمر روغن گیربکس اتوماتیک لیفان 820 تاثیر گذار باشد. استفاده از خودرو در جاده های پر پیچ و خم و یا با شیب تند و با بار سنگین اگر با سرعت بالا و یا تغییرات شتاب همراه باشد می تواند فشار زیادی را بر گیربکس اتوماتیک لیفان 820 وارد آورد. این فشار زیاد نه تنها به استهلاک بالای گیربکس اتوماتیک لیفان 820 منجر می شود بلکه کیفیت روغن را نیز در دراز مدت کاهش خواهد داد.

فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک لیفان 820

هر جای جریان روغن یا هر سیال دیگری وجود داشته باشد بهتر است از قطعه ای به نام فیلتر استفاده شود در گیربکس اتوماتیک لیفان 820 نیز که احتمال وجود ذرات ریز براده یا کثیفی های دیگر وجود دارد فیلتر روغن نقشی حیاتی را بازی می کند. فیلتر روغن با روزنه های ریزی که دارد ذرات اضافه را از روغن گیربکس جدا می کند و اجازه می دهد که روغن تمیز در گیربکس اتوماتیک لیفان 820 گردش کند. اما به مرور زمان این ذرات ریز روزنه های فیلتر روغن را بند آورده و لذا فیلتر روغن نیز کارایی خود را از دست داده و می بایست تعویض شود. یکی از مهمترین نشانه های گرفتگی در فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک لیفان 820 کاهش فشار روغن در گیربکس است. البته در صورتی که هیچ نشانه ای نیز به چشم نخورد در موعد مقرر مانند روغن گیربکس می بایست فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک لیفان 820 نیز تعویض شود.

زمان تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک لیفان 820

باید در نظر داشت که فیلتر روغن هرگز با عملیاتی مانند شستشو با آب و گازوئیل و یا فشار باد تمیز نخواهد شد. در واقع هر چند ممکن است فشار بالای با د و آب ذرات ریز را از فیلتر جدا کنند اما این کار همراه با آسیب دیدن فیلتر بوده و روزنه های فیلتر گشادتر از میزان اولیه می شوند و لذا فیلتر روغن کارایی خود را از دست خواهد داد. همچنین باید در نظر داشته باشید که بهترین زمان برای تعویض فیلتر روغن همان زمانی است که برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک لیفان 820 خود اقدام می کنید. کار کردن روغن تازه با فیلتر قدیمی باعث کثیف شدن روغن و کاهش طول بازه مصرف آن خواهد شد.

تعمیر اضطراری در گیربکس اتوماتیک لیفان 820

شرایطی وجود دارد که می توان نسبت به تعمیر اضطراری گیربکس اتوماتیک لیفان 820 اقدام کرد. در این شرایط معمولا برنامه کامپیوتری گیربکس دچار ایراد شده است و با فراید زیر می توان مجددا ان را تنظیم نمود:

  • بست باتری را بردارید . پس از گذشت 5 دقیقه مجددا بست باتری را متصل نمایید.
  • در حالتی که دنده در وضعیت خلاص قرار دارد خودرو را روشن کنید اما پدال گاز را فشار ندهید.
  • پس از گذشت سی ثانیه خودرو را خاموش کنید مجددا سی ثانیه صبر کنید و خودرو را استارت نمایید و این خاموش و روشن کردن را سه بار تکرار کنید.
  • در نهایت اگر صدا یا لرزش شدیدی از جانب گیربکس اتوماتیک لیفان 820 حس نمی کنید به آرامی حرکت نمایید.

این فرایند مخصوصا در حالتی که در چند روز اخیر گیربکس اتوماتیک لیفان 820 خود را تعمیر کرده باشید و اکنون گیربکس خودرو شما از کار افتاده باشد احتمالا کارایی خواهد داشت. علاوه بر این شرایطی نیز وجود دارد که فشار زیادی بر گیربکس اتوماتیک لیفان 820 وارد آمده و به علت گرمای بیش از حد گیربکس قفل شده باشد. در این شرایط پیشنهاد می کنیم خودرو را به مدت دو ساعت خاموش کنید تا دمای گیربکس اتوماتیک لیفان 820 به دمای نرمال برسد.

اقدامات نگهداری گیربکس اتوماتیک لیفان 820

اقداماتی وجود دارند که در صورتی که به موقع به انجام برسند می توانند طول عمر گیربکس اتوماتیک لیفان 820 را افزایش دهند. اهم سرویسهای نگهداری گیربکس اتوماتیک لیفان 820 در این بخش ذکر می شود.

  • بروزرسانی برنامه کامپیوتری گیربکس اتوماتیک لیفان 820: در مواقعی ممکن است کمپانی سازنده به این نتیجه برسد که برنامه کامپیوتری گیربکس اتوماتیک لیفان 820 ایراداتی دارد و برای رفع این ایرادات بروزرسانی جدیدی را منتشر کند در این مواقع نصب این بروزرسانی می تواند در بهبود عملکرد گیربکس موثر باشد.
  • بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک لیفان 820: بازدید دوره ای موارد متعددی را که در داخل کابین امکان تست انها را ندارد در مقابل شما قرار می دهد. در این بازدی باید دمای بیش از گیربکس، لرزش گیربکس، سطح روغن، کیفیت و سطح روغن گیربکس اتوماتیک لیفان 820، شل بودن اتصالات و نشتی روغن را چک نمایید. بهترین زمان بازدید که در وقت شما نیز صرفه جویی می کند در زمان تعویض روغن موتور خودرو است.
  • تعویض روغن و فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک لیفان 820: روغن فاسد به رنگ سیاه بوده و چسبندگی لازم را نیز ندارد در صورتی که این شرایط پیش بیاید یا مسافت و زمان مورد نظر گذشته باشد می بایست حتما نسبت به تعویض همزمان روغن و فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک لیفان 820 اقدام نمایید.
  • توجه به علائم هشدار دهنده: در صورتی که هر یک از علامتهای هشدار دهنده ای که ذکر شد را در گیربکس اتوماتیک لیفان 820 خود مشاهده کردید تا رفع کامل ایراد مسئله را پیگیری کنید.
  • تاثیر بکسل کردن بر گیربکس اتوماتیک لیفان 820: گیربکس لیفان 820 برای بکسل کردن طراحی نشده است. هر چند این گیربکس توان بالایی دارد و فشار زیادی را می تواند تحمل کند اما بکسل کردن خودروهای سنگین و یا حرکت با سرعت زیاد در هنگام بکسل کردن موجب می شود استهلاک گیربکس اتوماتیک لیفان 820 افزایش یابد.
  • تاثیر رانندگی بر گیربکس لیفان 820: هر چقدر رانندگی شما نرم و با سرعت یکنواخت باشد فشار کمتری بر گیربکس لیفان 820 وارد آمده و لذا استهلاک آن کاهش خواهد یافت. در سوی مقابل حرکات پر شتاب و ترمزو گاز گرفتنهای متعدد و سرعت بالا در شرایط سخت جاده ای طول عمر گیربکس لیفان 820 را کاهش خواهد داد.

سوالات متداول در گیربکس لیفان 820

گیر کردن دنده گیربکس لیفان 820 در حالت پارک به چه دلیل می تواند رخ دهد؟

ایراد در سیستم ترمز و یا ایراد برقی خودرو با توجه به استفاده گیربکس لیفان 820 از برق می تواند به قفل شدن گیربکس لیفان 820 در وضعیت دنده پارک منجر شود.

در زمان بروز حالت اضطراری دنده سه در گیربکس لیفان 820 چه کار باید کرد؟

حالت اضطراری دنده سه به وضعیتی گفته می شود که گیربکس لیفان 820 در دنده سه قفل می شود در این شرایط بهتر است موارد ذکر شده در بخش تعمیر اضطراری گیربکس لیفان 820 را به انجام برسانید. در صورتی که پس از انجام عملیات فوق خودرو بدون صدا و لرزش گیربکس به حرکت در امد مشکل رفع شده در غیر این صورت حتما باید به تعمیرگاه مجاز گیربکس لیفان 820 مراجعه کنید.

زوزه کشیدن گیربکس لیفان 820 چه دلیلی می تواند داشته باشد؟

اگر در شرایط فشار بالا گیربکس لیفان 820 شما به میزان بسیار اندکی زوزه می کشد این مورد می تواند قابل چشم پوشی باشد اما اگر این صدای زوزه کشیدن افزایش یافت یا تغییر کرد حتما باید برای رفع مشکل پیگیری کنید. عمده دلایل زوزه کشیدن گیربکس لیفان 820 به خرابی بلبرینگها یا سایش دنده ها یا خرابی اویل پمپ مربوط است. کاهش سطح روغن نیز از دیگر دلایل زوزه کشیدن به شمار می رود.

لرزش گیربکس لیفان 820 در زمان کوتاهی پس از تعمیر نشانه چیست؟

اگر مدتی کوتاه از تعمیر گیربکس لیفان 820 شما سپری شده اما متوجه لرزش زیاد گیربکس خودرو خود شده اید این مشکل می تواند به شل بودن اتصالات گیربکس لیفان 820 مربوط باشد. توصیه می شود همواره برای تعمیر گیربکس لیفان 820 به تعمیرگاه مجاز تهرا گیربکس مراجعه کنید تا مشکل ذکر شده رفع گردد.

گاز هرز خوردن به گیربکس لیفان 820 مربوط است یا ایرادی موتوری است؟

گاز هرز خوردن ممکن است به ایرادات برق یا موتوری مربوط باشد اما در صورت آسیب دیدن گیربکس نیز خودرو دچار ایراد گاز هرز خوردن خواهد شد.

تقه زدن گیربکس لیفان 820 چقدر می تواند خطرآفرین باشد؟

تقه زدن اگر به ایرادی در چرخ دنده ها مربوط باشد می تواند ظرف مدت کوتاهی به سکشتگی و آسیبهای جدی در چرخ دنده های متحرک و ثابت گیربکس لیفان 820 منجر شود لذا بهتر است هر چه سریعتر نسبت به رفع دلیل تقه زدن گیربکس لیفان 820 اقدام شود.

عدم تعویض روغن گیربکس لیفان 820 چه تبعاتی دارد؟

روغن گیربکس لیفان 820 می بایست حداکثر پس از طی مسافت 40 تا 60 هزار کیلومتری می بایست عوض شود در غیر این صورت نه تنها عملکرد گیربکس لیفان 820 مختل می شود بلکه قطعات مختلف گیربکس نیز در معرض خرابی قرار می گیرند.

آیا گیربکس های هیبریدی نیز مانند گیربکس لیفان 820 به تعویض روغن دوره ای نیاز دارند؟

حتی در گیربکسهای هیبردی نیز این امکان وجود دارد که روغن فاسد شود و لذا تعویض روغن در این گیربکسها نیز مانند گیربکس لیفان 820 ضروری خواهد بود.

سرویسهای دوره ای گیربکس لیفان 820 چه مواردی را شامل می شوند؟

اهم سرویسهای دوره ای گیربکس لیفان 820 شامل تعویض روغن و فیلتر روغن و بازدید دوره ای گیربکس لیفان 820 می شوند.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس لیفان

تعمیر گیربکس لیفان 520

تعمیر گیربکس لیفان 620

تعمیر گیربکس لیفان x50

تعمیر گیربکس لیفان x60

دیدگاهتان را بنویسید