تعمیر گیربکس آریو

آریو سایپا یا S300 یکی از محصولات شرکت خودروسازی سایپا در ایران است که در واقع تولید شرکت چینی زوتی می باشد. این خودرو ابتدا با نام S300 وارد ایران شد و پس از مدتی شرکت سایپا، مونتاژ آن را شروع کرد.
 شرکت زوتی با تولید محصولاتی که کپی خودروهای خارجی مشهور است توانسته جایگاه خوبی را در آسیا به دست آورد .این کمپانی در سال ۲۰۰۵ تاسیس شد و برای اولین بار از آریو در سال ۲۰۱۲ رونمایی شد. آریو در دسته‌های مختلفی تولید می ‌شود و شرکت سایپا مونتاژ آن را با موتور ۱.۶ لیتری در دو مدل جعبه دنده دستی و اتوماتیک انجام داد. جعبه دنده اتوماتیک آن ۴ سرعته و مدل دستی 6 سرعته است که شتاب صفر تا صد آن ۱۱.۵ ثانیه طول می کشد. در این مطلب تعمیر گیربکس آریو و نکات مرتبط با آن را بررسی می کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

تعمیر گیربکس آریو

آریو سایپا از جمله خودروهایی است که به گیربکس اتوماتیک مجهز می باشد. این سیستم ممکن است به دلایل مختلفی ایراد پیدا کند که باید بلافاصله مورد بررسی قرار گیرد و به خوبی از آن محافظت شود. در غیر این صورت مشکلات جدی را برای خودرو به وجود خواهد آمد. راهکارهای ساده برای مراقبت از این قطعه حیاتی وجود دارد که با رعایت آنها می توان طول عمر گیربکس خودرویتان را افزایش داد.

 شایان ذکر است که عملکرد گیربکس اتوماتیک آریو به دلیل جریان پیدا کردن روغن به سمت آن و همچنین شاکله، به صورت الکتروهیدرومکانیکی خواهد بود، از این رو حساسیت بسیار زیادی دارد که صاحبان این خودروها باید آن را در نظر بگیرند. یکی از دغدغه رانندگان در صورت مشکل پیدا کردن جعبه دنده خودرویشان، پیدا کردن یک تعمیرگاه قابل اعتماد است.
 در این میان افرادی که در تهران و کرج زندگی می کنند می توانند به تعمیرگاه تهران گیربکس مراجعه کنند. زیرا این مرکز تخصصی از تعمیرکارانی ماهر و مجرب تشکیل شده است که به صورت فنی تعمیر گیربکس اتومات را انجام می دهند. به علاوه تمام تعمیرات انجام گرفته توسط تیم تخصصی ما دارای گارانتی هستند، پس نیازی نیست در این باره نگران باشید.

حساسیت های گیربکس آریو

  • هرگونه خطا در جعبه دنده نشانه وجود مشکل در آن است که نباید نسبت به آن بی توجه باشید؛ زیرا بی توجهی راننده مشکلات جدی را برای قطعات مختلف خودرو به وجود می‌آورد و هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک زوتی را چند برابر خواهد کرد.
  • تعویض روغن گیربکس آریو اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر در زمان مناسب انجام نگیرد مشکلات زیادی را در سیستم انتقال قدرت به وجود می آورد.
  • یکی دیگر از حساسیت های بالای سیستم انتقال قدرت آریو ساختار پیچیده برقی آن است. به همین دلیل به رانندگان توصیه می شود که کمتر از وسایل برقی استفاده کنند. منظور از وسایل برقی دزدگیر، آمپلی فایر و … است.
  • همچنین به دلیل بهره مندی جعبه دنده اتوماتیک آریو سایپا از سنسور و مدارهای الکترونیکی حساس توصیه می‌ کنیم که شستشوی موتور انجام نشود و یا حد امکان آن را کاهش دهید.

راهکارهای مراقبت از گیر گیربکس آریو سایپا

عوض کردن روغن گیربکس

دقت داشته باشید که روغن گیربکس کثیف، کارایی خودرو را پایین می ‌آورد و بی توجهی به این امر می تواند به قطعات و قسمت های مختلف خودرو آسیب وارد کند. البته در کنار روغن گیربکس باید به فیلتر آن هم توجه کنید و هر چند وقت نسبت به تمیز کردن و یا تعویض آن اقدام کنید. برای خودروهایی مانند آریو لازم است که پس از پیمودن هر ۵۰ تا ۷۰ هزار کیلومتر نسبت به تعویض روغن اقدام کنید.

یک دفعه شتاب نگیرید

یکدفعه درگیر کردن جعبه دنده اتوماتیک در طولانی مدت آسیب بسیار جدی را به خودرویتان وارد خواهد کرد؛ زیرا به طور ناگهانی دور موتور را افزایش می دهد .همچنین توصیه می ‌شود که دنده را در حالت درایو قرار ندهید.

دنده را خلاص نکنید

اکثر رانندگان در وضعیت‌های مختلف جاده دنده را خلاص می ‌کنند، این کار باعث کاهش مصرف سوخت نخواهد شد، بلکه به جعبه دنده و دیگر قطعات آن آسیب وارد می کند. به یاد داشته باشید که تداوم انجام این کار خودرو را به تعمیر نیازمند می کند.

از خودرویتان در حالت آماده باش استفاده کنید.

توصیه ما در روزهای سرد این است که ابتدا خودرویتان را گرم کنید، سپس آن را به حرکت درآورید. زیرا در غیر این صورت فشار زیادی به گیربکس خودرو وارد خواهد شد و صداهایی مانند تقه زدن به گوش خواهد رسید. تهران گیربکس توصیه می کند که پس از استارت زدن، چند دقیقه خودرو را در حالت آماده باش قرار دهید و پس از گرم شدن حرکت کنید.

در حالت خلاص بودن دنده گاز ندهید

اغلب رانندگان در ابتدای حرکت و هنگامی که خودرو ایستاده است به شدت گاز می دهند. این کار فشار زیادی را به موتور و گیربکس وارد می کند و تکرار مداوم آن در طولانی مدت فرسودگی جعبه ‌دنده و استهلاک خودرو را به دنبال دارد.

علت های خرابی گیربکس آریو

لرزش جعبه دنده

خودروهای آریو در هنگام تعویض دنده بسیار روان عمل می کنند. اما اگر در این حالت لرزش یا ضربه ای را احساس کردید می تواند نشانه مشکل داشتن گیربکس نباشد. پیشنهاد می کنیم که در این مواقع به تعمیرگاه گیربکس آریو سایپا مراجعه کنید و تا هرچه سریعتر ایرادات وارده را رفع کنند.

شنیدن صداهای غیر عادی هنگام خلاص کردن دنده

شنیدن صدایی که قبال از خودرویتان نشنیده‌اید می ‌تواند ناشی از خراب شدن جعبه دنده باشد. یکی از دلایل به وجود آمدن این صداها ممکن است عملکرد نامناسب روغن گیربکس باشد؛ زیرا نمی تواند به خوبی از گیربکس را روغن کاری کند. در حالت کلی، صداهای شنیده از گیربکس خودرویتان را جدی بگیرید و برای رفع آنها به تعمیرگاه مراجعه کنید.

بلند شدن بوی سوختگی

یکی از دلایل استشمام بوی سوختگی، داغ شدن بیش از حد روغن گیربکس است. البته کم بودن سطح روغن هم می ‌تواند باعث کاهش اصطکاک بین قطعات و مشکلاتی جدی را به وجود آورد. در هر شرایطی اگر متوجه بوی سوختگی از زیر کاپوت خودرویتان شدید جهت تعمیر گیربکس آریو سایپا به تعمیرگاه تخصصی ما مراجعه کنید.

در حالت کلی تعمیر گیربکس اتوماتیک زوتی اهمیت بسیار زیادی دارد و مرکز تخصصی تهران گیربکس حاضر است که در کمترین زمان ممکن و با به صرفه ترین قیمت، مشکلات این قطعه حیاتی خودرویتان را رفع کند. همچنین با احساس کوچکترین مشکلی در جعبه دنده می توانید با مشاوران سایت تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید .

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک اپل

تعمیر گیربکس اتوماتیک زوتی

تعمیر گیربکس اتوماتیک سوبارو

تعمیر گیربکس اتوماتیک کوپا

تعمیر گیربکس اتوماتیک مک لارن

تعمیر گیربکس آلفارومئو

تعمیر گیربکس آئودی

تعمیر گیربکس بی ام و

تعمیر گیربکس پورشه

تعمیر گیربکس زانتیا

تعمیر گیربکس سوزوکی

تعمیر گیربکس سوزوکی ویتارا

تعمیر گیربکس سیتروئن

دیدگاهتان را بنویسید