تعمیر گیربکس تویوتا

تعمیر گیربکس تویوتا

تعمیر انواع گیربکس تویوتا شامل تعمیر گیربکس تویوتا کرولا و تعمیر گیربکس تویوتا کمری در تعمیرگاه تخصصی تهران گیربکس با بهترین نیروها و خدمات فنی با کیفیت به انجام می رسد. تهران گیربکس هزینه تعمیر گیربکس تویوتا را توجه به کاهش سود به حداقل رسانده است و تعمیرات گیربکس اتومات را به صورت تخصصی انجام میدهد.

تویوتا قدیم و خوش سابقه در صنعت خودرو دنیا

در سال 1937 شخصی به نام کیشیرو تویودا شرکت خودرو سازی تویوتا را بنیان گذاری کرد. این شرکت به عنوان یکی بزرگترین خودرو سازهای چند ملیتی در دنیا مطرح شده است و بیش از 360 هزار نفر در ان مشغول به کار هستند. از جمله مدلهای مختلفی از کمپانی تویوتا که در ایران یافت می شود می توان به تویوتا کرولا یا کمری و یاریس هاچ بک و پریوس و تویوتا 86 و همچنین هایلوکس و لندکروز و آریون اشاره کرد.

علامتهای هشدار دهنده در گیربکس اتومات تویوتا

گیربکس اتومات تویوتا از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است. سیستم روغن چرخ دنده ها کلاچ توربین و… همه و همه در کنار هم کار می کنند تا بتوانند کارایی بی نقص گیربکس اتومات تویوتا را سبب شوند. اگر ایراد کوچکی در یکی از قطعات گیربکس اتومات تویوتا پیش بیاید این ایراد ممکن است به صورت یک نشانه مشخص شود. حال اگر به این نشانه توجهی نداشته باشید ایرادی که در یک قطعه کوچک ایجاد شده بود علاوه بر اینکه در کارکرد گیربکس اتومات تویوتا اختلال ایجاد می کند ممکن است دیگر قطعات گیربکس اتومات تویوتا نیز به مرور زمان دچار ایراد شوند. به عنوان مثال ممکن است ابتدا سایشی بین پروانه و پوسته اویل پمپ  وجود داشته باشد این ایراد می تواند هم دمای روغن را افزایش دهد و هم سایش ایجاد کرده ذرات ریز براده را وارد روغن کند و هم اینکه با کاهش فشار روغن عملکرد گیربکس را تحت تاثیر قرر دهد که در تعمیر گیربکس تویوتا کمری نیز معمولا آنرا مشاهده میکنیم. در این مواقع اگر ایراد بر طرف نشود خیلی زود سایر قطعات نیز دچار آسیب می شوند. حال ممکن است این ایراد با صدای زوزه کشیدن در گیربکس اتومات تویوتا به سان نشانه ای هشدار آمیز همراه باشد و عدم توجه راننده تعمیرات سنگین را در پی داشته باشد. در حالی که با کمی توجه می توانست از همه این ایرادات پیشگیری کند. در اینجا چند نشانه مهم که در خصوص خرابی های بالقوه در گیربکس اتومات تویوتا هشدار می دهند را ذکر می کنیم:

  • تقه زدن گیربکس اتومات تویوتا: اگر گیربکس اتوماتیک خودرو شما دچار تقه زدن شده باشد ممکن است چرخ دنده ها آسیب دیده باشند و یا سیستم روغن با اختلال مواجه شده باشد. اختلال در سیستم روغن نیز می تواند به خرابی شیر برقی ها سوپاپها و یا بسته شدن مجرای روغن مربوط شود.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتومات تویوتا: این اتفاق زمانی رخ می دهد که راننده پدال گاز را فشار می دهد اما خودرو شتاب نمی گیرد مخصوصا در سرعتهای بالاتر از 70 کیلومتر این اتفاق بیشتر خود را نشان می دهد که علت ان می تواند خرابی کلاچ و راه شدگی محور انتقال قدرت باشد.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک تویوتا: همانطور که توضیح داده شد زوزه کشیدن می تواندناشی از نوعی سایش در چرخ دنده ها یا اویل پمپ باشد. همچنین ممکن است صدای زوزه به کمبود روغن در گیربکس اتومات تویوتا نیز مربوط باشد. بهتر است هر چه سریع تر نسبت به رفع صدای زوزه کشیدن گیربکس اتومات تویوتا اقدام نمایید. تعمیر گیربکس تویوتا کرولا در بسیاری از مواقع به این دلیل است.
  • لرزش گیربکس اتومات تویوتا: قاعدتا گیربکس اتومات تویوتا نیز مانند هر دستگاه دیگری تا اندازه مختصری لرزش دارد اما اگر این لرزش از حد مورد نظر بیشتر شود می تواند بسیار خطرناک شود. راننده هشیار باد صدا و لرزش گیربکس و موتور خودرو خود را بشناسد و در صورت تغییر در این پارامترهای برای عیب یابی به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کند.
  • گیر کردن دنده در گیربکس اتوماتیک تویوتا: گیر کردن دنده سطوح مختلفی دارد گاهی با کمی تلاش راننده موفق می شود از این ایراد خلاص شود و گاهی دنده کاملا قفل می شود و امکان حرکت دادن خودرو وجود ندارد. پیشنهاد می شود اگر چند بار دنده شما حتی به صورت کوتاه گیر کردن تا قبل از اینکه مشکل حادی پیش بیاید به تعمیرگاه اختصاص گیربکس اتومات تویوتا مراجعه نمایید.
  • در رفتن دنده گیربکس اتوماتیک تویوتا: این ایراد در نقطه مقابل گیر کردن دنده پیش می اید یعنی وقتی رخ می دهد که دنده به خودی خود از محل مورد نظر شما خارج می شود و ناچارید دوباره دنده را در وضعیت مورد نظر قرار دهید. در این مواقع بهتر است در جا زدن دنده دقت کنید و هر چه سریعتر به تعمیرگاه مراجعه کنید تا گیربکس اتومات تویوتا شما مورد بازدید و کارشناسی قرار گیرد.
  • روشن شدن چراغ چک گیربکس اتومات تویوتا: چراغ چک به عنوان یکی از مشخص ترین نشانه های هشدار در گیربکس اتومات تویوتا به شمار می رود و در صورتی که چراغ چک گیربکس اتومات تویوتا حتی به صورت کوتاه مدت نیز روشن شده باشد حتما می بایست به تعمیرگاه مراجعه کنید و موضوع را با تعمیرکار متخصص گیربکس اتومات تویوتا در میان بگذارید.
  • خلاصی دنده در گیربکس اتوماتیک تویوتا: خلاصی دنده نیز می تواند به خرابی کلاچ یا سلکتور و یا توربین مربوط باشد همچنین ممکن است سلکتور دنده نیاز به تعمیر داشته باشد. از جمله در تعمیر گیربکس رافور نیز این موارد به دفعات مشاهده می شود.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتومات تویوتا

باید دانست که گیربکس اتومات تویوتا دستگاهی پیشرفته به شمار می رود که تعمیرات آن نه تنها توسط افراد عادی بلکه حتی توسط تعمیرگاه های متفرقه نیز امکان پذیر نیست و حتما می بایست توسط تعمیرکار کاربلد و با تجربه که در زمینه تعمیر گیربکس اتومات تویوتا آموزش دیده باشد انجام شود. اما در شرایط اضطراری که گیربکس کاملا از کار می افتد و امکان به حرکت در اوردن خودرو نباشد می توان با اقداماتی ساده اما کارآمد به صورت موقتی گیربکس اتومات تویوتا را راه اندازی نمود تا در اولین فرصت به تعمیرگاه مراجعه شود. این توصیه های ساده را در قالب تعمیرات اضطراری گیربکس اتومات تویوتا از کارشناسان تهران گیربکس در این بخش مطالعه می کنید.

  • اگر اخیرا گیربکس اتومات تویوتا خود را تعمیر کرده باشد ممکن است برنامه کامپیوتری گیربکس اتومات تویوتا به خوبی مچ نشده باشد و در هنگام کار خطا بدهد. در این مواقع ابتدا گیربکس را در حالت دنده خلاص قرار داده و خاموش کنید.
  • بست باتری را بردارید و پنج دقیق صبر کنید و مجددا متصل نمایید.
  • خودرو را می بایست به مدت سی ثانیه روشن کنید اما در نظر داشته باشید که گیربکس اتومات تویوتا در وضعیت خلاص باقی بماند و پدال گاز یا دکمه و پدال دیگری را فشار ندهید.
  • حال خودرو خود را سی ثانیه خاموش کنید و این روشن و خاموش کردن را در همین شرایط سه بار دیگر تکرار کنید.
  • دنده را در وضعیت مورد نظر قرار دهید و به آرامی شروع به حرکت کنید. تا زمان رسیدن به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتومات تویوتا از حرکات پر شتاب اجتناب نمایید.
  • ممکن است چند ساعت کار مداوم فشار بر روی گیربکس اتومات تویوتا وارد اورده باشد و گیربکس اتومات تویوتا با افزایش بیش از حد دمای روغن گیربکس و در نتیجه قفل شدن و گیرپاژ مواجه شده باشد. در این صورت خودرو را بسته به دمای محیط بین یک تا سه ساعت در حالت خاموش رها کنید تا دمای آن کاملا با دمای محیط یکسان شود سپس خودرو را روشن کرده و به آرامی حرکت کنید.

در خطر داشته باشید که این راهکارهای ساده حتی اگر باعث شوند که خودرو موقتا رفع عیب شده و حرکت کند نمی توانند عیب اصلی گیربکس اتومات تویوتا را برطرف نمایند و ضروری است که هر چه سریعتر به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات تویوتا مراجعه کنید. همچنین اگر با وجود رفع عیب موقت و امکا حرکت خودرو متوجه صدای ناهنچار یا لرزش شدید در ناحیه گیربکس اتومات تویوتا شدید از حرکت دادن خودرو و حتی روشن کردن آن اجتناب کرده و توسط جرثقیل خودرو را به تعمیرگاه برسانید.

زمان تعویض روغن گیربکس اتومات تویوتا

اینکه دقیقا در چه زمانی باید روغن گیربکس اتومات تویوتا را تعویض نمایید به چند پارامتر وابسته است. نخست انکه مسافت طی شده توسط خودرو را در نظر داشته باشید عموما بین 40 تا 60 هزار کیلومتر برای انواع گیربکس اتومات تویوتا در نظر گرفته می شود که مسافت دقیق در دفترچه راهنمای خودرو توسط کمپانی ثبت شده است. اگر این مسافت را طی کردید حتما باید نسبت به تعویض روغن گیربکس اتومات تویوتا اقدام کنید. همچنین زمانی نیز برای تعویض روغن در نظر گرفته شده است که حتی اگر مسافت مورد نظر طی نشده باشد باز هم باید روغن تعویض شود. این زمان در 40 هزار کیلومتر سه سال در نظر گرفته می شود و در 60 هزار کیلومتر 4 سال.

همچنین اگر روغن گیربکس اتومات تویوتا شما زودتر از موعد فاسد شود و در بازدید ظاهری گیربکس اتومات تویوتا متوجه این موضوع شوید و یا اینکه تعمیراتی در گیربکس رخ دهد که روغن کثیف شود و یا اینکه راندگی شما به نحوی باشد که فشار زیادی بر گیربکس اتومات تویوتا وارد آید و روغن زودتر از موعد خراب شود می بایست نسبت به تعویض روغن اقدام کنید.

زمان تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات تویوتا

برخی تعمیرکاران مانند روغن گیربکس اتومات تویوتا برای فیلتر روغن نیز زمان و مسافتی را در نظر می گیرند برخی نیز پیشنهاد می کنند که هر دو بار تعویض روغن یک بار فیلتر روغن گیربکس اتومات تویوتا تعویض شود. اما کارشناسان با تجربه تهران گیربکس به شما پیشنهاد می نمایند که برای اطمینان از سلامت روغن گیربکس اتومات تویوتا در هر بار تعویض روغن به هر دلیلی که باشد فیلتر روغن گیربکس اتومات تویوتا را نیز عوض نمایید.

هزینه تعمیر گیربکس اتومات تویوتا

برای اینکه دقیقا مشخص شود که هزینه تعمیر گیربکس اتومات تویوتا شما چه مقدار می باشد می بایست ابتدا مشخص شود که چه قطعه ای از گیربکس اتومات تویوتا خراب شده و در ثانی معین شود که آیا این قطعه قابل تعمیر است و یا اینکه می بایست تعویض گردد. پس برای اطلاع از هزینه تعمیر گیربکس اتومات تویوتا می بایست جهت کارشناسی دقیق به تعمیرگاه تهران گیربکس مراجعه نمایید. تعمیرگاه تهران گیربکس با استفاده از کارشناسان زبده می تواند عیب اصلی گیربکس اتومات تویوتا شما را به درستی تشخیص دهد و با کمترین هزینه نسبت به تعمیر آن اقدام کند. تعمیر گیربکس تویوتا همانند تعمیر گیربکس لکسوس و تعمیر گیربکس نیسان به صورت کاملا تخصصی باید انجام گیرد و بسیار حساس است.

تعویض گیربکس اتومات تویوتا

در برخی مواقع گیربکس اتومات تویوتا به حدی آسیب دیده که دیگر تعمیر آن مقرون به صرف نیست و می بایست تعویض شود. البته تعویض گیربکس اتومات تویوتا تنهادر زمانی که آسیب بزرگ و تعمیر پر هزینه باشد نیست بلکه زمانی است که تعمیرگار تشخیص می دهد سایر قطعات گیربکس اتومات تویوتا نیز فرسوده شده و در آینده نزدیک نیاز به تعمیر یا تعویض خواهند داشت. در این شرایط حتی اگر شما بتوانید با هزینه اندک گیربکس اتومات تویوتا را تعمیر و راه اندازی کنید بهتر است نسبت به تعویض آن اقدام کرده و خیال خود را برای سالهای سال راحت کنید.

اقدامات مراقبتی برای گیربکس اتومات تویوتا

سرویس گیربکس اتوماتیک که برای تویوتا در نظر گرفته شده می تواند طول عمر و کیفیت کارکرد گیربکس اتومات تویوتا را افزایش دهد. برای اطلاع دقیق از سرویسهایی که کمپانی سازنده برای گیربکس اتومات تویوتا در نظر گرفته بسته به مدل دستگاه می توانید به کاتالوگ یا دفترچه راهنمای خودرو مراجعه نمایید اما مواردی که در این بخش ذکر می شود برای انواع گیربکس اتومات تویوتا می تواند مفید و کارامد باشد:

  • تعویض روغن گیربکس اتومات تویوتا: روغن وظایف مهمی در گیربکس اتومات تویوتا داشته و در صورتی که سطح روغن کاهش یابد یا اینکه کیفیت روغن از دست رفته باشد می توان انتظار داشت که سایر قطعات نیز دار اختلال در کارکرد خود شوند. لذا تعویض روغن گیربکس اتومات تویوتا را به تاخیر نیاندازید.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات تویوتا: حتی اگر شما به تازگی روغن گیربکس اتومات تویوتا خود را تعویض نموده باشید ممکن است به دلیل سایش یا مشکلی دیگر ذرات ریز برادهبه روغن اضافه شود و با توجه به گردش روغن این ذرات به قطعات حساس گیربکس اتومات تویوتا منتقل شده و خطراتی را در پی داشته باشد. این موارد نقش پر اهمیت فیلتر روغن گیربکس اتومات تویوتا را مشخص می کند و ضرورت تعویض آن را نشان می دهد.
  • بازدید ظاهری گیربکس اتومات تویوتا: در بسیاری از مواقع رانندگان نمی توانند شخصا گیربکس اتومات تویوتا را مورد بازدید دقیق و اصولی قرار دهند و از سوی دیگر تمایلی ندارند که برای بازدید ظاهری گیربکس اتومات تویوتا خود به تعمیرگاه مراجعه نمایند. پیشنهاد کارشناسان تهران گیربکس این است که لااقل هر بار که نسبت به تعویض روغن موتور خودرو خود اقدام می کنید از تعمیرکار بخواهید که کمی زمان بگذارد و گیربکس اتومات تویوتا را نیز مورد بازدید قرار دهد. مواردی که در بازدید ظاهری گیربکس اتومات تویوتا می بایست چک شوند سطح روغن گیربکس اتومات تویوتا، دمای گیربکس، لرزش گیربکس، شل بودن اتصالات و نشتی احتمالی روغن هستند. البته بهتر است گیربکس در حالتی مورد بازدید قرار بگیرد که اولا مدتی طولانی کار کرده باشد دوما خودرو در حالت روشن باشد.
  • بکسل کردن بلای جان گیربکس اتومات تویوتا: تویوتا یک خودرو شهری خانوادگی بوده و برای بکسل کردن خودروهای سنگین طراحی نشده است. البته موتور این خودرو توان بکسل کردن را دارد اما مخصوصا اگر در زمانی که خودرویی را بکسل می کنید با سرعت زیاد حرکت کنید یا از گاز و ترمز به کرات استفاده نمایید ممکن است آسیب جدی به گیربکس اتومات تویوتا وارد آید. پس پیشنهاد می شود که اولا از بکسل کردن خودروهای دیگر خودداری نکنید دوما اگر ناچار به این کار شدید با حرکت آهسته و نرم به تعمیرگاه مورد نظر مراجعه نمایید.
  • رینگ و لاستیک استاندارد گیربکس اتومات تویوتا: با کاهش یا افزایش غیر عادی قطر رینگ و لاستیک شما عملا دور موتور را با نسبتی غیر از آنچه در گیربکس اتومات تویوتا در نظر گرفته شده تغییر می دهید. بدین ترتیب فشاری بیش از فشار طراحی در گیربکس اتومات تویوتا ایجاد می شود که قطعا در دراز مدت می تواند لطماتی را در پی داشته باشد. به همین منظور پیشنهاد می شود از رینگ و لاستیک با قطرهای غیر متعارف استفاده نکنید و رینگ و لاستیک استاندارد خودرو را به کار ببندید.
  • بروزرسانی برنامه گیربکس اتومات تویوتا: برنامه کامپیوتری گیربکس اتومات تویوتا ممکن است خطاها یا ایرادهایی داشته باشد و کمپانی سازنده بروزرسانی جدیدی از آن را منتظر کرده باشد. در این مواقع بهتر است با بروزرسانی برنامه کامپیوتری گیربکس اتومات تویوتا خود کیفیت کارکرد گیربکس را ارتقا دهید.

سوالات متداول در گیربکس اتومات تویوتا

آیا تعویض روغن گیربکس اتومات تویوتا ضروری است؟

گیربکس اتومات تویوتا قطعات متحرک بسیاری دارد که اگر تعویض روغن به موقع به انجام نرسد ممکن است لطمات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد. لذا در زمان مناسب نسبت به تعویض روغن گیربکس اتومات تویوتا خود اقدام کنید.

در صورت گیر کردن دنده در وضعیت پارک چه باید کرد؟

ممکن است ایراد گیر کردن دنده در حالت پارک در گیربکس اتومات تویوتا به سیستم برق خودرو مربوط باشد با انجام فرایند تعمیرات اضظراری می توانید موقتا این مشکل را رفع کنید و در فرصت مناسب به تعمیرگاه مراجعه کنید.

آیا سایر خودروها مانند گیربکس هیبریدی نیز همانطور که گیربکس اتومات تویوتا نیاز به تعویض روغن دارد نیاز به تعویض روغن دارند؟

بله سایر خودروها حتی گیربکس های هیبریدی نیز در شاریط خاصی نیاز به تعویض روغن گیربکس دارند.

تقه زدن در گیربکس اتومات تویوتا به چه دلیلی رخ می دهد؟

ممکن است چرخ دنده ها نامیزان شده باشند و به مقدار بسیار اندکی محور انها کج شده باشد این شرایط به سایش یا تقه زدن خواهد انجامید.

گاز هرز خوردن گیربکس اتومات تویوتا به چه معناست؟

گاز هرز خوردن در گیربکس اتومات تویوتا زمانی رخ می دهد که خودرو شتاب و سرعت لازم را بسته به مقدار فشاری که بر پدال گاز وارد می کنید بدست نمی اورد. این ایراد معمولا به خرابی کلاچ ربط دارد.

به چه دلیل گیربکس اتومات تویوتا دچار لرزش می شود؟

دلایل مختلفی برای لرزش گیربکس اتومات تویوتا وجود دارد اما ممکن است تنها اتصالات گیربکس اتومات تویوتا شل شده باشد و با یک آچار کشی ساده مشکل رفع شود پس بهتر است برای رفع عیب مذکور به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات تویوتا مراجعه نمایید.

دلیل زوزه کشیدن گیربکس اتومات تویوتا چیست؟

زوزه کشیدن به نوعی سایش بین قطعات متحرک در گیربکس اتومات تویوتا مربوط است البته ممکن است ایرادی در اویل پمپ و یا سایر قطعات نیز به زوزه کشیدن گیربکس اتومات تویوتا ختم شود.

سرویسهای دوره ای گیربکس اتومات تویوتا کدام هستند؟

در بالا به برخی سرویسها دوره ای مانند تعویض روغن و تعویض فیلتر روغن اشاره کردیم باید در نظر داشته که لیست دقیق سرویسهای دوره ای گیربکس اتومات تویوتا بسته به مدل دستگاه در دفترچه راهنمای خودرو ذکر شده است.

حالت اضطراری دنده سه گیربکس اتومات تویوتا به چه وضعیتی گفته می شود؟

وضعیتی بسیار آزار دهنده که گیربکس اتومات تویوتا در دنده سه قفل می شود و امکان حرکت وجود ندارد. در این مواقع ممکن است با روشن و خاموش کردن و انجام عملیات تعمیرات اضطراری که در بالا توضیح داده شد بتوانید خودرو را مجددا راه اندازی کنید.

در رفتن دنده در گیربکس اتومات تویوتا چه دلایلی می تواند داشته باشد؟

در رفتن دنده دلایل مختلفی دارد ممکن است اهرم دنده مشکل داشته باشد یا سیستم روغن و سوپاپها ایرادی پیدا کرده باشند.

گیر کردن دنده در حالت پارک در گیربکس اتومات تویوتا چطور رفع می شود؟

اگر ایراد از برنامه کامپیوتری باشد می توانید با انجام اقدامات مربوط به تعمیرات اضطراری گیربکس اتومات تویوتا این مشکل را برطرفه نمایید در غیر این صورت می بایست به تعمیرگاه مراجعه کنید تا گیربکس اتومات تویوتا شما مورد عیب یابی و کارشناسی قرار گیرد.

خلاصی گیربکس اتومات تویوتا یعنی چه؟

این وضعیت حالی را شامل می شود که دنده گیربکس اتومات تویوتا به طور خود به خود خلاص می شود. معمولا خلاصی خود به خودی در گیربکس اتومات تویوتا می تواند ناشی از خرابی سلکتور و یا حتی کلاچ باشد.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس کیا

تعمیر گیربکس هیوندا

دیدگاهتان را بنویسید