تعمیر گیربکس چری به صورت تخصصی

شما در حال مشاهده هستید تعمیر گیربکس چری به صورت تخصصی

تعمیر گیربکس چری

یکی از حساس‌ترین قسمت‌های خودروی چری گیربکس یا همان جعبه دنده آن می‌باشد. جعبه دنده های بکار رفته در خودرو چری پیچیدگی بسیار بالاتری نسبت به مدل دستی دارند و از این رو هزینه و زمان تعویض آنها نیز بالاتر خواهد بود.

گیربکس اتوماتیک چری به دلیل سیستم برقی پیچیده‌تری که نسبت به جعبه دنده های اتوماتیک معمولی دارند باید توسط افراد متخصص و ماهر سرویس یا تعمیر شوند؛ زیرا در غیر اینصورت بیشتر آسیب می بینند و باید هزینه چند برابری را برای تعمیر آن بپردازید.

مجموعه تهران گیربکس با بهره‌مندی از تعمیرکارانی ماهر، با تجربه و توانمند، تعمیر گیربکس چری را با بهترین روش ها و دستگاه های اتوماتیک انجام می دهند.

بنابراین نیازی به نگرانی در این بابت نیست و بلافاصله پس از مشاهده کوچک‌ترین مشکل در این قسمت از خودرویتان به تعمیرگاه تهران گیربکس مراجعه کنید. به علاوه می توانید با مشاوران سایت نیز در ارتباط باشید و مشکلات خودرویتان را با آنها در میان بگذارید.

خدمات تهران گیربکس برای گیربکس چری

خدمات تعمیرگاه تهران گیربکس

علائم خرابی گیربکس چری

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک

کوچکترین خطا و مشکل جعبه دنده خودرویتان را جدی بگیرید و سعی کنید سریعاً به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید تا در هزینه و زمان صرفه جویی کرده باشید. از جمله علائم  خرابی گیربکس چری می‌توان به لرزش خودرو هنگام حرکت و قرار گرفتن در حالت دنده، بریده شدن شفت، تقه زدن، زوزه کشیدن، گیر کردن دنده در حالت پارک، گاز هرز خوردن و … اشاره کرد.

در صورت مواجهه با هر یک از علائم ذکر شده باید در اسرع وقت خودرو چری خود را به تعمیرگاه ببرید. زیرا عدم توجه به آن مشکلات بزرگتری را به دنبال خواهد داشت و به دیگر قطعات خودرو نیز آسیب وارد می کند و در کل استهلاک آن را در پی دارد.

مزایای تعمیر گیربکس چری در تهران گیربکس

مزایای تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران گیربکس

درباره خودرو چری

خودرو چری یکی از محبوب ترین محصولات چینی موجود در ایران است که یکی از دلایل این فراگیر شدن، قیمت مناسب آن است. البته بهره مندی از آپشن های بیشتر نسبت به خودروهای داخلی نیز در این امر دخیل است. از این رو استقبال بسیار زیادی از آن شد.

شرکت خودروسازی چری فعالیت خود را در سال ۱۹۹۷ میلادی شروع کرد و به طور اختصاصی بر روی ارائه محصولات سواری مانند مینی‌بوس و کراس اوور فعالیت می‌کند. این کمپانی با ارائه ۵۹۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۲ توانست دهمین جایگاه خودروسازی چین را به خود اختصاص دهد.

سرانجام مدیران خودرو با شرکت چری وارد معامله شد و در دهه های ۸۰ و ۹۰ تولیدات مختلف این برند را وارد بازار ایران کرد.
در دهه ۸۰ شاهد خودرو چری ویانا در جاده‌های کشور بودیم، اما فروش محصولات چری در دهه ۹۰ پررونق تر بود و خودروهایی مانند چری تیکو ۵ و چری کویین و … طرفداران زیادی پیدا کردند. در این مطلب قصد داریم به بررسی تعمیرات گیربکس اتوماتیک در خودروهای چری بپردازیم و نکات لازم در این زمینه را خدمتتان ذکر کنیم.

سرویس دوره ای گیربکس اتوماتیک چری

اگر خودرویتان هنگام رانندگی رفتارهای عجیب از خود نشان می دهد و مانند قبل نیست، بدانید که سیستم انتقال یا همان گیربکس آن دچار مشکل شده است. عدم رسیدگی به آن باعث به وجود آمدن مشکلات جدی‌تری خواهد شد.

دقت داشته باشید که بهترین زمان انجام سرویس دوره ای گیربکس اتومات چری بین ۲۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر است.
یکی از عوامل دخیل در زمان تعویض روغن و انجام سرویس دوره ای شرایط رانندگی است. به عنوان مثال اگر در یک شهر پر ترافیک زندگی میکنید باید زودتر جهت تعویض روغن گیربکس اقدام کنید؛ زیرا ماندن در ترافیک های طولانی مدت موجب بالا رفتن دما روغن خواهد شد و  طول عمر آن را کاهش می دهد.

در اکثر اوقات عوض کردن روغن گیربکس میتواند وضعیت جعبه دنده چری را بهبود ببخشد؛ زیرا عملکرد آن یا همان تعویض دنده با استفاده از فشار حاصل از روغن انجام خواهد گرفت؛ زیرا از فرسوده شدن و اصطکاک قطعات جلوگیری می‌کند و موجب کارکرد بهتر و روان‌تر آنها خواهد شد.

تعمیرات گیربکس اتوماتیک چری نسبت به یک گیربکس معمولی هزینه بیشتری دارد و باید هر چند ماه یکبار آن را برای چکاپ به یک تعمیرگاه تخصصی ببرید.

خرید و نصب یک جعبه دنده تازه ۱۰ برابر عوض کردن روغن گیربکس آن هزینه بردار است. به همین دلیل توصیه می کنیم که در صورت مشاهده کوچکترین مشکلی در جعبه دنده خودرویتان در همان ابتدا کار جهت رفع آنها اقدام کنید.
همچنین تعویض روغن و انجام به موقع سرویس‌های دوره‌ای را جدی بگیرید.

از جمله فواید تعویض به موقع روغن گیربکس بهتر و روان تر کردن قطعات، افزایش طول عمر و کمتر شدن درجه حرارت آنها میباشد و به این ترتیب مانع از آسیب دیدن گیربکس میشود.

زمان مناسب تعویض روغن گیربکس چری

روغن گیربکس از جمله مهم ترین مواردی است که باید در گیربکس اتومات به آن توجه داشته باشید؛ زیرا این  مایع به عنوان روان کننده برای قسمت های متحرک جعبه دنده استفاده می شود.
دیگر فواید روغن گیربکس می توان به خنک کننده بودن آن اشاره کرد. تعویض این مایع بر اساس کارکرد و کیلومتر خودرو انجام می گیرد که هر 30 تا 40 هزار کیلومتر باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک چری

هزینه تعمیر گیربکس چری

قطعاً پس از خراب شدن گیربکس خودرو، هزینه تعمیر آن برایتان مهم بوده است. اما در نظر داشته باشید که هزینه تعمیرات گیربکس اتومات چری به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ زیرا اگر مشکل آن جدی باشد زمان و هزینه تعمیر بیشتری را طلب می کند و بالعکس در صورت ناچیز بودن ایرادات آن، با هزینه ای کم رفع خواهد شد.

اما انتخاب تعمیرگاه جهت انجام این کار نیز در امر هزینه تعمیر آن دخیل است. زیرا تعمیرکاران کم تجربه که دانش و مهارت زیادی در این باره ندارند به جا تعمیر قطعات، آن را تعویض می کنند که این خود موجب بالا رفتن هزینه تعمیر خواهد شد. این در حالی است که تعمیرکاران تهران گیربکس با تجربه و مهارت بالایی که در این امر دارند در تلاش اند که تا حد امکان قطعات آسیب دیده جعبه دنده را تعمیر کنند تا هزینه پایین بیاید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه تقریبی تعمیرات جعبه دنده خودرو می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. جهت بررسی بهتر و برآورد دقیق تر هزینه ها بهتر است که به تعمیرگاه مراجعه کنید.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک آریزو ۵

تعمیر گیربکس اتوماتیک آریزو ۶

تعمیر گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷

تعمیر گیربکس آریزو

تعمیر گیربکس تیگو

تعمیر گیربکس تیگو 5

تعمیر گیربکس لیفان

تعمیر گیربکس اتومات پژو

میلاد سرلک

میلاد سرلک هستم. مهندسی مکانیک خوندم و بیش از 16 سال سابقه تعمیر گیربکس خودرو دارم. 10 سالی هست که به صورت تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک انواع خودروهای خارجی و ایرانی رو انجام میدم. هدفم اینه که تمامی تجارب شخصی، اطلاعات فنی و نکات مهم انواع گیربکس های اتوماتیک رو اینجا با شما به اشتراک بگذارم

دیدگاهتان را بنویسید