تعمیر گیربکس آلفارومئو

آلفارمئو یک شرکت خودروسازی ایتالیایی است که از طریق تولید انواع خودرو های اسپرت و گرانقیمت توانست به شهرت جهانی برسد. این شرکت در سال ۱۹۱۰ تاسیس شد و توانست در سال ۱۹۱۱ در مسابقات اتومبیل رانی شرکت کند و افتخارات زیادی را کسب کند. در ایران خودروهای تولیدی این برند توسط شرکت آلفا موتور عرضه می‌ شود که از جمله آنها می ‌توان به آلفارومئو جولیتا میتو، 4C و … اشاره کرد.

 خودروهای این برند به گیربکس دستی و اتوماتیک مجهز هستند که بسیار پرقدرت عمل می کنند و نیروی تولیدی موتور را به چرخ های جلوی خودرو انتقال می دهند. در این مطلب قصد داریم به بررسی تعمیر گیربکس آلفارمئو پرداخته و نکات لازم در این رابطه را به اطلاعتان برسانیم. تا پایان همراه ما باشید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک آلفارمئو

اکنون پیدا کردن و انتخاب یک تعمیرگاه مناسب جهت عیب یابی و برطرف کردن مشکلات جعبه دنده به یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان خودرو آلفارومئو تبدیل شده است؛ زیرا سلامت خودرو برایشان مهم است. با خراب شدن و حساسیت بالای قطعه های خودرو این دغدغه بیشتر خواهد شد. در این میان تیم تخصصی تهران گیربکس آماده خدمت رسانی و تعمیر گیربکس اتوماتیک و انواع ماشین خارجی دیگر است؛ زیرا از تعمیرکارانی کارکشته و متخصص تشکیل شده است که می توانند در کمترین زمان و با بهترین قیمت این قطعه مهم از خودرویتان را تعمیر کنند.

 خودروهای مختلف آلفارومئو مانند جولیتا، میتو و … با جعبه دنده های مختلف دستی و اتوماتیک به بازار عرضه شده اند و از همان سالهای اول عرضه توانستند بازار خوبی داشته باشند. گیربکس اتوماتیک به کار رفته در این خودروها حساسیت بسیار بالایی دارند و تعمیر آن از عهده هر کسی ساخته نیست. ممکن است تعمیرکاران کم تجربه آسیب های زیادی به خودرویتان وارد کنند، پس آن را دست هر کسی نسپارید.

جعبه دنده اتوماتیک آلفارمئو از جمله پیچیده‌ترین جعبه دنده های صنعت خودروسازی است که در صورت مشکل پیدا کردن، هزینه‌های زیادی را بر روی دست صاحبان خود می گذارد. به همین دلیل نگهداری از این قطعه بسیار حائز اهمیت است و باید خیلی مواظب آن بود.
گیربکس اتوماتیک خودروهای این برند به دلایل مختلفی می ‌توانند مشکل پیدا کند. شناسایی دلایل خرابی و نشانه های مشکل داشتن آن می ‌تواند بسیار کمک کننده باشد و در افزایش طول عمر آن تاثیر داشته باشد.

علائم خرابی و مشکلات گیربکس اتوماتیک آلفارومئو

بلند شدن صدایی شبیه زوزه

صداهای غیر طبیعی که از خودروهای آلفارمئو شنیده می ‌شود را تحت هیچ شرایطی پشت گوش نیندازید و نسبت به آنها بی توجه نباشید. باید در اولین فرصت دلیل این اتفاق را پیدا کنید.
زوزه کشیدن یکی از صداهای است که ممکن است صاحبان جولیتا یا 4C شاهد آن باشند که یکی از دلایل آن مشکل پیدا کردن گیربکس اتوماتیک آنها است.

 از جمله عامل زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک می توان مشکلات و خرابی چرخ دنده ها، فرسودگی و کارکرد طولانی مدت دنده ها را ذکر کرد.
اگر خودرو را تازه خریده اید و جعبه دنده آن صدا داد، نگران نباشید زیرا می ‌تواند به دلیل نو بودن آن باشد و امری طبیعی است. صبرکنید برطرف می ‌شود. اما اگر برطرف نشد و حتی بیشتر هم شد، باید خودرویتان را به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک آلفارومئو جولیتا یا 4C  ببرید تا به طور کامل آن را بررسی کنند.

بلند شدن بوی سوختگی

یکی از خطرناک ترین مشکلات آلفارومئو بوی سوختگی است و باید سریع دلیل آن را پیدا کنید. بیشتر افراد تصور می ‌کنند که بوی سوختگی ناشی از صفحه کلاچ خودرو است. اما داغ شدن بیش از حد روغن گیربکس باعث این اتفاق می شود.

 کم بودن و یا پایین بودن سطح روغن، دلیل اصلی مشکل پیدا کردن جعبه دنده است؛ زیرا در این صورت قطعات و اجزای جعبه دنده به خوبی روانکاری نمی شوند و به درستی خنک نخواهند شد و به این ترتیب بوی سوختگی بلند می شود. در این مورد توصیه ما این است که هر چه سریعتر به تعمیرگاه جهت رفع مشکلات به وجود آمده مراجعه کنید.

نشتی روغن گیربکس

 یکی از از رایج ترین مشکلات جعبه دنده آلفارومئو نشتی پیدا کردن روغن گیربکس است. این قطعه رنگ قرمز روشن دارد که جهت روانکاری قطعات مختلف و اجزای تشکیل دهنده جعبه دنده عمل می کند. همچنین به عنوان یک خنک کننده نیز کاربرد دارد و موجب جذب گرمای تولید شده و در نتیجه مانع از اصطکاک قطعات داخل گیربکس می شود.

 اگر روغن گیربکس خودرویتان بوی سوختگی داد و یا تیره شد، باید آن را تعویض کنید. دلیل این مشکل آب بندی و نصب نادرست است.
 با پایین آمدن سطح روغن بیش از از حد مجاز اصطکاک میان قطعات افزایش خواهد یافت و فرسودگی آن ها را به دنبال دارد و موجب خرابی کل سیستم انتقال قدرت خواهد شد. در صورتی مشاهده این مشکل باید بلافاصله به تعمیرگاه مراجعه تا در صدد رفع آن برایند.

 لغزش چرخ دنده های گیربکس

دومین مشکل شایع گیربکس اتوماتیک آلفارومئو لغزش چرخ دنده هاست که می ‌تواند بسیار خطرآفرین باشد. از این رو توصیه می کنیم که در اسرع وقت به این مشکل رسیدگی کنید و یا سطح روغن را مرتباً بررسی نمایید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود. علائم این احتمال شامل:

  • افزایش غیر طبیعی دور موتور در دقیقه
  • قرار گرفتن ناگهانی دنده در حالت خلاص
  • واکنش با تاخیر

تعویض روغن گیربکس آلفارومئو

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک خودرویتان را جدی بگیرید تا مجبور به تعمیر آن نشوید. سیستم انتقال قدرت آلفارومئو باید مرتباً چک شود و به خوبی از آن مراقبت شود، تا طول عمر آن افزایش یابد.
 روغن گیربکس باعث روانکاری قطعات شده و موجب پایداری آنها از لحاظ حرارتی خواهد شد. جهت کارکرد درست چرخ دنده ها، سطح و وضعیت روغن و همچنین فیلتر های آن باید به دقت بررسی شود. البته در دفترچه راهنمای خودرو زمان تعویض روغن گیربکس ذکر شده است.

 در حالت کلی پس از پیمودن ۵۰ تا ۷۰ هزار کیلومتر این روغن باید تعویض شود و مایع تازه را جایگزین آن کنید. تعمیرگاه تهران گیربکس با استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک پیشرفته، روغن گیربکس خودرو را تعویض و روغن جدید را جایگزین آن می کند.
 بهره گیری از دستگاه در تعویض روغن بسیار کاربردی تر و بهتر از تعویض به صورت دستی است؛ زیرا در تعویض روغن دستی همواره مقداری از روغن کثیف و سوخته در داخل مخزن گیربکس باقی می ماند و از این رو موجب گرفتگی فیلتر روغن خواهد شد و در آخر استهلاک چرخ دنده ها و جعبه دنده را به دنبال دارد.

تعمیرات انجام گرفته در تهران گیربکس

  • تعمیر گیربکس اتوماتیک آلفارومئو جولیتا
  • تعمیر گیربکس اتوماتیک آلفارومئو میتو
  • تعمیر گیربکس اتوماتیک آلفارومئو ۴c 

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک اپل

تعمیر گیربکس اتوماتیک زوتی

تعمیر گیربکس اتوماتیک سوبارو

تعمیر گیربکس اتوماتیک کوپا

تعمیر گیربکس اتوماتیک مک لارن

تعمیر گیربکس آریو

تعمیر گیربکس آئودی

تعمیر گیربکس بی ام و

تعمیر گیربکس پورشه

تعمیر گیربکس زانتیا

تعمیر گیربکس سوزوکی

تعمیر گیربکس سوزوکی ویتارا

تعمیر گیربکس سیتروئن

دیدگاهتان را بنویسید