تعمیر گیربکس اتوماتیک اپل

تعمیر گیربکس اتوماتیک اپل

تعمیرگاه تخصصی تهران گیربکس این اطمینان را به شما می دهد که از بهترین قطعات، با گارانتی و کیفیت عالی تعمیر گیربکس اتوماتیک را انجام می ‌دهند تا دچار هزینه های اضافی و سرسام آور تعویض قطعه نشوید. اما در نظر داشته باشید که نمی توان هزینه ثابتی را برای این کار اعلام کرد زیرا هرچه مشکل بزرگتر باشد به تایم بیشتری برای تعمیر نیاز دارد و از این رو هزینه آن نیز بالاتر خواهد رفت. اما تیم تخصصی ما تمام تلاش خود را می ‌کنند که تعمیرات انجام گرفته را با به صرفه ترین قیمت انجام دهند تا فشار مالی زیادی به صاحبان خودرو وارد نشود.

برند اپل یک از برندهای مقتدر خودروسازی آلمان است که ممکن است شهرت آن را نسبت به رقیبان یعنی بی ام و و بنز کمتر شنیده باشید. این برند 158 سال سن دارد و از سال ۱۹۲۹ تا ۲۰۱۷ به برند جنرال موتورز متعلق داشت. از سال ۲۰۱۷ نیز تاکنون به بخشی از گروه فرانسوی psa تبدیل شده است.
 سال ۱۹۲۹ بود که جنرال ‌موتورز سهام اوپل را خریداری کرد و حدود 90 سال صاحب آن باقی ماند .
چهار مدل جذاب و بیاد ماندنی از برند اوپل شامل اوپل آسترا، اوپل نوا، اوپل شوت، اپل امگا و اپل کورسا می باشند.
 گیربکس به کار رفته در محصولات این برند از نوع دستی و اتوماتیک اند.
 برند اپل از جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک در محصولات خود از جمله آسترا هاچ بک و سدان استفاده کرده است. تیپ ترونیک یک نوع گیربکس توسعه یافته توسط پورشه است که مانند دیگر گیربکس های اتوماتیک عمل می کند و طراحی مشابه آنها دارد. در این مطلب قصد داریم تعمیر گیربکس اتوماتیک اپل (همان تیپ ترونیک) را بررسی و نکات لازم حین استفاده از آن را خدمتتان ذکر کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

 تعمیر گیربکس اتوماتیک اوپل

برخی از افراد تصور می کنند که جعبه دنده اتوماتیک هیجان رانندگی را از بین برده است. از این رو شرکت‌های بزرگ خودروسازی اقدام به تولید تکنولوژی جذاب کرده اند که این تصور را پاک کند و هیجان را به رانندگی برگرداند. جعبه دنده های اتوماتیک مختلفی مانند AMT ،CVT و … در خودروهای اتوماتیک به کار برده می ‌شوند، اما تیپ ترونیک هیچ یک از انواع این گیربکسها نیست، بلکه به تکنولوژی به کار رفته در آنها گفته می ‌شود.

 در واقع این تکنولوژی به راننده این امکان را می ‌دهد که بتواند با استفاده از اهرم دنده، دنده را تغییر دهد. بر روی اهرم دنده علامت های مثبت و منفی تعبیه شده است که علامت مثبت نشان دهنده افزایش میزان دنده و علامت منفی هم برای کاهش دنده به کار برده می شود. هدف اصلی این تکنولوژی بهبود عملکرد خودرو نبود، بلکه این قابلیت در خودروهای مجهز به جعبه دنده اتوماتیک و غیر اتوماتیک به کار می رود که راننده بتواند در سیستم انتقال قدرت دخالت کند و دنده را افزایش یا کاهش دهد و به این ترتیب بر روی سرعت خودرو و نیروی تولیدی موتور تاثیر بگذارد.

 تکنولوژی به کار رفته در خودروهای اتوماتیک برند اپل نیز تیپ ترونیک است. این تکنولوژی برای اولین بار به صورت اختصاصی بر روی خودرو ۹۱۱ پورشه نصب شد و بعدها شرکت های مختلف خودروسازی از آن استفاده کردند.
 یکی از مهمترین مزیت های این سیستم را حتی بیشتر و ایمنی در رانندگی است.
 نحوه کار آن به این صورت است که هنگامی که راننده تعویض دنده را به صورت دستی انجام دهد، سیستم هوشمند ماشین به صورت خودکار عمل تعویض دنده را زیر نظر می ‌گیرد و موجب ایمنی خودرو در سرعت های بالا و یا نسبت از خود خواهد شد. این امر لذت رانندگی را برای راننده و سرنشینان مخصوصاً در مسافرت های طولانی زیاد می کند.

 این تکنولوژی برای هر نوع راننده تازه کار و چه حرفه ای مفید واقع می شود. از دیگر مزیت های گیربکس اتوماتیک اوپل به واسطه بهره مندی از قابلیت تیپ ترونیک مصرف سوخت کم آن است. اما در کنار این مزیت های ذکر شده یکسری معایب نیز دارد که می ‌توان به پیچیدگی بالا سیستم و هزینه زیاد تعمیر آن اشاره کرد.

گیربکس اپل یکی از اصلی ترین قسمت های سیستم پیشرانه آن به حساب می ‌آید و از این رو اهمیت بسیار زیادی دارد. به نحوی که هم رده موتور است.
 جعبه دنده استفاده شده در برند اپل از جمله بهترین و با کیفیت ترین گیربکس های بازار اند که درصد خراب شدن آنها ناچیز است. اما به هر حال با مراقبت از آن نیز ممکن است دچار مشکل و خرابی شود.

 یکی از دلایل خراب شدن جعبه دنده اتومات اوپل عدم توجه به موقع به سرویس های دوره ای است. در هر بار انجام سرویس های دوره ای روغن واسکازین آن به طور کامل بررسی می شود تا از سلامت آن اطمینان حاصل کنند.

اگر شما هم جزو آن دسته از صاحبان خودرو اپل هستید که از خرابی جعبه دنده استرس می گیرید لازم است که با تعمیرگاه تخصصی تهران گیربکس آشنا شوید. تیم تخصصی تهران گیربکس از افرادی ماهر و متخصص تشکیل شده است که قادرند کوچکترین مشکل به وجود آمده را رفع و تعمیرات را با کمترین هزینه انجام دهند.

 اگر در تهران و کرج هستید می توانید خودرویتان را به تعمیرگاه جهت عیب یابی و تعمیرات بیاورید. نگرانی بابت این موضوع نداشته باشد زیرا تمام خدمات انجام گرفته توسط مرکز تخصصی تهران گیربکس دارای گارانتی هستند پس با خیال راحت ماشینتان را به مرکز ما بسپارید.

تعویض روغن گیربکس اپل

در صورت عدم تعویض روغن گیربکس در زمان لازم، به دلیل عدم روانکاری مناسب هنگام تعویض دنده، چرخ دنده ها به هم ضربه وارد می کنند که در اکثر موارد می شکنند. در این هنگام راننده ضربه را احساس می کند.
 در صورت عدم توجه کافی به این موضوع، خراب شدن جعبه دنده یا شیرهای برقی آن را در پی دارد. اما این تعویض به صورت دستی و اتوماتیک انجام می گیرد که تعویض روغن به صورت دستی منسوخ شده است و این کار باید توسط دستگاه های تمام اتوماتیک و توسط متخصصین انجام شود.

 در صورت تعویض روغن جعبه دنده اپل به صورت دستی مقداری از روغن سوخته و کثیف در داخل مخزن باقی می ماند و با روشن کردن خودرو، روغن جدید و روغن کثیف و کهنه با هم مخلوط می شوند و خاصیت روانکاری مایع جدید کاهش می یابد و در مدت زمان کوتاهی فاسد خواهد شد و دوباره باید تعویض شود.

 جهت تعویض روغن گیربکس خودرویتان می توانید به تعمیرگاه ما مراجعه و تعمیرکاران ما با استفاده از دستگاه های مدرن و روز دنیا این کار را انجام دهند. به علاوه فیلتر روغن را هم بررسی می کنند که در صورت نیاز آن را هم تعویض نمایند تا عملکرد روانکاری قطعات تشکیل دهنده جعبه دنده به درستی انجام شود.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک زوتی

تعمیر گیربکس اتوماتیک سوبارو

تعمیر گیربکس اتوماتیک کوپا

تعمیر گیربکس اتوماتیک مک لارن

تعمیر گیربکس آریو

تعمیر گیربکس آلفارومئو

تعمیر گیربکس آئودی

تعمیر گیربکس بی ام و

تعمیر گیربکس پورشه

تعمیر گیربکس زانتیا

تعمیر گیربکس سوزوکی

تعمیر گیربکس سوزوکی ویتارا

تعمیر گیربکس سیتروئن

دیدگاهتان را بنویسید