تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 در مواقع اضطراری و هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 و سرویسهای نگهداری گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 از جمله مواردی است که در این مقاله بدان پرداخته می شود. مجموعه تهران گیربکس با بهرمندی از نیروهای زبده و کاربلد توانسته به عنوان مهمترین و معتبرترین مجموعه استان تهران در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 معرفی شده و بهترین خدمات را به مشتریان خود عرضه کند.

معرفی جیلی امگرند RV7

هر چند این خودرو تنها با مدل 2013 در بازار ایران حضور دارد اما یکی از خودروهای با کیفیت چینی به شمار می رود که هم در زمینه حفظ و ایمنی جان مسافر و راننده و هم در زمینه کیفیت قطعات در سطح بالایی قرار دارد. گیربکس اتومات جیلی امگرند RV7 از نوع CVT با 6 دنده مصنوعی است. مشترک با لیفان 820 برگرفته از شرکت سانگ یانگ که روی اکتیون استفاده میکند. قدرت موتور آن 137 اسب بخار و گشتاور ان 172 نیوتن متر می باشد. حداکثر سرعت جیلی امگرند RV7 در حدود 170کیلومتر بر ساعت بوده و مصرف سوخت ترکیبی ان نیز تنها 7.7 لیتر در صد کیلومتر در نظر گرفته می شود.

نشانه های خرابی در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7

نشانه های خرابی در واقع علامتهای هشدار دهنده ای هستند که توجه به این علامتها می تواند از خرابی های مختلف و بزرگ پیشگیری کند. نکته مهم اینجاست که قطعات مختلف گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 به یکدیگر وابسته هستند و در صورت خرابی یک قطعه ممکن است سایر قطعات نیز آسیب جدی ببینند. لذا ضروری است که با این نشانه ها کاملا آشنا باشید و در صورت مشاهد هر یک از آنها سریعا به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 مراجعه نمایید:

  • چراغ چک گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7: روشن شدن چراغ چک معمولا در شرایط مختلفی روی مدهد. ممکن است در دامنه سرعتی خاصی مثلا بین سرعت 70 تا 100 کیلومتر بر ساعت چراغ چک گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 روشن شود و یا اینکه تنها در ابتدای حرکت و در سرعتهای خیلی پایین چراغ چک روشن شده باشد. هر یک از این موارد نشانی از ایراد خاصی در گیربکس هستند و باید برای تعمیرکار تشریح شوند تا عیب یابی دقیق تر صورت گیرد.
  • در رفتن دنده گیربکس اتوماتیک جیلی امگرندRV7: اگر هنگامی که اهرم دنده را در وضعیت خاصی قرار می دهید به صورت خود به خودی اهرم از جای خود خارج می شود به این وضعیت در رفتن دنده در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 گفته می شود. این وضعیت ممکن است به خرابی در سلکتور دنده یا وجود ایرادی در سیستم روغن مربوط باشد که معمولا دومی می تواند خطرناکتر باشد.
  • گاز هرز بین دنده 2 به 3 و 3 به 4
  • مکث و ترمز دنده 4 به 5
  • رعشه شدید موقع ابتدای حرکت مخصوصا پشت چراغ قرمز یا درگیری دنده عقب
  • ضربه شدید هنگام درگیری عقب یا جلو
  • روشن شدن چراغ گیربکس یا چشمک زن شدن PRMD پشت امپر
  • عدم کشش مطلوب
  • ضربه شدید بین دنده 1 به 2
  • گاز خلاص بین دنده 1 به 2
  • عدم کشش مطلوب در دنده عقب که خیلی متداول است که جزو ضعف های عمده است
  • بوی سوختگی در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7: دو عامل ممکن است منشا بوی سوختگی در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 باشد. نخست دمای بیش از حد روغن و دوم وجود اتصالی یا آمپر کشیدن در قطعات برقی. مورد اول ممکن است از خرابی سیستم خنک کاری خودرو ناشی شده باشد. مورد دوم حتی ممکن است به اتش سوزی نیز منحر شود لذا در صورتی که بوی سوختگی را به هر شکلی از گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 خود استشمام کردید هر چه سریعتر به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 مراجعه کنید و اگر بوی سوختگی به مرور بیشتر شد خودرو را برای یک ساعت خاموش کنید تا خطر کمتری متوجه گیربکس باشد.
  • لرزش گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7: لرزش در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 با توجه به گشتاور بالایی که توسط چرخ دنده های گیربکس منتقل می شود می تواند آسیب جدی به محور چرخ دنده ها وارد اورد. لذا این مورد را نیز باید هر چه سریعتر به کارشناس حرفه ای تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 اطلاع دهید.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7: در صورتی که یکی از بلبرینگهای گیربکس آسیب دیده باشد سایش بیش از حد بین پوسته و گوی های بلبرینگ ایجاد شده و لذا صدای زوزه کشیدن از گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 به گوش می رسد. البته دلایل دیگری نیز ممکن است به این نشانه منجر شوند اما مهمترین دلیل زوزه کشیدن را می توان همان خرابی بلبرینگ دانست.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7: یکی دیگر از نشانه های خرابی در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 گاز هرز خوردن خودرو می باشد. البته ممکن است این نشانه به خرابی در سیستم برقی یا موتوری خودرو نیز مربوط باشد اما در صورتی که تنها در سرعتهای بالاتر از 70 کیلومتر در ساعت متوجه گازهرز خوردن خودرو می شوید احتمالا این ایراد به خرابی کلاچ گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 مربوط خواهد بود.
  • افزایش دمای روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7: اگر در بازدید دوره ای متوجه دمای بیش از حد گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 شدید ممکن است سیستم خنک کاری خودرو معیوب شده باشد. دمای بالا علاوه بر احتمال خرابی دیگر قطعات ممکن است طول عمر روغن گیربکس را نیز کاهش دهد.
  • تقه زدن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7: علاوه بر زوزه کشیدن تقه زدن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 نیز از جمله صداهایی است که ممکن است از گیربکس به گوش برسد و قطعات می تواند نشانه خرابی قطعه ای درگیربکس باشد که عدم توجه به ان خرابی های بیشتری را بدنبال خواهد داشت.

روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7

روغن در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 وظایف مهمی بر عهده دارد و در صورتی که از روغن با کیفیت استفاده نکنید و یا در زمان لازم نسبت به تعویض روغن اقدام نشود ممکن است عملکرد گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 با اشکالات جدی مواجه شود. در صورتی که روغن کیفیت خود را از دست بدهد روانکاری و خنک کاری قطعات مختلف گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 به خوبی انجام نخواهد شد. روغن سالم به رنگ قرمز روشن است و چسبندگی قابل توجهی دارد در حالی که روغن فاسد شده کاملا سیاه رنگ می باشد و چسبندگی ان نیز کاهش یافته است.

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7

به طور متوسط مسافت 40 تا 60 هزار کیلومتر برای مدلهای مختلف گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 در نظر گرفته می شود که مسافت دقیق را می توان در دفترچه راهنمای خودرو مطالعه کرد. این مسافت معادل با مدت زمان 4 تا 6 سال است. یعنی اگر قرار بر تعویض روغن در 40 هزار کیلومتر باشد و شما چهار سال از اخرین تعویض روغن گیربکس را سپری کرده باشید اما هنوز به مسافت مورد نظر نرسیده باشید باز لازم است روغن را عوض کنید.

تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7

فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 نیز می بایست در دوره های 40 تا 60 هزار کیلومتری تعویض شود. اما با توجه به دوره تعویض مشابه بهتر است تعویض فیلتر و روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 دقیقا در یک تاریخ انجام شود. در خصوص فیلتر روغن به یاد داشته باشید که عملیاتی مانند باد گرفتن یا شستشو با گازوئیل و… نمی تواند فیلتر روغن گیربکس را به وضعیت استاندارد برگرداند و در مواقعی که فیلتر آسیب دیده یا کثیف شده تنها باید نسبت به تعویض ان اقدام شود.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7

همانطور که در این مقاله اشاره شد گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 از قطعات و بخشهای مختلفی تشکیل شده که هر یک از انها ممکن است با ایرادی مواجه شوند و لذا تعمیرات خاصی را بدنبال داشته باشند. برای اینکه دقیقا بدانید چه مقدار هزینه برای تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 باید بپردازید ابتدا باید نوع تعمیرات گیربکس مشخص شود. لذا بهتر است برای عیب یابی دقیق به تعمیرگاه تخصص تهران گیربکس مراجعه کنید.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7

تعمیرات اضطراری در شرایطی انجام می شود که گیربکس قفل شده و امکان حرکت خودرو وجود ندارد. گاهی ممکن است در این شرایط با بکار بستن راهکارهایی که در این بخش ذکر می گردد موقتا گیربکس را راه اندازی نمایید:

  • خودرو را خاموش کرده بست باتری را به مدت 5 دقیقه بردارید.
  • بدون فشردن پدال گاز و در حالی که اهرم دنده در وضعیت خلاص قرار دارد خودرو را به مدت سی ثانیه روشن کنید.
  • سپس سی ثانیه خودرو را خاموش کنید و این روشن و خاموش کردن را با همین روش دو بار دیگر تکرار کنید.
  • خودرو را روشن کنید و اگر صدا یا لرزش غیر عادی در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 مشاهده نمی شود به آرامی حرکت کنید.

سرویسهای نگهداری گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7

مهمترین نکاتی که برای نگهداری صحیح گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 ضروری هستند در این بخش شرح داده می شوند:

  • بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7: به صورت ماهانه گیربکس خود را برای بازدید دوره ای به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 ببرید. اگر این امکان میسر نیس می توانید هر سه ماه یک بار نیز بازدید دوره ای را به انجام برسانید اما حتی اگر فرصت این کار را نیز ندارید ضروری است حداقل در زمان تعویض روغن موتور خودرو نسبت به بازدید کامل گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 اقدام کنید. در بازدید دوره ای مواردی مانند دما لرزش و صدای اضافه گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 و نشتی و کیفیت و سطح روغن گیربکس چک می شوند.
  • تعویض روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7: در صورتی که در بازدید دوره ای مشخص شود کیفیت روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 به میزان قابل توجهی کاهش یافته است حتی اگر هیچ مشکلی نیز در ظاهر وجود ندارد بهتر است روغن گیربکس تعویض شود.
  • توجه به نشانه های خرابی گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7: هر یک از نشانه های خرابی در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 می توانند در اینده ای نزدیک به خرابی های بزرگ و پر هزینه بیانجامند. لذا بهتر است قبل از بروز مشکلات بیشتر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 خود را عیب یابی نمایید.
  • رانندگی اصولی برای حفظ گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7: رانندگی با سرعت معقول و بدون حرکات مارپیچ می تواند به افزایش طول عمر و کاهش استهلاک گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 منجر شود.

سوالات متداول در خصوص گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7

چرا گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 چند روز پس از تعمیر دچار لرزش می شود؟

اگر از تعمیرگاه غیر مجاز برای تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 استفاده کرده باشید ممکن است اتصالات گیربکس به خوبی سفت نشده باشند و مدت کوتاهی پس از تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 دچار لرزش شود.

زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 چه ارتباطی با روغن گیربکس دارد؟

در صورتی که سطح روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 کاهش یافته باشد ممکن است عمل روانکاری بین چرخ دنده های گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 به خوبی انجام نشود و شما در داخل اتاق خودرو این ایراد را با نشانه زوزه کشیدن متوجه شوید.

در صورت بروز حالت اضطراری دنده سه در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 چه باید بکنیم؟

حالت اضطراری دنده سه به وضعیتی گفته می شود که مشکل حادی در گیربکس بوجود آمده و به صورت خودکار در وضعیت دنده سه قفل شده است. در این حالت ممکن است بتوانید با راهکارهایی که در بخش تعمیرات اضطراری ذکر شد مشکل گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 خود را برطرف کنید.

تقه زدن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 چه عاملی دارد؟

هر گونه اختلال مکانیکی در قطعات متحرک گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 می تواند به تقه زدن بیانجامد. وجود شی اضافه در داخل گیربکس که ناشی از شکستگی برخی قطعات باشد از جمله این موارد است. همچنین آسیب دیدن دندانه های چرخ دنده های ثابت و متحرک نیز گاهی به تقه زدن خواهد انجامید.

آیا برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 حتما باید مسافت ذکر شده طی شود؟

گاهی قبل از طی کردن مسافت ذکر شدن در دفترچه راهنمای خودرو روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 شما فاسد می شود یا به علت کثیفی بیش از حد قابل استفاده نیست لذا در صورتی که در بازدید دوره ای کیفیت آن مورد تایید قرار نگرفت باید روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 خود را عوض کنید.

آیا روغن گیربکس های هیبریدی نیز دوره خاصی برای تعویض دارند؟

در گیربکس خودروهای هیبریدی نیز مانند گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 دوره های خاص مسافت و مدت زمان استفاده برای روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 تعیرف شده است که در زمان مقرر باید روغن این گیربکسها نیز تعویض شود.

چه سرویسها یا اقدامات مهمی برای نگهداری بهتر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 ضروری هستند؟

موارد متعددی برای نگهداری هر چه بهتر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 وجود دارند امام مهمترین این موارد تعویض روغن و فیلتر روغن گیربکس و بازدید دوره ای ان هستند.

در چه صورت ممکن است گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 با مشکل گاز هرز خوردن مواجه شود؟

در صورتی که کلاچ سایش زیادی داشته باشد یا فشار روغن پشت کلاچ به اندازه کافی نباشد ممکن است کلاچ به خوبی درگیری نشود و این امر به گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند RV7 منتهی شود.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی gc6

تعمیر گیربکس جیلی

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند x7

دیدگاهتان را بنویسید