تعمیر گیربکس جیلی

شما در حال مشاهده هستید تعمیر گیربکس جیلی

تعمیر گیربکس جیلی تعمیرگاه تخصصی گیربکس جیلی

تعمیر گیربکس جیلی بسیار تخصصی است و حتما باید در تعمیرگاه تخصصی گیربکس جیلی انجام شود. تنها تعمیرکار حرفه ای که در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک آموزش دیده باشد می تواند به خوبی تعمیر گیربکس جیلی را به انجام برساند به نحوی که مشکلات دیگری برای گیربکس اتومات جیلی پیش نیاید. در تعمیرگاه تهران گیربکس نیروهای زبده و با تجربه تعمیر گیربکس جیلی را با بالاترین کیفیت انجام می دهند و در عین حال کمترین هزینه تعمیر گیربکس جیلی نیز با توجه به سود کم این تعمیرگاه در مجموعه تهران گیربکس دریافت می شود.

از دیگر مزایای تعمیرگاه تهران گیربکس بهره مندی از قطعات با کیفیت و اصل است که کارکرد گیربکس اتومات جیلی شما را تضمین می کند.

خدمات تهران گیربکس برای گیربکس جیلی


خدمات تعمیرگاه تهران گیربکس

مزایای تعمیر گیربکس جیلی در تعمیرگاه تهران گیربکس

مزایای تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران گیربکس

جیلی خودروساز قدیمی چینی در ایران

گروه خودرو سازی جیلی یک خودرو ساز بزرگ در کشور چین است که محصولات خود را به اقصی نقاط دنیا صادر می کند. این شرکت ساخت خودرو را از سال 1986 در چین آغاز نمود اما از سال 2005 موفق به حضور در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ شد. از جمله مدل های جیلی که در بازار ایراد موجود هستند می توان به جیلی EC7 و جیلی امگرند X7 و جیلی GC6 و همچنین جیلی GC6 اکسلنت اشاره کرد که تمامی این خودروها موتور چهار سیلندر و شانزده سوپاپ اما با حجمهای متفاوت دارند.

هزینه تعمیر گیربکس اتومات جیلی

هزینه تعمیر گیربکس جیلی

گیربکس اتومات جیلی از تکنولوژی پیشرفته ای سود می برد و قطعات مختلف آن باید سالم باشند تا کارکرد مناسبی داشته باشد. هر یک از قطعات گیربکس اتومات جیلی که خراب شده باشد تعویض یا تعمیر آن هزینه خاصی خواهد داشت. لذا تا زمانی که گیربکس اتومات جیلی شما مورد کارشناسی دقیق قرار نگرفته باشد به صورت دقیق نمی توان هزینه تعمیر گیربکس اتومات ماشین را معین کرد. برای اطلاع از هزینه تعمیر گیربکس اتومات جیلی بهتر است به صورت حضوری به تعمیرگاه تهران گیربکس مراجعه کنید. همچنین اگر از نوع تعمیرات اطلاع دقیقی دارید می توانید با تماس تلفنی با یکی از کارشناسان متخصص در زمینه گیربکس اتومات جیلی در مجموعه تهران گیربکس با یکی از شماره های مندرج در سایت نسبت به هزینه تعمیر گیربکس اتومات جیلی اطلاعات کسب کنید.

تعویض گیربکس اتومات جیلی

در شرایط خاصی ممکن است تعویض گیربکس اتومات جیلی از تعمیر آن به صرفه تر باشد. به طور عمومی گفته می شود که هر گاه هزینه تعمیر یک دستگاه بیش از نیمی از هزینه تعویض آن باشد تعویض به صرفه تر از تعمیر خواهد بود. اما به صورت تخصصی باید بررسی شود که آسیب وارد آمده به گیربکس اتومات جیلی به چه شکلی است. اگر آسیب کلی به گیربکس وارد آمده باشد به نحوی که برخی قطعات نیاز به تعویض داشته باشند اما قطعات دیگر بتوانند مدتی دیگر نیز کار کنند و این احتمال باشد که به زودی قطعاتی که فعلا سالم هستند نیز نیاز به تعمیر پیدا کنند می توان نتیجه گرفته که تعویض گیربکس اتومات جیلی به صرفه تر از تعمیر آن است. اما اگر بالعکس تعمیرکار به این نتیجه برسد که تنها با تعمیر چند قطعه معیوب شما می توانید سالهای سال از گیربکس خودرو خود کار بکشید تعمیر گیربکس اتومات جیلی هر قدر هم که هزینه داشته باشد به صرفه تر خواهد بود. لذا مشورت با تعمیرکار می تواند بهترین گزینه برای انتخاب بین تعویض یا تعمیر گیربکس اتومات جیلی باشد.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتومات جیلی

اما ممکن است در شرایط خاصی ناگهان گیربکس اتومات جیلی از کار بیافتد و قفل شود به نحوی که امکان حرکت دادن خودرو وجود نداشته باشد. در این شرایط امکان مراجعه به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات جیلی وجود ندارد و می بایست با استفاده از راهکارهای تعمیر اضطراری نسبت به رفع عیب موقت گیربکس اقدام شود. دو عیبمتداولی که در این شرایط می توانند رفع شود و راهکارهای مربوط به هر کدام بدین شرح هستند:

  • اختلال در تنظیمات برنامه کامپیوتری گیربکس اتومات جیلی: معمولا در شرایطی رخ می دهد که یکی از قطعات برقی ایراد پیدا کرده باشد یا اینکه تعمیرات یا حتی تعویض روغن گیربکس را به تازگی انجام داده باشید. در این مواقع به شرح زیر عمل کنید:
  • خودرو را در دنده خلاص قرار داده و خاموش کنید.
  • بست باتری را بردارید و 5 دقیقه بعد در جای خود قرار دهید.
  • خودرو را در حالت دنده خلاص روش کنید اما هیچ دکمه یا پدال گاز و… را فشار ندهید.
  • در فواصل زمانی سی ثانیه ای سه مرتبه خودرو را در همین شرایط خلاصی دنده و عدم فشار بر پدال گاز روشن و خاموش نمایید.
  • خودرو را روشن کرده به آرامی دنده را در وضعیت مورد نظر قرار دهید و حرکت نمایید.
  • گیرپاژ کردن گیربکس اتومات جیلی: در صورتی که به گیربکس اتومات جیلی فشار بسیار زیادی وارد امده باشد ممکن است به علت افزایش دما گیربکس گیرپاژ نماید. در این شرایط با یک راهکار ساده ممکن است مشکل رفع شود. ابتدا خودرو را خاموش کنید تا فشار بیشتری بر گیربکس اتومات جیلی وارد نیاید. سپس کاپوت را بالا بزنید و به مدت دو ساعت خودرو را در همین وضعیت رها کنید تا دمای گیربکس به دمای نرمال برسد. سپس خودرو را روشن کرده و در صورتی که مشکل خاصی نداشت حرکت کنید.

البته در خصوص تعمیرات اضطراری گیربکس اتومات جیلی باید چند نکته را در نظر داشت. نخست آنکه اگر ایراد بر طرف شد و خودرو حرکت کرد اما صدا یا لرزش بسیار شدیدی در ناحیه گیربکس اتومات جیلی حس می گردید بهتر است با استفاده از جرثقیل خودرو را به تعمیرگاه برسانید و از فشار بیشتر بر گیربکس اتومات جیلی خودداری کنید. دوم اینکه حتی اگر مشکل به نظر رفع شد باید بدانید که این ایراد خود به خود ایجاد نشده و حتما قطعه ای در داخل گیربکس اتومات جیلی معیوب است و برای عیب یابی باید هر چه سریعتر به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات جیلی مراجعه کنید.

ضرورت تعویض روغن گیربکس اتومات جیلی

روغن در گیربکس اتومات جیلی همانند روغن موتور بسیار مهم و تاثیر گذار است. سه وظیفه مهم روغن گیربکس اتومات جیلی را می توان نخست روان کاری قطعات داخلی و دوم خنک کاری این قطعات و در نهایت به حرکت دراوردن برخی از قطعات متحرک دانست. در صورتی که روغن گیربکس به اندازه کافی در محفظه گیربکس موجود نباشد و کاهش سطح ایجاد شده باشد یا اینکه مقدار روغن کافی باشد اما کیفیت روغن کاهش یافته باشد هر سه وظیفه روغن گیربکس اتومات جیلی به طور ناقص انجام شده و علاوه بر اختلال در عملکرد گیربکس به سایر قطعات گیربکس اتومات جیلی نیز آسیب جدی وارد خواهد امد. لذا تعویض روغن در مواقعی که عنوان خواهد شد ضروری است.

ویژگی های سلامت روغن گیربکس اتومات جیلی

اگر می خواهید بدانید که روغن گیربکس اتومات جیلی شما کیفیت لازم را دارد یا ندارد باید دو فاکتور را تست کنید. فاکتور نخست رنگ روغن است. روغن سالم گیربکس اتومات جیلی به رنگ قرمز روشن بوده و شفافیت خاصی دارد اما به مرور زمان که روغن کارکرده و فاسد می شود رنگ آن به مشکلی تغییر می یابد. روغنی که کاملا سیاه شده باشد کیفیت مطلوب را ندارد.

دومین پارامتر لزجت روغن است. اگر چندین بار روغن گیربکس اتومات جیلی را بین دو انگشت خود تست کرده باشید متوجه لزجت این روغن می شوید حال اگر روغن گیربکس اتومات جیلی شما فاسد شده باشد می توانید این تغییر لزجت را نیز حس کنید. البته بهتر است این کار توسط تعمیرکار با تجربه گیربکس اتومات جیلی به انجام برسد تا خطای فردی در تشخیص کیفیت روغن صورت نگیرد.

زمان تعویض روغن گیربکس اتومات جیلی

چند پارامتر مختلف در تعویض روغن گیربکس اتومات جیلی موثر هستند که هر یک از این پارامترها که به نقطه مورد نظر برسند می بایست روغن را تعویض کرد. نخستین پارامتر مسافت طی شده توسط خودرو است. اگر خودرو شما 55 هزار کیلومتر را طی کند می بایست روغن گیربکس اتومات جیلی تعویض شود. البته میزان دقیق این پارامتر در دفترچه راهنمای خودرو شما بسته به مدل خودرو درج شده و بهتر است این دفترچه پیشاپیش مطالعه شود. دومین پارامتر زمان است اگر 5 سال از آخرین تعویض روغن گیربکس اتومات جیلی گذشته باشد حتی اگر به مسافت مورد نظر نیز نرسیده باشید باید روغن گیربکس اتومات جیلی تعویض شود. اما حتی اگر زمان و مسافت هیچکدام به مرز مورد نظر نرسیده باشند اما به هر دلیلی مانند فشار مضاعف بر گیربکس اتومات جیلی روغن گیربکس فاسد شده باشد ضروری است که روغن مذکور تعویض شود. همچنین اگر تعمیراتی در گیربکس انجام شود و ای احتمال برود که ذرات ریز براده در گیربکس وجود داشته و روغن آغشته به این ذرات شده باشد بهتر است روغن گیربکس اتومات جیلی تعویض شود.

فیلتر روغن گیربکس اتومات جیلی

همانقدر که روغن در گیربکس اتومات جیلی اهمیت دارد فیلتر روغن نیز اهمیت خاهد داشت چرا که کیفیت روغن در گردش در گیربکس اتومات جیلی وابسته به فیلتر روغن است. اگر فیلتر روغن گیربکس اتومات جیلی آسیب دیده باشد ممکن است افت فشار در روغن مشاهده شود و یا اینکه فیلتر ذرات غیر مجاز براده را از خود عبور دهد که در هر دو صورت آسیبهای جدی بر قطعات گیربکس اتومات جیلی وارد خواهد امد.

زمان تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات جیلی

بهترین زمان برای تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات جیلی همان زمانی است که شما به هر دلیل ناچار به تعویض روغن گیربکس می شوید. البته در حالتهای خاصی ممکن است فیلتر کثیف شده باشد و با اینکه روغن گیربکس اتومات جیلی تعویض نمی شود اما فیلتر روغن تعویض شود.

سرویسهای نگهداری گیربکس اتومات جیلی

در این بخش نکاتی طلایی ارائه می شود که با رعایت این نکته ها می توانید گیربکس اتومات جیلی را با کارکرد بهتر و طولانی تر در خدمت داشته باشید.

  • توجه به علامتهای هشدار دهنده گیربکس اتومات جیلی: هر علامت هشدار دهنده می تواند نشانه ای از خرابی یک قطعه در گیربکس اتومات جیلی باشد. اما اگر این علامت جدی گرفته نشود با توجه به اینکه عملکرد قطعات مختلف گیربکس اتومات جیلی به همدیگر وابسته است سایر قطعات نیز آسیب جدی خواهند دید.
  • تعویض به موقع روغن گیربکس اتومات جیلی: همواره سعی کنید زمان تعویض روغن و کیلومتر مربوطه را یادداشت کنید و در صورت سر رسید زمان مربوطه در اولین فرصت نسبت به تعویض روغن گیربکس اتومات جیلی اقدام کنید.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات جیلی: فیلتر روغن را در هر بار تعویض روغن گیربکس اتومات جیلی عوض کنید.
  • عدم بکسل کردن سایر خودروها: بکسل کردن باید توسط خودروهای مخصوص بکسل انجام شود اگر این کار را جیلی خود انجام می دهید باید بدانید که فشار زیادی بر گیربکس اتومات جیلی وارد خواهد آمد پس حدالمقدور از حرکت با سرعت زیاد و گاز و ترمز شدید اجتناب کنید.
  • بازدید ظاهری گیربکس اتومات جیلی: این یک توصیه بسیار کارامد است که هر بار که برای تعویض روغن موتور خودرو به تعمیرگاه مراجعه می کنید می توانید از تعمیرکار گیربکس اتومات جیلی بخواهید گیربکس را مورد بازدید قرار دهد. نخست انکه روغن گیربکس اتومات جیلی چک شود که آیا سطح ان کاهش یافته یا خیر. دوم اینکه از نظر دما و لرزش و شل بودن اتصالات و نشتی روغن تعمیرکار باید گیربکس را کاملا چک کند. این اقدام می تواند از بسیاری از تعمیرات پیشگیری نماید.
  • اثر ریگ و لاستیک بر گیربکس اتومات جیلی: رینگ و لاستیک آخرین حلقه زنجیر اتقال قدرت خودرو به شمار می روند. اما تغییر در این رینگ و لاستیک می تواند بر روی گیربکس نیز اثر بگذارد چرا که عملا نسبت دور تغییر کرده است. لذا از تغییرات غیر معمولا در رینگ و لاستیک خودرو اجتناب کنید.
  • بروزرسانی برنامه کامپیوتری گیربکس اتومات جیلی: اگر توسط سانزده برورسانی جدیدی برای برنامه کامپیوتری گیربکس اتومات جیلی ارائه شد حتما نسبت به بروزرسانی برنامه کامپیوتری گیربکس خودرو خود اقدام کنید.

علامتهای هشدار دهنده در گیربکس اتومات جیلی

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک

منظور از علامتهای هشدار دهنده نشانه هایی هستند که از خرابی قطعه ای در گیربکس اتومات جیلی خبر می دهند. این نشانه ها را جدی بگیرید و در صورت بروز هر یک از آنها تا قبل از اینکه قطعه معیوب سایر قطعات را نیز دچار اشکال کند به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات جیلی مراجعه کنید:

  • آلارم چراغ چک گیربکس اتومات جیلی: اگر چراغ چک گیربکس اتومات جیلی روشن شده باشد آلارم و اخطار واضحی از خرابی در گیربکس اتومات جیلی به راننده داده می شود و حتی اگر پس از مدتی کوتاه چراغ چک گیربکس خاموش شد نباید از کنار این قضیه به سادگی عبور کرد و بهتر است به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات جیلی مراجعه نمایید.
  • لرزش گیربکس اتومات جیلی: لرزش به دلایل مختلفی ممکن است در گیربکس اتومات جیلی اتفاق بیافتد. یکی از این دلایل انبالانس شدن چرخ دنده ها یا خرابی بلبرینگ است که در این صورت معمولا با صدای اضافی نیز همراه است اما این احتمال هم هست که فقط اتصالات گیربکس اتومات جیلی شل شده باشند و با اچار کشی ساده بتوان مشکل را رفع نمود.
  • تقه زدن گیربکس اتومات جیلی: تقه زدن به حالی گفته می شود که صدایی از گیربکس به گوش می رسد که به صورت مداوم تکرار می شود. علت اصلی تقه زدن معمولا به ایراد در سیستم روغن مربوط می شود هر چند ممکن است سایر قطعات نیز آسیب دیده باشند.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتومات جیلی: به زمانی که خودرو متناسب با فشار شما بر پدال گاز شتاب نمی گیرد گاز هرز خوردن گیربکس اتومات جیلی می گویند. این حالت معمولا وقتی رخ می دهد که زنجیره انتقال قدرت در نقطه ای قطع شده باشد و معمولا این اتفاق به از کار افتادن کلاچ مربوط است.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتومات جیلی: تفاوت زوزه کشیدن با تقه زدن در گیربکس اتومات جیلی این است که تقه زدن به نوعی صدای منقطع و پشت سر هم است در حالی که زوزه کشیده صدای یکنواخت می باشد. زوزه کشیدن نیز به دلایل مختلف از جمله انبالانسی چرخ دنده ها یا خرابی بلبرینگ مربوط می شود.
  • از جا در رفتن دنده در گیربکس اتومات جیلی: اگر اهرم دنده خود به خود از موقعیتی که در ان قرار دارد خارج شود به آن در رفتن دنده می گویند. در رفتن دنده در گیربکس اتومات جیلی می تواند ناشی از خرابی سوپاپها یا شیر برقیهای روغن باشد.
  • قفل شدن گیربکس اتومات جیلی: اگر دنده در وضعیت خاصی قفل شود و حالت آن تغییر نکند عملا خودرو از کار می افتد. مطابق با بخش تعمیرات اضطراری گیربکس اتومات جیلی می توانید در شرایط خاصی به طور موقت گیربکس اتومات جیلی را رفع عیب نمایید تا به تعمیرگاه برسید.

سوالات متداول در گیربکس اتومات جیلی:

آیا روغن گیربکس اتومات جیلی را باید در دوره های زمانی مشخص تعویض کرد؟

هم از نظر زمان و هم از نظر مسافت طی شده برای استفاده از روغن گیربکس اتومات جیلی محدودیت گذاشته شده است. برای اطلاع از این محدودیتها باید به کاتالوگ خودرو مراجعه کند اما به طور نرمال حداکثر زمان استفاده از روغن گیربکس اتومات جیلی 5 سال و حداکثر مسافت طی شده نیز 55 هزار کیلومتر می باشد.

روغن گیربکس های هیبریدی هم مانند روغن گیربکس اتومات جیلی تعویض می شوند؟

در انواع گیربکس هیریدی نیز لازم است روغن گیربکس همانند گیربکس اتومات جیلی عوض شود که هر خودرو البته زمان و مسافت خاصی را توسط سازنده برای تعویض روغن گیربکس خواهد داشت.

تقه زدن در گیربکس اتومات جیلی به چه علت اتفاق می افتد؟

صدا تقه زدن از میزان بسیار کم تا مقادیر زیاد و از صدای زیر تا صدای بم متفاوت است و قطعات مختلفی ممکن است در صورت معیوب شدن چنین صدایی را تولید کنند. خرابی در اویل پمپ و چرخ دنده ها و… از ان جمله هستند.

آیا زوزه کشیدن گیربکس اتومات جیلی امری طبیعی است یا نیاز به تعمیر دارد؟

البته هیچ دستگاهی نیست که کاملا بدون صدا کار کند اما اگر حس می کنید صدای زوزه کشیدن گیربکس اتومات جیلی شما نسبت به سابق فرق کرده یا بیشتر شده است حتما به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتومات جیلی مراجعه کنید.

به چه دلیلی ممکن است گیربکس اتومات جیلی دچار لرزش شود؟

یکی از این دلایل شل شدن اتصالات گیربکس اتومات جیلی است که با اچار کشی ساده رفع می گردد اما اگر بدان رسیدگی نشود ممکن است لطمات زیادی را به بار بیاورد.

حالت اضطراری دنده سه در گیربکس اتومات جیلی در چه شرایطی رخ می دهد؟

حالت اضطراری دنده سه در گیربکس اتومات جیلی در شرایط رخ می دهد که گیربکس اتومات جیلی در دنده سه قفل شده و امکان تعویض دنده وجود نداشته باشد.

قفل شدن دنده در گیربکس اتومات جیلی در حالت پارک چه دلایلی دارد؟

عوامل مختلفی از جمله ایراد چرخ دنده ها یا ایراد سیستم روغن منجر به قفل شدن دنده می شوند. اما قفل شدن دنده در حالت پارک ممکن است به ایراد سیستم ترمز نیز مربوط باشد.

در رفتن دنده در گیربکس اتومات جیلی چه معنایی می دهد؟

اگر دنده گیربکس اتومات جیلی خود به خود از وضعیتی که برایش تعریف شده خارج شود یعنی سیستم روغن یا سلکتور معیوب شده است و باید هر چه سریعتر نسبت به تعمیر ان اقدام شود.

خلاصی گیربکس اتومات جیلی چه زمانی رخ می دهد؟

در صورت آسیب دیدن کلاچ و یا از کار افتادن اویل پمپ ممکن است گیربکس اتومات جیلی خود به خود در وضعیت خلاص قرار بگیرد.

سرویسهای دوره ای گیربکس اتومات جیلی در کجا ثبت شده است؟

هر سازنده ای برای نگهداری بهتر محصول خود دفترچه راهنما ارائه می نماید. سرویسهای دوره ای مد نظر کمپانی سازنده را نیز می توانید در دفترچه راهنمای گیربکس اتومات جیلی بیابید.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی gc6

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند rv7

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند x7

تعمیر گیربکس ام وی ام

تعمیر گیربکس سانگ یانگ

دیدگاهتان را بنویسید