تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7

در تعمیرگاه تهران گیربکس تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 به صورت اختصاصی به انجام می رسد. کارشناسان اموزش دیده این مجموعه در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 می توانند کمک بزرگی در عیب یابی دقیق گیربکس به شما بکنند. همچنین استفاده از قطعات با کیفیت و اصل نیز از دیگر مزیت های تهران گیربکس در راستای بهبود کیفیت تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 به شمار می رود.

معرفی مختصر جیلی امگرند X7

یکی از گران قیمت ترین خودروهای چینی در بازار ایران جیلی امگرند X7 است که دو مدل 2013 و 2014 آن وارد بازار شد. این خودرو دیفرانسیل جلو از گیربکس اتوماتیک از نوع AT شش دنده بهره می برد که بر روی لیفان 820 هم نصب است و برگرفته از گیربکس اکتیون است. موتور جیلی امگرند X7 چهار سیلندر با حجم 2.4 لیتر بوده که 160 اسب بخار قدرت دارد و می تواند 220 نیوتن متر نیز گشتاور تولید کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر ان 12 ثانیه و حداکثر سرعتش 170 کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوختی ترکیبی جیلی امگرند X7 نیز 10.5 لیتر در صد کیلومتر در نظر گرفته می شود.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7

انجام تعمیرات اضطراری در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 زمانی کاربرد دارد که شما دسترسی به کارشناس و تعمیرکار حرفه ای ندارید ولی گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 شما قفل شده و نمی توانید خودرو را حرکت دهید. در این مواقع بهتر است با روش زیر خطاهای موقت حافظه کامپیوتر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 خود را رفع نموده و با تنظیم مجدد کامپیوتر ایراد گیربکس را به صورت موقت رفع نمایید:

  • ابتدا خودرو را خاموش کنید دنده را در وضعیت خلاص قرار دهید و ترمز دستی را بکشید.
  • بست باتری را بردارید. این کار باید حداقل پنج دقیقه به طول بیانجامد.
  • سپس باید خودرو را روشن کنید. به یاد داشته باشید هنگام روشن کردن خودرو پدال گاز یا هیچ پدال و دکمه دیگری را فشار ندهید و حتی سیستم صوتی خودرو نیز بهتر است خاموش باشد.
  • اجازه بدهید خودرو سی ثانه درجا کار کند و سپس خودرو را خاموش کنید. سی ثانیه دیگر صبر کنید و سپس خودرو را روشن کنید و این کار را سه بار تکرار نمایید.
  • بار سوم که خودرو را روشن کردید احتمالا می توانید حرکت کنید اما اگر صدا یا لرزش غیر عادی وجود دارد خودرو را خاموش کنید و از جرثقیل برای انتقال آن به تعمیرگاه بهره ببرید.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7

گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 از بخشهای مختلفی تشکیل شده که هر بخش نیز قطعات کوچک و بزرگ بسیاری دارد. وجود ایراد در هر یکی از این قطعات می تواند خرابی هایی را در پی داشته باشد. اما هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 تنها زمانی مشخص خواهد شد که بدانید دقیقا چه قطعاتی عیب پیدا کرده اند و ایراد مذکور تا چه حدی است یعنی با تعمیر رفع می شود یا حتما باید قطعه معیوب عوض شود. پس از مشخص شدن این موارد می توان هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 را محاسبه نمود. مجموعه تعمیرگاهی تهران گیربکس با بهرمندی از کارشناسان زبده می تواند دقیقترین عیب یابی را انجام داده و هزینه نهایی تعمیرات گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 را به حداقل برساند.

علامتهای وجود ایراد در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7

هر قطعه کوچکی که ایرادی جزئی داشته باشد این ایراد در عملکرد گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 اختلال ایجاد می کند و لذا این قطعه به نوعی خرابی خود را با نشانه ای برای راننده آشکار می سازد. مثلا اگر یکی از بلبرینگها خراب شده باشد ممکن است این خرابی به شکل لرزش گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 برای راننده خودرو آشکار شود. آشنایی به نشانه های خرابی ها و ایرادات گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 می تواند به شما کمک کند ایرادات را در همان ابتدا و قبل از آنکه سایر قطعات نیز خراب شوند پیدا و رفع نمایید. مهمترین علامتهای وجود ایراد در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 به شرح زیر هستند:

  • لرزش گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7: لرزش در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 می تواند دلایل مختلفی داشته باشد از خرابی یک بلبریگ گرفته تا آنبالانسی چرخ دنده ها یا شل بودن اتصالات گیربکس می تواند دلیلی برای لرزش گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 باشد. هر چند برخی از این موارد چندان اهمیتی ندارند اما برخی دیگر می توانند بسیار خطرناک باشند لذا بهتر است در صورت مشاهده لرزش گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 هر چه سریعتر چهت عیب یابی دقیق به تعمیرگاه تهران گیربکس مراجعه کنید.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7: معمولا اغلب دلایلی که به لرزش گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 منجر می شوند می توانند همزمان باعث زوزه کشیدن آن نیز باشند. به عنوان مثال خرابی بلبرینگ ممکن است در شرایطی صدای زوزه کشیدن تولید کند و در شرایطی لرزش ایجاد نماید و در شرایط دیگری هر دو ایراد را بوجود آورد.
  • تقه زدن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7: دیگر صدای غیر عادی در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 که می بایست آن را از زوزه کشیدن تمیز داد تقه زدن گیربکس است. تقه زدن صدایی منقطع و پیاپی است در حالی که زوزه کشیدن صدایی ممتد می باشد. به طور کلی هر گونه تغییری که در صدای گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 خود ملاحظه کردید می تواند نشانه ای از خرابی در یکی از قطعات گیربکس بوده و باید مورد کارشناسی و عیب یابی قرار گیرد.
  • گاز هرز بین دنده 3 به 4، گاز هرز یا تقه بین دنده 5 به 6
  • ترمز شدید بین دنده 4 به 5
  • معکوس ها همراه با تقه رخ میدهد گاهی
  • رعشه شدید هنگام شروع به حرکت
  • گاز هرز شدید و عدم کشش مطلوب هنگام دنده عقب
  • لرزه شدید در ابتدای حرکت و ایست پشت چراغ قرمز
  • افزایش دمای گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7: اگر متوجه شدید که دمای گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 شما بی از حد مجاز افزایش یافته ممکن است سیستم خنک کاری خودرو معیوب شده باشد و یا اینکه سایش تحت فشار چرخ دنده ها دمای روغن گیربکس را بالا برده باشد. افزایش دما می تواند هم کیفیت روغن گیربکس را کاهش دهد و هم به دیگر قطعات آسیب برساند.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7: اگر هنگامی که پدال گازرا فشار می دهید خودرو متناسب با گاز سرعت نمی گیرد به این حالت گاز هرز خوردن می گویند. حال اگر کلاچ آسیب دیده باشد این گاز هرز خوردن به گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 مربوط می شود.
  • روشن شدن چراغ چک گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7: در خصوص چراغ چک گیربکس ذکر یک نکته ضروری است. گاهی ممکن است چراغ چک شما در شرایط خاصی مانند ابتدای حرکت که خودرو سرد است و یا در سرعتهای بالا روشن شود و در مابقی مواقع خاموش باشد. این موضوع را نباید عادی تلقی کنید. روشن شدن چراغ چک گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 حتی اگر به صورت کوتاه مدت و در شرایط خاص باشد نیز می تواند نشانه ای از خرابی بزرگ در آینده باشد و لذا باشد ایراد گیربکس کشف و رفع گردد.

سرویسهای دوره ای گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7

مانند هر دستگاه پیشرفته دیگری گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 نیز نیاز دارد که برخی اقدامات مراقبتی و سرویسهای نگهداری را برای افزایش طول عمر و حفظ راندمان کاری آن به انجام برسانید. مهمترین این موارد به شرح زیر می باشند:

  • تعویض روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7: تعویض روغن یکی از مهمترین اقداماتی است که برای نگهداری گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 می بایست به انجام برسد. تعویض روغن بر اساس سه فاکتور مختلف به انجام می رسد. نخست مسافت طی شده توسط خودرو است. هر چند مسافت دقیق در دفترچه راهنمای خودرو ذکر گردیده است اما به طور نرمال بین 40 تا 60 هزار کیلومتر توسط تعمیرکاران با تجربه گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 پیشنهاد می شود. دومین پارامتر زمان استفاده از روغن است. اگر 4 تا 6 سال از آخرین تعویض روغن گیربکس شما گذشته باشد حتی اگر مسافت مورد نظر را پشت سر نگذاشته اید توصیه می شود روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 خود را عوض کنید. سومین پارامتر نیز خرابی های خاص در گیربکس می باشد که به نحوی موجب از بین رفتن لزجت یا چسبندگی روغن که خاصیت اصلی ان است می شوندو یا اینکه خرابی به نحوی باشد که روغن بیش از حد کثیف شده باشد یا با آب مخلوط شده باشد.
  • بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7: زمان بازدید دوره ای را معمولا به صورت ماهانه یا حداکثر سه ماه یک بار توصیه می کنند. اما اگر سابقه خرابی یا کاهش سطح روغن در گیربکس وجود داشته باشد باید در دوره های کوتاه تر نسبت به بازدید ظاهری گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 خود اقدام کنید.
  • مطالعه دفترچه راهنمای گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7: در دفترچه راهنمای خودرو معمولا بر اساس مدل خودرو مواردی برای نگهداری از گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 ذکر می شود که مطالعه این موارد می تواند در استفاده بهتر و با راندمان بالاتر کمک کند.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7: فیلتر روغن گیربکس نیز مانند خود روغن و درست در زمانهایی که اقدام به تعویض روغن گیربکس می کنید باید عوض شود. بدین ترتیب خیال شما آسوده خواهد بود که هم روغن تازه و با کیفیت وارد گیربکس شده و هم این روغن توسط فیلتر نو تمیز می شود و گیربکستا سالها می تواند از روغن پاک و با کیفیت استفاده کند.
  • رانندگی استاندارد جهت افزایش طول عمر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7: نحوه رانندگی شما می تواند استهلاک گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 را افزایش دهد. به صورت کلی حرکات پر شتاب و تغییرات متوالی سرعت فشار بیشتری را بر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 وارد می کنند و بهتر است تا حد ممکن با سرعت ثابت و بدون حرکات مارپیچ رانندگی کنید تا استهلاک گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 نیز در دراز مدت کاهش یابد.

سوالات متداول گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7

آیا تقه زدن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 نشانه خرابی در ان است؟

تقه زدن می تواند به بد بسته شدن اتصالات گیربکس نیز مربوط باشد اما معمولا نشانه ای از خرابی یک از قطعات داخلی گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 به شمار می رود.

آیا باید در زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 فیلتر روغن گیربکس نیز تعویض گردد؟

فیلتر روغن قطعه ای مصرفی است و دوره تعویض ان نیز با دوره تعویض روغن گیربکس برابر است. همچنین در صورت فاسد شدن روغن گیربکس عملا فیلتر روغن نیز ممکن است آسیب جدی دیده باشد. لذا توصیه می شود همواره در زمان تعویض روغن گیربکس فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 نیز عوض شود.

آیا در خودروهای هیبریدی نیز روغن و فیلتر روغن گیربکس نیاز به تعویض دارند؟

در این خودروها نیز مانند گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 ممکن است بر اثر سالها کارکرد گیربکس روغن و فیلتر روغن آسیب ببینند و در این صورت قطعا باید نسبت به تعویض آنها اقدام شود.

خلاصی دنده گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 چه زمانی روی می دهد؟

در زمانی که گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 به صورت خود به خود خلاص می شود ممکن است ایراد از توربین و یا کلاچ خودرو باشد. همچنین امکان دارد که سیستم روغن گیربکس نیز مشکل داشته باشد.

زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 در چه مواقعی خطرناک خواهد بود؟

زوزه کشیدن ممکن است به دلیل خرابی بلبرینگ باشد. اما همین خرابی بلبرینگ می تواند در دراز مدت به انبالانس شدن چرخ دنده ها نیز بیانجامد که آن هم صدایی شبیه به زوزه کشیدن به دنبال دارد اما خطر بسیار بیشتری برای گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 شما خواهد داشت.

گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 چه ارتباطی با فیلتر روغن گیربکس دارد؟

اگر فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 با ایرادی مانند مسدود شدن روزه هایش مواجه شود روغن گیربکس نمی تواند به راحتی از فیلتر عبور کند و لذا افت فشار روغن در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 مشهود خواهد بود. این امر نیز ممکن است سبب شود فشار کافی روغن برای اتصال کامل کلاچ ایجاد نشده و لذا عملکرد کلاچ مختلف شود. مخصوصا در سرعتهای بالا که نیروی زیادی به کلاچ وارد می شود عدم اتصال کامل کلاچ به گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 منتهی خواهد شد.

گیر کردن دنده گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 در وضعیت دنده پارک چه ارتباطی با سیستم برقی خودرو می تواند داشته باشد؟

تغییر وضعیت دنده در گیربکس اتومات به سیستم برقی مربوط است و شیر برقی های روغن نیز با برق خودرو کار می کنند و لذا در صورتی که سیستم برقی خودرو مشکلی داشته باشد ممکن است به گیر کردن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 در دنده پارک منجر شود.

چه ایراداتی به لرزش گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 منتهی می شود؟

مواردی مختلفی مانند شل بودن اتصالات گیربکس یا خرابی چرخ دنده های ثابت و متحرک می توانند به لرزش گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 منتهی شوند. همچنین خرابی بلبرینگ نیز ممکن است چنین نشانه ای داشته باشد.

برای اطلاع از سرویسهای گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 چکار باید بکنیم؟

سرویسهای دقیق گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 در دفترچه راهنمای خودرو ذکر شده است. اما مهمترین این سرویسها تعویض روغن و فیلتر روغن گیربکس و بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند X7 می باشند.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی gc6

تعمیر گیربکس جیلی

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند rv7

دیدگاهتان را بنویسید