تعمیر گیربکس اتوماتیک سوبارو

سوبارو یک کمپانی خودروسازی ژاپنی است که خودروهای سواری را تولید می کند و به عنوان زیر مجموعه شرکت صنایع سنگین فوجی فعالیت دارد. صنایع سنگین فوجی سازنده خودروهای سوبارو است و شریک تجاری تویوتا به حساب می آید زیرا تویوتا حدود ۱۶ درصد از سهام این شرکت را خریداری کرد.
 دلیل اصلی شهرت سوبارو در رابطه با موتور های سخت است که از آن در خودروهای خود استفاده می‌ کند. همچنین توانسته در ساخت خودروهای اسپرت نیز شهرت کسب کند.

 سوبارو هیچ وقت نتوانست حضور موفقی در بازار ایران داشته باشد. نماینده این برند در ایران کمپانی سیف خودرو بوده که در سال ۸۳ موفق به اخذ نمایندگی این برند شد اما تنها توانست مدل لگاسی و فارستر آن را وارد ایران کنند. این کمپانی بعدها توانست تعداد بسیار کمی از سوبارو XV نیز وارد کند که به سختی می توان نمونه ای از آن را در ایران دید.

سوبارو در محصولات خود از قطعات با کیفیت و مقاوم استفاده کرده است از این رو ایمنی زیادی را برای راننده و سرنشینان به وجود می ‌آورد و این خود یکی از دلایل محبوبیت این برند است.
گیربکس به کار رفته در محصولات این کمپانی که در ایران حضور دارند از نوع اتوماتیک است که امروزه راحتی را برای راننده به وجود آورده است.
 این قطعه موضوع مورد بحث در این مطلب است. زیرا قصد داریم به بررسی تعمیر گیربکس اتوماتیک سوبارو بپردازیم و نکات لازم در رابطه با آن را خدمتتان ذکر کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک سوبارو

همانطور که اشاره کردیم سوبارو در خودروهای خود از گیربکس اتوماتیک با دنده های مختلف استفاده کرده است که به دلیل ساختار پیچیده و حساسی که دارد باید سرویس های دوره آن به موقع انجام شود و در این صورت با مشکل مواجه نخواهد شد.  اگر به هر دلیلی گیربکس اتوماتیک سوبارو مشکل پیدا کرد باید حتما به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید؛ زیرا این مدل جعبه دنده حساسیت بسیار بالایی دارد و اگر توسط افراد متخصص تعمیر نشود، هزینه‌های سنگینی را باید متحمل شوید.

 در صورت خراب شدن گیربکس خودرویتان دچار استرس نشوید، زیرا تهران گیربکس یکی از مراکز معتبر تعمیر گیربکس اتوماتیک ، در تهران فعالیت دارد و از تعمیرکارانی کاربلد و متخصص در این زمینه تشکیل شده است که با معاینه اساسی، ایرادات آن را پیدا و پس از تایید از طرف شما شروع به تعمیر خواهند کرد. لزومی به نگرانی در این باره نیست؛ زیرا تمام خدمات تهران گیربکس با ارائه ضمانت می باشد و در صورت دوباره مشکل پیدا کردن خودرویتان پس از تعمیر، می توان دوباره به تعمیرگاه مراجعه به صورت رایگان آن را تعمیر کنند.

دلیل توجه زیاد به گیربکس اهمیت بالای آن در سوبارو است. از این رو باید برای تعمیر و نصب آن دقت زیادی به خرج داد. به طور کلی صاحبان سوبارو جهت سرویس، بررسی و تعمیر گیربکس خودرویشان باید به دنبال تعمیرگاهی قابل اعتماد باشند و از روال کار آنها اطلاع پیدا کنند؛ زیرا با توجه به حساسیت بالای جعبه دنده، تعمیر آن کار هرکسی نیست و نمی توان آن را به هر تعمیرگاهی سپرد. زیرا افراد کم تجربه ممکن است صرفاً با آزمون و خطا آن را سرهم نمایند و پس از مدتی استفاده، دوباره مشکل قبل را با شدت بیشتری پیدا کند.
 به همین دلیل توصیه می کنیم که گیربکس اتومات و حساس خودرویتان را به تعمیرکار مجرب و کارکشته در این زمینه بسپارید زیرا عدم تعمیر مناسب این قطعه موجب آسیب دیدن دیگر قطعات خودرو نیز خواهد شد و در صورت تداوم رانندگی با گیربکس معیوب استهلاک خودرو را به دنبال دارد.

رعایت برخی نکات در رابطه با مراقبت از گیربکس اتوماتیک سوبارو موجب افزایش طول عمر و جلوگیری از خراب شدن آن خواهد شد به همین دلیل در ادامه برخی از نکات مرتبط در این باره را به اطلاعتان می رسانیم.

راهکار های مراقبت از گیربکس اتوماتیک سوبارو

جعب دنده مهمترین قطعه در موتور خودرو است که وظیفه مهمی را برعهده دارد و اگر دچار مشکل شود هزینه‌های زیادی را برای صاحبان خود به وجود می ‌آورد. گیربکس نیز مانند هر چیز دیگری از خودرو اگر در هنگام استفاده از آن نکاتی را رعایت کنید طول عمر آن چندین برابر افزایش خواهد یافت. همچنین اگر هنگام رانندگی به نکات ارائه ‌شده بعدی توجه نکنید گیربکس خودرویتان در مدت زمانی کم آسیب خواهد دید و هزینه‌ های زیادی را باید متحمل شوید.
این نکات شامل:

در حین حرکت هرگز دنده را عوض نکنید: یکی از مهمترین نکات استفاده از جعبه دنده اتوماتیک سوبارو این است که نباید در حین حرکت اقدام به تعویض دنده کنید. زیرا تغییر در دنده این گیربکس، با استفاده از کلاف و نوارهای انتقال انجام می گیرد و به دلیل استفاده بالایی که دارند در هنگام حرکت اقدام به تعویض دنده نکنید زیرا اصطکاک بالاتر خواهد رفت و آسیب جدی به قطعات خودرو وارد می کند. قبل از تعویض دنده، خودرو را متوقف کنید و سپس دنده تعویض نمایید. به این ترتیب گیربکس طول عمری طولانی‌تر خواهد داشت.

جهت شتاب اولیه الکی گاز ندهید : بعضی از رانندگان جهت سرعت و شتاب بیشتر در ابتدای حرکت به شدت گاز می دهند و فشار زیادی را به موتور وارد می کند و پس از آن دنده را روی حالت درایو قرار می ‌دهند.

انجام مرتب سرویس های دوره ای : گیربکس قلب تپنده سوبارو است که اگر به صورت منظم آن را سرویس نکنید قطعات آن فرسوده خواهند شد و جعبه دنده خودکار از کار می‌افتد. این موضوع در جعبه دنده سوبارو اهمیت بسیار بالایی دارد زیرا عملکرد روان آن به تعویض روغن وابسته است که در هنگام حرکت دما روغن و اجزای تشکیل دهنده گیربکس به بالاترین حد خواهند رسید.

در حالت N رانندگی نکنید : وقتی دنده را روی حالت N یا همان خلاص قرار می دهید رانندگی کنید. به عنوان مثال در سراشیبی ها خودرویتان روی خلاص قرار ندهید؛ زیرا برخلاف تصور عموم منجر به کاهش مصرف سوخت  نخواهد شد. در جعبه دنده اتومات سوبارو تنظیمات به نحوی انجام شده که سوخت کمتری به موتور تزریق خواهد شد و از این رو خود به خود مصرف سوخت کمتری خواهد داشت.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک اپل

تعمیر گیربکس اتوماتیک زوتی

تعمیر گیربکس اتوماتیک کوپا

تعمیر گیربکس اتوماتیک مک لارن

تعمیر گیربکس آریو

تعمیر گیربکس آلفارومئو

تعمیر گیربکس آئودی

تعمیر گیربکس بی ام و

تعمیر گیربکس پورشه

تعمیر گیربکس زانتیا

تعمیر گیربکس سوزوکی

تعمیر گیربکس سوزوکی ویتارا

تعمیر گیربکس سیتروئن

دیدگاهتان را بنویسید