تعمیر گیربکس اتوماتیک مک لارن

مک لارن یکی از مشهور ترین کمپانی های خودروسازی انگلستان است که با ساخت خودروهای اسپرت و جذاب در صنعت خودروسازی این کشور انقلاب به پا کرد. تاسیس این شرکت به سال ۱۹۸۵ برمی گردد که در آن زمان فقط خودروهای فرمول یک را می ساخت.

 مک ‌لارن در دهه ۹۰ میلادی خودرویی را ساخت که لقب سریعترین خودرو در آن زمان را به خود اختصاص داد. این خودرو F1 بود که تنها صد دستگاه از آن تولید شد و می توانست به سرعت ۳۸۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
اما یکی از خودرو های جذاب این برند P1 بوده که به معنای واقعی سوپر ماشین هیجان است. این خودرو قادر است در مدت ۷.۲ ثانیه به سرعت ۶.۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. چیزی که موجب متمایز شدن این خودرو از دیگر رقبا می شود توانایی آن در گرفتن پیشرانه از یک موتور V8 قدرتمند ۷۲۷ اسب بخار با دور توربو شارژ و یک موتور ۱۷۷  اسب بخار است. این موتور از یک بسته باتری لیتیومی استفاده می کند. با استفاده از یک جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه نیروی تولیدی موتور قدرتمند خودرو به چرخ ها منتقل می کند. راننده می تواند با فشار دادن دکمه روی فرمان سیستم pas را فعال سازی کند که این قدرت چندین برابر خواهد شد.

اما در این مطلب قصد داریم تعمیر گیربکس اتوماتیک مک لارن را مورد بررسی قرار دادیم و شما را با نکات مرتبط با آن آشنا سازیم. تا پایان همراه ما باشید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک مک لارن

مهمترین اجزای هر خودرو که وظیفه افزایش یا کاهش سرعت و ایمنی خودرو را بر عهده دارد، گیربکس است. گیربکس به دو دسته، دستی و اتوماتیک تقسیم می‌ شود که با هم تفاوت هایی دارند. گیربکس به کار رفته در خودرو مک لارن اتوماتیک دو کلاچه یا همان DCT است که عملکرد آن شامل هر دو نوع جعبه دنده دستی و اتوماتیک می باشد و در واقع  ویژگی های هر دو در این جعبه دنده دیده می شود.

 برخورداری از این مدل جعبه دنده در خودروهای تولید اروپا رو به افزایش است و بهره مندی از قابلیت های مختلف موجب محبوبیت آن در بین ایرانیان نیز شده است. ساختار اصلی DCT انتقال سریع دنده ها با کمترین میزان ضریب دنده است. به نحوی که  در تعویض دنده خودرو مجهز به آن، هیچ ضربه ای را احساس نخواهید کرد.

 واضح است که همه صاحبان مک ‌لارن  خواهان سلامت قطعات مختلف خودرویشان هستند، از این رو توجه زیادی به آن می کنند. با توجه به حساسیت بالا جعبه دنده اتوماتیک این خودرو، کوچکترین خطایی می تواند سیستم آن را دچار مشکل کند. به همین دلیل توصیه ما این است که ریز ترین مشکلات آن را جدی بگیرید و جهت رفع آنها حتماً به تعمیرگاه مراجعه کنید.

 اگر در تهران و کرج هستید و گیربکس اتوماتیک خودرویتان دچار مشکل شده است، می توانید به تیم تخصصی تهران گیربکس اعتماد کنید. این مرکز تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک از متخصصین ماهر و مجرب در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک مک لارن p1 تشکیل شده است که به بهترین نحو، عیب یابی جعبه دنده خودرویتان را انجام می دهد و پس از پیدا کردن ایرادات، در صدد تعمیر آن برمی‌ آیند.
 تمامی تعمیرات انجام گرفته توسط مرکز تخصصی ما دارای گارانتی هستند و به این ترتیب می توانید با خیال راحت خودرویتان را به ما بسپارید.

اما شناخت مشکلات و نشانه های خرابی گیربکس اتوماتیک مک لارن می تواند در اقدام سریع جهت بررسی و تعمیر آن بسیار کمک کننده باشد. از این رو در ادامه قصد داریم علائم و نشانه های خراب شدن و نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک مک لارن را خدمتتان ذکر می کنیم تا پس از مشاهده آن ها سریعا در صدد رفع ایرادات وارده برایید.

نشانه های خرابی گیربکس اتوماتیک مک لارن

خراب شدن جعبه دنده اتوماتیک مک لارن صاحبان خودرو را با مشکلات زیادی روبرو می کند. بعضی از افراد با مراجعه به تعمیرگاه و انجام سرویس دوره ای سعی در جلوگیری از خرابی قطعه حیاتی دارند تا با مشکلات یکدفعه ای و غیر منتظره مانند، ماندن در راه مواجه نشوند. این راهکار یکی از بهترین روش ها جهت مراقبت از مک لارن است.

اما ممکن است با وجود مراقبت های زیاد باز گیربکس مشکل پیدا کند و به تعمیر نیازمند شود. خراب شدن این قطعه نشانه هایی دارد که با فهمیدن آنها می ‌توان نسبت به انجام به موقع تعمیر گیربکس اتوماتیک مک لارن p1 اقدام کنید. بهتر است پس از فهمیدن خرابی گیربکس، سریعا خود را به تعمیرگاه برسانید، زیرا با بی توجهی به آن مشکل بزرگ تر خواهد شد و دیگر قسمت های خودرو را هم درگیر می ‌کند و در آخر استهلاک آن را به دنبال دارد.

برخی از نشانه های خرابی گیربکس مکلارن شامل:

کاهش شتاب خودرو

ضعف واکنش در هنگام  تغییر دنده و کاهش پیدا کردن شتاب یکی از نشانه های خراب شدن گیربکس مک لارن است. به عنوان مثال اگر دنده را از حالت پارک به درایو تغییر دهید کمی طول می کشد که خودرو نسبت به این وضعیت واکنش نشان دهد و شروع به حرکت کند.

سر و صداهای غیر عادی

شنیدن صداهای غیر معمول و اضافه از خودرو نشانه خرابی این قطعه است. اگر این صداها شبیه ناله، زوزه، سوت کشیدن و … باشد، باید بلافاصله پس از شنیدن آنها به تعمیرگاه مراجعه کنید تا علت اصلی آنها را پیدا و قطعه را تعمیر نمایند.

نشتی پیدا کردن روغن

یکی از نشانه های خراب شدن گیربکس اتوماتیک، نشت پیدا کردن روغن آن است. دقت داشته باشد که این اتفاق موجب کاهش سطح روغن آن خواهد شد. با توجه به اهمیت روغن در روغن کاری کردن قطعات جعبه دنده و جلوگیری از اصطکاک میان آنها، در صورت کاهش پیدا کردن، مشکلات زیادی برای گیربکس به وجود می‌آورد و شکستگی جعبه دنده ها را به دنبال دارد. اگر به این مشکل به موقع رسیدگی نشود و خودرو را به تعمیرگاه نبرید، مشکلاتی جدی تری را برای جعبه دنده به وجود می آورد و آن را از کار می‌اندازد.

 حساسیت های گیربکس اتوماتیک مک لارن

در جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه مک لارن هنگام رانندگی باید نکات مهمی را رعایت کنید که تحت تاثیر قرار نگیرد و آسیب جدی به آن وارد نشود. یکی از مواردی که باید در حین رانندگی با مک لارن مورد توجه قرار دهید عدم قرار دادن دنده در حالت درایو هنگام توقف در سربالایی ها و یا توقف در ترافیک سنگین است. زیرا در این زمان فشار زیادی به گیربکس وارد می شود و موجب کاهش بهره مندی از آن خواهد شد.
 توصیه می‌ کنیم که در این حالت خودرویتان در حالت نرمال باشد تا صفحات آن آزاد بوده و از گرم شدن آن جلوگیری شود. همچنین با  متوقف شدن خودرو نیازی به قرار دادن آن در حالت خلاص نیست.

 یکی دیگر از نکات مرتبط با نگهداری از آن این است که برای مدت زمان طولانی با سرعت های کمتر از پنج کیلومتر در ساعت رانندگی نکنید؛ زیرا موجب استهلاک و صاف شدن کلاچ پیش از موعد خواهد شد.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک اپل

تعمیر گیربکس اتوماتیک زوتی

تعمیر گیربکس اتوماتیک سوبارو

تعمیر گیربکس اتوماتیک کوپا

تعمیر گیربکس آریو

تعمیر گیربکس آلفارومئو

تعمیر گیربکس آئودی

تعمیر گیربکس بی ام و

تعمیر گیربکس پورشه

تعمیر گیربکس زانتیا

تعمیر گیربکس سوزوکی

تعمیر گیربکس سوزوکی ویتارا

تعمیر گیربکس سیتروئن

دیدگاهتان را بنویسید