تعمیر گیربکس اتوماتیک کوپا

خودرو ریگان کوپا یکی از محصولات شرکت چینی جیانگ و زیر مجموعه کمپانی زوتی می باشد. این خودرو در چین با نام T600 شناخته شده است و در بازار ایران نیز با نام T210 عرضه شده است. این خودرو توانست به بازارهای آسیا راه پیدا کند و به دلیل ظاهر جذاب و فرم بدنه خوبی که دارد محبوبیت بالایی به دست آورد.
 شرکت خودروسازی کرمان موتور مونتاژ این کراس اور را انجام داد. از جمله رقیبان ریگان کوپا در ایران می توان به بیسو B5 و چری تیگو ۷ اشاره‌ کرد.

این مدل خودرو به پیشرانه توربو شارژر با شتاب مناسب و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک مجهز است که همه این ها تسریع سرعت خودرو را موجب می شوند. اما در این مطلب قصد داریم تعمیر گیربکس اتوماتیک کوپا را بررسی و نکات لازم جهت نگهداری از این قطعه حیاتی را ذکر کنیم.

تعمیر گیربکس اتوماتیک کوپا

نگهداری درست و اصولی از جعبه دنده اتوماتیک موجب افزایش طول عمر آن خواهد شد و کارکرد درست آن را ممکن می سازد. از این رو نگهداری و استفاده صحیح از آن اهمیت بالایی دارد. هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک بیشتر از هزینه مراقبت و انجام سرویس های دوره ای آن است. به همین دلیل بهتر است قبل از خراب شدن جعبه دنده و تعمیر، سرویس های دوره آن را در زمان مناسب انجام دهید تا مانع از به وجود آمدن مشکلات بزرگ شود.

 تعمیر گیربکس اتوماتیک کوپا توسط تعمیرکاران متخصص تیم تهران گیربکس در تهران انجام می گیرد. همچنین جهت انجام سرویس های دوره ای نیز می توانید مرکز تخصصی ما را انتخاب کنید تا با بالاترین کیفیت گیربکس خودرویتان را به دقت بررسی کنند. تمامی خدمات انجام گرفته توسط تهران گیربکس دارای گارانتی هستند پس خیالتان بابت تعمیرات آن راحت باشد. در صورت مشکل پیدا کردن و انجام سرویس های دوره ای می توانید با ما تماس حاصل فرمایید و یا اینکه فورا به تعمیرگاه تشریف بیاورید.

گاهی اوقات ممکن است با وجود مراقبت های هرچند اصولی از گیربکس، باز دچار مشکل شود. به همین دلیل در ادامه قصد داریم نشانه ها و علائم خرابی گیربکس اتوماتیک کوپا را خدمتتان معرفی کنیم تا با این نشانه‌ها آشنا و در صورت مشاهده هر یک، بهترین راهکار را انتخاب نمایید و سریعاً به دنبال رفع آنها بروید.

علائم و دلایل خرابی گیربکس اتوماتیک کوپا

  • چراغ هشدا ریگان به دلایل مختلفی روشن می ‌شود. اما هرگاه این اتفاق افتاد وجود مشکل در یکی از اجزای سیستم خودرو را نشان می دهد. در اکثر مواقع روشن شدن چراغ چک کوپا نشان از مشکل داشتن گیربکس اتوماتیک آن است. از این رو باید این مسئله را جدی بگیرید و حتما به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ریگان کوپا مراجعه کنید تا به دقت دلایل روشن شدن این چراغ بررسی شود.
  • در حالت معمولا صداهایی هرچند کم از گیربکس اتوماتیک کوپا شنیده می شود .اما اگر این صداها شبیه ناله، زوزه، کوبش و … باشد، نباید نسبت به آن بی توجه باشید و بلافاصله جهت رفع آنها اقدام کنید.
  • خودروهای دنده اتوماتیک لرزش یا هیچ تکانی ندارند. اما اگر این اتفاق افتاد نشان از وجود مشکل در سیستم انتقال قدرت آن است و در صورت عدم توجه به آن کلاچ خودرو از بین خواهد رفت.
  • یکی از نشانه های شایع خرابی گیربکس کوپا نشتی روغن است. به این مشکل در همان ابتدای کار باید رسیدگی شود؛ زیرا در غیر این صورت به دیگر قسمت های خودرو آسیب وارد می کند.

انجام سرویس های دوره ای گیربکس کوپا

ممکن است سرویس های دوره ای را عملی وقت گیر و هزینه بر تلقی کنید، اما اگر این کار را جدی نگیرید و حداقل سالی یکبار جهت چکاپ کامل خودرویتان به تعمیرگاه نروید در دراز مدت مشکلاتی جدی پیدا می ‌کند که قابل برطرف کردن نیستند. از این رو وقت و هزینه چند برابری را از شما می ‌گیرد؛ زیرا گیربکس نیز مانند دیگر قسمت های خودرو باید به صورت دوره ای سرویس شود. بنا به توصیه کمپانی سازنده کوپا باید این  عمل بر اساس کارکرد کیلومتر و زمان استفاده از آن انجام می گیرد.

 در حالت عادی باید پس از پیمودن 50 تا 70 هزار کیلومتر نسبت به انجام سرویس دوره اقدام کنید. اما عوامل زیادی نیز مانند تعویض روغن و فیلتر آن، شرایط رانندگی، نحوه رانندگی و … نقش مهمی را در افزایش طول عمر گیربکس ایفا می کنند. به عنوان مثال اگر در یک شهر پر ترافیک مانند تهران زندگی می کنید و مدت های طولانی در ترافیک میمانید دمای روغن گیربکس افزایش می یابد و همین امر موجب کاهش طول عمر آن می شود. از این رو در صورت داشتن همچین شرایطی باید پس از پیمودن هر ۳۰ تا ۴۰ هزار کیلومتر با خودرو، به تعمیرگاه جهت تعویض روغن و انجام سرویس های دوره ای مراجعه کنید.

مراقبت از گیربکس اتوماتیک کوپا

  • فقط در شرایط اضطراری و زمانی که هیچ راه دیگری نداشتید از لاستیک زاپاس استفاده کنید. آن هم نباید رانندگی با آن زیاد طول بکشد؛ زیرا لاستیک زاپاس با لاستیک های اصلی خودرو همخوانی ندارد و موجب وارد شدن فشار بیش از حدی به گیربکس خواهد شد و در اثر استفاده طولانی مدت از آن علاوه بر جعبه دنده ، دیگر قسمت‌ های خودرو نیز دچار مشکل می شود.
  • سیستم خنک کننده در جعبه دنده اتوماتیک ریگان کوپا وظیفه خنک سازی دمای روغن را بر عهده دارد. اگر کارکرد این سیستم دچار مشکل شود، گیربکس آسیب خواهد دید. از این رو توصیه می کنیم که چند وقت نسبت به بررسی سیستم خنک کننده اقدام کنید.
  • تیم تخصصی تهران گیربکس توصیه می کند که هر ماه وضعیت روغن گیربکس خودرویتان را بررسی کنید. چنانچه سطح آن کاهش پیدا کرده باشد و یا کثیف و رنگ آن عوض شده باشد، عملکرد گیربکس تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و اجزا و چرخ دنده ها نمی توانند به درستی کار کنند؛ زیرا به نحو اصولی روغن کاری نمی شوند. به همین دلیل لازم است که در این شرایط نسبت به تعویض روغن اقدام کنید.
     البته در نظر داشته باشید که خودتان نمی توانید روغن گیربکس خودرو را عوض کنید بلکه باید به تعمیرگاه تخصصی مراجعه و تعمیر کار این کار را انجام دهد؛ زیرا در صورت تعویض روغن به صورت غیر اصولی مقداری از مایع کثیف و سوخته در داخل مخزن باقی می ماند و با روغن تازه ترکیب می شود و پس از انتقال موجب گرفتگی فیلتر روغن خواهد شد و به این ترتیب باعث عدم رسیدن روغن کافی به اجزای تشکیل دهنده جعبه دنده می شود.
  • همچنین توصیه می کنیم که در روزهای سرد حتما در ابتدا خودرویتان را گرم کنید و سپس حرکت نماید، زیرا حرکت بدون آماده کردن خودرو فشار زیادی را به اجزا مختلف آن وارد می کند و استهلاک آن را به دنبال دارد.
  • همه موارد ذکر شده را جدی بگیرید زیرا گیربکس اتوماتیک که به دلیل ساختار هیدرو الکترومکانیکی پیچیده ای که دارد بسیار حساس است و در صورت عدم توجه و مراقبت از آن آسیب خواهد دید و هزینه‌های بالای تعمیر آن گریبانگیرتان خواهد شد.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک اپل

تعمیر گیربکس اتوماتیک زوتی

تعمیر گیربکس اتوماتیک سوبارو

تعمیر گیربکس اتوماتیک مک لارن

تعمیر گیربکس آریو

تعمیر گیربکس آلفارومئو

تعمیر گیربکس آئودی

تعمیر گیربکس بی ام و

تعمیر گیربکس پورشه

تعمیر گیربکس زانتیا

تعمیر گیربکس سوزوکی

تعمیر گیربکس سوزوکی ویتارا

تعمیر گیربکس سیتروئن

دیدگاهتان را بنویسید