تعمیر گیربکس اتوماتیک 407

مرکز تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک 407

تهران گیربکس به عنوان مهمترین مرکز تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک 407 در تهران مطرح است که با ارائه خدمات فنی با کیفیت در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو 407 و قطعات اصلی این گیربکس به بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک 407 در شهر تهران بدل شده است. در این مجموعه با کاهش سود تا حد امکان هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک 407 نیز کاهش یافته است.

پژو 407 اتوماتیک

این خودرو فرانسوی در بازار ایران موجود است و از سالهای 2004 تا 2010 تولید شده است. این خودرو می تواند حداکثر سرعت 240 کیلومتر بر ساعت را بدست اورد. شتاب صفر تا صد پزو 4077 نزدیک به ده ثانیه است و موتور ان توانسته هر دو استاندارد یورو 4 را اخذ کند. قدرت موتور پژو 407 معادل 140 اسب بخار بوده و مصرف سوخت آن 8.5 لیتر در هر صد کیلومتر در نظر گرفته می شود.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک پژو 407

رفع عیب موقت یا تعمیرات اضطراری در زمانی به انجام می رسد که شما دسترسی به تعمیرکار حرفه ای گیربکس اتوماتیک پژو 407 نداشته باشید. باید دانست که اگر خودتان بتوانید گیربکس اتوماتیک پژو 407 خود را با این روش راه اندازی کنید و سپس به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک پژو 407 مراجعه کنید بهتر از آن ست که از فرد کم تجربه یا غیر متخصص برای تعمیر گیربکس خودرو خود کمک بگیرید. این اقدامات در دو دسته طبقه بندی می شود. دسته اول معمولا به معایبی مربوط است که برنامه کامپیوتری به خوبی مچ نشده و نیاز به تنظیم یا راه اندازی مجدد دارد. قالبا در زمانی که برق خودرو مدتی طولانی قطع شده باشد یا پس از تعمیرات یا تعویض قطعاتی در داخل گیربکس اتوماتیک پژو 407 ممکن است این ایراد روی بدهد. در این مواقع می توانید به شرح زیر عمل کنید:

  • ابتدا خودرو را در حالت دنده خلاص قرار دهید و اگر خودرو روشن است آن را خاموش کنید. سپس برای پاک شدن حافظه موقت کامپیوتری گیربکس اتوماتیک پژو 407 بست باتری را به مدت پنج دقیقه قطع کنید.
  • پس از گذشت پننج دقیق بست باتری را وصل کنید و بدون فشردن گاز یا هیچ دکمه دیگری و در حالی که دده کماکان در وضعیت خلاص قرار دارد خودرو را روشن کنید و اجازه بدهید سی ثانیه در جا کار کند.
  • اگر صدای ناهنجاری از گیربکس اتوماتیک پژو 407 به گوش نمی رسد به مدت سی ثانیه خودرو را خاموش کنید و مجددا این فرایند روشن و خاموش شدن را تکرار کنید.
  • پس از سه مرتبه تکرار فرایند فوق خودرو را روشن کنید و اگر لرزش یا صدای خاصی از گیربکس اتوماتیک پژو 407 به گوش نمی رسد می توانید حرکت نمایید.

باید در نظر داشت که این راهکارها همیشه جواب کار شما را نخواهد داد اما در اغلب موارد مشکل را موقتا رفع می کند. در شرایط دیگری نیز می توان از تعمیرات اضطراری استفاده کرد. در زمانی که می دانید فشار زیادی بر گیربکس اتوماتیک پژو 407 خود وارد آورده اید ممکن است قفل شدن گیربکس به دلیل افزایش دما باشد. در این شرایط باید خودرو را به مدت دو ساعت خاموش کنید تا دمای گیربکس اتوماتیک پژو 407 و روغن آن به دمای محیط برسد. ممکن است خرابی در سیستم خنک کاری نیز به این ایراد منجر شود. پس از گذشت دو ساعت می توانید حرکت کنید اما باید بدانید این تعمیرات اضطراری همیشه جوابگوی کار شما نخواهد بود و بهتر است برای عیب یابی دقیق حتما به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک پژو 407 مراجعه شود.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک 407

گیربکس اتوماتیک 407 از قطعات کوچک و بزرگ متعددی تشکیل شده که صدمه دیدن هر یک از آنها ممکن است گیربکس را از کار بیاندازد یا در کارکرد آن اختلال ایجاد کند. هنگامی که برای تعمیر گیربکس اتوماتیک 407 به تعمیرگاه تهران گیربکس مراجعه می کنید ابتدا گیربکس توسط کارشناس مورد ارزیابی و عیب یابی دقیق قرار می گیرد تا قطعه معیوب شناسایی شود. سپس می توان هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو 407 را مشخص کرد.

مجموعه تهران گیربکس با به کار گیری نیروهای کاربلد و با تجربه سابقه درخشانی در زمینه تعمیر انواع گیربکس اتوماتیک از جمله گیربکس اتوماتیک پژو 407 داشته و با ارائه خدمات با کیفیت در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه تعمیر به عنوان بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک پژو 407 شناخته می شود.

سرویسهای دوره ای نگهداری گیربکس اتوماتیک پژو 407

برای انکه گیربکس اتوماتیک پژو 407 شما سالهای سال با بهترین راندمان کار کند نیاز هست که یک سری سرویسها و توصیه های فنی را به کار گیرید. هر چند خوانش کتابچه راهنما یا کاتالوگ خودرو برای اعمال نظرات دقیق سازنده خودرو الزامی است اما رعایت موارد زیر نیز به عنوان اهم سرویسهای نگهداری گیربکس اتوماتیک پژو 407 حایز اهمیت است.

  • تعویض روغن گیربکس اتوماتیک پژو 407: روغن نقشی حیاتی در سلامت گیربکس اتوماتیک پژو 407 دارد و با توجه به این نکته که به مرور زمان کیفیت روغن گیربکس اتوماتیک پژو 407 کاهش می یابد می بایست در زمان های معین شده نسبت به تعویض آن اقدام شود.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک پژو 407: وظیفه اصلی فیلتر روغن تمیز نگه داشتن روغن در چرخش در گیربکس اتوماتیک پژو 407 است. در صورتی که فیلتر روغن تعویض نشود ممکن است ذرات ریز و کثیفی های موجود در گیربکس همراه با روغن در قطعات حساس گردش کرده و این قطعات را با مشکل مواجه کنند. لذا ضروری است در زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک پژو 407 فیلتر روغن نیز تعویض شود.
  • تاثیر تغییرات سلیقه ای در گیربکس اتوماتیک پژو 407: هر گونه تغییراتی که فشاری بیش از فشار طراحی گیربکس اتوماتیک پژو 407 بر آن اعمال کند می تواند استهلاک گیربکس را بالا ببرد. از جمله تغییراتی که بعضی رانندگان اعمال می کنند می توان به تعویض رینگ و لاستیک با اندازه های غیر متعارف اشاره کرد که سبب می شود نسبت تبدیل دور تغییر کرده و بر گیربکس اتوماتیک پژو 407 فشار وارد آید. همچنین نصب لوازمی برق مانند لامپ های پر مصرف یا سیستم صوتی غیر متعارف نیز با مصرف بالای برق خودرو می توانند مشکلاتی را در سیستم برقی گیربکس اتوماتیک پژو 407 ایجاد کنند.
  • بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک پژو 407: در بازدید دوره ای می توان مواردی را کشف کرد که در حالت عادی و در داخل اتاق خودرو قابل کشف نیستند. مخصوصا لرزشهای کم و صدای اندک گیربکس اتوماتیک پژو 407 فقط وقتی در اتاق خودرو تشخیص داده می شوند که از حد مجاز خود بسیار بیشتر شده اند. در بازدید دوده ای مواردی مانند نشتی روغن گیربکس اتوماتیک پژو 407 سطح و کیفیت روغن و لرزش و صدای گیربکس و دمای ان چک می شود. همچنین می توان شل یا سفت بودن اتصالات گیربکس اتوماتیک پژو 407 را نیز در بازدید دوره ای چک نمود. حداقل زمانی که برای بازدید دوره ای تعریف می شود به تعویض روغن موتور خودرو مربوط است که در این زمان می توانید از تعمیرکار بخواهید موارد ذکر شده در این بخش را مورد بازدید قرار دهد.
  • تایر بکسل کردن بر استهلاک گیربکس اتوماتیک پژو 407: پژو 407 یک خودرو سواری خانوادگی است و برای بکسل کردن خودروهای دیگر طراحی نشده است. البته موتور و گیربکس اتوماتیک پژو 407 این توانایی را دارند که خودروهای هم رده خود را بکسل کنند اما در کل بهرت است از بکسل کردن دیگر خودروها اجتناب کنید. اگر به هر دلیلی ناچار به این کار شدید بدانید که سرعت بالا در وضعیت بکسل کردن خودروهای دیگر می تواند فشار مضاعفی بر گیربکس اتوماتیک پژو 407 وارد آورد و لذا تا حد امکان با سرعت و شتاب کم حرکت کنید.
  • ملاحظه نشانه های هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک پژو 407: اگر یکی از نشانه های هشدار دهنده در گیربکس اتوماتیک پژو 407 مشاهده شود ضروری است برای عیب یابی به مرکز تخصصی گیربکس اتوماتیک پژو 407 مراجعه کنید و مسئله را تا حصول نتیجه و رفع عیب کامل گیربکس اتوماتیک پژو 407 پیگیری نمایید.

نشانه های هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک پژو 407

همانطور که گفته شد ممکن است ایراد کوچکی برای گیربکس اتوماتیک پژو 407 رخ دهد که در صورت کار کردن گیربکس با این ایراد به مرور زمان مشکلات جدی بسیاری بری گیربکس اتوماتیک پژو 407 بوجود آید. اما اگر هشیار باشید و بتوانید هر ایراد کوچکی را در گیربکس اتوماتیک پژو 407 خود شناسایی و رفع نمایید ضمن پیشگیری از بسیاری از خرابی های محتمل توانسته اید طول عمر گیربکس را افزایش دهید. مهمترین نشانه های هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک پژو 407 موارد زیر هستند:

  • لرزش گیربکس اتوماتیک پژو 407: لرزش می تواند به دلایل متعددی رخ دهد. یکی از این دلایل شل بودن اتصالات است و دلیل دیگر تحت فشار کار کردن چرخ دنده ها می باشد. در هر صورت لرزش بیش از حد می تواند مشکلات متعددی را بر گیربکس اتوماتیک پژو 407 شما به بار بیاورد.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک پژو 407: برخی گمان می کنند زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک پژو 407 طبیعی است. البته صدای زوزه کشیدن خفیف در شرایط فشار بالا مانند حرکت با بار زیاد و سرعت بیش از حد در جاده هایی با شیب تند ممکن است طبیعی در نظر گرفته شود اما بهتر است هر گونه صدای زوزه کشیدن را جدی بگیرید و جهت رفع آن اقدام نمایید.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک پژو 407: اگر متناسب با فشاری که به پدال گاز می آورید خودرو شتاب نمی گیرد می گویند خودرو شما دچار ایراد گاز هرز خوردن شده است. گاز هرز خوردن در مواردی مانند خرابی کلاچ می تواند به گیربکس اتوماتیک پژو 407 مربوط باشد.
  • تقه زدن گیربکس اتوماتیکپژو 407: تقه زدن گیربکس اتوماتیک پژو 407 دایی آزار دهنده است و علاوه بر این ممکن است به خرابی های پر هزینه ای منجر شود. لذا بهتر است در صورتی که گیربکس اتوماتیک پژو 407 شما دچار ایراد تقه زدن شده است هر چه سریعتر برای رفع آن اقدام کنید.
  • گیر کردن دنده گیربکس اتوماتیک پژو 407: گاهی ممکن است اهرم دنده در موقعیت خود گیر کند و برای تعویض دنده با مشکل مواجه شوید. در این مواقع می توانید با استفاده از راهکارهای تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک پژو 407 به طور موقت ایراد را برطرف کنید. اما به خاطر داشته باشید که جدی نگرفتن این ایراد سبب خواهد شد که در مرتبه بعدی قفل کردن گیربکس اتوماتیک پژو 407 شدید تر باشد و حتی با روش گفته شده نیز نتوانید خودرو را راه اندازی نمایید.
  • در رفتن دنده گیربکس اتوماتیک پژو 407: اینکه دنده گیربکس اتوماتیک پژو 407 خود به خود از محل مورد نظر خارج شود می تواند به ایراد اهرم دنده یا سلکتور و یا سیستم روغن مربوط باشد. در هر صورت این ایراد نیز تا قبل از صدمه زدن به سایر قسمتها باید رفع گردد.
  • روشن شدن چراغ چک گیربکس اتوماتیک پژو 407: اگر حتی به صورت موقت و در مدت زمانی کوتاه چراغ چک گیربکس اتوماتیک پژو 407 شما روشن شد باید کاملا هشیار باشید و در صورت تکرار این وضعیت برای عیب یابی به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک پژو 407 مراجعه کنید.
  • بالا رفتن دمای گیربکس اتوماتیکپژو 407: قاعدتا در داخل اتاق خودرو نمی توانید متوجه ایراد دمای بیش از حد گیربکس اتوماتیک پژو 407 شوید. اما در هنگام بازدید دوره ای این امکان وجود دارد که متوجه دمای اضافی گیربکس شوید و باید در نظر داشته باشید که دمای بالا علاوه بر اینکه نشانه خرابی یا ایرادی در یکی از قطعات گیربکس است می تواند مشکلات عدیده ای را برای قطعات مختلف گیربکس بوجود اورده و حتی طول عمر روغن گیربکس اتوماتیک پژو 407 را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک پژو 407

بنا به مدل خودرو معمولا در دفترچه راهنما مسافتی را برای تعویض روغن در نظر می گیرند. پس از طی مسافت مورد نظر که معمولا بین 50 تا 70 هزار کیلومتر می باشد تعویض روغن گیربکس اتوماتیک پژو 407 ضروری است. باید در نظر داشت که روغن گیربکس اتوماتیک پژو 407 به مرور زمان فاسد می شود و رنگ آن از قرمز روشن به سیاه تغییر می یابد. همچنین اگر کیفیت روغن گیربکس توسط کارشناس تست شود وی می تواند با ملاجظه لزجت روغن کیفیت ان را بسنجد و در صورت نیاز به شما اعلام کند که روغن گیربکس اتوماتیک پژو 407 شما نیاز به تعویض دارد یا خیر. همچنین علاوه بر مسافت طی شده باید در نظر داشته باشید که مدت زمان حداکثر نیز برای روغن گیربکس اتوماتیک پژو 407 به عنوان تاریخ مصرف آن در نظر گرفته می شود. از زمان تعویض روغن بین 3 تا 5 سال بسته به کیفیت روغن زمان حداکثر استفاده از آن خواهد بود.

فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک پژو 407

فیلتر روغن نیز از دیگر قطعات مهم در گیربکس اتوماتیک پژو 407 به شمار می رود. در صورتی که فیلتر روغن آسیب ببیند از یک سو ممکن است فشار روغن در گیربکس اتوماتیک پژو 407 افت پیدا کند و از سوی دیگر اویل پمپ و دیگر قطعات ممکن است با آسیب جدی مواجه شوند. همچنین در صورتی که ذره ای کثیفی در روغن گیربکس موجود باشد در صورت آسیب دیده بودن فیلتر این قطعه می تواند در سراسر گیربکس و در مجاری روغن حرکت کرده و مشکلاتی را برای قطعات حساس گیربکس اتوماتیک پژو 407 بوجود اورد. لذا در زمان مشخص شده تعویض فیلتر روغن ضروری خواهد بود که بهترین زمان بندی برای اینکار را معمولا همان زمان بندی تعویض روغن در نظر می گیرند یعنی روغن و فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک پژو 407 باید در همزمان تعویض شوند.

سوالات متداول در گیربکس اتوماتیک پژو 407

حالت اضطراری دنده سه در گیربکس اتوماتیک پژو 407 به چه وضعیتی گفته می شود؟ راه حل این مسئله چیست؟

به وضعیتی که گیربکس اتوماتیک پژو 407 در حالت دنده سه قفل شده باشد وضعیت اضطراری دنده سه می گویند. هر چند با انجام تعمیرات اضطراری می توانید این وضعیت را رفع کنید اما بهتر است برای عیب یابی دقیق به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتوماتیک پژو 407 مراجعه کنید.

در چه زمانی تعویض روغن گیربکس اتوماتیک پژو 407 زودتر از موعد مقرر انجام می شود؟

در مواقعی که از روغن با کیفیت استفاده نکرده باشید یا خودرو در شرایط تحت فشار کار کرده باشد طول عمر روغن گیربکس اتوماتیک پژو 407 از زمان مشخص شده کمتر می شود و نیاز به تعویض روغن زودتر از موعد پیدا می کنید.

گیر کردنده پارک در گیربکس اتوماتیک پژو 407 چه عواقبی دارد؟

در صورتی که دنده گیربکس اتوماتیک پژو 407 شما در حالت دنده پارک گیر می کند ممکن است ایرادی در سیستم ترمز وجود داشته باشد. عدم پیگیری این ایراد می تواند به قسمتهای مختلف گیربکس اتوماتیک پژو 407 فشار وارد کرده و تعمیرات پر هزینه ای را به دنبال داشته باشد.

گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک پژو 407 معمولا به علت خرابی کدام قطعه رخ می دهد؟

هر چند گاز هرز خوردن می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد ولی عمولا خرابی کلاچ به گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک پژو 407 منجر خواهد شد.

آیا روغن گیربکس های هیبریدی نیز همانند گیربکس اتوماتیک پژو 407 دوره های مشخص شده تعویض دارند؟

همه انواع گیربکسهای اتوماتیک امروزی معمولا از روغن استفاده می کنند و با توجه به فساد پذیر بودن روغن گیربکس همه این مدلها مانند گیربکس اتوماتیک پژو 407 نیاز به تعویض روغن دارند.

تقه زدن گیربکس اتوماتیک پژو 407 به چه دلیل بوجود می اید؟

تقه زدن در گیربکس اتوماتیک پژو 407 به علت خرابی سیستم روغن و یا گیر کردن چرخ دنده ها و حرکت نامیزان ان رخ می دهد. که در این مورد باید حتما عیب یابی گیربکس اتوماتیک پژو 407 به انجام برسد.

مهمترین دلیل لرزش گیربکس اتوماتیک پژو 407 چیست؟

اغلب شل بودن اتصالات گیربکس اتوماتیک پژو 407 می تواند مهمترین دلیل برای لرزش گیربکس به شمار آید البته دلایل مختلف دیگری نیز می تواند این ایراد را ایجاد کنند.

زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک پژو 407 چه ارتباطی با خرابی بلبرینگها دارند؟

در صورتی که بلبرینگهای گیربکس اتوماتیک پژو 407 آسیب دیده باشند اصطکاک بیشتری بین قطعات بلبرینگ ایجاد می شود که نتیجه ان به گوش رسیدن صدای زوزه کشیدن در گیربکس اتوماتیک پژو 407 خواهد بود.

خلاصی خود به خودی گیربکس اتوماتیک پژو 407 به چه دلایلی ممکن است رخ دهد؟

خرابی کلاچ یا خرابی شیربرقی ها وسوپاپها می تواند از جمله دلایل بروز ایراد خلاصی خود به خودی در گیربکس اتوماتیک پژو 407 باشد. رفع این ایراد تنها در تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک پژو 407 مجاز است.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتومات پژو

تعمیر گیربکس اتوماتیک 206

تعمیر گیربکس اتوماتیک 207

تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو پارس

تعمیر گیربکس دی اس

دیدگاهتان را بنویسید