تعمیر گیربکس بایک

 بایک یکی از شرکت‌های خودروسازی چینی است که در سال ۱۹۵۸ در پکن تاسیس شد. این برند توانست عنوان چهارمین شرکت بزرگ خودروسازی را در چین به خود اختصاص دهد. یکی از پرطرفدارترین محصولات این برند سابرینا است که در شهر گلپایگان مونتاژ می شود.

 اولین حضور خودروهای بایک در ایران به واسطه دیار خودرو انجام گرفت. سابرینا با نام E150 در چین شناخته شده است و توانسته فروش بالایی را تجربه کند. این مدل خودرو توسط دیار خودرو در دو مدل هاچ بک و صندوقدار وارد بازار کشور شد که ظاهر آن بسیار شبیه مرسدس بنز سری B است و همین موضوع موجب محبوبیت آن شده است. سابرینا به یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر مجهز است که قادر است ۱۱۳ اسب بخار در ۵۶۰۰ الی ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر نیروی تولیدی ۱۴۳ نیوتن متر در ۴۳۰۰ در دقیقه را تولید کند و گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک نیز نیروی تولیدی موتور را به چرخ های جلو خودرو انتقال دهد. در این مطلب تعمیر گیربکس بایک سابرینا را مورد بررسی قرار می ‌دهیم و نکات مرتبط را خدمتتان ذکر می کنیم.

تعمیر گیربکس اتوماتیک بایک سابرینا

همه صاحبان خودرو سلامت قطعات برایشان مهم است .مخصوصا اگر خودرو مورد علاقه شان دچار مشکل شده باشد. به این ترتیب دنبال یک تعمیرگاه متخصص با کادری مجرب و امکانات بالا می گردند. نمی توان به هر تعمیرگاهی در سطح شهر اعتماد کرد و خودرو گران قیمت خود را به دست آنها سپرد. به این ترتیب باید به دنبال بهترین تعمیرگاه باشند، حال اگر این مشکل گیربکس آن باشد.

 تعمیر گیربکس اتوماتیک بایک سابرینا حساسیت بسیار زیادی دارد و باید در سپردن آن به دست تعمیرکار دقت کنید؛ زیرا تعمیر آن کار هرکسی نیست. یکی از رایج ترین مشکلاتی که برای سابرینا اتفاق می افتد مربوط به گیربکس آن است. به علت بهره مندی از مدل اتوماتیک به دلایل زیادی دچار مشکل می شود و به دلیل ساختار حساسی که دارد باید بیشتر از آن مراقبت کنید.
 در نظر داشته باشید که حتی کوچکترین مشکلات قطعه گیربکس در سابرینا می تواند مشکلات بزرگتری را به دنبال داشته باشد به همین دلیل توصیه می کنیم که در صورت مشاهده کوچکترین مشکل این قطعه به تعمیرگاه گیربکس بایک مراجعه کنید.

 اگر در تهران یا کرج هستید و به دنبال تعمیرگاه با کیفیت و قیمت مناسب برای گیربکس خودرویتان می گردید، می توانید از تیم تخصصی تهران گیربکس کمک بگیرید. تعمیرکاران ماهر و متخصص این مرکز دارای مهارت فوق العاده و تجربه بالایی در زمینه تعمیرات گیربکس بایک هستند و در کمترین زمان و با بهترین قیمت تمامی ایرادات این قطعه را برطرف می ‌کنند. تمام خدمات انجام شده توسط این مرکز دارای گارانتی هستند پس لزومی به نگرانی در این باره نیست .

اما همانطور که در بالا اشاره کردیم این قطعه حساس می تواند به دلایل مختلفی دچار مشکل شود. در ادامه برخی از علائم خرابی آن را ذکر می کنیم که با  آشنایی پیدا کردن با این نشانه ها بهتر بتوانید از آن مراقبت و در صورت مشاهده هرکدام سریعاً مشکل را شناسایی و به تعمیرگاه مراجعه کنید.

علائم خرابی و مشکلات گیربکس اتوماتیک بایک

همانطور که اطلاع دارید گیربکس اتوماتیک یکی از اساسی ترین و مهمترین قسمت خودرو سابرینا است و نقش مهم و متعددی را بر عهده دارند که عبارتند از: تنظیم سرعت موتور، انتقال نیروی تولیدی موتور به چرخ و در آخر حرکت خودرو

در این قسمت قصد داریم به مشکلاتی که ممکن است جعبه دنده خودرو پیدا کند اشاره ای داشته باشیم.

تغییر پیدا کردن سریع دنده

اگر به هنگام رانندگی احساس کردید که دنده با سرعت بالا تغییر کرد به نحوی که نتوانستید آن را تشخیص دهید، بدانید که گیربکس خودرویتان مشکل پیدا کرده است. این مشکل در جعبه دنده دستی به شکلی دیگر نمایان می ‌شود.
 بعضی از دلایل این مشکل عبارتند از:

  • شکستگی قطعات داخلی جعبه دنده
  • فرسودگی کلاچ
  • کثیف بودن روغن گیربکس

جهت شناسایی دلیل اصلی خرابی گیربکس خودرو باید به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید تا تعمیرکاران به دقت مشکلات به وجود آمده را بررسی کنند. یکی از شایع ترین دلایل به وجود آمدن این مشکل، کثیف بودن روغن است که سریعاً با دستگاه های مخصوص، روغن را تعویض می کنند.

خارج شدن یا در رفتن دنده

یکی از مشکلات خطرآفرینی که ممکن است برای خودرو سابرینا اتوماتیک به وجود آید در رفتن جعبه دنده است. این اتفاق می ‌تواند باعث بر هم خوردن تعادل رانندگی شود و حوادث جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. آسیب دیدن چرخ دنده و کامپیوتر خودرو می تواند باعث پدیدار شدن این مشکل شود که باید سریع جهت رفع آنها اقدام کنید؛ زیرا این مشکل به اندازه ای مهم است که تحت هیچ شرایطی نباید با این وضعیت رانندگی کنید و باید با یدک کش خودرویتان را به تعمیرگاه ببرید.

کاهش شتاب و قدرت خودرو

اگر احساس کردید که قدرت سابرینا کم شده است و مانند قبل پرقدرت نیست، می تواند یکی از نشانه های خراب شدن جعبه دنده اتوماتیک باشد. به وجود آمدن این مشکل می ‌تواند به دلیل داغ شدن جعبه دنده و موتور خودرو باشد. در این صورت کافی است کمی به موتور استراحت بدهید تا خنک شود. نشتی پیدا کردن روغن و دیگر مشکلات نیز موجب کاهش شتاب خودرو خواهد شد که برای بررسی آن بهتر است به تعمیرگاه مراجعه کنید.

لرزش خودرو در زمان تعویض دنده

تعویض دنده در سابرینا بسیار روان و بدون لرزش انجام می گیرد .اما اگر در این هنگام  لرزش را در خودرویتان احساس کردید و یا اینکه صدا داد، باید بلافاصله مشکل به وجود آمده را برطرف کنید و آن را جدی بگیرید؛ زیرا ممکن است به دیگر قطعات آسیب وارد کند. در حالت معمول اگر قطعات یا چرخ دنده گیربکس اتوماتیک سابرینا دچار مشکل شده باشد، باعث لرزش هنگام تغییر دنده خواهد شد.

روشن شدن چراغ هشدار خودرو

یکی از دلایل اصلی روشن شدن و هشدار دادن چراغ چک خودرو، مشکل پیدا کردن گیربکس اتوماتیک است. به دلیل نصب سنسورهای مختلف در جعبه دنده کوچکترین ایراد آن را به کامپیوتر خودرو انتقال می دهند و در این مواقع بهتر است به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید تا جهت تعمیر گیربکس اتومات بایک اقدام کنند.
 مشکلات مختلفی می تواند باعث روشن شدن چراغ چک خودرو شود که تعمیرکاران با استفاده از یک دستگاه مخصوص خطاها و مشکلات راعیب یابی و سپس آنها را رفع می کنند.

 در حالت کلی باید هرگونه مشکل گیربکس اتوماتیک سابرینا را جدی بگیرید و به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید. تهران گیربکس که از مجرب ترین و با تجربه ترین افراد تعمیرکار تشکیل شده است و به صورت کاملا حرفه ای مشکلات جعبه دنده خودرویتان را برطرف می کند .

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس ام جی

تعمیر گیربکس بسترن

تعمیر گیربکس بی وای دی

تعمیر گیربکس چانگان

تعمیر گیربکس خودرو چینی

تعمیر گیربکس دانگ فنگ

تعمیر گیربکس گریت وال

تعمیر گیربکس هاوال

تعمیر گیربکس هایما

تعمیر گیربکس هن تنگ

دیدگاهتان را بنویسید