تعمیر گیربکس تیوولی

تعمیر گیربکس تیوولی با قطعات اصلی

تعمیر گیربکس تیوولی در تعمیرگاه تهران گیربکس توسط کارشناسان اموزش دیده و متخصص در زمینه تعمیر گیربکس تیوولی به انجام می رسد. استفاده از قطعات اصلی در تعمیر گیربکس تیوولی از دیگر مزایای تهران گیربکس است که این مجموعه را به بهترین تعمیرگاه در تعمیر گیربکس سانگ یانگ تبدیل کرده است.

تیوولی کراس اوور زیبای کره ای

این خودرو می توان به عنوان یکی از مهمترین کراس اورهای شرکت سانگ یانگ در نظر گرفت. دلیل اهمیت آن در تغییر ظاهر خودرو به شکلی متعارف و محبوب است. از سال 2016 این کراس اوور زیبا وارد بازار ایران شده و همکنون نیز طرفداران خاص خود را دارد. گیربکس تیوولی از نوع شش دنده اتوماتیک با شیفت لاک می باشد. موتور چهار سیلندر ان نیز 1.6 حجم داشته و مصرف ترکیبی آن تنها 7.2 لیتر در صد کیلومتر می باشد. توان موتور تیوولی 128 اسب بخار بوده و 160 نیوتن متر نیز حداکثر گشتاور آن است.

هزینه تعمیر گیربکس اتومات تیوولی

گیربکس اتومات تیوولی از قسمتهای مختلفی تشکیل شده که هر یک از این قسمتها اگر به مشکلی بربخورند عملکرد گیربکس تحت تایر قرار می گیرد و نیاز به تعمیر گیربکس اتومات تیوولی وجود خواهد داشت. اما اگر می خواهید بدانید که هزینه تعمیر گیربکس اتومات تیوولی شما چقدر می شود ابتدا باید خودرو را به تعمیرگاه مجاز انتقال دهید تا مورد کارشناسی دقیق قرار بگیرد سپس قطعاتی که نیاز به تعمیر یا تعویض دارند مشخص شوند و در نهایت هزینه تعمیر گیربکس اتومات تیوولی به شما اعلام گردد. در مجموعه تهران گیربکس بر اساس اصل مشتری مداری سعی بر این است که ضمن ارائه بالاترین کیفیت خدمات، حداقل هزینه تعمیر گیربکس اتومات تیوولی دریافت شود.

راه اندازی و تعمیر موقت گیربکس اتومات تیوولی

منظور از تعمیر موقت این است که در شرایطی که گیربکس اتومات تیوولی شما کاملا قفل کرده و نمی توانید خودرو را حرکت دهید با استفاده از چند راهکار ساده خودرو را مجددا راه اندازی کنید تا بتوانید به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتومات تیوولی برسید. به یاد داشته باشید اگر با این روشها خودرو راه اندازی شد به معنای رفع عیب کامل نیست و بهتر است برای عیب یابی دقیق به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات تیوولی مراجعه نمایید.

راهکارهای تعمیر موقت به دو دسته تقسیم می شوند. در مواردی که ایراد به کامپیوتر گیربکس اتومات تیوولی و خطاها و تنظیمهای آن مربوط باشد می توانید به روش زیر عمل کنید:

  • در ابتدا خودرو را خاموش کنید و بست باتری را بردارید. پس از گذشت پنج دقیق بست باتری را متصل کنید و خودرو را روشن نمایید. در نظر داشته باشید که در طول فرایند دنده باید در وضعیت خلاص باشد و پدال گاز یا دکمه دیگری را فشار ندهید.
  • اجازه دهید سی ثانیه خودرو روشن باشد سپس سی ثانیه دیگر خودرو را خاموش بگذارید و این روشن و خاموش شدن های سی ثانیه ای را سه بار تکرار کنید.
  • حال می بایست تنظیمات کامپیوتر گیربکس اتومات تیوولی به خوبی انجام شده باشد. خودرو را روشن کنید و حرکت نمایید.

در وضعیت دوم ایراد قفل شدن گیربکس اتومات تیوولی به دمای بیش از حد روغن گیربکس مربوط است که قطعات داخلی را با انبساط و قفل شدن همراه کرده است. در این شرایط تنها کاری که باید انجام دهید خاموش کردن خودرو است. اجازه بدهید دو ساع خودرو خاموش باشد و گیربکس اتومات تیوولی به دمای محیط برسد سپس خودرو را روشن کنید و حرکت نمایید.

در هر دو حال باید مد نظر داشته باشید که اگر گیربکس اتومات تیوولی شما صدای خیلی بلند و نامتعارف دارد یا لرزش شدیدی دارد نباید خودرو را حرکت دهید و تنها به وسیله جرثقیل باید خودرو به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتومات تیوولی منتقل شود. در این شرایط کار کردن گیربکس اتومات تیوولی می تواند به صدمات بسیار جدی منجر شود.

علامتهای هشدار دهنده گیربکس اتومات تیوولی

به طور کلی معایبی که در گیربکس اتومات تیوولی رخ می دهد از یک عیب کوچک شروع می شود و این عیب کوچک به مرور زمان آسیبهای متعددی به سایر قسمتهای گیربکس اتومات تیوولی وارد می آورد. اما اگر به موقع این عیب تشخیص داده شود شما می توانید با عیب یابی دقیق و رفع ایراد مذکور از بسیاری از تعمیرات پر هزینه و زمان بر جلوگیری نمایید. مهمترین نشانه هایی که می توانند از معایب کوچک گیربکس اتومات تیوولی خبر دهند به شرح زیر هستند:

  • گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتتیوولی: دلایلی که باعث گاز هرز خوردن خودرو می شود می توانند ناشی از معایب سیستم برق و موتور خودرو باشد و یا اینکه به سیستم گیربکس اتومات تیوولی مربوط باشد. اگر در حالت دنده خلاص نیز خودرو گاز هرز می خورد و دور موتور بالا نمی رود نشانه ایراد موتوری خواهد بود اما اگر در سرعتهای بالا با مشکل گاز هرز خوردن مواجه شده اید ایراد به گیربکس اتومات تیوولی مربوط خواهد بود.
  • چراغ چک گیربکس اتومات تیوولی: کمپانی سازنده سنسورهایی را در داخل گیربکس اتومات تیوولی طراحی کرده که برخی معایب داخلی گیربکس را تشخیص داده و با روشن شدن چراغ چک گیربکس به راننده اخطار می دهد. در صورتی که چراغ چک گیربکس شما حتی به صورت موقت نیز روشن شده است حتما برای عیب یابی دقیق به تعمیرگاه تخصصی تهران گیربکس مراجعه کنید.
  • گیر کردن دنده گیربکس اتومات تیوولی: یکی دیگر از نشانه های هشدار آمیز در گیربکس اتومات تیوولی گیر کردن اهرم دنده است. گیر کردن دنده می تواند شدت کم یا زیاد داشته باشد. در ابتدا با کمی تلاش می توانید دنده را در وضعیت مورد نظر خود قرار دهید اما به مرور زمان این گیر کردن شدیدتر شده و در نهایت ممکن است به قفل شدن کامل گیربکس اتومات تیوولی منجر شود. اگر هر چه سریعتر این ایراد رفع شود هزینه تعمیر کمتری داشته و استهلاک گیربکس اتومات تیوولی نیز کاهش خواهد یافت.
  • لرزش گیربکس اتومات تیوولی: یکی از عمده دلایل لرزش گیربکس اتومات تیوولی مخصوصا پس از مدت کوتاهی از تعمیر آن به شل بودن اتصالات گیربکس مربوط است. مخصوصا اگر از مجموعه غیر متخصص در زمینه تعمیر گیربکس اتومات تیوولی خدمات گرفته باشید احتمال مونتاژ غیر استاندارد گیربکس اتومات تیوولی وجود دارد.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتومات تیوولی: زوزه کشیدن دلایل بسیار زیادی در گیربکس اتومات تیوولی می تواند داشته باشد. مهمترین دلایل آن به آنبالانسی چرخ دنده ها یا کاهش سطح روغن و یا خرابی بلبرینگ مربوط می باشد. تک تک این عوامل در صورت تاخیر در تعمیر می توانند صدمات جبران ناپذیری به سایر قسمتها وارد کنند.
  • بوی سوختگی گیربکس اتومات تیوولی: در صورتی که بوی سوختگی گیربکس اتومات تیوولی در داخل اتاق خودرو استشمام شود می تواند ناشی از آمپر کشیدن قطعات برقی گیربکس باشد. این مسئله بسیار خطرناک است وحتما باید خودرو به تعمیرگاه انتقال یابد. همچنین اگر بوی سوختگی شدید باشد احتمال آتش سوزی نیز وجود دارد.
  • دمای بیش از حد گیربکس اتومات تیوولی: در صورتی که سیستم خنک کاری خودرو معیوب شده باشد و یا سایش بیش از حد در چرخ دنده ها بوجود امده باشد ممکن است دمای گیربکس افزایش یابد. این مسئله علاوه بر اختلال در عملکرد گیربکس اتومات تیوولی می تواند به قطعات مختلف آن آسیب وارد کرده و کیفیت روغن را نیز کاهش دهد.

سرویسهای مهم جهت نگهداری از گیربکس اتومات تیوولی

سرویسهای نگهداری گیربکس اتومات تیوولی در دفترچه راهنما به دقت ذکر شده است اما مهمترین اقداماتی که برای نگهداری از گیربکس اتومات تیوولی لازم و ضروری می باشند و توسط کارشناسان با تجربه توصیه می گردند به شرح زیر هستند:

  • عدم اعمال تغییرات سلیقه ای در گیربکس اتومات تیوولی: برخی تغییرات سلیقه ای غیر متعارف مانند تعویض رینگ و لاستیک خودرو با رینگ و لاستیک غیر استاندارد و یا نصب چراغهای پر مصرف و بیش از حد در خورو می تواند عملکرد گیربکس اتومات تیوولی را نیز تحت تاثیر قرار دهد. چرا که رینگ و لاستیک با اندازه غیر استاندارد نسبت انتقال دور موتور به چرخ ها را تغییر می دهد و مصرف کننده های زیاد سبب می شوند سیستم برق خودرو به مشکل بخورد.
  • تعویض روغن گیربکس اتومات تیوولی: تعویض روغن بنا به مسافت طی شده توسط خودرو به انجام می رسد. ضروری است تعویض روغن را در تعمیرگاه مجاز گیربکس اتومات تیوولی به انجام برسانید و از روغن با کیفیت و اصلی استفاده کنید تا استهلاک گیربکس اتومات تیوولی افزایش نیابد.
  • عدم بکسل کردن خودروهای سنگین: گیربکس اتومات تیوولی به نحوی طراحی شده که شما می توانید خودروهای دیگر را بکسل کنید اما آسیبی به گیربکس وارد نیاید. اما باید در نظر داشته باشید که تحت شرایطی بکسل کردن استهلاک زیادی را بر گیربکس اتومات تیوولی اعمال می کند. این شرایط نخست بکسل کردن خودروهای سنگین است و دوم شرایط نامساعد مانند جاده پر پیچ و خم و سربالایی است و در نهایت رانندگی با سرعت و شتاب بالا در حین بکسل کردن که می تواند فشار زیادی به گیربکس اتومات تیوولی وارد آورد.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات تیوولی: اگر فیلتر روغن گیربکس اتومات تیوولی شما گرفته باشد فشار روغن در گیربکس افت پیدا کرده و علاوه بر اینکه عملکرد برخی بخشها با مشکل مواجه می شود ممکن است اویل پمپ گیربکس نیز آسیب ببیند.
  • رانندگی اصولی برای حفظ گیربکس اتومات تیوولی: هر چه رانندگی شما اصولی و نرم باشد استهلاک گیربکس و سایر قسمتهای خودرو کمتر خواهد بود. شتاب زیاد و گاز و ترمزهای پیاپی منجر به تغییرات دنده متعدد در گیربکس شده و عملا فشار زیادی بر گیربکس اتومات تیوولی وارد می آورد.
  • توجه به نشانه های هشدار دهنده گیربکس اتومات تیوولی: نشانه های هشدار دهنده از آن لحاظ که می توانند از تعمیرات سنگین گیربکس اتومات تیوولی پیشگیری کنند بسیار حایز اهمیت هستند و یک راننده دقیق می تواند این نشانه ها را خیلی زود متوجه شده و با رفع معایب کوچک گیربکس اتومات تیوولی سالهای سال از گیربکس اتومات تیوولی در بالاترین کیفیت استفاده نماید.

زمان تعویض روغن گیربکس اتومات تیوولی

مسافت دقیق مورد نیاز برای تعویض روغن گیربکس اتومات تیوولی در کاتالوگ یا دفترچه راهنمای خودرو بسته به مدل آن ذکر می شود. به طور نرمال بین 45 تا 65 هزار کیلومتر برای تعویض روغن گیربکس در نظر گرفته می شود که بستگی کامل به نحوه رانندگی و استفاده شما از گیربکس اتومات تیوولی خواهد داشت. این مسافت معادل با 4 تا 6 سال است و به عنوان مثال 45 هزار کیلومتر را معادل 4 سال و 55 هزار کیلومتر را 5 سال و 65 هزار کیلومتر را شش سال در نظر می گیرند. بدین معنا که اگر مسافت مورد نظر طی نشد اما زمان مربوطه سپری گشت شما ملزم به تعویض روغن گیربکس اتومات تیوولی خود خواهید بود.

فیلتر روغن گیربکس اتومات تیوولی

زمان خاصی برای تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات تیوولی در نظر گرفته نمی شود. به طور کلی در هر بار تعویض روغن توصیه می شود که فیلتر روغن گیربکس اتومات تیوولی نیز تعویض شود. اما اگر زودتر از موعد فیلتر آسیب ببیند یا روزنه های ان گرفته باشند تعویض فیلتر روغن ضروری خواهد بود چرا که نقشی حیاتی در تمیز نگه داشتن روغن گیربکس اتومات تیوولی دارد.

سوالات متداول گیربکس اتومات تیوولی

تقه زدن گیربکس اتومات تیوولی چه دلیل می تواند داشته باشد؟

تقه زدن در گیربکس اتومات تیوولی می تواند ناشی از ایرادی در سیستم روغن یا چرخ دنده های گیربکس باشد که مورد دوم معمولا خطرناکتر است.

چرا روغن گیربکس اتومات تیوولی می بایست تعویض گردد؟

روغن یک مایع فاسد شدنی است یعنی به مرور زمان و تحت فشار کاری بالا کیفیت خود را از دست می دهد و به رنگ سیاه در می آید. روغن فاسد در گیربکس اتومات تیوولی نمی تواند وظایف خود را به درستی انجام دهد و مشکلاتی را برای قطعات مختلف گیربکس بوجود خواهد آورد.

آیا در خودروهای هیبریدی نیز گیربکس اتومات مانند گیربکس اتومات تیوولی نیاز به تعویض روغن دارد؟

فاسد شدن روغن مخصوص گیربکس اتومات تیوولی نیست و در همه مدلهای گیربکسهای اتومات ممکن است روغن فاسد شود و در این صورت نیاز به تعویض روغن حتی در گیربکسهای هیبریدی نیز وجود خواهد داشت.

در صورت وجود لرزش در گیربکس اتومات تیوولی چه باید بکنیم؟

لرزش گیربکس اتومات تیوولی می تواند ناشی از شل بودن اتصالات و یا آنبالانسی چرخ دنده های متحرک داخل گیربکس باشد و در صورتی که خیلی زود برطرف نشود می تواند لطمات بسیار جدی به گیربکس اتومات تیوولی وارد آورد. لذا در صورت مشاهده لرزش گیربکس هر چه سریعتر به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات تیوولی مراجعه کنید. مجموعه تهران گیربکس به عنوان یکی از تعمیرگاه های مجاز گیربکس اتومات تیوولی در تهران آمده ارائه خدمات به همشهریان عزیز می باشد.

حالت اضطراری دنده سه به چه حالتی در گیربکس اتومات تیوولی مربوط است؟

در حالتی که گیربکس اتومات تیوولی شما ایراد خاصی داشته باشد ممکن است به صورت خودکار در وضعیت دنده سه قفل شود. به این حالت وضعیت اضطراری دنده سه گیربکس اتومات تیوولی می گویند.

قفل شدن گیربکس اتومات تیوولی در دنده پارک به چه عواملی وابسته است؟

ممکن است سیستم ترمز خودرو ایراد داشته باشد و وقتی شما گیربکس اتومات تیوولی را در وضعیت دنده پارک قرار می دهد سیستم ترمز قفل شود و یا اینکه سیستم برقی ایرادی داشته باشد.

خلاصی گیربکس اتومات تیوولی در چه مواقعی رخ می دهد؟

در صورتی که برخی قسمتها مانند توربین یا کلاچ یا شیربرقی ها ایراد داشته باشند ممکن است خلاصی خود به خودی گیربکس اتومات تیوولی رخ دهد.

مهمترین دلیل گاز هرز خوردن گیربکس اتومات تیوولی چیست؟

مهمترین دلیل این مشکل را می توان ایراد در قفل شدن کلاچ دانست. هنگامی کهکلاچ به خوبی قفل نشود محور اتنقال قدرت قطع می گردد و لذا گاز دادن شما به افزایش سرعت خودرو منجر نمی شود و به اصلاح گفته می شود که گیربکس اتومات تیوولی گاز هرز می خورد. همچنین باید دانست که ایراد کلاچ نیز ممکن است از کثیفی فیلتر روغن و کاهش فشار روغن گیربکس اتومات تیوولی ناشی شده باشد یا اینکه کلاچ سایش و فرسودگی داشته است.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اکتیون

تعمیر گیربکس کوراندو

تعمیر گیربکس رکستون

دیدگاهتان را بنویسید