تعمیر گیربکس دی اس

دی اس اتومبیلز برند پرمیوم شرکت فرانسوی سیتروئن است که در اوایل سال ۲۰۰۹  تحت عنوان زیر مجموعه برند سیتروئن به دیگر مدل ها اضافه شد و توانست در کنار دیگر محصولات این برند تولید شود. اما در سال ۲۰۱۵ بود که برند سیتروئن از روی محصولات تولیدی دی اس برداشته شد و دی اس به عنوان یک برند مستقل به کار خود ادامه داد.

 خودروهای این برند از لحاظ کیفیت و بهره مندی از آپشن‌های رفاهی جهت رقابت با خودروهای لوکس و مطرح دنیا مانند لکسوس، بنز، بی ام و و … ساخته شده اند. اما از لحاظ قیمت در بازه قیمت کمتری قرارداد دارند . دی اس 5 اولین سری از محصولات این برند در کشور ما بود که پس از آن مدل های دی اس ۶ و دی اس ۴ وارد شد.
 موتور استفاده شده در تولیدات دی اس از جمله بهترین موتورهای کمپانی PSA هستند که توانستند جوایز متعددی را در جشنواره های مختلف کسب کنند.

 این موتورها ۱.۶ لیتری هستند که ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتون متر نیرو تولید می ‌کنند که با همکاری کمپانی بی ام و ساخته شده اند. گیربکس استفاده شده در خودرو های دی اس  به صورت ۶ سرعته اتوماتیک اند که قادرند نیروی تولیدی موتور را به بهترین و پرقدرت ترین نحو به چرخ های جلوی انتقال دهند.
 در این مطلب قصد داریم تعمیر این نمونه گیربکس را مورد بررسی قرار دهیم و نکات مرتبط با نگهداری و جلوگیری از خراب شدن آن را خدمتتان ذکر کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

تعمیر گیربکس دی اس

از جمله خودروهایی که به جعبه دنده اتوماتیک مجهز هستند محصولات دی اس می باشند. طبیعی است که گیربکس نیز مانند دیگر قسمت‌های خودرو به دلایل مختلفی دچار مشکل شود. اما واضح است که رفع این مشکلات کار هرکسی نیست و باید تجربه کافی در این زمینه داشت. با این وجود، شناخت یک تعمیرگاه تخصصی می ‌تواند در این مواقع کمک کننده شما باشد. مرکز تخصصی تهران گیربکس یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک دی اس در تهران است که هرگونه اشکالات گیربکس خودرویتان را در کوتاه ترین زمان ممکن حل می ‌کند و مانع از آسیب دیدن دیگر قسمت های خودرو خواهد شد.

در حالت کلی گیربکس اتوماتیک دی اس حساسیت بسیار بالایی دارد و هر نوع تغییر عملکرد در رانندگی ممکن است آن را تحت تاثیر قرار دهد و در صورت تکرار، به آن آسیب وارد کند.
 یکی از شایع ‌ترین مشکلات گیربکس دی اس، گاز هرز خوردن است. عوامل زیادی در به وجود آمدن این مشکل دخیل هستند که یکی از آنها پایین بودن سطح روغن است .همچنین اگر صفحه کلاچ پوسیده شده باشد احتمال اتفاق افتادن چنین مشکلی بسیار بالا است. به این ترتیب شناخت عوامل ایجاد خرابی در گیربکس خودرو می ‌تواند در جلوگیری از این موضوع بسیار کمک کننده باشد. در ادامه برخی از این نشانه های خرابی و دلایل آن ها را ذکر می کنیم.

علایم و دلایل خرابی گیربکس اتوماتیک دی اس

 جعبه دنده اتوماتیک یکی از پیچیده ترین اجزای تشکیل دهنده خودرو دی اس است که نیروی تولیدی موتور را به چرخ ها انتقال می دهد. ساخت این مدل جعبه دنده مشابه مدل دستی است اما تعویض دنده در آن ها متفاوت است. با توجه به ساختار پیچیده گیربکس اتوماتیک هزینه تعمیرات آن نسبت به مدل دستی بیشتر است و این میزان هزینه بسته به مشکل جعبه دنده متغیر می باشد.

 در صورت خراب شدن گیربکس دی اس، دیگر قسمت های خودرو نیز دچار مشکل می شود و به آنها آسیب می رساند. به همین دلیل بهتر است که در صورت خرابی به تعمیرگاه گیربکس دی اس مراجعه کنید تا در اسرع وقت نسبت به رفع ایرادات وارده عمل کنند.

 بهترین راهکار جهت پی بردن به مشکلات جعبه دنده بررسی علایم آن است. جعبه دنده اتوماتیک دی اس دارای دفترچه راهنما است و باید با توجه به آنچه در آن ذکر شده است و بر اساس میزان کارکرد خودرو، نسبت به تعمیر و بررسی آن اقدام کنید.

برخی از نشانه های خرابی گیربکس اتوماتیک دی اس شامل:

روشن شدن چراغ چک خودرو

در قسمت جعبه دنده دی اس، سنسورهای زیادی کار گذاشته شده است که در صورت بروزهرگونه مشکل آن را به کامپیوتر منتقل می ‌کنند و در این صورت چراغ هشدار روشن خواهد شد. بسیاری از رانندگان به این چراغ اهمیت نمی دهند و مشکلات جعبه دنده را نادیده می گیرند. در این صورت دیگر قسمت‌های خودرو آسیب خواهد دید.

سر و صدا جعبه دنده در حالت خلاص کردن خودرو

گاهی اوقات ممکن است با خلاص کردن خودرو صداهایی عجیب و غریب بشنوید. این اتفاق می ‌تواند به دلایل خرابی قسمت های مختلف جعبه دنده پیش بیاید که یکی از آنها نرسیدن روغن گیربکس و عدم روانکاری قطعات است. به این ترتیب بعضی از قسمت ها مانند چرخ دنده، بلبرینگ و … دچار مشکل و فرسودگی می شوند و  باعث ایجاد این صداها خواهند شد. این خود یکی از نشانه های خرابی گیربکس دی اس است که در صورت مشاهده آن باید سریعا به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید؛ زیرا ممکن است عملکرد خودرو را تحت تاثیر قرار دهد.

نشتی پیدا کردن روغن گیربکس

گاهی اوقات ممکن است به دلیل سوراخ شدن قسمت های مختلف گیربکس، نشتی روغن اتفاق بیافتد. این قسمت ها شامل تشک روغن و دیگر قطعات است که در صورت نیاز باید تعویض شوند. صاحبان خودرو دی اس باید در نظر داشته باشند که در صورت عدم توجه و پشت گوش انداختن این مشکل روغن بیشتری نشت پیدا می‌ کند و سطح آن به پایینتر از حد استاندارد می رسد.

کاهش پیدا کردن شتاب خودرو

یکی از نشانه های خرابی جعبه دنده خودرو دی اس، کاهش پیدا کردن میزان شتاب آن است. با به وجود آمدن این مشکل پس از تعویض دنده کمی تاخیر را احساس خواهید کرد. در این صورت با خراب شدن کلاچ به طور کامل درگیر نمی شود و کلاچ دنده پس از رها کردن پدال فعال خواهد شد و نیرو را به چرخ های خودرو انتقال می دهد. از جمله دلایل به وجود آمدن این اتفاق وجود هوا در کانال سیالات است که با هواگیری کردن آن مشکل برطرف می‌ شود. اما اگر قطعه آسیب دیده یا شکسته شده باشد باید تعویض شود.

همه این ایرادات ذکر شده ممکن است گیربکس اتوماتیک خودرویتان را درگیر کند و برای رفع مشکلات حتماً باید به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید تا افراد متخصص جهت تعمیرات گیربکس اتوماتیک دی اس وارد عمل شوند. اگر در تهران و کرج هستید می ‌توانید به تعمیرگاه ما مراجعه و از خدمات ما بهره مند شوید.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتومات پژو

تعمیر گیربکس اتوماتیک 206

تعمیر گیربکس اتوماتیک 207

تعمیر گیربکس اتوماتیک 407

تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو پارس

دیدگاهتان را بنویسید