تعمیر گیربکس راوفور

تعمیرگاه تخصصی تعمیر گیربکس راوفور

تعمیر گیربکس راوفور در تعمیرگاه تخصصی تهران گیربکس با مزیتهای ویژه ای همراه است. مهمترین مزیتهای تهران گیربکس در تعمیر گیربکس تویوتا را می توان به استفاده از کارشناسان اموزش دیده و عیب یابی دقیق و همچنین به کار بردن قطعات اصلی در تعمیر گیربکس راوفور دانست. به کار گیری اصول نگهداری صحیح سب می شود کمتر به تعمیرات نیاز پیدا کنید.

راوفور خودرویی با کیفیت و زیبا

نخستین فیس لیفت راوفور X740 در سال 2016 وارد کشور شد. این زیبا بازار مناسبی را برای خود دست و پا کرده و مدلهای 2016 تا 2018 آن تولید شده و در ایران نیز موجود است. ساخت کمپانی ای سین ژاپن روی کمری سواری بالای 2013 نصب است. گیربکس راوفور از نوع 6 دنده اتوماتیک بوده و محور ان نیز دو دیفرانسیله با قفل الکترونیک است. همچنین می توان به موتور 4 سیلندر قدرتمند این خودرو اشاره کرد که 2.5 لیتر حجم دارد اما مصرف ترکیبی آن تنها 8.1 لیتر در صد کیلمتر است. حداکثر توان موتور راوفور 177 اسب بخار و حداکثر گشتاور ان 233 نیوتن متر می باشد.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتومات راوفور

منظور از تعمیرات اضطراری اقداماتی است که در صورت از کار افتادن گیربکس اتومات راوفور می توانید انجام دهید و به صورت موقت گیربکس اتومات راوفور را رفع عیب نمایید. این اقدامات هر چند ساده هستند اما در مواقع اضطراری می توانند بسیار کارآمد باشند:

  • ابتدا خودرو را خاموش کنید و بست باتری را بردارید. قطع برق باتری باید در حدود پنج دقیقه حداقل به طول بیانجامد.
  • پس از اتصال مجدد بست باتری خودرو را روشن کنید. کته مهم این است که دنده باید در وضعیت خلاص باشد و پدال گاز را نیز نباید بفشارید.
  • سپس ثانیه صبر کنید و خودرو را خاموش کنید سپس سی ثانیه دیگر صبر کنید و خودرو را روشن کنید و این کار را سه مرتبه تکرار کنید.
  • اکنون می توانید خودرو را روشن کرده و به آرامی حرکت نمایید. اما اگر لرزش شدید یا صدای غیر عادی از گیربکس اتومات راوفور شنیدید حتما خودرو را خاموش کنید و از جرثقیل برای انتقال خودرو به تعمیرگاه گیربکس اتومات راوفور استفاده کنید.
  • در شرایطی که گیربکس اتومات راوفور بر اثر فشار زیاد و افزایش دمای بیش از حد قفل شده باشد می توانید خودرو را به مدت دو ساعت خاموش کنید تا به دمای محیط برسد سپس حرکت نمایید.

اقدامات طلایی در نگهداری گیربکس اتومات راوفور

گیربکس اتومات دستگاهی پیشرفته است و برای آنکه سالهای سال با بالاترین کیفیت برای شما کار کند نیاز به اقدامات مراقبتی و سرویسهای نگهداری دارد. اگر اصولی را که در این بخش ذکر می شود به خوبی به انجام برسانید می توانید حداکثر راندمان را از گیربکس اتومات راوفور خود کسب کنید:

  • روغن گیربکس اتومات راوفور: روغن گیربکس اتومات راوفور وظایف مهمی را بر عهده دارد و لذا در صورتی که به موقع تعویض نگردد می تواند مشکلاتی را در عملکرد گیربکس اتومات راوفور بوجود اورد. همچنین این احتمال هست که قطعات حساس گیربکس آسیب جدی ببینند.
  • فیلتر روغن گیربکس اتومات راوفور: فیلتر روغن به وسیله روزه های ریزی که دارد اجازه عبور آلودگی های مخلوط در روغن گیربکس را نمی دهد اما به مرور زمان این روزنه ها مسدود می شوند و روغن گیربکس نیز نمی تواند عبور کند. در این شرایط افت فشار روغن در گیربکس اتومات راوفور رخ داده و عملکرد گیربکس مختل می شود. همچنین این افت فشار روغن ممکن است سبب شود برخی قطعات مهم در گیربکس آسیب جدی ببینند.
  • بازدید ظاهری گیربکس اتومات راوفور: نشانه های هشدار دهنده در صورتی که شدت یافته باشند در داخل اتاق ماشین حس خواهند شد. اما همین نشانه ها در ابتدای بروز مشکل ممکن است بسیار ضعیف باشند و در قالب صدا یا لرزشی خفیف وجود داشته باشند. در بازدید ظاهری شما می توانید این نشانه ها را خیلی زودتر از آنکه در داخل اتاق خودرو حس شوند کشف کنید.
  • اجتناب از بکسل کردن خودروهای سنگین: بکسل کردن به خودی خود مشکلی برای گیربکس اتومات راوفور بوجود نمی آورد اما اگر خودروهای سنگین را بکسل کنید یا اینکه در هنگام بکسل کردن از سرعت بالا استفاده کنید فشار زیادی بر گیربکس اتومات راوفور وارد خواهد آمد. پس توصیه می کنیم در صورتی که چاره ای جز بکسل کردن خودرو همراه خود ندارید حدالمقدور با سرعت پایین و تغییرات شتاب کم حرکت کنید تا هم گیربکس اتومات راوفور و موتور خودرو فشار کمتری را تحمل کنند.
  • توجه به علائم هشدار دهنده گیربکس اتومات راوفور: علام یا نشانه های هشدار دهنده در گیربکس اتومات راوفور بسیار مهم هستند چرا که با دقت کافی و توجه به آنها می توانید از بسیاری از آسیبهای جدی و پر هزینه به گیربکس اتومات راوفور خود دوری کنید.
  • رانندگی استاندارد برای افزایش طول عمر گیربکس اتومات راوفور: در رانندگی استاندارد از شما خواسته نمی شود که حتما با سرعت پایین حرکت کنید بلکه از شما خواسته می شود حدالمقدور از تغییرات شتاب خودداری نمایید. هر بار گاز و ترمز گرفتن شده موجب تغییراتی در گیربکس اتومات راوفور خواهد شد و لذا در صورتی که به صورت پی در پی پدال ترمز را فشار دهید و مجددا بلافاصله شتاب خودرو را افزایش دهید این تغییرات سرعت فشار مضاعفی به گیربکس اتومات راوفور وارد کرده استهلاک آن را افزایش خواهد داد.
  • رینگ و لاستیک غیر استاندارد و تاثیر آن بر گیربکس اتومات راوفور: رینگ و لاستیک آخرین حلقه زنجیره انتقال قدرت خودرو به شمار می روند. در صورتی که شما قطر رینگ و لاستیک خود را تغییر دهید و از رینگ و لاستیک نامتداول استفاده نمایید نسبت انتقال قدرت تغییر کرده و فشاری بیش از فشار طراحی شده در یک سرعت مشخص به گیربکس اتومات راوفور وارد خواهد آمد. لذا بهتر است از تغییرات سلیقه ای در اندازه رینگ و لاستیک اجتناب نمایید.

هزینه تعمیر گیربکس راوفور

گیربکس اتومات راوفور قطعات کوچک و بزرگ چرخ دنده های ثابت و متحرک شیربرقی ها و… دارد که هر یک از این قطعات ممکن است آسیب ببیند و عملکرد تعمیر گیربکس راوفور را مختل نماید. هزینه تعمیر گیربکس راوفور نیز متقابلا وابسته به قطعه آسیب دیده است. لذا برای اینکه از هزینه دقیق تعمیر گیربکس راوفور خود مطلع شوید می بایست به تعمیرگاه تخصصی گیربکس راوفور یعنی مجموعه تهران گیربکس به نشانی مندرج در سایت مراجعه نمایید.

همچنین در صورتی که قبل گیربکس اتومات راوفور خود را مورد عیب یابی و کارشناسی قرار داده اید و از نوع تعمیرات اطلاع دارید می توانید با تماس با یکی از شماره های مجموعه تعمیرگاهی تهران گیربکس از هزینه تقریبی تعمیر گیربکس اتومات راوفور مطلع شوید.

نشانه های هشدار دهنده گیربکس اتومات راوفور

منظور از نشانه های هشدار دهنده ان دسته نشانه هایی هستند که در صورت بروز خبر از خرابی های بزگ در گیربکس اتومات راوفور می دهند. با رسیدگی به موقع به این نشانه ها و رفع عیب دقیق گیربکس اتومات راوفور می توانید سالهای سال با خیالی آسوده از گیربکس اتومات راوفور خود استفاده کنید. مهمترین نشانه های هشدار دهنده در خصوص گیربکس اتومات راوفور به شرح زیر می باشند:

  • زوزه کشیدن گیربکساتوماتراوفور: اگر گیربکس اتومات راوفور شما زوزه می کشد ممکن است بلبرینگهای گیربکس خراب شده باشند. همچنین احتمال دارد که قطعات متحرک نامیزان شده باشند و در اثر سایش بیش از حد آنها صدای زوزه کشیدن به گوش برسد.
  • خرابی کفگرد یا بلبیرینگ های زیر کلاچ اویل پمپ
  • گشاد شدن پوسته وسط
  • گاز هرز بین دنده 3 به 4
  • مکث و ترمز شدید هنگام تعویض دنده 3 به 4 و 4 به 5
  • تولید صدای زوزه گاز شدید بین دنده 5 به 6
  • عدم کشش مطلوب
  • صدای زوزه پمپ مخصوصا در سربالایی و فصل گرما
  • استشمام بوی سوختگی از گیربکس اتوماتراوفور: شاید در ابتدا به نظر برسد که چیزی در داخل گیربکس اتومات راوفور وجود ندارد که بوی سوختگی از ان به مشام برسد اما باید دانست که قطعات برقی در صورتی آسیب های خاص آمپر اضافه می کشند و به همین دلیل هم خود قطعه و هم سیم کشی داخلی ممکن است با افزایش دما مواجه شده و بوی سوختگی به مشام برد. این نشانه بسیار خطرناک بوده و می تواند به آتش سوزی نیز بیانجامد. هر چند این امر بسیار نادر است اما در صورتی که بوی سوختگی در گیربکس اتومات راوفور خود استشمام کردید حتما هر چه سریعتر به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتومات راوفور مراجعه نمایید.
  • لرزش گیربکس اتوماتراوفور: یکی مهمترین دلایل لرزش گیربکس به خرابی در سیستم روغن و شیربرقی ها یا سوپاپاهای روغن مربوط است. البته موارد دیگری مانند شل بودن اتصالات نیز می تواند به لرزش گیربکس اتومات راوفور منجر شود. لرزش با توجه به کارکرد تحت فشار گیربکس می تواند بسیار خطرناک باشد و باید هر چه سریعتر رفع گردد.
  • چراغ چک گیربکس اتوماتراوفور: ایرادهای کلاسیک در گیربکس اتومات راوفور توسط سنسورهایی که سازنده طراحی کرده است تشخیص داده می شوند و به صورت آلارم به راننده اطلاع داده می شوند. در صورتی که چراغ چک گیربکس اتومات راوفور شما روشن شد حتی اگر این روشن شدن کوتاه مدت بود خود به خود خاموش گردید باز هم برای بررسی دقیقتر خودرو را به تعمیرگاه برسانید.
  • تقه زدن گیربکس اتوماتراوفور: به طور کلی هر نوعی صدای غیر عادی که از گیربکس اتومات راوفور به گوش برسد می تواند یک نشانه هشدار آمیز به شمار آید. علاوه بر زوزه کشیدن می توان به تقه زدن نیز به عنوان دومین صدای غیر عادی ناشی از گیربکس اتومات راوفور اشاره کرد. تقه زدن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از آن جمله شکستگی یا سایش دندانه های چرخ دنده های متحرک و ثابت گیربکس هستند.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتراوفور: در صورتی که خودرو شما با مشکل گاز هرز خوردن مواجه شده است نخست باید مطمئن شوید که ایراد از کدام قسمت است. در وضعیت دنده خلاص پدال گاز را فشار دهید اگر موتور به خوبی در این وضعیت دور می گیرد اما در هنگام حرکت و سرعتهای نسبتا بالا گاز هرز می خورد این ایراد به گیربکس اتومات راوفور مربوط است. اما اگر حتی در وضعیت دنده خلاص نیز موتور نمی تواند افزایش دور دهد ایراد به سیستم برقی یا موتوری خودرو مربوط می شود.

بازدید ظاهری گیربکس اتومات راوفور

بازدید دوره ای مراحل مختلفی دارا که باید به این مرال آشنا باشید. نخست اینکه برخی پارامترهای در وضعیت موتور گرم چک می شوند. بدین منظور باید خودرو حداقل یک ساعت روشن باشد. سپس مواردی مانند دمای اضافی و لرزش و نشتی روغن گیربکس اتومات راوفور چک می شود. سایر پارامترها مانند شل بوند اتصالات و سطح و کیفیت روغن گیربکس را چک می کنند. بهتر است هر ماه یا هر سه ماه یک بار برای چک کردن گیربکس اتومات راوفور خود به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات راوفور مراجعه نید اما اگر فرصت این کاررا ندارید بهتر است از مکانیک خود بخواهید تا در زمان تعویض روغن موتور این موارد را در گیربکس اتومات راوفور نیز چک کند.

دوره تعویض روغن گیربکس اتومات راوفور

برای تعویض روغن گیربکس اتومات راوفور معمولا مسافت و زمان خاصی بسته به مدل دستگاه در نظر گرفته شده است که در دفترچه راهنما یا کاتالوگ خودرو ذکر شده است. به طور نرمال هر 50 تا 75 هزار کیلومتر برای تعویض روغن گیربکس اتومات راوفور در نظر گفته می شود. این مسافت می تواند بسته به نوع رانندگی شما و فشاری که بر گیربکس اتومات راوفور وارد می اید تغییر کند. در توضیح باید گفت رانندگی با سرعت نرمال و حداقل تغییرات شتاب می تواند رانندگی ایده آل برای گیربکس اتومات راوفور به شمار آید و رانندگی با تغییرات سرعت بالا و گاز و ترمز گرفتن های متوالی فشار بیشتری را بر گیربکس اتومات راوفور وارد می اورد. همچنین این مسافت معادل با 4 تا 6 سال است و اگر در این مدت مسافت مورد نظر طی نشده نیز بهتر است روغن گیربکس اتومات راوفور تعویض گردد.

فیلتر روغن گیربکس اتومات راوفور

همانطور که روغن گیربکس اتومات راوفور بسیار مهم است و در عملکرد گیربکس اتومات راوفور تاثیر گذار است فیلتر روغن نیز که وظیفه تمیز کردن روغن را بر عهده دارد می تواند مهم و اثر بخش باشد. دوره تعویض فیلتر روغن نیز مانند روغن گیربکس اتومات راوفور بوده و توصیه تعمیرکاران حرفه ای تهران گیربکس تعویض همزمان این دو یعنی روغن و فیلتر روغن گیربکس است.

مهمترین سوالات رانندگان در خصوص گیربکس اتومات راوفور

سرویسهای دوره ای مهم در گیربکس اتومات راوفور کدام است؟

مهمترین سرویسهای گیربکس اتومات راوفور تعویض روغن و تعویض فیلتر روغن و البته بازدید ظاهری دوره ای هستند.

آیا هنگام تعویض روغن گیربکس اتومات راوفور بر اثر خرابی نیاز به تعویض فیلتر روغن گیربکس نیز هست؟

بهتر است تحت هر شرایطی که ناچر به تعویض روغن گیربکس اتومات راوفور شده اید فیلتر روغن را نیز تعویض نمایید تا از گردش روغن سالم و تمیز در داخل گیربکس اتومات راوفور خود مطمئن شوید.

علاوه بر بلبرینگ چه عامل دیگری ممکن است به زوزه کشیدن گیربکس اتومات راوفور بیانجامد؟

خرابی بلبرینگ در اکثر دستگاه ها به صدای زوزه کشیدن منجر خواهد شد اما در گیربکس اتومات راوفور می توان کاهش سطح روغن را نیز در زوزه کشیدن گیربکس موثر دانست.

گیر کردن گیربکس اتومات راوفور در وضعیت دنده پارک چه ارتباطی به مشکل برقی گیربکس دارد؟

اگر برخی از شیربرقی ها دچار ایراد شده باشند ممکن است گیربکس اتومات راوفور در وضعیت دنده پارک قفل شود.

تقه زدن گیربکس اتومات راوفور چه دلیلی می تواند داشته باشد؟

تقه زدن دلایل مختلفی دارد ممکن است سیستم روغن معیوب شده باشد یا اینکه ایرادی در چرخ دنده ها بوجود آمده باشد.

آیا در خودروهای هیبریدی نیز باید تعویض روغن گیربکس مانند گیربکس اتومات راوفور به انجام برسد؟

البته هر خودرویی دوره های تعویض روغن مختص به خود را دارد اما در صورتی که گیربکس اتومات خودرو از روغن استفاده کند قطعا نیاز به تعویض روغن مانند گیربکس اتومات راوفور وجود خواهد داشت.

گاز هرز خوردن گیربکس اتومات راوفور عموما چه دلیلی می تواند داشته باشد؟

مهمترین دلیل گاز هرز خوردن گیربکس اتومات راوفور اگر ایراد موتوری و برقی وجود نداشته باشد به کلاچ مربوط می شود.

در رفتن دنده در گیربکس اتومات راوفور چه دلیل دارد؟

در رفتن دنده می تواند ناشی از خرابی شیربرقی ها یا سوپاپهای گیربکس اتومات راوفور باشد. برای جلوگیری از این ایراد بهتر است خودرو را در بازدیدهای دوره ای به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات راوفور ببرید.

در صورت پیش آمدن وضعیت اضطراری دنده سه در گیربکس اتومات راوفور چه کاری باید انجام داد؟

گاهی اوقات می توان با انجام فرایند تعمیر اضطراری که مراحل آن در بالا تشریح شد نسبت به رفع عیب موقت و راه اندازی گیربکس اتومات راوفور اقدام کرد. در غیر این صورت حتما باید تعمیرکار تخصصی گیربکس اتومات راوفور ایراد را برطرف کند.

خلاصی گیربکس اتومات راوفور در چه مواقعی رخ می دهد؟

ممکن است خرابی توربین یا کلاچ به خلاصی خود به خودی گیربکس اتومات راوفور بیانجامد.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس تویوتا کرولا

تعمیر گیربکس تویوتا کمری

دیدگاهتان را بنویسید