تعمیر گیربکس پورشه

پوشه یکی از شرکت های آلمان است که همواره خودروهای لوکس و اسپرت را طراحی و به بازار عرضه می کند. در این مطلب قصد داریم گیربکس یا همان جعبه دنده پورشه و تعمیر آن را مورد بررسی قرار دهیم. پس تا انتها با ما همراه باشید تا با این قطعه مهم از خودروی محبوب پورشه بیشتر آشنا شوید.

گیربکس خودرو پورشه

یکی از قطعات مهم و اصلی خودرو پورشه، گیربکس اتوماتیک آن است که تا حدی می ‌توان آن را با موتور خودرو برابر دانست. این قطعه از پیچیدگی بالایی برخوردار است و موجب تعویض دنده به صورت خودکار خواهد شد. به راحتی می ‌توان از آن استفاده کرد به همین دلیل ممکن است بسیاری از رانندگان درک خوبی از میزان پیچیدگی سیستم نداشته باشند. این قطعه در پورشه نیرو محرکه را جهت حرکت وسیله نقلیه فراهم می ‌کند، این کار با تنظیم گشتاور سرعت مورد نیاز انجام خواهد گرفت. این نیرو محرکه از چرخ ها جهت به حرکت در آوردن ماشین توسط سیستم انتقال قدرت انجام می ‌گیرد.

 با استفاده از گیربکس اتوماتیک پورشه می توان کنترل کاملی بر روی سرعت ماشین داشت و رانندگی کم خطری را تجربه کرد. در صورت بالا رفتن دور موتور خودرو می توانید آن را به دلخواه خود کنترل کنید. همانطور که اشاره کردیم جعبه دنده های مختلفی در مدل های مختلف خودروهای پورشه استفاده شده است که هر کدام خصوصیات مخصوص به خود را دارند که در این میان به بررسی مدل های مختلف آن ها می پردازیم.

گیربکس PDK پورشه

گیربکس PDK جزو جعبه دنده های نیمه اتوماتیک است که ساختاری شبیه به مدل دستی دارد و از چندین چرخ دنده تشکیل شده است. در واقع اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی است که توسط شرکت پورشه در هفت سرعت همراه با کلاچ دوگانه طراحی و ساخته شده است.

این سیستم می تواند با سرعت بالا بدون توقف جریان انتقال قدرت، تعویض دنده را به انجام برساند. این عمل موجب شتاب بالا و کاهش مصرف سوخت خودرو خواهد شد. شایان ذکر است که این افزایش موجب راحتی  و کاهش تقه زنی پورشه در هنگام تعویض دنده می شود.

 تفاوت PDK با مدل دستی این است که از دو کلاچ جهت قطع و وصل کردن نیرو برای چرخ دنده های زوج یا فرد استفاده می کند. چرخ دنده های زوج و فرد به صورت جدا بر محور مستقل قرار خواهند گرفت.

تعمیر گیربکس PDK

تهران گیربکس به عنوان یک مرکز تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک فعالیت می ‌کند که با مراجعه به آن با هزینه کمتر جعبه دنده خودرویتان تعمیر خواهد شد. همواره خطای PDK را جدی بگیرید و در صورت مشاهده اولین علایم بلافاصله نسبت به تعمیر آن اقدام کنید؛ زیرا به وجود آمدن یک مشکل کوچک در این قطعه حساس موجب تبدیل شدن به مشکلی بزرگ در سراسر خودرو شده و دیگر قطعات نیز دچار آسیب خواهند شد.

مزیت های گیربکس PDK پورشه

از جمله مزیت های این جعبه دنده می توان به کاهش مصرف سوخت، تعویض دنده سریع، شتاب بالا، افزایش سطح رفاه، بهبود فرماندهی و زمان پاسخ دهی کم اشاره کرد.

گیربکس DCT  پورشه 

 با ترکیب کردن دو مدل جعبه دنده اتوماتیک و دستی، جعبه دنده های نیمه اتوماتیک به وجود می ‌آید که عملکردی شبیه مدل دستی دارد. در این مدل قابلیت تعویض دنده را بدون گرفتن کلاچ امکان ‌پذیر می‌ باشد به همین دلیل نیمه اتوماتیک است.

 اولین استفاده از این مدل جعبه دنده توسط شرکت پورشه برای ماشین مسابقه ای بود که در سال ۱۹۸۰ ساخته شد. در آن راننده در کار این قسمت دخالتی ندارد و تمامی کارها به صورت اتوماتیک و خودکار انجام خواهد گرفت. از مزیت به کارگیری این مدل این است که هیچگاه دچار اختلال ارتباطی با پیشرانه نخواهد شد زیرا به کلاچی با دنده های 2،4 و 6 مجهز است و کار می کند.

تعمیر گیربکس دو کلاچه DCT  پورشه

 تعمیر و سرویس جعبه دنده اتوماتیکDCT پورشه به دلیل ساختار هیدرولیکی و انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به آن، نسبت به جعبه دنده دستی به دقت و مهارت بالایی نیاز دارد. جهت جلوگیری از آسیب دیدن خودرویتان باید کوچکترین خطا این قطعه را جدی بگیرید و در اولین فرصت به یک تعمیرگاه گیربکس پورشه مراجعه کنید؛ زیرا در صورت خراب شدن قطعات آن، دیگر قطعات نیز آسیب خواهند دید و از ین رو موجب استهلاک خودرو خواهد شد و باید هزینه و زمان چند برابری را جهت تعمیر آن صرف کنید.

 گیربکس شفت ترونیک shift tronic 

این مدل جعبه دنده توسط شرکت پورشه ارائه شده است که در آن راننده بدون تعویض حالت اتوماتیک به دستی عمل تعویض دنده را انجام می ‌دهد و چند ثانیه تعویض دنده به صورت دستی در اختیار آن قرار خواهد گرفت. پس از گذشت مدتی سیستم اتوماتیک خودرو خود به صورت خودکار دنده را کم و زیاد می‌ کند. از جمله مزیت این مدل افزایش ایمنی و راحتی رانندگی است.

 در این سیستم زمانی که راننده از سیستم تعویض دنده به صورت دستی استفاده کند و در این میان کنترل را از دست بدهد سیستم به صورت خودکار عمل تعویض دنده را کنترل می کند و موجب تامین ایمنی خودرو در سرعت های بالا خواهد شد. به همین دلیل موجب افزایش لذت رانندگی برای راننده و سرنشینان می شود. از طرفی دیگر در صرفه‌ جویی مصرف سوخت خودرو نیز تأثیرگذار است. دقت کنید که این مدل جعبه دنده نیز در صورت استفاده نامناسب طول عمر کوتاهی خواهد داشت و از همین رو باید همواره به خوبی از آن مراقبت کنید.

 اما از معایب آن، قیمت بالای خودروهایی است که از این مدل جعبه دنده استفاده می ‌کنند. زیرا یکی از پیچیده ترین سیستم ها را دارد و از این رو باید توجه زیادی به آن داشته باشید زیرا در صورت داشتن هرگونه مشکل نسبت به مدل های دیگر هزینه تعمیر بالایی خواهد داشت.
شایان ذکر است اگر هرگونه علائم خراب شدن این قطعه را مشاهده کردید بلافاصله به یک تعمیرگاه تخصصی مانند تهران گیربکس مراجعه کنید تا در اسرع وقت نسبت به تعمیر آن اقدام کنند. چون در صورت بزرگ شدن مشکل هزینه بسیار بالایی را باید پرداخت کنید.

خرابی های گیربکس اتوماتیک پورشه

جعبه دنده خودرو پورشه نیز مانند دیگر خودرو ها در خراب فراموش شدن قرار دارد. این اصلا جای نگرانی نیست، زیرا مانند دیگر قطعات آن تعمیر خواهد شد. اما از جمله مشکلاتی که ممکن است برای جعبه دنده این خودرو به وجود بیاید تقه زدن و لرزش خودرو، خلاص شدن، زوزه کشیدن، گیر کردن دنده و … است.

تعمیرات گیربکس پورشه به صورت حرفه ای

با توجه به اینکه خودرو های گران قیمت و لوکس پورشه به دلیل استفاده از قطعاتی پیشرفته با دیگر خودروها متمایز اند. جعبه دنده نیز از جمله قطعات پیشرفته این مدل خودرو است که از مدل های اتوماتیک خاص و گران قیمتی در ساخت خودروهای این برند استفاده شده است و موجب راحتی و لذت چند برابری رانندگی خواهد شد.

جعبه دنده های استفاده شده در مدل های مختلف پورشه ساختاری پیچیده و متفاوت نسبت به دیگر خودروهای موجود در بازار دارند، در عملکرد بهتر خودروها نقش دارند و ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی را به آن ها می دهند. اما یکی از مشکلاتی که در این میان وجود دارد این است که هر تعمیرکاری نمی‌ تواند از ساختار پیچیده این مدل خودروها سر در بیاورد و بتوانند آنها را تعمیر کند. اتفاق افتاده تعمیرکارانی که در این زمینه مهارتی نداشته وارد عمل شده اند و مشکلات را چندین برابر کرده اند، برای همین تحت هیچ شرایطی نباید خودروهای پورشه را به هر تعمیرگاهی بسپارید.

 تهران گیربکس یکی از تخصصی ترین مرکز تعمیر گیربکس اتوماتیک پورشه در سراسر کشور است که با تعمیرکارانی ماهر و کارکشته خودروهای پورشه را با نهایت دقت و ظرافت با به کار بردن ابزارآلاتی درجه یک و تخصصی اقدام به تعمیر این قطعه حساس می ‌کند و در سریعترین زمان ممکن مشکل را به بهترین نحو رفع خواهد کرد. جهت جلوگیری از به وجود آمدن مشکلاتی بزرگ برای جعبه دنده اتوماتیک خودرویتان لازم است که هر چند کاه یکبار نسبت به سرویس آن اقدام کنید.

بهترین زمان برای سرویس و معاینه گیربکس اتوماتیک پورشه

اگر خودرویتان در هنگام رانندگی رفتاری غیر عادی را از خود نشان داد باید بدانید که سیستم انتقال قدرت آن دچار مشکل شده است. اگر عوض کردن دنده خودرو مانند قبل نیست و یا گاهی دور موتور خودرو بالا می رود اما حرکت نمی‌ کند، سیستم انتقال قدرت آن آسیب دیده است. عدم رسیدگی به این موضوع باعث به وجود آمدن مشکلات بزرگی خواهد شد.

شایان ذکر است که بهترین زمان جهت تعویض روغن و یا سرویس دوره ای آن هر 20.000 تا 60.000 کیلومتر است. یکی از عواملی که بر روی عملکرد، تعویض روغن یا سرویس خودرو پورشه تاثیر می گذارد شرایط رانندگی است. به عنوان مثال زندگی کردن در یک شهر پر ترافیک ایجاب می کند که روغن گیربکس خودرویتان را زود به زود تعویض کنید زیرا ترافیک موجب بالا رفتن دمای روغن شده و طول عمر آن را کاهش می ‌دهد.

 دقت کنید که خرید یک جعبه دنده تازه تقریبا 10 برابر تعمیر آن هزینه دارد. پس بهتر است هنگامی که متوجه کوچک‌ترین مشکل آن شدید در همان ابتدا نسبت به تعمیر آن اقدام کنید و یا در صورت لزوم روغن آن را تعویض کنید. تعویض روغن گیربکس اتوماتیک پورشه موجب بهتر و روان‌تر کار کردن آن شده و و طول عمر دیگر قطعات این سیستم را نیز افزایش می دهد.

هزینه تعمیرات گیربکس اتوماتیک پورشه چقدر است؟

یکی از متداول ترین سوالاتی که صاحبان خودرو پورشه در تعمیر جعبه دنده می پرسند هزینه آن است. دقت داشته باشید که خودروهای خارجی نسبت به خودروهای داخلی هزینه تعمیر و تعویض قطعات بسیار بالایی دارند و از این رو باید جهت رفع مشکلات خودرو در سریعترین زمان ممکن اقدام کنید زیرا عدم بی توجهی به آن موجب به وجود آمدن مشکلات بیشتری خواهد شد و استهلاک خودرو را در پی دارد.

 در این گونه مواقع سعی کنید به مراکز معتبر تخصصی مراجعه نمایید حتی اگر هزینه تعمیر بالاتری را پرداخت کنید. زیرا مراجعه به تعمیرگاه غیر تخصصی و معمولی که سرشته چندانی از تعمیر قطعات مختلف خودروهای خارجی ندارند اما نسبت به تعمیرگاه های تخصصی هزینه کمتری را از شما دریافت می ‌کنند، قطعه را با دقت و مهارت بالا تعمیر نخواهد کرد و در آینده باعث به وجود آمدن مشکلات متعددی برای خودرو خواهند شد، زیرا اطلاعات دقیق و کاملی از ساختار جدید سیستم خودروهای خارجی ندارند و مشکلات جدی برای خودرو به وجود خواهد آمد.

 اما در مراکز حرفه ای و تخصصی مانند تهران گیربکس اولویت اول تعمیر اصولی و دقیق قطعه است و سپس رضایت مشتریان را در نظر دارند به همین دلیل با هزینه ای منصفانه نسبت به دیگر تعمیرگاه ها عمل می کنند.

تعمیر گیربکس اتوماتیک انواع مدل خودروهای پورشه توسط تهران گیربکس

مرکز تخصصی تعمیر گیربکس پورشه تهران گیربکس در استان تهران با بهترین و باتجربه ترین تعمیرکاران این حوزه اقدام به سرویس و تعمیر انواع جعبه دنده اتوماتیک خودروهای خارجی مانند پورشه با جدید ترین و تخصصی ترین ابزارآلات می کند که از جمله آنها می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تعمیر گیربکس اتوماتیک پورشه ۹۱۱ کاررا
  • تعمیر گیربکس اتوماتیک پورشه کاین
  • تعمیر گیربکس اتوماتیک پورشه پانامرا
  • تعمیر گیربکس اتوماتیک پورشه ماکان
  • تعمیر گیربکس اتوماتیک پشت اباد
  • تعمیر گیربکس اتوماتیک پورشه کاین s

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک اپل

تعمیر گیربکس اتوماتیک زوتی

تعمیر گیربکس اتوماتیک سوبارو

تعمیر گیربکس اتوماتیک کوپا

تعمیر گیربکس اتوماتیک مک لارن

تعمیر گیربکس آریو

تعمیر گیربکس آلفارومئو

تعمیر گیربکس آئودی

تعمیر گیربکس بی ام و

تعمیر گیربکس زانتیا

تعمیر گیربکس سوزوکی

تعمیر گیربکس سوزوکی ویتارا

تعمیر گیربکس سیتروئن

دیدگاهتان را بنویسید