تعمیر گیربکس کوراندو

تعمیر گیربکس کوراندو با قطعات اصلی

در خصوص تعمیر گیربکس کوراندو دو نکته مهم وجود دارد نخست استفاده از قطعات اصلی است دوم عیب یابی دقیق. در مجموعه تهران گیربکس تعمیر گیربکس کوراندو توسط نیروهای زبده و با تجربه انجام می شود. استفاده از قطعات با کیفیت اصلی در تعمیر گیربکس سانگ یانگ از دیگر مزایای مجموعه تعمیرگاهی تهران گیربکس به شمار می رود. اگر می خواهید کمتر نیاز به تعمیر گیربکس اتومات کوراندو خود پیدا کنید بهتر است اقدامات نگهداری را به درستی به انجام برسانید.

سانگ یانگ کوراندو

مکونگ اتو یا سانگ یانگ کوراندو از سال 2010 در کشورهای مختلفی مانند روسیه لهستان ویتنام ایران و کره جنوبی تولید شده است. این خودرو که با ظاهر قدیمی تر از سال 1983 تولید شده یکی از خودروی قدیمی و پر کاربرد به شمار می رود که حتی به عنوان جیپ نظامی نیز به کار گرفته شده است. گیربکس ان از نوع شش دنده اتوماتیک بوده و موتور چهار سیلندر ان 1.6 لیتر گنجایش دارد.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتومات کوراندو

در مواقع خاصی ممکن است گیربکس اتومات کوراندو شما قفل کند و امکان حرکت خودرو را نداشته باشید. در این مواقع می توانید چند راهکار ساده را به کار ببندید و عیب گیربکس اتومات کوراندو خود را به صورت موقت رفع کنید. اما باید دانست که عدم عیب یابی و تعمیر کامل گیربکس ممکن است باعث تشدید ایراد ان شده و در مرحله بعدی نتوانید گیربکس اتومات کوراندو خود را راه اندازی کنید. این راهکارها به شرح زیر هستند:

  • ابتدا بست باتری را بردارید. این کار می تواند حافظه موقت کامپیوتر گیربکس اتومات کوراندو و خطاهای آن را ریست کند. پس از گذشت 5 دقیقه می توانید مجددا بست باتری را متصل نمایید.
  • دنده را در وضعیت خلاص قرار داده ترمز دستی خودرو را بکشید و بدون فشردن پدال گاز خودرو را روشن کنید. اگر در این مرحله یا هر مرحله دیگری با لرزش شدید گیربکس اتومات کوراندو مواجه شدید یا صدای گوش خراش از گیربکس بلند شد نشانه ایرادی اساسی در گیربکس بوده و باید تنها توسط جرثقیل خودرو را به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتومات کوراندو منتقل کنید.
  • سه مرتبه خودرو را روشن و خاموش کنید بهتر است هر مرحله سی ثانیه به طول بیانجامد.
  • خودرو را روشن کرده و به آرامی حرکت کنید.
  • در شرایطی که فشار زیادی به گیربکس اتومات کوراندو وارد آمده باشد ممکن است دمای بیش از حد آن و انبساط قطعات داخلی موجب قفل شدن گیربکس اتومات کوراندو شده باشد که در این صورت باید دو ساعت خودرو را خاموش کنید تا به دمای محیط برسد.

هزینه تعمیر گیربکس اتومات کوراندو

گیربکس اتومات کوراندو دستگاهی پیشرفته است که انواع خطاها و ایرادهای ریز و درشت ممکن است کارکرد ان را با اختلال مواجه کرده باشند. هزینه تعمیر گیربکس اتومات کوراندو تنها زمانی قابل تعین است که اولا قطعه یا قطعات دارای ایراد به درستی تشخیص داده شوند و در ثانی مشخص شده باشد که این قطعات با تعمیر قابل استفاده خوانهد بود و یا اینکه نیاز به تعویض دارند. لذا پیشنهاد می کنیم اگر قصد دارید هزینه تعمیر گیربکس اتومات کوراندو خود را بدانید به صورت حضوری به تعمیرگاه تخصصی تهران گیربکس مراجعه کنید تا گیربکس اتومات کوراندو شما مورد بازدید قرار گیرد.

نشانه های هشدار دهنده گیربکس اتومات کوراندو

نشانه های مختلفی وجود دارند که می توانند خبر از خرابیهای بزرگ رد آینده نزدیک بدهند. در حقیقت هنگامی که ایراد کوچکی برای گیربکس اتومات کوراندو بوجود می اید عملکرد آن با اختلال مواجه می شود این اختلال می تواند با نشانه ای مانند صدا یا لرزش خود را بروز دهد. حال اگر راننده این نشانه را جدی بگیرد و خیلی زود نسبت به عیب یابی و رفع عیب گیربکس اتومات کوراندو خود اقدام نماید مشکل رفع می شود اما به تاخیر انداختن تعمیر گیربکس اتومات کوراندو سبب خواهد شد که ایراد مذکور روز به روز تشدید شود و در نهایت به از کار افتادن بخشهای مختلفی از گیربکس اتومات کوراندو بیانجامد. مهمترین نشانه های هشدار دهنده به شرح زیر هستند:

  • گیر کردن دنده گیربکس اتومات کوراندو: گیر کردن دنده اگر به موقع مورد رسیدگی قرار نگیرد می توان به قفل شدن کامل گیربکس بیانجامد. مخصوصا اگر ایراد به سیستم روغن یا انبالانسی چرخ دنده ها مربوط باشد.
  • گاز هرز خودردن گیربکس اتومات کوراندو: گاز هرز خوردن دلایل مختلفی دارد. گاهی دلیل آن به اشکال موتوری یا اشکال برقی در خودرو مربوط می شود و گاهی نیز ایراد از گیربکس اتومات کوراندو است. برای مشخص شدن اینکه ایراد از کجاست می توانید در وضعیت دنده خلاص پدال گاز را فشار دهید اگر موتور خودرو به خوبی دور می گیرد احتمال ایراد موتوری نیست. همچنین اگر در بازه های سرعتی بالاتر مشکل گاز هرز خوردن پیش بیاید احتمال زیاد مشکل از گیربکس اتومات کوراندو خواهد بود.
  • خرابی هزارخار اویل پمپ گیربکس
  • گاز هرز بین 3 و4 و 5 به 6 به صورت اپیدمی به خاطر خرابی توربین و ضعیفی توربین
  • به شدت به سرویس دوره ای حساس است و هر 30 هزار کیلومتر باید روغن گیربکس عوض شود
  • در رفتن دنده گیربکس اتومات کوراندو: در رفتن دنده می تواند به ساییده شدن دندانه چرخ دنده ها و یا خرابی سلکتور دنده و یا ایرادی در سیستم روغن مربوط باشد. در هر صورت پیگیری ورفع این ایراد می تواند از خطرات احتمالی پیشگیری کند.
  • تقه زدن گیربکس اتومات کوراندو: یکی دیگر از ایرادات گیربکس اتومات کوراندو تقه زدن است. این نشانه وقتی رخ می دهد که قطعه در داخل گیربکس دچار شکستگی شده باشد و یا اینکه سوپاپها و شیر برقیها به خوبی عمل نکنند. تقه زدن ایرادی آزار دهنده محسوب می شود و معمولا با مراجعه سریع به تعمیرگاه اختصاصی گیربکس اتومات کوراندو می توانید با هزینه اندک این ایراد را برطرف کنید.
  • لرزش گیربکس اتومات کوراندو: اینکه لرزش گیربکس اتومات کوراندو چقدر است و در چه موقعی رخ می دهد در مشخص کردن دلیل لرزش موثر است. اگر مدت کوتاهی از تعمیر گیربکس اتومات کوراندو شما می گذرد ممکن است لرزش به دلیل شل بودن اتصالات گیربکس در هنگام مونتاژ ناشی شده باشد.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتومات کوراندو: متداولترین علت برای زوزه کشیدن گیربکس اتومات کوراندو به نشتی و کاهش سطح روغن گیربکس اتومات کوراندو مربوط است. در این شرایط حتما باید نشتی پیدا و رفع شود.
  • روشن شدن چراغ چک گیربکس اتومات کوراندو: اگر گیربکس اتومات کوراندو ایرادی قابل پیشبینی داشته باشد که برای آن سنسور خاصی قرار داده شده باشد کامپیوتر خودرو در صورت بروز ایراد چراغ چک گیربکس را روشن می کند. روشن شدن چراغ چک نشانه ای مهم قلمداد می شود و ضروری است هر چه سریعتر به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات کوراندو مراجعه و ایراد اصلی گیربکس را رفع کنید.

سرویسهای نگهداری گیربکس اتومات کوراندو

گیربکس اتومات کوراندو نیز مانند هر دستگاه پیشرفته دیگری نیاز به اقدامات نگهداری و مراقبتی دارد تا طول عمر بیشتری داشته و نیاز به تعمیرات در ان کاهش یابد. مهمترین اقداماتی که سبب می شود از تعمیرات گیربکس اتومات کوراندو جلوگیری نمایید به شرح زیر هستند:

  • رانندگی صحیح جهت کاهش استهلاک گیربکس اتومات کوراندو: رانندگی شما در طول عمر گیربکس اتومات کوراندو موثر است. هر چند طراحی این گیربکس به نحوی است که تقریبا هر نوع رانندگی را تاب می آورد اما این بدان معنا نیست که رانندگی نامناسب فشار و استهلاک زیادی را بر گیربکس اتومات کوراندو تحمیل نکند. بهترین روش برای کاهش فشار بر گیربکس اتومات کوراندو رانندگی با سرعت یکنواخت و تغییرات شتاب کم و کاهش سرعت در شرایط سخت جاده ای و بار سنگین خودرو می باشد.
  • تعویض روغن گیربکس اتومات کوراندو: با توجه به نقش مهمی که روغن در گیربکس اتومات کوراندو دارد در صورتی که روغن فاسد شده باشد و کیفیت خود را از دست داده باشد نه تنها عملکرد گیربکس اتومات کوراندو با اختلال همراه می شود بلکه ظرف مدت کوتاهی ممکن است قطعات مختلفی در داخل گیربکس آسیب جدی ببینند. لذا ضروری است در صورت فاسد شدن روغن گیربکس نسبت به تعویض آن اقدام شود.
  • توجه به علائم هشدار دهنده گیربکس اتومات کوراندو: برای آنکه گیربکس اتومات کوراندو شما کمتر دچار تعمیرات پر هزینه شود در صورت بروز هر یک از علائم هشدار دهنده که در بالا ذکر شد در اولین فرصت به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات کوراندو مراجعه کنید و خودرو خود را توسط کارشناسان حرفه ای و اموزش دیده تهران گیربکس مورد عیب یابی قرار دهید.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات کوراندو: همانطور که تعویض روغن اهمیت دارد تعویض فیلتر روغن گیربکس نیز که وظیفه تمیز نگه داشتن روغن را بر عهده دارد مهم خواهد بود. بهترین زمان برای تعویض فیلتر روغن را می توان همان زمان تعویض روغن در نظر گرفت تا همواره روغن گیربکس و فیلتر روغن سالم و تمیز در اختیار داشته باشید.
  • بازدید ظاهری گیربکس اتومات کوراندو: بسیار ضروری است که در مواقع خاصی گیربکس اتومات کوراندو خود را مورد بازدید قرار دهید تا ایرادات جزئی ان نیز کشف شوند. از جمله مواردی که می بایست در بازدید ظاهری بدان توجه کنید سطح و کیفیت روغن گیربکس و نشتی گیربکس و دما لرزش و صدای اضافه آن است. همچنین میت وانید شل بودن اتصالات گیربکس اتومات کوراندو را نیز چک نمایید. بهترین زمان بازدید ظاهری دوره های یک تا سه ماهه است اما اگر فرصت انجام این کار را ندارد می توانید به صورت دوره ای و در زمانهایی که روغن موتور خودرو را تعویض می کنید این بازدید را به انجام برسانید. همچنین در صورتی که گیربکس اتومات کوراندو شما سابقه خرابی و ایرادات جزئی را داشته باشد بهتر است دوره های بازدید ظاهری را کوتاه تر کنید.
  • تاثیر بکسل کردن خودروهای سنگین بر گیربکس اتومات کوراندو: در خودروهای امروزی طراحی گیربکس اتومات به نحوی انجام می شود که شرایط سخت را نیز تاب بیاورد اما اگر ناچار به بکسل کردن خودروهای سنگین شدید حدالمقدور سعی کنید با سرعت کمتر و تغییر شتاب حداقل به حرکت ادامه دهید تا فشار زیادی بر گیربکس اتومات کوراندو شما وارد نیاید.

بازدید ظاهری گیربکس کوراندو

بازدید ظاهری در دو وضعیت موتور گرم و موتور خاموش انجام می شود. در وضعیت موتور گرم پس از یک ساعت رانندگی که به خوبی موتور گرم شده باشد می تواند موارد مانند نشتی یا دمای اضافی روغن را ملاحظه کرد چرا که این ایرادات معمولا در حالی که گیربکس گرم شده باشد بهتر خود را نشان می دهند. سایر موارد بازدید مانند مشاهده سطح روغن گیربکس و یا چک کردن کیفیت روغن در وضعیت موتور خاموش بهتر انجام می شود.

سوالات متداول در خصوص گیربکس اتومات کوراندو

آیا روغن گیربکس اتومات کوراندو نیاز به تعویض دوره ای دارد؟

دوره های تعویض روغن خودرو بر حسب مدل خودرو در دفترچه راهنما ذکر می شود. برای گیربکس اتومات کوراندو معمولا فواصل 45 تا 70 هزار کیلومتری در نظر گرفته می شود. همچنین حداکثر مدت استفاده از روغن نیز بین 4 تا 6 سال در نظر گرفته شده و در صورتی که به مسافت مورد نظر نرسیده اید اما مدت زمان مصرف گذشته است بهتر است نسبت به تعویض روغن هر گیربکس اتومات کوراندو خود اقدام کنید.

تقه زدن گیربکس اتومات کوراندو چه مفهومی دارد؟

تقه زدن می تواند به ایرادات مختلفی در داخل گیربکس اتومات کوراندو مربوط باشد. اما در هر صورت تقه زدن گیربکس اتومات کوراندو از خرابی های احتمالی بزرگتر در آینده نزدیک خبر می دهد و بهتر است هر چه سریعتر رفع گردد.

بجز تعویض روغن و فیلتر روغن گیربکس اتومات کوراندو چه سرویسهای نگهداری مهمی برای افزایش طول عمر گیربکس اتومات کوراندو وجود دارد؟

مهمترین اقدامات مراقبتی در گیربکس اتومات کوراندو را می توان در کنار تعویض روغن و فیلتر روغن گیربکس در بازدید دوره ای و رانندگی اصولی خلاصه کرد.

آیا همانند گیربکس اتومات کوراندو گیربکس خودروهای هیبریدی هم نیاز به تعویض روغن دارند؟

هر دستگاهی که از روغن استفاده کند و نیرو زیادی به قطعات آن وارد آید امکان فاسد شدن روغن در ان وجود دارد. لذا گیربکسهای هیبریدی نیز که از این قاعده مستثنی نیستند نیاز به تعویض روغن دوره ای خواهند داشت.

گیر کردن دنده گیربکس اتومات کوراندو در وضعیت دنده پارک به چه عواملی مربوط است؟

ممکن است شیربرقی های مربوطه خراب شده باشد و یا اینکه سیستم ترمز دچار ایرادی شده و قفل کرده باشد و یا ایرادی در سیستم برق خودرو پیش امده باشد که به گیر کردن دنده گیربکس اتومات کوراندو در وضعیت دنده پارک بیانجامد.

گاز هرز خوردن گیربکس اتومات کوراندو معمولا چه دلیلی می تواند داشته باشد؟

به طور معمولا مهمترین دلیل برای گاز هرز خوردن گیربکس اتومات کوراندو به خرابی کلاچ ارتباط دارد. این خرابی کلاچ می تواند نتیجه ساییش بیش از حد آن باشد و یا اینکه فشار روغن مناسب برای درگیر کردن کلاچ وجود نداشته باشد که این مسئله نیز ممکن است نتیجه کاهش سطح روغن گیربکس باشد.

زوزه کشیدن گیربکس اتومات کوراندو چه دلیل عمده ای دارد؟

یکی از دلایل عمده زوزه کشیدن گیربکس اتومات کوراندو را می توان به خرابی بلبرینگها نسبت داد. بلبرینگها در این وضعیت اگر به موقع تعویض نشوند به انبالانسی خفیف در قطعات متحرک گیربکس اتومات کوراندو منجر می شوند.

خلاصی گیربکس اتومات کوراندو چگونه رفع می شود؟

ممکن است بتوانید ایراد خلاصی خود به خودی گیربکس اتومات کوراندو را با تعمیرات اضطراری گیربکس اتومات کوراندو رفع نمایید اما در اغلب موارد تنها راه مراجعه به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات کوراندو خواهد بود.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اکتیون

تعمیر گیربکس رکستون

تعمیر گیربکس تیوولی

دیدگاهتان را بنویسید