تعمیر گیربکس سانگ یانگ

سانگ یانگ شرکت خودروسازی کره ای است که در سال ۱۹۵۴ تاسیس شد. در ابتدا این برند ماشین های سنگین، کامیون، اتوبوس و … را تولید می کرد، اما پس از چند سال تولید خودروهای کراس آور و سواری را آغاز کرد.
 سانگ یانگ در دهه ۸۰ میلادی توانست اولین خودرو شاسی بلند کره جنوبی را تولید کند. این خودرو توانست صنعت خودروسازی این کشور را متحول سازد.

 سانگ یانگ در سال ۱۹۹۱ همکاری خود را با برند بنز شروع کرد و از این رو دگرگونی زیادی را در محصولات خود ایجاد کرد و بیش از پیش محبوب شد. در سال ۸۴ بود که توانست به بازار ایران را پیدا کند و با شرکت رامک خودرو وارد معامله شود.
 از جمله محصولات محبوب سانگ یانگ موجود در بازار ایران می‌توان به موسو، اکتیون، کوراندو، کایرون، تیوولی، رکتون و … اشاره کرد.
 در این مطلب قصد داریم نکات مربوط به تعمیر گیربکس سانگ یانگ را برایتان ذکر کنیم و چگونگی مراقبت از آن را به اطلاعتان برسانیم. همراه ما باشید.

 تعمیر گیربکس سانگ یانگ

قلب تپنده خودروهای سانگ یانگ گیربکس آن بوده و یکی از قسمت های حساس است. گیربکس خودروهای کره‌ای سانگ یانگ از به روزترین تکنولوژی های دنیا ساخته شده و قطعات فوق‌العاده‌ای در فرایند تولید آنها استفاده شده است.
 اگر از ساختار و نحوه عملکرد جعبه دنده خودرو اطلاع پیدا کنید در صورت مشکل پیدا کردن آن می توانید به راحتی متوجه و جهت رفع آن اقدام کنید.

 دقت داشته باشد که تحت هیچ شرایطی خودتان اقدام به تعمیر این قطعه حیاتی از خودرویتان نکنید و اگر نشانه های خرابی را در آن مشاهده کردید، در اسرع وقت به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید؛ زیرا تنها افرادی که دارای تخصص در زمینه تعمیر گیربکس خودروی چینی هستند می ‌توانند آن را عیب یابی و تعمیر نمایند. از این رو شناسایی یک تعمیرگاه تخصصی از واجب ترین کارهاست که باید صاحب هر خودرو سانگ یانگی آن را انجام دهد.
در این میان تهران گیربکس یکی از معتبرترین تعمیرگاه های تخصصی در تعمیر گیربکس اتوماتیک انواع مختلف خودرو در تهران است که از تعمیرکاران متخصص در این زمینه تشکیل شده است و قادراند در کوتاهترین زمان و با کمترین هزینه این قطعه از خودرویتان را تعمیر کنند.

خودروهای سانگ یانگ نیز از سری خودروهای مدرن اند که سیستم انتقال قدرت بسیار پیشرفته ای دارند و نحوه طراحی آنها به صورتی است که کمتر دچار مشکل می ‌شوند، با این حال نیز امکان به وجود آمدن خرابی در آن وجود دارد که حتما باید توسط افراد ماهر رفع شود.

دلایل خرابی گیربکس اتوماتیک سانگ یانگ

کثیف بودن روغن گیربکس

باید همیشه حواستان باشد که روغن گیربکس خودرویتان تمیز باشد تا جعبه دنده آن به خوبی عمل کند. یکی از مشخصه‌های کثیف بودن روغن گیربکس، کاهش شتاب خودرو است. اگر متوجه این مشکل نشوید پس از مدتی بر روی عملکرد خودرو تاثیر می گذارد و هزینه‌های بالای تعمیر گریبان‌گیرتان خواهد شد.

 تغییر رنگ دادن روغن

هرگونه تغییر رنگ دادن روغن گیربکس می تواند در طولانی مدت خودرویتان را دچار مشکل کند. این اتفاق به دلایل مختلفی از جمله استفاده طولانی مدت از روغن رخ می دهد، به همین دلیل باید به دقت رنگ آن را مورد بررسی قرار دهید تا در صورت نیاز تعمیر شود.

نشتی روغن

اگر نشانه هایی از نشتی روغن را مشاهده کردید نباید نسبت به آن بی تفاوت باشید. این نشتی ممکن است از قسمتهای مختلف خودرو اتفاق افتاده باشد که باید بلافاصله جهت رفع مشکلات وارده اقدام کنید زیرا در غیر این صورت باید سرویس جدید تری برروی جعبه دنده خودرویتان انجام شود.

بلند شدن صداهای غیرعادی شبیه زوزه

احتمال شنیدن صداهای بالا و غیر عادی از گیربکس خودرویتان وجود دارد که نشان دهنده خرابی و مشکل داشتن آن است. در صورت شنیدن هرگونه صدای غیر عادی باید به صورت جدی آن را تعمیر کنید، مخصوصا اگر این صداها مربوط به گیربکس باشد.

زمان انجام سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک سانگ یانگ

به یاد داشته باشید که برای انجام سرویس های دوره ای جعبه دنده سانگ یانگ باید به کارکرد کیلومتر آن توجه کنید. با این وجود هم نمی‌توان به طور کلی زمان خاصی را برای انجام این عمل در نظر گرفت و باید عوامل زیادی را در این امر دخیل دانست. شرایطی مانند وضعیت رانندگی، سلامت گیربکس، روغن و فیلتر آن، مسیر تردد و … بر روی زمان انجام سرویس های دوره ای سانگ یانگ تأثیرگذاراند و باید آنها را در نظر داشته باشید.

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک سانگ یانگ

یکی از موارد مهمی که صاحب سانگ ‌یانگ باید به آن توجه داشته باشد زمان تعویض روغن است. با توجه به اینکه جعبه دنده های اتوماتیک سانگ یانگ نسبت به مدل های دستی افزایش دمای بیشتری دارند بهتر است قبل از رسیدن زمان تعویض روغن از مشکلات و آسیب های احتمالی به وجود آمده جلوگیری کنید.

 تعمیرگاه تخصصی تهران گیربکس تعویض روغن را با استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک پیشرفته و مدرن انجام می دهد و نیازی به نگرانی در این باره نیست.
 تعویض روغن به صورت دستی نسبت به اتوماتیک دارای یک سری مشکل است که یکی از آنها باقی ماندن مقداری از روغن کثیف و سوخته در داخل مخزن گیربکس است. این در حالی است که تعویض روغن با دستگاه اتوماتیک، تمام روغن به صورت کامل از مخزن خارج می شود. به این ترتیب فیلتر آن آسیب نمی بیند و عملکرد چرخ دنده ها کاهش نمی یابد.

 با توجه به حساسیت بالای گیربکس اتوماتیک سانگ یانگ توصیه می‌کنیم که به صورت دوره ای آن را چک کنید. این کار طول عمر گیربکس را افزایش می دهد. برای انجام این کار می توانید از تعمیرکاران ما کمک بگیرید تا در اسرع وقت نسبت به عیب یابی ایرادات وارده به گیربکس خودرویتان وارد عمل شوند. تمامی خدمات انجام شده توسط تعمیرکاران تهران گیربکس دارای گارانتی است.

هزینه تعمیرات گیربکس اتوماتیک سانگ یانگ

یکی از دغدغه ها و سوالات پرتکرار صاحبان خودروهای سانگ یانگ، هزینه تعمیر گیربکس آن است. دقت داشته باشید که نمی توان هزینه ثابتی را برای این عمل در نظر گرفت زیرا به شرایط و نحوه تعمیر جعبه دنده بستگی دارد.
 هرچه مشکل جعبه دنده بزرگتر باشد و زمان بیشتری را صرف تعمیر آن کنند به تبع هزینه آن نیز بالاتر خواهد رفت. البته تعویض قطعات نیز در این امر دخیل است و موجب افزایش هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک سانگ یانگ خواهد شد. البته تمام تلاش تعمیرکاران تهران گیربکس این است که حدالامکان قطعات معیوب را تعویض نکنند بلکه آنها را تعمیر نمایند تا هزینه تعمیر آن بالا نباشد و فشار مالی زیادی به صاحبان خودرو وارد نشود.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس کوراندو

تعمیر گیربکس رکستون

تعمیر گیربکس تیوولی

تعمیر گیربکس اکتیون

تعمیر گیربکس جیلی

دیدگاهتان را بنویسید