تعمیر گیربکس آریزو

کمپانی خودروسازی چری در سال ۱۹۹۹ در چین تاسیس شد و اکنون به عنوان یکی از قدیمی ترین کمپانی های خودروسازی در این کشور به حساب می‌آید و توانسته رتبه دهم ساخت خودرو را در چین به خود اختصاص دهد. این کمپانی محصولات خود را در کشورهای مختلفی مانند ترکیه، مصر، مراکش و منجمله ایران عرضه می‌کند.

 چری در سال ۲۰۰۳ فعالیت خود را در تولید انواع خودروهای سدان شهری شروع کرد و توانست رشد بالایی در این زمینه داشته باشد. یکی از محصولات پرطرفدار چری، آریزو است که توانسته توجه افراد زیادی را به خود جلب کند.
 در این مطلب قصد داریم گیربکس خودرو های آریزو ۵ و ۶ را مورد بررسی و نکات مرتبط با تعمیر آنها را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۵

در ابتدا کسی حضور خودروهای چینی را در داخل کشور جدی نمی گرفت، اما با مرور زمان بازار خودروهای چینی در ایران گرم شد و توانست جایگاه خود را تثبیت کنند. چری آریزو۵ یکی از سدان های خانوادگی چری است که مابین دو مدل آریزو 3 و آریزو ۷ قرار گرفته است و در سال ۲۰۱۵ به نمایش عمومی درآمد و تولید آن از سال ۲۰۱۶ شروع شد.

 آریزو۵ یکی از خودروهای محبوب چری است که از جعبه دنده cvt در آن استفاده شده است. این مدل گیربکس می تواند دلایل زیادی برای خراب شدن پیدا کند و باید بلافاصله مورد بررسی و تعمیر قرار بگیرد و کوچکترین مشکل آن باید برطرف شود. با توجه به اینکه هزینه های مربوط به تهیه لوازم یدکی آریزو ۵ و تعمیر گیربکس اتوماتیک آن بیش از حد افزایش پیدا کرده است، کمتر تعمیرگاهی پیدا می‌شود که با دستمزدی به صرفه کار تعمیرات آن را انجام دهد. با این وجود تعمیرگاه تهران گیربکس در این زمینه وارد شده است و دارای افراد متخصص، ماهر و با تجربه در این حیطه می باشد و توجه افراد زیادی را به سمت خود جلب کرده است، زیرا این تیم در رفع مشکل گیربکس آریزو ۵ دارای تخصص هستند.

همانطور که میدانید جعبه دنده های اتوماتیک آریزو برخلاف مدل های دستی به صورت کاملا خودکار عمل می کنند. با توجه به اینکه گیربکس به کار رفته در آن از نوع cvt است، صاحبان این خودرو باید دقت خود را در نگهداری از این قطعه از خودرویشان چند برابر کنند.
 در ادامه برخی از عواملی که در ارتقای عملکرد جعبه دنده اتوماتیک آریزو۵ نقش دارند را ذکر می کنیم.

سرویس های دوره ای

تهران گیربکس همواره به مشتریان خود توصیه می کند که حداقل باید هر چهار ماه یکبار نسبت به سرویس گیربکس خودرویشان اقدام کنند، زیرا درصورت بی توجهی به این امر مهم، خودرو به کلی دچار مشکل می‌شود و باید هزینه‌ای بیشتر را بابت تعمیر آن پرداخت کنید.

تعویض روغن گیربکس

با از بین رفتن خاصیت روانکاری روغن گیربکس، فشار بسیار زیادی به سیستم موتور خودرو وارد خواهد شد و به این ترتیب دمای آن افزایش پیدا میکند و موجب بالا رفتن آمپر می‌شود. این خود یکی از دلایل خراب شدن و نیاز پیدا کردن آن به تعمیر است. پس باید حتماً روغن گیربکس خودرویتان را زیر نظر داشته باشید تا در صورت کاهش سطح آن و یا کثیف و سوخته شدن بلافاصله نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

تعویض دنده

بعضی از صاحبان خودرو آریزو تصور میکنند که چون خودرو اتوماتیک است هیچ وظیفه ای را در تعویض دنده برعهده ندارند. هر چه خودرو در تعویض دنده حساسیت بیشتری داشته باشد راننده هم باید بر طبق قواعد خاصی، تعویض دنده را جلو ببرد.

با تمام توصیه ها اگر کوچکترین مشکلی را در جعبه دنده احساس کردید باید سریعا خودرویتان را به مرکز تهران گیربکس بسپارید تا در کمترین زمان آن را عیب یابی و مشکلات به وجود آمده را برطرف کنند.

تعمیر گیربکس آریزو ۶

یکی از مهمترین قسمت های خودرو آریزو ۶ گیربکس آن است که در صورت مشکل پیدا کردن باید به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید؛ زیرا تعمیر گیربکس آریزو ۶ کار هرکسی نیست.
 دقت داشته باشید که جعبه دنده اتوماتیک آریزو به دلایل مختلفی دچار مشکل می‌شود و اگر راه برطرف کردن هر یک از آنها را ندانید مشکلاتی دیگری برای خودرویتان به وجود خواهد آمد.

 دقت داشته باشید که هر چند وقت یک بار نسبت به انجام سرویس های دوره ای گیربکس آریزو ۶ اقدام کنید و در این رابطه باید به کارکرد کیلومتر آن توجه داشته باشید. در حالت کلی نمی توان زمان دقیقی را برای این عمل در نظر گرفت، اما عوامل مختلفی از جمله شرایط و نوع رانندگی، وضعیت روغن گیربکس، وضعیت سلامت قطعات و بسته به گیربکس و … در این امر دخیل هستند.

مشکلات رایج گیربکس آریزو

  • تعویض دنده های سخت
  • روشن شدن چراغ گیربکس
  • بلند شدن بوی سوختگی
  • تاخیر در تعویض دنده
  • کاهش روغن گیربکس
  • گیر کردن خودرو
  • نشت روغن

این نکته را به یاد داشته باشید که گیربکس بر روی عملکرد کلی خودرو موثر است و باید تمام اشکالات آن را جدی بگیرید و به وقت خود به تعمیرگاه مراجعه کنید؛ زیرا فقط یک تعمیرکار ماهر می‌تواند آن را عیب یابی و تعمیر کند. به علاوه این عمل به ابزارآلات و تجهیزات تخصصی نیاز دارد، پس خودتان نمی توانید عمل تعمیر این قطعه را انجام دهید، توصیه می کنیم در صورت مشاهده هر گونه خرابی گیربکس خودرویتان آن را دستکار نکنید زیرا ممکن است خرابی آن را بیشتر کنید و به این ترتیب هزینه تعمیر آن را چند برابر می کنید.

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس خودروهای چری آریزو

تعویض روغن جهت تامین سلامتی قطعات مختلف خودرو انجام می‌گیرد و موجب افزایش طول عمر آنها خواهد شد. تمام خودروها به این مایع نیاز دارند، بنابراین باید در زمان های مشخصی آن را بررسی و بتوانید بهترین زمان تعویض آن را تشخیص دهید.
 از جمله عملکرد این مایع می توان به عنوان روانکاری قطعات موتور، کاهش دمای موتور و خنک کردن قطعات آن و همچنین جذب  دوده های ناشی از احتراق اشاره کرد.

 برای خودرو آریزو پس از طی کردن مسافت ۸۰.۰۰۰ کیلومتر و یا پس از یک سال باید تعویض روغن گیربکس انجام بگیرد که تیم تهران گیربکس در این امر شما را همراهی می‌کنند و روغنی با کیفیت و مناسب را جهت عملکرد بهتر جعبه دنده خودرویتان به کار خواهند گرفت.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک آریزو ۵

تعمیر گیربکس اتوماتیک آریزو ۶

تعمیر گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷

تعمیر گیربکس تیگو

تعمیر گیربکس تیگو 5

تعمیر گیربکس چری

دیدگاهتان را بنویسید