تعمیر گیربکس آریزو ۵ | هزینه تعمیر گیربکس آریزو 5

شما در حال مشاهده هستید تعمیر گیربکس آریزو ۵ | هزینه تعمیر گیربکس آریزو 5

تعمیر گیربکس آریزو 5

تعمیر گیربکس آریزو 5 یکی از خدمات تخصصی تعمیرگاه تهران گیربکس است.

تعمیر گیربکس آریزو 5 توسط تعمیرکاران و مهندسین حرفه ای و آموزش دیده در تعمیرگاه ما انجام می شود. در صورت بروز هر گونه مشکلی در گیربکس خودروی خود، کافی است با ما تماس بگیرید.

خدمات تهران گیربکس در تعمیر گیربکس آریزو 5

  • عیب یابی و تست رایگان گیربکس آریزو 5
  • انجام سرویس های دوره ای
  • تعمیر تخصصی گیربکس آریزو ۵ به همراه گارنتی کتبی
  • تعویض قطعات معیوب و تامین قطعات اورجینال برای گیربکس آریزو 5
  • تست گیربکس با دستگاه های پیشرفته و تشخیص حرفه ای مشکل گیربکس

خدمات ما برای تعمیر گیربکس آریزو ۵

گیربکس آریزو 5

آریزو 5 یکی از محصولات کشور چین و ساخت کمپانی خودروسازی چری است. چری آریزو ۵ یکی از تازه‌ترین محصولات این برند بوده که در سال 2015 معرفی و در سال 2016 تولید انبوه شد.

این خودرو توسط شرکت مدیران خودرو به ایران وارد شد. خودروهای خانواده MVM و محصولاتی مانند تیگو 2، تیگو 5، تیگو 7، آریزو 5 و آریزو 6 نیز توسط مدیران خودرو به ایران وارد شده اند.

این سدان در کلاسی بین آریزو 3 و آریزو 7 قرار دارد. آریزو 5 ابتدا در مدل های لاکچری و اکسلنت تولید شد که دارای موتور پیشران 1.5 لیتری بودند که 16 سوپاپ و 4 سیلندر بود که ساخت کمپانی چری و AVL اتریش بود.

مدل جدیدتر آریزو 5 که Arrizo 5 TE نامیده می شود دارای یک موتور توربوشارژ با توان 147 اسب بخار است و 210 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. صفر تا صد این خودرو 9.5 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن 7 لیتر در صد کیلومتر است.

مشخاصت فنی گیربکس آریزو ۵

آریزو ۵ یکی از خودروهایی که دارای گیربکس اتوماتیک از نوع CVT است.

CVT هم نوع جدید دنده اتوماتیک است که ترتیب قرار گرفتن قرقره ها و تسمه ها در آن باعث شده که یک درایو بتواند تعداد بی نهایت نسبت دنده داشته باشد.

جعبه دنده سی وی تی آریو ۵ نسبت به دیگر مدل جعبه دنده ها مانند AT, DCT و … ساختار ساده تری دارد.

این گیربکس دارای دو قطر مخروطی شکل است که یک تسمه V شکل به آن متصل شده که یکی از قرقره ها به موتور و دیگری به چرخ ها متصل اند.

با فشار دادن پدال گاز قرقره به دور موتور می چرخد و مخروط هم با توجه به میزان قدرت مورد نیاز حرکت میکند. مخروط دیگر بر اساس این میزان چرخش نیز تنظیم می شود تا بتواند کشش اولیه گیربکس را حفظ کند.

به این ترتیب باعث شتاب گیری خودرو خواهد شد. دقت داشته باشید که این دو مخروط نامبرده به صورت مستقل حرکت می کنند، یعنی نسبت تنظیم دنده که در دیگر خودروها وجود دارد در این مدل سیستم انتقال قدرت وجود ندارد.

جعبه دنده آریزو ۵ در واقع یک واحد تک سرعت با تعداد دنده های بی نهایت است.
اجزای اصلی این سیستم شامل پولی ورودی، پولی خروجی و تسمه مخصوص است که هرکدام از پولی ها دو مخروط دارند و توسط چند دستگاه الکترونیکی به هم وصل اند. این مخروط ها به هم نزدیک و یا از هم دور می شوند.

مزایای تعمیر گیربکس آریزو 5 در تهران گیربکس

مزایای تعمیر گیربکس آریزو 5 در تهران گیربکس

  1. تهران گیربکس تعمیرگاه تخصصی گیربکس آریزو 5 و خانواده چری
  2. تامین قطعات اصلی گیربکس آریزو 5 و 6
  3. استفاده از تعمیرکاران و کارشناسان آموزش دیده
  4. تست و عیب یابی رایگان گیربکس Arrizo 5
  5. گارانتی تعمیرات به میزان 30000 کیلومتر
  6. تعمیر گیربکس اتوماتیک آریزو 5 با هزینه مناسب

مشکل گیربکس آریزو ۵

یکی از مهمترین مشکلات سیستم انتقال قدرت آریزو ۵ سر و صدای زیاد هنگام بالارفتن دور پیشرانه است که احتمالاً تجربه کرده اید.

از طرف دیگر رانندگی با این خودرو هیجان چندانی ندارد و با بالا رفتن دور موتور صدای زننده‌ای از خودرو شنیده می‌شود که هشدار می‌دهد این طور رانندگی نکنید.

یکی دیگر از مشکلات و به نوعی معایب این مدل جعبه دنده هزینه بالا مراقبت و رفع مشکلاتی است که برای آن به وجود می آید.

همچنین تعداد افراد متخصصی که بتوانند آن را به خوبی تعمیر کنند در سطح کشور خیلی کم است برای همین نباید به هر تعمیرگاهی اعتماد کنید.

چه زمانی باید برای تعمیر گیربکس اتوماتیک چری آریزو ۵ به تعمیرگاه مراجعه کنیم؟

معمولاً خرابی سیستم انتقال قدرت نشانه هایی دارد که شناخت و دانستن آن ها می‌تواند در باخبر شدن از مشکلات آن زودتر از موعد کمک کند. با توجه به اهمیت این قسمت در خودرو باید به تعمیرگاهی کار بلد و به روز برای حل مشکلات آن مراجعه کنید. عمدتاً تعمیرگاه مربوطه باید از افرادی متخصص و حرفه ای در این زمینه تشکیل شده باشد که بتوانند تمامی مشکلات و عیوب گیربکس آریزو ۵ را تشخیص دهند.

یکی از این مراکز تخصصی معتبر تهران گیربکس است که از کادری مجرب ماهر در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک تشکیل شده و با بهره مندی از بروزترین دستگاه های دنیا در کمترین زمان گیربکس خودرویتان را عیب‌یابی و پس از اعلام مشکلات به وجود آمده و هزینه به صاحب خودرو و اعلام رضایت از طرف آن، دست به تعمیر می زنند.

در ادامه برخی از مشکلات گیربکس آریزو ۵ را خدمتتان ذکر می کنیم. پس از مشاهده هر یک از علائم زیر باید بلافاصله به تعمیرگاه مراجعه نمایید.

علائم خرابی گیربکس آریزو 5

علائم خرابی گیربکس آریزو 5

خرابی گیربکس آریزو 5 ممکن است هزینه های زیادی برای شما ایجاد کند. برای تشخیص این خرابی ها نیاز است با علائم خرابی که در لیست زیر ذکر شده است به خوبی آشنا باشید.

روشن شدن چراغ چک گیربکس آریزو 5

ایجاد اختلال و خرابی در سنسورهای الکترونیکی گیربکس باعث روشن شدن چراغ چک گیربکس خواهد شد. به محض روشن شدن این چراغ به تعمیرگاه گیربکس مراجعه و مشکل را بر طرف کنید.

ریخته شدن مایع قرمز رنگ زیر خودرو

گیربکس آریزو ۵ برای روانکاری و کارکرد درست به مایعات نیاز دارد. اگر متوجه ریخته شدن قطره های مایع قرمز رنگ در زیر خودرویتان شدید به احتمال زیاد مایع جعبه دنده است.

رنگ مایع ریخته شده از سیستم انتقال قدرت بر خلاف مایعات دیگری که در قسمت موتور خودرو به کار میروند نارنجی یا قرمز رنگ است و به راحتی می توانید آن را از دیگر مایعات خودرو تشخیص دهید.

عدم شتاب گرفتن

یکی از مشکلات سیستم انتقال قدرت عدم شتاب گرفتن خودرو است. بعضی مواقع راننده در تعویض دنده با کمی تغییر در شتاب گرفتن خودرو مواجه می شود.
با این وجود اگر این مشکل همچنان ادامه داشت باید حتماً به یک تعمیرگاه متخصص در این زمینه مراجعه کرد.

این مشکل ممکن است به دلیل وجود یک قطعه معیوب در کلاچ به وجود آمده باشد که اجازه به موقع درگیر شدن را نمی دهد.
از این رو کلاچ پس از تمام شدن تعویض دنده همچنان فعال باقی میماند و انتقال قدرت از موتور به چرخ ها را به حداقل می رساند یا متوقف میکند.

لرزش خودرو

آریزو ۵ در حالت عادی نباید هیچ صدا خرد شدنی بدهد و یا لرزشی داشته باشد اگر چنین چیزی را احساس کردید بدانید که سیستم انتقال قدرت آن دچار مشکل شده است.

یکی از مشکلات رایج این خودرو تکان خوردن هنگام تعویض دنده، صدا و یا احساس سنگ زنی است. در این حالت قطعات آسیب دیده باید تعمیر یا تعویض شوند؛ زیرا هرچه این آسیب شدیدتر باشد گیربکس خودرو بیشتر آسیب خواهد دید.

لیز خوردن خودرو

گاهی اوقات ممکن است با وضعیتی مواجه شوید که پس از تغییر دادن دنده و پا گذاشتن روی پدال گاز ماشین تکان بخورد و دوباره به همان دنده قبلی برگردد. در موارد خاصی هم احتمال دارد که دنده حالت خنثی پیدا کند که به آن که به آن لرزش می گویند.

این لرزش به اجزای مختلف سیستم انتقال قدرت خودرویتان آسیب های زیادی وارد می‌کند و می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد.

این پدیده به دلایل زیادی اتفاق می‌افتد که مهم‌ترین آن خراب شدن شاخک شیفت است. در این مواقع چنگال آسیب دیده نمی تواند به درستی حرکت کند و روی دنده قفل نمی شود، به این ترتیب انتقال قدرت به صورت اتوماتیک به عقب باز می گردد.

بلند شدن بوی سوختگی

اگر در داخل یا نزدیک خودرویتان بوی سوختگی احساس کردید به احتمال زیاد گیربکس دچار مشکل شده است. اگر این بو با تعویض دنده نامناسب همراه باشد صد درصد مربوط به گیربکس است.

این شرایط به دلیل انتقال بیش از حد مایع به وجود می آید؛ زیرا مایع یا همان روغن گیربکس برای خنک سازی و جلوگیری از ایجاد اصطکاک قطعات جعبه دنده مورد استفاده قرار می گیرد.

عدم تعویض صحیح دنده

یکی از مهمترین نشانه های خرابی و نیاز به تعمیر گیربکس آریزو ۵ عدم تعویض صحیح دنده است.

اگر هنگام تعویض دنده مشکل دارید و به سختی می توانید این کار را انجام دهید حتما سیستم انتقال قدرت خودرویتان دچار آسیب شده است و باید یک فرد متخصص آن را بررسی و عیب یابی کند.

شنیدن صداهای غیر عادی

آسیب دیدن قطعات خودرو ممکن است با صدا های خاصی همراه باشد که توجه به آنها از بسیاری از مشکلات جلوگیری می کند و می توانید از هزینه های هنگفت تعویض اجزا یا خود گیربکس در امان باشید.

صداهای غیر عادی مانند کوبیدن، ناله و تق تق می تواند نشان دهنده وجود مشکل در جعبه دنده باشد.

 رایج ترین دلایل خرابی گیربکس اتوماتیک آریزو ۵

  • روغن گیربکس ناکافی
  • آلودگی
  • خرابی سرپلوس
  • خطاهای نصب
  • نصب اضافه بار
  • خطاهای مدیریت

 هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک آریزو ۵

هزینه تعمیر گیربکس آریزو 5

مهمترین موضوع که در زمینه تعمیر این قسمت از خودرو آریزو تاثیر دارد تعویض قطعات آن است. هرچه خرابی قطعات بیشتر باشد هزینه تعمیر آن نیز بالاتر خواهد. رفت البته تعمیرکار ماهر در این زمینه به نحوی عمل می‌کند که نیاز به تعویض قطعه را به حداقل برساند و بیشتر سعی کنند با تعمیر، کار آن را راه بیندازد.

تعمیرگاه تخصصی تهران گیربکس نیز به این شیوه عمل می‌کند و در سریعترین زمان ممکن مشکلات جعبه دنده خودرو را برطرف و ماشینی سالم و بدون عیب را تحویلتان می‌دهد. لازم به ذکر است که تمام خدمات این مرکز با گارانتی و قیمتی مناسب اجرا می شود، پس نیازی به نگرانی در این باره نیست.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک آریزو ۶

تعمیر گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷

تعمیر گیربکس آریزو

تعمیر گیربکس تیگو

تعمیر گیربکس تیگو 5

تعمیر گیربکس چری

دیدگاهتان را بنویسید