تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی با بهترین خدمات

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی در تعمیرگاه تهران گیربکس به عنوان بهترین تعمیرگاه تخصصی در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا با بهترین خدمات به انجام می رسد. برای تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی لزوما باید از نیروهای اموزش دیده و قطعات اصلی استفاده شود تا عیب یابی دقیق و تعمیر استاندارد و اصولی به انجام برسد.

شاسی بلندی زیبا به نام کیا موهاوی

این شاسی بلند از سال 2009 تا 2013 توسط شرکت کیا به بازار دنیا عرضه شده است. موتور ان 8 سیلندر و 4.6 لیتر حجم دارد. قدرت اعجاب انگیز ان به 337 اسب بخار می رسد و این توان معادل 438 نیوتن متر گشتاور می باشد. حداکثر سرعت این خودرو 225 کیلومتر بر ساعت بوده و مصرف ترکیبی بنزین ان نیز 12.8 است. گیربکس اتومات کیا موهاوی از مدل 6 دنده اتومات، گیربکس ZF ساخت کشور آلمان طراحی شده است.

نشانه های و علائم هشدار دهنده خرابی گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی

گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی از تعداد زیادی قطعه و بخشهای مختلف تشکیل شده است که عملکرد این قطعات کاملا بههم وابسته است و در صورتی که یکی از قطعات مذکور آسیب جدی ببیند ممکن است عملکرد سایر قطعه ها را نیز تحت تاثیر قرار داده و حتی موجب آسیب رسیدن به سایر قطعات شود. علاوه بر این اغلب ایرادات گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی در صورتی که به حال خود رها شوند ممکن است تشدید شوند. لذا بهتر است در صورتی که کوچکترین عیبی برای گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی شما رخ داد تا قبل از تشدید خرابی به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی مراجعه کنید. اما چطور می توان از این ایرادات کوچک با خبر شد؟ بهترین راه برای تشخیص ایرادات کوچک گیربکس دقت در نشانه های هشدار دهنده ای است که ممکن است در کابین خودرو حس شوند. مهمترین این نشانه ها به شرح زیر می باشند:

  • تقه زدن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی: تقه زدن به صورت صدا کوتاه پشت سر هم شنیده می شود. تقه زدن اغلب به معنی خرابی در چرخ دنده ها و یا بروز ایراد در سیستم روغن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی می باشد و بهتر است هر چه سریعتر نسبت به عیب یابی گیربسک اقدام کنید.
  • تقه بین دنده 3 به 4
  • لرزه یا رعشه شدید ماشین از سرعت 30 تا 50 کیلو متر
  • گاز هرز شدید بین دنده 1 به 2، گاز هرز شدید بین 4 به 5
  • هنگام کم کردن دنده تکان بین 4 به 3، 3 به 2 و  2 به 1
  • کاهش سطح روغن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی: اگر سطح روغن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی شما کاهش یافته باشد در اکثر مواقع نشان دهنده وجود نشتی در گیربکس خواهد بود. شاید بهتر باشد حتی قبل از فول کردن سطح روغن نسبت به نشت یابی دقیق آن در تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی اقدام کنید.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی: زوزه کشیدن صدای ممتدی است که اغلب در شرایط خاص شنیده می شود. ممکن است صدای زوزه کشیدن در شرایط سخت جاده و با بار سنگین به گوش برسد و یا اینکه در شرایط سرد بودن خودرو و سرعتهای پایین که البته حالت دوم خطرناکتر است و نیاز به پیگیری سریع دارد.
  • گیر کردن دنده گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی: در صورتی که اهرم دنده در وصعیت خاصی گیر کند و نیاز به فشار زیادی داشته باشد تا از محل خود خارج شود بهتر است نسبت به عیب یابی گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی اقدام کنید در غیر این صورت ممکن است این گیر کردن در نهایت به قفل شدن و از کار افتادن کامل گیربکس بیانجامد.
  • لرزش گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی: در صورت خرابی بلبرینگها یا آنبالانس شدن چرخ دنده ها ممکن است گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی دچار لرزش شود. لرزش گیربکس می تواند بسیار خطرناک باشد و بهتر است تا قبل از اینکه به قسمتهای مختلف گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی آسیب وارد نیامده نسبت به رفع عیب گیربکس خودرو خود اقدام کنید.
  • دمای بیش از حد گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی: دمای بیش از حد یکی از نشانه هایی است که می تواند از درگیری تمامی قسمتهای گیربکس در آینده نزدیک خبر دهد. چرا که در صورت بالا رفتن دمای گیربکس دمای روغن نیز به مراتب بالاتر از حد مجاز خواهد بود و بسیار از قسمتهای گیربکس ممکن است آسیب جدی ببینند.
  • روشن شدن چرغ چک گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی: در صورتی که متوجه روشن شدن چراغ چک گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی خود شدید حتی اگر پس از مدت کوتاهی چراغ چک خود به خود خاموش شد باید بدانید که ایرادی بالقوه در داخل گیربکس وجود دارد و احتیاط حکم می کند گیربکس خود را در تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی مورد بازدید کارشناس قرار دهید.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی: گاز هرز خوردن یعنی اینکه شما پدال گاز را فشار می دهید اما خودرو سرعت نمی گیرد و حتی از سرعت آن نیز کاسته می شود این مورد در نظر خیلی از رانندگان به ایراد موتور خودرو مربوط دانسته می شود اما باید توجه کرد که در اغلب موارد ایراد در گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی و در قسمت کلاچ می باشد.

سرویسهای دوره ای گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی

برای اینکه گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی شما نیاز به تعمیر نداشته باشد باید اقدامات مراقبتی مشخص شده را به انجام برسانید. مهمترین اقدامات برای مراقبت هر چه بیشتر گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی در این بخش ذکر می شود اما بهتر است دفترجه راهنمای خودرو را نیز مطالعه کنید چرا که کمپانی سازنده و طراح گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی بنا به مدل خودرو ممکن است توصیه های خاصی ارائه کرده باشد:

  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی: فیلتر روغن قطعه ای به ظاهر ساده است که در شرایط استاندارد ممکن است حتی کارایی چندانی در عملکرد گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی نداشته باشد. اما در عمل و در طول زمان اگر آلودگی یا ذره ای براده در داخل گیربکس بوجود آید این آلودگی همراه با روغن حرکت کرده و به اقصی نقاط گیربکس منتقل می شود و ممکن است یکی از قطعات حساس گیربکس را با آسیب جدی مواجه کند. پس ضروری است نسبت به تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی در موعد مقرر حساس باشید.
  • تعویض روغن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی: روغن در گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی طول عمر مشخصی دارد. اگر در زمان مشخص شده روغن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی تعویض نشود این روغن به مرور کیفیت خود را از دست می دهد و به اصطلاح فاسد می شود. روغن فاسد به رنگ سیاه بوده و چسبندگی بسیار کمی دارد. در طرف مقابل روغن سالم معمولا به رنگ قرمز روشن است و لزجت یا چسبندگی مناسبی دارد که به خوبی از روغن فاسد قابل تشخیص خواهد بود.
  • بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی: اگر فرصت داشته باشید که در دوره های مشخص یک یا سه ماهه خودرو کیا موهاوی خود را جهت بازرسی به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی ببرید می توانید از بسیاری از تعمیرات پیشگیری نمایید. اگر برای اینکار فرصت کافی ندارید پیشنهاد می شود لااقل در هر بار تعویض روغن موتور از تعمیرکار بخواهید که موارد مهم را در خصوص سلامت گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی شما چک کند. مهمترین موارد برای چک کردن در بازدید دوره ای شامل سطح روغن گیربکس، کیفیت روغن گیربکس، لرزش دما و صدای اضافی و نشتی روغن گیربکس می باشند.
  • عدم بکسل کردن دیگر خودروها: گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی قدرت کافی برای بکسل کردن دیگر خودروها را دارد اما باید دانست که با این کار استهلاک گیربکس بالا می رود. مخصوصا اگر خودرویی سنگین را با سرعت بالا بکسل کنید. لذا پیشنهاد می شود حتی اگر ناچار به بکسل کردن خودرویی شدید حدالمقدور با سرعت پایین حرکت کنید.
  • توجه به علائم هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی: یکی از مهمترین مواردی که برای نگهداری و مراقبت از گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی باید به یاد داشته باشید پیگیری علائم هشدار دهنده ای است که در بخش قبلی توضیح دادیم. در صورت بروز هر یک از معایب مذکور هر چه سریعتر به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی مراجعه کرده و تا عیب یاب دقیق و رفع عیب کامل موضوع را پیگیری کنید.
  • عدم تغییرات سلیقه در خودرو: برخی تغییرات سلیقه ای اگر به صورت غیر متعارف به انجام برسد ممکن است به گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی نیزآسیب برساند. به عنوان مثال اگر رینگ و لاستیک خودرو را با رینگ و لاستیک غیر استاندارد تعویض کنید قطعا در دراز مدت فشار زیادی بر گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی وارد خواهد آمد. همچنین استفاده از لوازم برقی پر مصرف مانند لامپهای نئون یا سیستم صوتی قدرتمند نیز ممکن است سیستم برقی خودرو را با مشکل مواجه کند و در نتیجه قطعات برقی داخلی گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی نیز دچار ایراد در عملکرد خود شوند.
  • بروزرسانی برنامه کامپیوتری گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی: هنگامی که ایرادی در برنام کامپیوتری گیربکس موجود باشد که پس از مدتی بروز کرده باشد کمپانی سازنده نسخه بروزرسانی شده ای را ارائه می دهد که در این مواقع بهتر است نسبت به بروزرسانی برنامه کامپیوتری گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی اقدام کنید تا از مزایای نسخه جدید این برنامه بهرمند شوید.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی

اگر می دانید کدام قسمت از گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی شما معیوب شده و تعمیراتی را که باید به انجام برسد قبل مشخص کرده اید می توانید با تماس با یکی از شماره های سایت تهران گیربکس و گفتگو با کارشناسان ما هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی خود را معین کنید. در غیر این صورت برای اینکه قطعه معیوب تشخیص داده شود و میزان تعمیرات مشخص شود باید خودرو را برای کارشناسی دقیق و عیب یابی به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی انتقال داده و پس از عیب یابی هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی شما مشخص می شود.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی

منظور از تعمیرات اضطراری شرایطی است که گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی شما از کار افتاده است و دسترسی به تعمیرکار متخصص ندارید. در این شرایط ممکن است بتوانید با چند راهکار ساده و اصولی ایراد را برطرف کنید و موقتا خودرو را راه اندازی کنید. به یاد داشته باشید این رفع عیب موقت نباید به عنوان تعمیر در نظر گرفته شود و بهتر است برای عیب یابی دقیق به تعمیرگاه مراجعه شود.

  • ابتدا باید به مدت 5 دقیقه بست باتری را بردارید. این کار به ریست شدن برنامه کامییوتری گیربکس کمک می کند.
  • برای تنظیم مجدد خودرو به مدت سی ثانیه روشن کنید اما در این وضعیت دنده در وضعیت خلاص باشد و پدال گاز نیز فشرده نشود.
  • سه مرتبه خودرو را روشن و خاموش کنید و هر بار سی ثانیه منتظر بمانید.
  • در نهایت خودرو را روشن کرده و به آرامی حرکت کنید.

همچنین نکته دیگری که باید بدان توجه نمود این است که اگر صدا یا لرزش شدیدی در ناحیه گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی حس کردید حرکت با خودرو نمی تواند عاقلانه باشد چرا که ممکن است آسیبهای شدیدتری در پی داشته باشد. در این مواقع تنها راه استفاده از جرثقیل برای رساندن خودرو به تعمیرگاه می باشد.

زمان مناسب برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی

بهترین زمان برای تعویض روغن گیربکس با توجه به مسافت طی شده خودرو اندازه گیری می شود. برای گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی معمولا بین 50 تا 70 هزار کیلومتر در نظر گرفته می شود. این مسافت معادل طول مدت خاصی نیز هست. معمولا 50 هزار کیلومتر را معادل 5 سال و 70 هزار کیلومتر را معادل 7 سال در نظر می گیرند یعنی اگر این مدت طی شود اما شما مسافت مورد نظر را نیز پشت سر نگذاشته باشید لازم است که روغن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی شما تعویض شود.

تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی

در خصوص فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی باید در نظر داشت که این قطعه قابل شستشو نیست. برخی مواقع ممکن است به شما پیشنهاد کنند که فیلتر را با فشار هوا یا گازوئیل شستشو دهید اما باید بدانید که این سرویسها نمی توانند فیلتر را به درستی احیا کنند و توصیه تعمیرکاران حرفه ای تهران گیربکس این است که در هر بار تعویض روغن حتما فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی نیز عوض شود.

سوالات رانندگان در خصوص گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی

زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی چه دلیلی خواهد داشت؟

یکی از دلایل زوزه کشیدن در گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی به خرابی بلبرینگها مربوط است که البته دلایل دیگری نیز ممکن است وجود داشته باشد و پس از کارشناسی گیربکس دلیل اصلی مشخص خواهد شد.

لرزش گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی در چه مواقعی به شل بودن اتصالات مربوط است؟

در زمانی که مدت کوتاهی پس از تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی شما دچار لرزش شود ممکن است ایراد از شل بودن اتصالات باشد.

تقه زدن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی چه دلیل می تواند داشته باشد؟

این ایراد ممکن است به دلیل خرابی سوپاپها یا خرابی دسته موتور رخ دهد. تنظیم نبودن فشار روغن و یا مشکلات برقی نیز از دیگر دلایل تقه زدن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی به شمار می روند.

سرویسهای دوره ای اصلی در گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی چه مواردی هستند؟

سه سرویس اصلی که می تواند به طول عمر بیشتر گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی کمک کند تعویض روغن و فیلتر روغن گیربکس و بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی است.

کاهش سطح روغن چطور در گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی تاثیر گذار است؟

در صورتی که سطح روغن کاهش یابد فشار روغن نیز کاهش می یابد و ممکن است فشار کافی برای اتصال کلاچ وجود نداشته باشد و لذا خودرو دچار گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی شود.

خلاصی گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی به چه عواملی مربوط است؟

معمولا ایراداتی ماند خرابی توربین و کاهش سطح روغن و یا ایراد در چرخ دنده های گیربکس می تواند موجب خلاصی خود به خودی در گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی شود.

اگر گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی در حالت دنده پارک گیر کند چه کاری می توان انجام داد؟

به کار بردن راهکاری ذکر شده در سر تیتر تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی ممکن است ایراد مذکور را به صورت موقت برطرف کند.

حالت اضطراری دنده سه گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی به چه معناست؟

این حالت اضطراری گاهی به صورت اتوماتیک و در پی خرابی گیربکس صورت می گیرد. بدین ترتیب که گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی تا زمان تعمیر در وضعیت دنده سه قفل می شود.

آیا خودروهای هیبریدی مانند سوناتا و تویوتا پریوس نیز مانند گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی نیاز به تعویض روغن دارند؟

تعویض روغن در همه انواع گیربکسهای اتوماتی که از روغن استفاده می کنند در مسافت مورد نظر ضروری می باشد.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج

تعمیرگیربکس سراتو

تعمیر گیربکس سورنتو

تعمیر گیربکس ریو

دیدگاهتان را بنویسید