تعمیر گیربکس ام وی ام

نکات طلایی نگهداری انواع ام وی ام

تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک تهران گیربکس تعمیر گیربکس ام وی ام 110 و تعمیر گیربکس ام وی ام 315 و تعمیر گیربکس ام وی ام 530 و تعمیر گیربکس ام وی ام x33 را با کمترین هزینه و در اسرع وقت به دست نیروهای کار بلد به انجام می رساند. کیفیت بالای خدمات نیروهای زبده تعمیرگاه تهران گیربکس در کنار استفاده از قطعات اصلی موجب شده که تهران گیربکس به عنوان بهترین تعمیرگاه گیربکس اتومات در تهران شناخته شود که تعمیر گیربکس ام وی ام را انجام می دهد.

معرفی خودرو ام وی ام

شرکت مدیران خودرو که یکی از بزرگترین شرکتهای تولید خودرو در کشور است که معمولا خودروهای با کیفیت چینی را تولید می کند سالهاست که با تولید انواع مختلف خودروهای ام وی ام این خودرو را در مدل های مختلف روانه بازار ساخته است. ام وی ام 110 یکی از خودروهای خانوادگی و شهری کوچک به شمار می رود که متقاضیان خاص خود را دارد و قیمت به مراتب کمتری در بازار این روزها داشته است.

برند ام وی ام همچنین شامل ام وی ام 315 و ام وی ام 530 و ام وی ام x33 می باشد. اغلب این خودروها از گیربکس اتوماتیک استفاده می کنند و هنوز نیز توسط شرکت مدیران خودرو در حال ارتقا هستند.

چه اقداماتی تعمیر گیربکس ام وی ام را کمتر می کند؟

اقدامات اصولی و حساب شده در نگهداری از گیربکس ام وی ام در مدلهای مختلف سبب می شودکه کمتر نیاز به تعمیر گیربکس ام وی ام داشته باشید و ضمن افزایش طول عمر گیربکس اتوماتیک خودرو شما موجب می شود که همواره رانندگی نرم و راحتی داشته باشید. در ادامه به برخی از این اقدامات نگهداری اشاره می نماییم:

  • توجه به چراغ چک گیربکس: اگر چراغ چک گیربکس شما روشن می شود مطمئنا ایرادی در گیربکس وجود دارد. این تصور که برخی از رانندگان دارند که اگر چراغ چک روشن شود ولی ایرادی در رانندگی بوجود نیاید نیازی به تعمیر گیربکس اتومات نیست و تا وقتی به شخصه اختلالی در گیربکس را حس نکنند به تعمیرگاه مراجعه نمی کنند معمولا عواقب جبران ناپذیری برای ایشان دارد.ممکن است ایراد به کاهش سطح روغن مربوط باشد که با عدم توجه به آن به مرور قطعات مختلف داخل گیربکس از جمله شیر برقیها و اویل پمپ و سوپاپها و… دچار خرابی خواهند شد.
  • تعویض روغن گیربکس ام وی ام: خودرو ام وی ام خودرو حساسی در زمینه گیربکس است. مهمترین عمل جهت نگهداری از گیربکس اتومات ام وی ام چک کردن روغن گیربکس و تعویض آن در صورت لزوم می باشد. تعویض روغن در شرایط خاصی به انجام می رسد که در ادامه مقاله به این شرایط پرداخته خواهد شد.
  • رانندگی صحیح جهت سلامت گیربکس ام وی ام: رفتار شما با خودرو و نوع رانندگی شما به طور مستقیم با طول عمر گیربکس اتومات و سایر قطعات داخل خودرو رابطه دارد. برای افزایش طول عمر خودرو و مراجعه کمتر به تعمیرگاه لازم است که اصول رانندگی صحیح و کم خطر را رعایت کنید.
  • بازدید ظاهری گیربکس اتومات خودرو ام وی ام: بازدید ظاهری ممکن است توسط خود راننده یا توسط تعمیرکار به انجام برسد. اگر فرصت نمی کنید که این بازدید را حداقل ماهی یک بار انجام دهید لااقل هر بار که خودرو را برای تعویض روغن موتور یا سایر موارد به تعمیرگاه گیربکس ام وی ام بردید از تعمیرکار بخواهید گیربکس را از نظر ظاهری بازدید کند. مهمترین اصل در بازدید ظاهری گیربکس این است که حتما خودرو گرم باشد و مسافتی طولانی را با آن طی کرده باشید تا اگر عیبی در گیربکس وجود دارد بتوان از نظر ظاهری آن عیب را تشخیص داد. مهمترین مواردی که می بایست در بازدید ظاهری مورد توجه قرار گیرد نشتی روغن و لرزش گیربکس و دمای بیش از حد گیربکس می باشد.
  • عدم تغییر در قطعات ام وی ام: مدل های مختلف خودروهای ام وی ام به عنوان خودروهای خانوادگی شناخته می شوند و تغییراتی در جهت اسپرت کردن خودرو مانند تغییرات نامتجانس رینگ و لاستیک و یا اضافه کردن قطعات سنگین بر روی سقف و سپرها یا استفاده از خودرو در آفرود می تواند موجب فشار بر گیربکس شود. چرا که خودرو ام وی ام شما برای این تغییرات طراحی نشده است. همچنین تغییراتی مانند افزایش تعداد چراغ ها و… نیز می تواند فشار اضافه بر سیستم برقی خودرو وارد کرده و در نهایت حتی به گیربکس اتومات ام وی ام نیز آسیب برساند.

تعویض روغن گیربکس ام وی ام

روغن گیربکس در خودروهای ام وی ام علاوه بر وظیفه روانکاری و خنک کاری وظایف خاصی در عملکرد گیربکس اتوماتیک دارد که اهمیت آن را دو چندان می کند. روغن گیربکس ام وی ام مانند دیگر روغن های صنعتی طول عمر مشخصی دارد. پس از ساعت مشخص کارکرد تعیین شده یا گذر از زمان مصرف ممکن است روغن گیربکس کیفیت خود را از دست بدهد و لذا نتواند به خوبی وظایف خود را به انجام برساند. در این حالت گفته می شود که روغن گیربکس فاسد شده است و لذا تعویض این روغن ضروری خواهد بود. همچنین باید بخاطر داشته باشید که در تعویض روغن گیربکس ام وی ام حتما باید از روغن اصلی و با کیفیت استفاده شود و فرایندهایی مانند تصفیه روغن و یا استفاده از روغن های جایگزین نه تنها کارایی لازم را ندارد بلکه ممکن است به قطعات مختلف گیربکس اتومات ام وی ام آسیب جدی وارد نماید.

زمان تعویض روغن گیربکس ام وی ام

زمان تعویض روغن گیربکس ها معمولا بر اساس کیلومتر بیان می شود. یعنی پس از انکه خودرو کیلومتر مشخصی را طی کرد نیاز به تعویض روغن گیربکس پیدا می کند. اما این میزان در خودرو ام وی ام چقدر است؟ بسته به مدل خودرو دوره تعویض روغن گیربکس متفاوت است که به طو متوسط بین 40 تا 50 هزار کیلومتر برای تعویض روغن گیربکس ام وی ام در نظر گرفته می شود اما توصیه می کنیم عدد دقیق را از کاتالوگ خودرو خود برداشت کرده و مطابق با آن عمل نمایید. همچنین باید در نظر داشته باشید که علاوه بر کیلومتر طی شده فاکتور زمان نیز موثر است. یعنی اگر زمانی طولانی طی شد اما شما به کیلومتر مشخص شده نرسیدید باید روغن گیربکس خود را تعویض نمایید. این دوره زمانی نیز در خودرهای مختلف متفاوت است و در ام وی ام بین سه تا پنج سال در نظر گرفته می شود.

در برخی مواقع اما این احتمال وجود دارد که شما قبل از رسیدن به سررسید تعویض روغن گیربکس چه از نظر زمانی و چه از نظر مسافتی باز هم ناچار به تعویض روغن گیربکس خواهید شد. در مواقع خاصی که روغن استفاده شده کیفیت کافی را نداشته باشد و یا اینکه بر اثر خرابی قطعه ای در گیربکس فشار زیادی به روغن وارد آید و دمای روغن بالاتر از حد مجاز باشد طول عمر روغن کاهش پیدا می کند و لذا تعویض روغن گیربکس ام وی ام ضرورت می یابد. بهتر است اگر مشکل تعمیراتی برای گیربکس شما ایجاد شده یا به هر دلیلی حس می کنید که ممکن است در دوره ای به گیربکس فشار زیادی وارد کرده باشید از تعمیرکار بخواهید که کیفیت روغن گیربکس را چک کند و اگر لازم بود نسبت به تعویض روغن اقدام نمایید. روغن با کیفیت و سالم رنگ متمایل به قرمز داشته و لزجت مناسبی دارد در حالی که اگر روغن فاسد شده باشد رنگ آن به سیاه متمایل می شو وخاصیت چسبندگی ان نیز کاهش می یابد. روغنی که کاملا فاسد شده باشد تقریبا هیچ چسبندگی نداشته و عملا تفاوتی با روغن سوخته ندارد.

در این موقع نیز ضروری است که روغن گیربکس ام وی ام را تعویض کنید.

فیلتر روغن گیربکس ام وی ام

با توجه به اینکه روغن در مسیر خود از قطعات مختلفی عبور می کند که احتمال سایش دارند وممکن است ذرات ریز براده وارد روغن شوند همواره از یک فیلتر مناسب استفاده می شود که روغن گیربکس را قبل از ورود به اویل پمپ تمیز کند. فیلتر روغن گیربکس ذرات معلق در داخل روغن را جدا می کند و پس از مدتی ممکن است فیلتر مملو از ذرات کثیفی شده و به اصطلاح دچار گرفتگی شود. اگر فشار روغن شما افت پیدا کند یکی از مهمترین دلایل آن می تواند گرفتگی فیلتر روغن باشد. در این مواقع هرگز به تمیز کردن فیلتر روغن اکتفا ننمایید و حتما فیلتر را تعویض کنید چرا که فیلتر روغن گیربکس اتومات یک قطعه مصرفی است و قابل تعمیر یا نظافت نیست. همچنین اگر زمان تعویض روغن گیربکس فرا رسیده است لازم است فیلتر روغن گیربکس ام وی ام

را نیز تعویض نمایید.

حتی اگر به علت تعمیرات یا فاسد شدن روغن گیربکس ناچار به تعویض روغن شده اید باز هم فیلتر روغن گیربکس ام وی ام

را می بایست تعویض نمایید تا از سلامت روغن گیربکس خودرو خود اطمینان حاصل نمایید. همواره سعی کنید خدمات فنی خودرو خود را به تعمیرگاه مجاز و معتبر بسپارید تا از عواقب تعمیر نامناسب یا قطعات بی کیفیت بدور بمانید. مجموعه تهران گیربکس سعی بر این دارد تا بهترین خدمات و کیفیت کار را به مشتریان خود ارائه نماید و به همین دلیل توانسته به عنوان بهترین تعمیرگاه گیربکس ام وی ام شناخته شود.

هزینه تعمیر گیربکس ام وی ام

هزینه تعمیر گیربکس ام وی ام به شرایط مختلف و خرابی قطعاتی که دچار ایراد شده اند وابسته است. اینکه چه قسمتی از گیربکس خراب شده باشد یا مدل خودرو چه باشد هزینه تعمیر گیربکس ام وی ام را مشخص خواهد کرد. قطعا هزینه تعمیر گیربکس ام وی ام 110 با هزینه تعمیر گیربکس ام وی ام 315 متفاوت است. پس برای مشخص شدن دقیق هزینه تعمیر گیربکس ام وی ام خود با کارشناسان ما تماس بگیرید یا خودرو را به محل تعمیرگاه به آدرس مندرج در سایت انتقال دهید.

تعمیر یا تعویض گیربکس ام وی ام

گیربکس اتومات خودروهای ام وی ام معمولا تعمیرات پر هزینه ای ندارد اما اگر ایراد ایجاد شده به موقع رفع نگردد به سایر قطعات گیربکس نیز آسیب وارد می آید و در برخی مواقع این آسیبها به قدری زیاد خواهد بود که تعویض گیربکس ام وی ام از تعمیر ان به صرفه تر است. اگر هزینه تعمیر گیربکس ام وی ام شما از نیمی از هزینه تعویض آن بیشتر شود باید با مکانیک خود مشورت کنید تا در صورت مستهلک شدن سایر قطعات داخل گیربکس به جای تعمیر نسبت به تعویض گیربکس ام وی ام اقدام نمایید.

تعمیرات اضطراری گیربکس ام وی ام

اگر در شرایط خاصی قرار دارید که امکان مراجعه به تعمیرگاه نیست و خودرو به علت عیبی که گیربکس اتوماتیک ام وی ام دارد قادر به حرکت نیست می توانید از راهکارهای خاصی برای راه اندازی موقت خودرو استفاده کنید. در ادامه به برخی از این راهکارها اشاره می شود:

  • گیربکس را در وضعیت خلاص قرار دهید و خودرو را خاموش کرده بست باتری را نیز باز کنید.
  • پس از پنج دقیقه بست باتری را در محل خود قرار داده خودرو را در وضعیت خلاص و بدون فشردن دکمه دیگری روشن کنید و پس از سی ثانیه خودرو را خاموش کنید.
  • فرایند قبل را سه بار تکرار کنید و سپس به آرامی پدال گاز را فشار داده حرکت کنید.
  • اگر مدتی طولانی است که خودرو روشن است باید در نظر داشته باشید که ممکن است دمای روغن و دمای گیربکس به بیش از حد مجاز رسیده باشد و با انبساط بیش از حد قطعات داخلی گیربکس دچار گیرپاژ شده باشد. در این مواقع ممکن است با چند ساعت خاموش گذاردن خودرو و اینکه اجازه دهید به آرامی به دمای محیط باز گردد عیب مذکور را رفع نموده شما بتوانید تا رسیدن به تعمیرگاه از خودرو مجددا استفاده نمایید.

به یاد داشته باشید اگر با این اقدامات عیب گیربکس برطرف نشد و یا در حال حرکت صدای وحشتناک و یا لرزش زیاد از گیربکس حس کردید اصرار بر حرکت با این وضعیت نداشته باشید چرا که ممکن است لطمات جبران ناپذیری به گیربکس اتومات خودرو شما وارد آید.

علائم هشدار دهنده خرابی گیربکس ام وی ام

علائم هشدار دهنده بسیاری وجود دارند که توجه به آنها می تواند از خرابی قطعات داخلی گیربکس ام وی ام جلوگیری نماید. مهمترین این علامتها در ادامه ذکر می گردد:

  • روشن شدن چراغ چک گیربکس اتوماتیک ام وی ام: همانطور که در بخش نگهداری گیربکس ام وی ام ذکر شد روشن شدن چراغ چک حتی اگر به صورت موقت رخ دهد می بایست رسیدگی شده و گیربکس مورد عیب یابی قرار بگیرید.
  • تقه زدن گیربکس ام وی ام: تقه زدن در گیربکس های اتوماتیکی که به تعمیر نیاز پیدا می کنند امری متداول است. اگر گیربکس ام وی ام شما دچار این ایراد شده است هر چه سریعتر به تعمیرگاه مجاز گیربکس ام وی ام مراجعه نمایید.
  • متصاعد شدن بوی سوختگی از گیربکس ام وی ام: این امر در مواقعی رخ می دهد که یکی از قطعات برقی دچار ایراد شده و آمپر بیش از حد سیم یا قطعات برقی عبور کند و یا اینکه روغن با دمای بیش از حد مجاز کار کند. تشخیص اینکه دقیقا چه ایرادی رخ داده است تنها از تعمیرکار متخصص گیربکس ام وی ام ساخته است.
  • صدای نامتعارف از گیربکس ام وی ام: این صدا ممکن است به شکل زوزه کشیدن گیربکس و یا به صورت سر و صدای مداوم به گوش برسد. از این نشانه مهم هشدار دهنده در خصوص گیربکس ام وی ام به سادگی عبور نکنید چرا که ممکن است نشانه خرابی های گسترده در گیربکس باشد.
  • لرزش گیربکس ام وی ام: گاهی پیش می اید که هیچ صدای ناهنجاری از گیربکس ام وی ام به گوش نمی رسد اما در حین حرکت خودرو گیربکس دچار لرزش می شود. اگر لرزش گیربکس ام وی ام مداوم باشد و ربطی به سرعت یا شتاب خودرو نداشته باشد ممکن است ایراد از شل شدن اتصالات گیربکس ام وی ام باشد. در غیر این صورت حتی ممکن است چرخ دنده ها یا سیستم روغن دچار آسیب شده باشند.
  • گاز هرز خوردن خودرو ام وی ام: هر چند گاهی ممکن است گاز هرز خوردن خودرو ام وی ام به مشکلات موتوری مربوط باشد اما این احتمال نیز وجود دارد که گیربکس شما از ناحیه کلاچ یا توربین دچار ایراد شده باشد. پس بهتر است خودرو را به تعمیرگاه گیربکس ام وی ام نشان بدهید.

سوالات متداول تعمیر گیربکس ام وی ام

آیا در ام وی ام روغن گیربکس هم مثل روغن موتور نیاز به تعویض دارد ؟

قطعا با توضیحاتی که داده شد مشخص می شود که چه نکات خاصی را برای تعویض روغن گیربکس ام وی ام باید در نظر داشته باشید تا همواره روغن سالم و تمیز در گیربکس به کار گرفته شود.

آیا انجام سرویس‌های دوره‌ای گیربکس زمان بندی خاصی دارد ؟

هر چند بهترین گزینه برای مشخص شدن دوره سرویسهای گیربکس ام وی ام مرجاعه به کاتالوگ سازنده است اما در خصوص تعویض روغن و فیلتر روغن پیشنهاد تعمیرکاران حرفه ای تهران گیربکس تعویض روغن و فیلتر روغن در دوره های 40 تا 50 هزار کیلومتری بنا به مدل دستگاه می باشد.

مهمترین علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک ام وی ام چیست ؟

اگر سوپاپ های گیربکس یا شیر برقی ها خراب شده باشند یا اهرم تعویض دنده مشکلی داشته باشد ممکن است به تقه زدن گیربکس اتوماتیک ام وی ام بیانجامد. البته ایرادات دیگری نیز وجود دارد که تقه زدن را در پی دارند و علت اصلی توسط مکانیک ام وی ام مشخص می شود.

چرا گیربکس اتوماتیک ام وی ام زوزه می‌کشد ؟

خرابی در هر یک از قطعات متحرک در گیربکس اتومات ام وی ام اگر به سایش ختم شود می تواند با صدای زوزه مانند همراه باشد. کمبود روغن نیز از دیگر دلایل زوزه کشیدن خودرو به شمار می رود.

مهمترین دلیل هزر گاز خوردن گیربکس اتوماتیک ام وی ام چیست ؟

مهمترین عامل گاز هرز خوردن خودرو اگر از نظر موتور خودرو سالم باشد به صفحه کلاچ بر می گردد که ممکن است ساییده شده باشد و یا اینکه روغن به میزان کافی به آن نرسیده باشد.

معنی خلاص شدن  در گیربکس اتوماتیک چیست؟

کاهش روغن یا خرابی توربین ممکن است به خرابی خاصی که خلاص شده گیربکس اتومات نامیده می شود بیانجامد.

وقوع حالت اضطراری گیربکس اتوماتیک ام وی ام در دنده 3 چه معنایی دارد ؟

قفل شدن گیربکس در دنده ای خاص به علل مختلف رخ می دهد. معمولا قفل شدن در دنده سه را حالت اضطراری گیربکس در دنده سه می نامند.

چرا دنده در حالت پارک گیر میکند؟

هر گونه اختلال در سیستم برقی یا سیستم روغن می تواند به گیر کردن دنده در حالت پارک منجر شود. اختلال در سیستم ترمز نیز ممکن است چنین نشانه ای را بروز دهد.

چرا ام وی ام من هنگام حرکت دارای لرزش است ؟

برای کشف دقیق علت لرزش گیربکس ام وی ام باید در نظر داشته باشید که این لرزش چه زمانی بیشتر و چه زمانی کمتر است. اگر در سرعت بالاتر لرزش بیشتر باشد نشانه خرابی در چرخ دنده ها یا شیر برقی ها خودرو است. اما اگر در حین افزایش شتاب گیربکس دچار لرزش می شود ممکن است سیستم روغن به ایراد برخورده باشد.

آیا موضوع تعویض روغن در گیربکس‌ هیبریدی هم مانند گیربکس های اتوماتیک ام وی ام وجود دارد ؟

اغلب خودروهایی که از گیربکس اتوماتیک استفاده می کنند حتی گیربکس های هیبریدی نیز مانند گیربکس اتوماتیک ام وی ام نیاز به تعویض روغن دوره ای دارند.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس ام وی ام x33

تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22

تعمیر گیربکس ام وی ام 110

تعمیر گیربکس ام وی ام 315

تعمیر گیربکس ام وی ام 530

تعمیر گیربکس ام وی ام 550

تعمیر گیربکس جیلی

تعمیر گیربکس جک

 

 

دیدگاهتان را بنویسید