تعمیر گیربکس برلیانس

شما در حال مشاهده هستید تعمیر گیربکس برلیانس

تعمیر گیربکس برلیانس با بهترین کیفیت

بهترین کیفیت تعمیر گیربکس برلیانس در تعمیرگاه تهران گیربکس ارائه می شود.

این مجموعه جهت جلب رضایت و رفاه مشتریان خود با حداقل سود کمترین هزینه تعمیر گیربکس برلیانس را ارائه می دهد.

خدمات تهران گیربکس برای گیربکس برلیانس

تهران گیربکس با بهرمندی از نیروهای کارآزموده در زمینه تعمیر گیربکس برلیانس و به کار گرفتن قطعات اصلی توانسته به عنوان با کیفیت ترین خدمات دهنده در زمینه تعمیر گیربکس اتومات در تهران شناخته شود.

خدمات تعمیرگاه تهران گیربکس

مزایای انتخاب تهران گیربکس

مزایای تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران گیربکس

معرفی خودرو برلیانس

برلیانس اتو یک شرکت چینی است که در ابتدا در زمینه مونتاژ خودروهای با کیفیت بی ام و و پورشه و تویوتا فعالیت خود را آغاز نمود.

برلیانس از سال 1992 تا 2002 تنها به تولید مینی بوس اشتغال داشت اما اکنون خودروهای سواری در کلاسهای مختلف را تولید و روانه بازار کرده است.

انواع مختلف خودروهای برلیانس مانند برلیانس V5، برلیانس H330، برلیانس H320، برلیانس H220، برلیانس H230 و برلیانس C3 کراس در بازار ایران موجود هستند.

نشانه های هشدار دهنده گیربکس اتومات برلیانس

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک

گیربکس اتومات برلیانس از قطعات بسیار تشکیل شده که این قطعات به یکدیگر وابسته هستند. اگر چرخ دنده ای آنبالانس شود حرکت این چرخ دنده بر سایر چرخ دنده های ثابت و متحرک تاثیر گذاشته و در دراز مدت ممکن است به آنبالانسی سایر چرخ دنده ها منجر شود. اگر دمای روغن گیربکس بالا رود می تواند سایر قطعات را تحت تاثیر قرار دهد و اگر کیفیت روغن پایین بیاید یا سطح روغن گیربکس اتومات برلیانس کاهش یافته باشد ممکن است سایر قطعات آسیب ببینند. اما در صورتی که راننده هشیار باشد و علائم اخطار دهنده را به خوبی شناسایی کرده جهت رفع ایرادات کوچک گیربکس اتومات برلیانس به تعمیرگاه مراجعه نماید بسیاری از تعمیرات بزرگ در گیربکس اتومات برلیانس قابل پیشگیری هستند. بدین منظور رانندگان باید با نشانه های هشدار دهنده گیربکس اتومات برلیانس به خوبی آشنایی پیدا کنند. در این بخش مهمترین نشانه ها تشریح می گردد؛

  • در رفتن دنده گیربکس اتوماتبرلیانس: اینکه اهرم دنده خود به خود از محلی که باید قرار داشته باشد خارج گردد یک نشانه از خرابی سلکتور یا سیستم روغن می باشد و باید تا قبل از اینکه خرابی به سایر قطعات سرایت کند گیربکس اتومات برلیانس مورد عیب یابی قرار بگیرد.
  • چراغ چک گیربکس اتوماتبرلیانس: اگر چراغ چک گیربکس اتومات برلیانس شما روشن می شود باید برای بازرسی و کارشناسی به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات برلیانس مراجعه کنید. اما اگر روشن و خاموش شدن چراغ در شرایط خاصی اتفاق می افتد به عنوان مثال در زمان آغاز حرکت که ماشین سرد است چراغ روشن می شود و پس از طی مسافتی خاموش می شود و یا اینکه چراغ چک در سرعتهای بالا روشن می شود و… با در میان گذاشتن این شرایط با تعمیرکار حرفه ای می توانید عیب گیربکس اتومات برلیانس خود را زودتر پیدا کنید.
  • گیر کردن دنده در گیربکس اتوماتبرلیانس: در برخی موارد نیز این احتمال وجود دارد که دنده در وضعیت قبلی گیر کند و تعویض دنده سخت باشد. در این شرایط نیز باید به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتومات برلیانس مراجعه کنید.
  • تقه زدن گیربکس اتوماتبرلیانس: تقه زدن صدایی است که به طور پشت سر هم به گوش می رسد و می تواند بسیار برای شما آزار دهنده باشد. هر چند بسیاری از مواقع با تعمیرات جزئی می توان تقه زدن گیربکس اتومات برلیانس را رفع نمود اما بهتر است از به تاخیر انداختن عیب یابی گیربکس اتومات برلیانس خودداری کنید.
  • لرزش گیربکس اتوماتبرلیانس: اگر لرزش در گیربکس اتومات برلیانس کم باشد تنها در هنگام بازدید ظاهری قابل بررسی و کشف می باشد اما اگر لرزش به حدی رسیده باشد که در داخل اتاق راننده حس شود به معنی وخامت خرابی بوده و باید هر چه سریعتر تعمیر گیربکس اتومات برلیانس به انجام برسد.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتبرلیانس: اگر خودرو شما گاز هرز می خورد بدین دلیل است که کلاچ دچار ایراد شده است. البته اگر در زمان خلاصی و در حالت درجا کارکردن نیز گاز هرز می خورد ممکن است ایراد موتوری بوده یا سیستم برق خودرو ایراد داشته باشد.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتوماتبرلیانس: در شرایط خاصی ممکن است زوزه کشیدن گیربکس اتومات برلیانس طبیعی فرض شود. هنگامی که تحت فشار رانندگی می کنید به عنوان مثال زمانی که بار سنگینی داخل خودرو هست یا در سربالایی با سرعت بالا حرکت می کنید ممکن است صدای ناچیزی مانند زوزه کشیدن از گیربکس اتومات برلیانس به گوش برسد و این صدا طبیعی قلمداد شود اما اگر صدای گیربکس اتومات برلیانس تغییر کرد یا شدیدتر شد حتما باید نسبت به عیب یابی گیربکس اتومات برلیانس در تعمیرگاه مجاز اقدام شود.
  • بوی سوختگی گیربکس اتوماتبرلیانس: اگر از گیربکس اتومات برلیانس شما بوی سوختگی استشمام می شود این امر ممکن است به ایراد در اجزای برقی گیربک مربوط باشد. لذا نه تنها تعمیر آن می تواند سایر قطعات را نیز درگیر کند بلکه این امر خطرناک بوده و حتی امکان آتش سوزی نیز وجود دارد.

هزینه تعمیر گیربکس اتومات برلیانس

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس

گیربکس اتومات برلیانس از اجزای مختلفی تشکیل شده که خرابی هر کدام از انها ممکن است به از کار افتادن گیربکس منتهی شود. هزینه تعمیر گیربکس اتومات برلیانس وابستگی مستثیم به قطعه معیوب دارد. برای اینکه بدانید هزینه تعمیر مربوطه چقدر می شود باید خودرو را به تعمیرگاه تهران گیربکس که تعمیرگاه مجاز گیربکس اتومات برلیانس در تهران به شمار می رود منتقل کرده و مورد کارشناسی قرار دهید. همچنین اگر قصد دارید که هزینه تعمیر کمتری بابت خرابی های احتمالی گیربکس اتومات برلیانس خود بپردازید بهتر است با مشاهده اولین نشانه هشدار دهنده به تعمیرگاه مراجعه کنید و اجازه ندهید که تعمیرات بزرگ و پر هزینه بر گیربکس تحمیل شود.

تعویض گیربکس اتومات برلیانس

اما اگر به هر دلیلی هزینه تعمیر گیربکس اتومات برلیانس شما به قدر زیاد شد که از نیمی از هزینه تعویض بالاتر رفت ممکن است مقرون به صرفه تر باشد که بجای تعمیر به تعویض گیربکس اتومات برلیانس خود اقدام کنید. اینکه از بین تعمیر و تعویض کدام یک در وقع به صرفه تر و معقول تر خواهد بود وابستگی به نوع خرابی گیربکس اتومات برلیانس دارد. اگر خرابی به نحوی باشد که فقط تعدادی از قطعات درگیر شده باشند و با تعویض آنها مشکل کاملا رفع شود تعمیر به صرفه تر است اما اگر خرابی به نحوی باشد که سایر قطعات نیز آسیب دیده و این احتمال برود که در آینده نزدیک مجددا نیاز به تعیر گیربکس اتومات برلیانس خود داشته باشید تعویض گیربکس گزینه معقولتری خواهد بود. همچنین اگر سالهاست که گیربکس اتومات برلیانس شما مشغول به کار است و استهلاک بالایی داشته در صورتی که تعمیر پر هزینه ای برای گیربکس پیش بیاید بهتر است به تعویض ان اقدام کنید. در نهایت پیشنهاد می شود اگر تعمیر با هزینه بالا مد نظر است در این خصوص با تعمیرکار مشورت کنید که شما را راهنمایی کند و بتوانید از بین تعویض یا تعمیر گیربکس اتومات برلیانس بهترین گزینه را انتخاب کنید.

سرویسهای نگهداری گیربکس اتومات برلیانس

همچنین اقداماتی برای نگهداری هر چه بهتر گیربکس اتومات برلیانس وجود دارد که با بکار بستن این اقدامات می توانید طول عمر مفید گیربکس اتومات برلیانس خود را افزایش دهید. اهم این اقدامات به شرح زیر هستند؛

  • اجتناب از بکسل کردن خودروهای سنگین: مدلهای مختلف برلیانس به عنوان یک سواری خانوادگی طراحی و به بازار عرضه شده اند. این خودرها قطعا برای بکسل کردن طراحی نشده و در صورت انجام این کار فشاری بیش از فشار طراحی را تحمل خواهند کرد. لذا پیشنهاد می شود اولا از بکسل کردن اجتناب کنید در ثانی اگر در شرایطی هستید که چاره ای جز بکسل کردن خودرو دیگر نیست حدالمقدور با سرعت کم و بدون شتاب حرکت کنید. به یاد داشته باشد سرعت ثابت کمترین فشار را بر گیربکس وارد می کند. به عبارت ساده تر حرکت یک نواخت با سرعت شصت کیلومتر بر ساعت فشار کمتری به گیربکس وارد می اورد تا زمانی که مدام سرعت خود را بین چهل تا شصت کیلومتر بر ساعت تغییر دهید.
  • رانندگی صحیح و طول عمر گیربکس اتومات برلیانس: برلیانس طور طراحی شده که شاید در وهله نخست به نظر برسد بتوانید به هر شکلی که تمایل دارید رانندگی کنید و مشکل خاصی نیز پیش نیاید اما باید دانست که رانندگی نامناسب استهلاک گیربکس اتومات برلیانس را بالا برده و طول عمر آن را به شدت کاهش خواهد داد. حرکات پر شتاب و عبور از مسیرهای دشوار مانند سربالایی ها یا جاده های پر پیچ و خم با سرعت بالا معمولا فشار زیادی بر گیربکس اتومات برلیانس وارد می اورد.
  • تعویض روغن گیربکس اتومات برلیانس: روغن نقیشی حیاتی در سلامت گیربکس اتومات برلیانس دارد و بهتر است حساسیت زیادی در این زمینه داشته باشید. همواره و در دوره های بازدید ظاهری می بایست سطح روغن و کیفیت ان چک شود. همچنین در زمان مقرر که در دفترچه راهنمای خودرو ثبت شده است نسبت به تعویض روغن گیربکس اتومات برلیانس خود اقدام کنید.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات برلیانس: فیلتر روغن نیز همانند روغن گیربکس حساس است. اگر فیلتر روغن گیربکس اتومات برلیانس دچار گرفتگی شود می تواند مشکلاتی مانند کاهش فشار روغن را پیش بیاورد. از سوی دیگر اگر روزنه های فیلتر گیربکس اتومات برلیانس آسیب دیده باشند هر چند مشکل کمبود فشار روغن پیش نمیاید اما مشکل بزرگتری وجود خواهد داشت و آن احتمال ورود ذرات ریز براده و کثیفی به داخل قطعات حساس گیربکس می باشد. توصیه اکید کارشناسان این است که در زمان تعویض روغن گیربکس اتومات برلیانس از تعویض فیلتر روغن غافل نشوید.
  • بازدید دوره ای گیربکس اتومات برلیانس: بازدید دوره ای در زمانهای مشخص بسته به سلامت گیربکس به انجام می رسد. اگر گیربکس خودرو شما به تازگی تعمیرات داشته یا با مشکل خاصی مانند کاهش سطح روغن یا صدای نابهنجار مواجه است باید بازدید های دوره ای را کوتاه تر کنید. حداقل ماهی یک بار می توانید گیربکس اتومات برلیانس خود را به کارشناس با تجربه نشان دهید. اما در غیر این صورت و در شرایط ایده آل پیشنهاد می شود لااقل هر بار که برا تعویض روغن موتور اقدام می کنید فرایند بازدید ظاهری گیربکس اتومات برلیانس را نیز به انجام برسانید.
  • پیگیری نشانه های هشدار دهنده در گیربکس اتومات برلیانس: اگر هر یک از نشانه ها و علائم هشدار دهنده ای که در این مقاله ذکر شد را در خودرو خود مشاهده نمودید هر چه سریعتر برای جلوگیری از لطمات بیشتر به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات برلیانس مراجعه کنید.

بازدید دوره ای گیربکس اتومات برلیانس

در بازدید دوره ای موارد مهمی باید چک شوند. این موارد به دو دسته اصلی تقسیم می شود. دسته نخست مواردی را شامل می شود که در حالت موتور روشن باشد چک شود. این موارد مانند دمای بیش از حد گیربکس اتومات برلیانس، نشتی روغن و لرزش و صدای آن است. این موارد در زمانی چک می شود که خودرو گرم بوده و گیربکس اتومات برلیانس نیز مدتی (حداقل یک ساعت) کار کرده باشد. دسته دوم مواری هستند که در زمان سرد بودن موتور چک می شوند. این موارد شامل سطح روغن گیربکس و کیفیت روغن گیربکس شل بودن اتصالات آن می باشد. اهمیت بازدید دوره در این است که بسیاری از علائم هشدار دهنده که در داخل اتاق خودرو قابل حس کردن نیست در هنگام بازید ظاهری قابل تشخیص خواهد بود.

تعمیر فوری گیربکس اتومات برلیانس

در شرایط اضطراری شما نیاز پیدا می کنید که با تعمیر فوری خودرو را راه اندازی کنید تا لاقل بتوانید به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتومات برلیانس برسید. البته این اقدامات همیشه نمی توانند مشکل گیربکس اتومات برلیانس را برطرف کند اما در بسیاری از مواقع ممکن است بتوانید با همین فرایند ساده مشکل گیربکس اتومات برلیانس خود را موقتا برطرف نمایید.

  • پس از خاموش کردن خودرو بست باتری را بردارید و پس از گذشت پنج دقیقه بست را مجددا متصل نمایید.
  • به یاد داشته باشید در طول فرایند دنده در حالت خلاص باشد و پدال گاز فشار داده نشود.
  • خودرو را روشن کنید و پس از سی ثانیه مجددا خاموش نمایید. این کار را سه بار انجام دهید.
  • خودرو خود را روشن کرده به آرامی حرکت کنید.
  • اگر حس می کنید مشکل گیربکس اتومات برلیانس شما مربوط به دمای بالا و کار کردن در فشار زیاد است خودرو را به مدت دو تا سه ساعت خاموش کنید و اجازه دهید دمای گیربکس اتومات برلیانس با دمای محیط برابر شود. سپس می توانید خودرو را روشن کرده و حرکت نمایید.
  • به خاطر بسپارید که در هر صورت اگر خودرو راه اندازی شد و مشکل گیربکس اتومات برلیانس حل شد اما حرکت خودرو توام با صدای زیاد تقه زدن یا زوزه کشیدن یا لرزش شدید گیربکس اتومات برلیانس است خودرو را خاموش کنید و با جرثقیل آن را به تعمیرگاه منتقل نمایید تا آسیبهای جدی تر بر گیربکس اتومات برلیانس وارد نیاید.

دوره تعویض روغن گیربکس اتومات برلیانس

بسته به مدل برلیانسی که دارید در کاتالوگ یا دفترچه راهنمای فنی دو پارامتر مسافت و مدت زمان برای تعویض روغن ذکر شده است. به طور معمولا مسافت مورد نظر بین 40 تا 60 هزار کیلومتر می باشد. یعنی با طی کردن این مسافت تعویض روغن گیربکس اتومات برلیانس ضروری می شود. اما اگر مدتی طولانی سپری شد و شما به کیلومتر مورد نظر نرسیدید باز هم تعویض روغن گیربکس ضروری خواهد بود. این مدت برای 40 هزار کیلومتر 4 سال برای 50 هزار کیلومتر 5 سال و برای 60 هزار کیلومتر 6 سال در نظر گرفته می شود.

البته اگر در هنگام بازدید ظاهری تعمیرکار به شما اعلام کرد که روغن گیربکس اتومات برلیانس شما فاسد شده بهتر است حتی اگر زمان و مسافت مورد نظر طی نشده باشند نسبت به تعویض روغن اقدام کنید. روغن فاسد به رنگ سیاه است و چسبندگی خاصی نیز ندارد در حالی که روغن استاندارد و سالم قرمز رنگ بوده و لزجت بالایی دارد.

تعویض فیلتر روغن گیربکس اتومات برلیانس

علاوه بر تعویض روغن می بایست فیلتر روغن گیربکس اتومات برلیانس نیز در زمان مشخص شده عوض شود تا همواره روغن تمیز در گیربکس اتومات برلیانس شما جریان یابد. زمان مشخص شده برای تعویض فیلتر روغن نه بر اساس مسافت و زمان بلکه بر اساس کارکرد خودرو تعیین می شود. بدین ترتیب که این زمان دقیقا برابر با زمان تعویض روغن گیربکس در نظر گرفته می شود تا هم روغن و هم فیلتر روغن گیربکس با هم تعویض شوند.

سوالات متداول گیربکس اتومات برلیانس

چرا گیربکس اتومات برلیانس زوزه می کشد؟

زوزه کشیدن در گیربکس اتومات برلیانس به علتهای مختلفی روی می دهد. از جمله علتهای زوزه کشیدن می توان به خرابی بلبرینگها یا سایش بیش از حد چرخ دنده ها اشاره کرد.

تقه زدن گیربکس اتومات برلیانس چه دلیلی می تواند داشته باشد؟

هر گونه صدای اضافه در گیربکس اتومات برلیانس چه زوزه کشیدن باشد چه تقه زدن می تواند نشان از آسیبهای بزرگتر در آینده نزدیک باشد. تقه زدن ممکن است از ایراد سیستم روغن و خرابی شیربرقی ها و یا درگیر شدن چرخ دنده ها ناشی شده باشد.

گاز هرز خوردن در گیربکس اتومات برلیانس چقدر خطرناک است؟

گاز هرز خوردن نشانه خرابی کلاچ یا وجود ایرادی در سیستم روغن است که فشار کافی را ایجاد نمی کند. اگر این اراد به موقع بررسی و رفع نگردد ممکن است سایر قطعات گیربکس اتومات برلیانس نیز به علت کاهش فشار به مشکل بر بخورند. همچنین اگر کاهش فشار از گرفتگی فیلتر روغن ناشی شده باشد در صورت عدم رسیدگی به موقع احتمال خرابی اویل پمپ نیز وجود خواهد داشت.

عمدتا لرزش گیربکس اتومات برلیانس چه دلیلی می تواند داشته باشد؟

اگر اتصالات گیربکس اتومات برلیانس شل شده باشند و یا چرخ دنده ها بیش از حد درگیر شده باشند گیربکس اتومات برلیانس با لرزش اضافه مواجه شده به طوری که حتی ممکن است این لرزش در داخل اتاق خودرو نیز حس شود.

آیا تعویض روغن در گیربکس اتومات برلیانس امری ضروری است؟

بنا به مسافت و زمانی که در دفترچه راهنمای خودرو شما ذکر شده می بایست روغن گیربکس اتومات برلیانس را تعویض کنید. به یاد داشته باشید بهترین زمان برای تعویض فیلتر روغن گیربکس نیز همان زمانی خواهد بود که رغن گیربکس را عوض می کنید.

آیا همانطور که روغن گیربکس اتومات برلیانس تعویض می شود باید روغن سایر گیربکسهای اتوماتیک مانند گیربکس خودروهای هیبریدی نیز تعویض شود؟

هر گیربکس اتوماتی از روغن استفاده می کند و این روغن ممکن است چسبندگی و کیفیت اولیه خود را از دست بدهد پس تعویض روغن در دیگر گیربکسهای اتوماتیک نیز مانند گیربکس اتومات برلیانس ضروری خواهد بود.

خلاصی دنده در گیربکس اتومات برلیانس نشانه چیست؟

خلاصی خود به خودی دنده در گیربکس اتومات برلیانس نشانه خرابی سیستم روغن و یا کلاچ گیربکس اتومات برلیانس می باشد.

حالت اضطراری دنده سه در گیربکس اتومات برلیانس به چه وضعیتی گفته می شود؟

وضعیتی را که در آن گیربکس اتومات برلیانس شما در حالت دنده سه قفل می شود و هیچ تغییر دنده ای امکان پذیر نباشد وضعیت اضطراری دنده سه می گویند.

در هنگام قفل شدن گیربکس اتومات برلیانس در حالت دنده پارک چه کاری می توان انجام داد؟

اگر مشکل حادی برای گیربکس اتومات برلیانس شما پیش نیامده باشد با انجام فرایند خاموش و روشن کردن خودرو مطابق با بخش تعمیر اضطراری گیربکس اتومات برلیانس می توانید ایراد قفل شدن گیربکس در دنده پارک را بر طرف کنید.

چه سرویسهایی برای سلامت گیربکس اتومات برلیانس لازم به انجام است؟

سرویسهای نگهداری متعددی برای گیربکس اتومات برلیانس در نظر گرفته می شود که مهمترین انها تعویض روغن و فیلتر روغن گیربکس و همچنین بازدید دوره ای آن است.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس برلیانس h320

تعمیر گیربکس برلیانس h330

تعمیر گیربکس لیفان

تعمیر گیربکس جک

 

دیدگاهتان را بنویسید