تعمیر گیربکس سورنتو

تعمیر گیربکس سورنتو

کراس اور شهری سورنتو یک خودروی متوسط برای خانواده است که اگر سرویس های دوره ای آن به موقع انجام شود به مشکل بر نمی ‌خورد. اگر هر دلیلی سیستم انتقال قدرت اتوماتیک سورنتو دچار مشکل شود، حتماً باید به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید؛ زیرا جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک، نسبت به جعبه دنده دستی حساسیت بسیار زیادی دارد و اگر توسط تعمیرکاران متخصص در این زمینه تعمیر نشود شما را دچار هزینه‌های هنگفتی خواهد کرد.

 هیچ وقت برای تعمیر گیربکس اتوماتیک سورنتو دچار استرس نشوید؛ تهران گیربکس یکی از مراکز معتبر تعمیر گیربکس کیا است که می‌توانید در هر کجای تهران و کرج که باشید به تعمیرگاه مراجعه و خودرویتان را به دست تعمیرکاران ما بسپارید. خدمات انجام شده توسط تیم تهران گیربکس با ارائه گارانتی می باشد.

گیربکس اتوماتیک سورنتو به دلیل انتقال نیروی تولیدی موتور توسط جریان روغن میزان حساسیت بالای آن قابل انکار نیست و اگر مشکلات آن مورد بی توجهی و سهل انگاری راننده قرار بگیرد، راندمان و عملکرد خودرو کاهش پیدا می کند. این قطعه مهم از خودرویتان می تواند به دلایل مختلفی دچار مشکل شود. در ادامه برخی از علائم خرابی گیربکس سورنتو را خدمتتان ذکر می کنیم.

کیا سورنتو، یک کراس اور شهری سایز متوسط است که اولین بار در سال ۲۰۰۲ روانه بازار جهانی شد و یکی از محصولات شرکت کیا موتورز است که تاکنون چهار نسل از آن عرضه شده است. به غیر از نسل چهارم، هر سه مدل دیگر این خودرو توانستند در بازار ایران فروش بالایی داشته باشند. در این میان سورنتو UM به دلیل ظاهر جذاب و طراحی مدرنی که داشت توانست نظر افراد زیادی را به خود جلب کند.

 واردات UM از سال ۲۰۱۵ توسط شرکت اطلس خودرو انجام گرفت و توانست در ایران با هیوندا سانتافه DM وارد رقابت شود. یکی از مهمترین قسمتهای این خودرو سیستم انتقال قدرت یا همان گیربکس آن است که حرکت را سبب می شود و بی توجهی به آن ممکن است اثرات جبران ناپذیری را به خودرو وارد کند.
 به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تعمیر گیربکس سورنتو را مورد بررسی قرار دهیم و نکات مهم مرتبط با آن و نحوه مراقبت از این قطعه حیاتی را خدمتتان ذکر کنیم. تا آخر همراه ما باشید.

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک سورنتو

انتقال قدرت سورنتو یکی از پیچیده ترین مکانیسم های این خودرو است که از قطعات کوچک و بزرگ زیادی تشکیل شده است و از این رو احتمال به وجود آمدن مشکل در این سیستم وجود دارد.
 مشکل پیدا کردن گیربکس یکی از رایج ترین مشکلات سورنتو است که می‌تواند به عنوان واقعی یک دردسر باشد؛ زیرا در طولانی مدت باعث فلج شدن اتومبیل خواهد شد. به همین دلیل توصیه می کنیم که تعمیر هر نوع خرابی این قطعه باید توسط تعمیرکار متخصص انجام بگیرد.

با این حال به نوعی دانش اولیه از مشکلات احتمالی و راه حل های آنها می‌تواند در رفع مشکلات جعبه دنده کمک کننده باشد. از این رو در ادامه قصد داریم برخی از علائم شایع خرابی این قطعه مهم از خودرویتان را ذکر کنیم.

 بلند شدن صداهای غیر عادی از خودرو

گاهی اوقات ممکن است خودرویتان صداهای غیر عادی و عجیبی مانند زوزه، ناله، کوبش و … را ایجاد کند و ممکن است به دلیل نقص پیدا کردن گیربکس به وجود آمده باشند. در اکثر مواقع این صداها به دلیل کاهش روغن گیربکس اتفاق می‌افتد که لازم نیست در این باره نگران باشد؛ زیرا مشکلی جزئی است که راحتی می‌توانید آن را حل کنید.

 پس توجه به روغن گیربکس یکی از واجبات است. به همین دلیل می ‌توان با  بررسی روغن گیربکس، در صورت کم بودن سطح آن، مقداری روغن به آن اضافه کنید. این مشکل به سادگی برطرف خواهد شد. اما اگر نسبت به آن بی توجه باشید، آسیب های فوق العاده زیادی جعبه دنده خودرویتان وارد خواهد کرد. از این رو توصیه می کنیم که هر چند وقت یکبار روغن گیربکس خودرو را بررسی کنید.

 در بعضی موارد ممکن است این صداها به دلیل روغن گیربکس نباشد و به دیگر قسمت‌های آن مرتبط باشند. از این رو باید خودریتان را  به دست یک متخصص گیربکس بسپارید تا بتواند به درستی آن را عیب یابی و درصدد رفع مشکلات برآید.

 روشن شدن چراغ چک خودرو

در داخل گیربکس سنسورهای زیادی وجود دارد که مشکلات به وجود آمده را به کامپیوتر خودرو انتقال می دهد و در صورت وجود کوچکترین مشکل باعث روشن شدن چراغ چک خودرو می شود. متاسفانه بعضی افراد به روشن شدن چراغ اهمیتی نمی ‌دهند و به این ترتیب مشکلات بزرگی برای خودرویشان به وجود می آید.

نشتی پیدا کردن روغن گیربکس

ممکن است یکی از قسمت های گیربکس خودرویتان سوراخ شده باشد. این نشتی می‌تواند در تشتک روغن، واشر و یا دیگر قسمت‌ها ایجاد شود. لازم نیست در این باره نگران باشید، زیرا این قطعات به راحتی تعویض می شوند و مشکل به وجود آمده برطرف خواهد شد. دقت داشته باشد که اگر این مشکل را برطرف نکنید باعث پایین رفتن سطح گیربکس خواهد شد و خودرویتان با مشکلات بیشتری مواجه می شود و شاهد صداهای ناخوشایند و غیر طبیعی خواهید بود.

بلند شدن بوی سوختگی

یکی از دلایل خراب شدن گیربکس اتوماتیک سورنتو گرم شدن بیش از حد روغن آن است. بلند شدن بوی سوختگی، کثیفی و همچنین پایین بودن سطح روغن مشکلات زیادی را برای خودرو به وجود می‌آورد و بسیار خطرناک است. این داغ شدن طول عمر و عملکرد درست خودرو را تحت تاثیر قرار داده و کاهش می دهد و باعث کار کرد غیرمعمول قطعات می شود.

 گیربکس اتوماتیک سورنتو بدون روغن نمی تواند کار کند، از این رو ضروری است که همواره از روغن با کیفیت استفاده کنید. به علاوه به طور مرتب آن را چک و در صورت نیاز تعمیر نمایید. زیرا خراب شدن جعبه دنده کل خودرو را تحت تأثیر قرار می ‌دهد و استهلاک آن را به دنبال دارد.

زمان انجام سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک سورنتو

در حالت کلی نمی توان زمان خاصی برای سرویس دوره ای گیربکس سورنتو مشخص کرد. اما این کار می تواند با توجه به کارکرد کیلومتر خودرو انجام بگیرد. از طرف دیگر دقت داشته باشید که تعویض روغن و فیلترهای آن کمک بسیار زیادی به عملکرد خودرویتان خواهند کرد. در کل پس از طی کردن ۲۰ تا ۴۵ هزار کیلومتر نسبت به تعویض روغن و انجام سرویس های دوره ای اقدام کنید. البته شرایط رانندگی نیز می‌ تواند در تعیین زمان سرویس دوره ای تاثیر داشته باشد.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی

تعمیرگیربکس سراتو

تعمیر گیربکس ریو

دیدگاهتان را بنویسید