تعمیر گیربکس شورلت

شورلت نام یک کمپانی خودروسازی در آلمان است که اکنون نام گروهی از خودروهای تولیدی توسط جنرال ‌موتورز می باشد. این کمپانی در سال ۱۹۱۱ تاسیس و در سال ۱۹۱۸ توسط شرکت جنرال موتورز عرضه شد. یکی از بهترین برندهای تولیدی جنرال موتورز کاپریس است که از مشهورترین نام ها در دنیای خودروهای کلاسیک نیز به حساب می آید. در کشور ما نیز وجود دارد که بسیاری از آنها در وضعیت‌های خوبی مراقبت و نگهداری می شوند.

 کاپریس پس از دهه ها تولید بالاخره در سال ۲۰۱۷ بازنشسته شد. این خودرو به دلیل محبوبیت بالایی که داشت در ۱۲ ایالت مونتاژ شده و در مدل های دو درب کوپه ،4 درب استیشن واگن و … عرضه شد. این به خودرو در ایران نیز طرفداران بسیار زیادی پیدا کرد، زیرا فوق العاده ایمن و محکم بود و کارکرد راحتی داشت و راننده را اذیت نمی کرد. در این مطلب قصد داریم تعمیر گیربکس شورلت را مورد بررسی قرار دهیم و نکاتی لازم برای مراقبت و پی بردن به مشکلات آن را خدمتتان ذکر کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

تعمیر گیربکس شورلت کاپریس

استفاده از خودروهای مجهز به جعبه دنده اتوماتیک با وجود راحتی زیادی که برای راننده و سرنشینان ایجاد می کند حساسیت بسیار بالایی نیز دارد. اگر هریک از اجزای آن دچار مشکل شود باید بلافاصله مورد بررسی قرار گیرد زیرا ممکن است دیگر قسمت‌های خودرو را دچار مشکل کند. شورلت کاپریس از جمله خودروهایی است که پس از ورود به ایران به دلیل بهره مندی از کیفیت و عملکرد بالا مورد توجه افراد زیادی قرار گرفت و توانست محبوبیت زیادی کسب کند.

در جعبه دنده این خودرو ابزار الکتریکی و هیدرولیکی به کار رفته است و موجب آسان تر کردن رانندگی خواهد شد. از طرف دیگر شناخت قطعات تشکیل دهنده این قطعه هنگام مشکل پیدا کردن آن و رفع ایرادات وارده اهمیت بسیار زیادی دارد. در این باره هم باید حتماً به تعمیرگاه گیربکس شورلت کاپریس مراجعه کنید؛ زیرا دارای متخصصان ماهر در این زمینه هستند و به خوبی از پس تعمیر گیربکس اتومات این خودرو برمی‌آیند. صاحبان شورلت باید به خوبی از این وسیله نقلیه مراقبت کنند و در صورت عدم توجه به مشکلات به وجود آمده برای گیربکس می تواند شکستگی و آسیب آن رابه در پی داشته باشد.

 موارد احتیاطی هنگام رانندگی با خودرو شورلت کاپریس

  • اگر میخواهید که گیربکس خودرویتان طول عمر طولانی و عملکردی بدون نقص داشته باشد، باید هنگام رانندگی نکاتی را مورد توجه قرار دهید و به آنها عمل کنید. در ادامه برخی از موارد با اهمیت رانندگی را خدمتتان ذکر می کنیم.
  • بسیاری از محققان بر این باورند که در توقف های کوتاه مانند ماندن در پشت چراغ قرمز بهتر است که خودرو را در حالت خلاص قرار دهید. این نکته را در به یاد داشته باشید که قرار دادن خودرو در حالت خلاص به گیربکس آسیب وارد می ‌کند. در این گونه مواقع بهتر است که خودرو را در وضعیت درایو قرار دهید.
  • بی جهت قبل از قرار گیری دنده در حالت درایو گاز ندهید. متاسفانه همه رانندگان حداقل یک بار این کار را انجام داده اند که دنده را امتحان کنند، اما به مشکلات بعد از آن توجه نمی کنند. این موضوع برای شورلت کاپریس اتوماتیک حساسیت زیادی دارد زیرا موجب آسیب دیدن قطعات در طولانی مدت خواهد شد.
  • اطلاع دارید که روانکاری اجزای جعبه دنده از جمله موارد مهم در عملکرد آن است. این فرایند زمانی به خطر می‌افتد که مسیرهای سرازیری را خلاص می ‌کنند. در این مواقع رانندگان باور دارند که این کار موجب کاهش مصرف سوخت می شود و فشار کمتر به گیربکس وارد خواهد شد. اما کاملاً اشتباه است و موجب درگیری بیشتر گیربکس می شود.
  • تغییر ناگهانی در حالت دنده خودرو در طولانی مدت موجب خراب شدن قسمت های مختلف جعبه دنده اتوماتیک شورلت خواهد شد. برای تغییر دنده باید ابتدا پدال ترمز را فشار دهید و پس از آن دنده را تعویض کنید.
  • هنگام قرار دادن خودرو در حالت پارک باید ابتدا آن را به طور کامل متوقف کنید، زیر موجب فشار بیش از اندازه به پین قفل کننده خواهد شد و در صورت تکرار امکان شکسته شدن این پین نیز وجود دارد.
  • توقف خودرو در سطوح شیبدار موجب وارد شدن فشار مضاعفی به گیربکس خواهد شد که انجام مکرر این عمل جعبه دنده را از رده خارج می ‌کند و به تعمیر نیاز پیدا خواهد کرد، به این ترتیب باید هزینه زیادی را پرداخت کنید.

نشانه های خرابی و نیاز به تعمیر گیربکس شورلت کاپریس

با مشکل پیدا کردن خودرو حتما نشانه هایی را خود بروز می دهد که نباید نسبت به آنها بی توجه باشید. در ادامه به چندی از این علائم خرابی اشاره می ‌کنیم.

  • روشن شدن چراغ هشدار خودرو

چراغ چک خودرو به دلایل مختلفی ممکن است روشن شود اما هرگاه که روشن شد بدانید که مشکلی در سیستم خودرو به وجود آمده است. در اغلب موارد نشانه وجود مشکل در سیستم انتقال قدرت است. از این رو نباید آن را ساده بگیرید و بی توجه باشید زیرا خسارات جبران ‌ناپذیری به خودرو وارد خواهد کرد.

  • ایجاد صداهای عجیب و غریب

در حالت کلی گیربکس شورلت صدا نمی‌ دهد، اما اگر صداهایی مانند ناله، کوبش، زوزه و … را شنیدید بدانید که جعبه دنده خودرویتان مشکل پیدا کرده است و باید بلافاصله به تعمیرگاه مراجعه کنید.

  • نشت روغن

یکی از نشانه های خرابی گیربکس شورلت نشتی روغن آن است. در نظر داشته باشید که این مشکل در همان ابتدای کار باید مورد توجه قرار بگیرد و رسیدگی شود؛ زیرا در غیر این صورت به دیگر قسمت های خودرو آسیب وارد می کند.

  • عدم تعویض دنده

یکی دیگر از نشانه های مشکل داشتن گیربکس شورولت کاپریس عوض شدن دنده است. از جمله دلایل آن کم شدن واسکازین می باشد. البته این مشکل به دیگر قسمت ها مانند کابل، شفت، کامپیوتر و کلاچ نیز ربط دارد. به همین دلیل توصیه می کنیم که در صورت مواجه شدن با این مشکل حتما به تعمیرگاه گیربکس شورلت کاپریس مراجعه کنید.

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس شورلت کاپریس

در دفترچه راهنمای خودرو زمان مناسب تعویض روغن گیربکس، موتور و … نوشته شده است. اما در شورلت کاپریس می توانید پس از طی کردن 40 هزار کیلومتر روغن را بررسی کنید تا  صورت نیاز آن را تعویض نمایید و خودرویتان عملکرد مناسبی داشته باشد. اگر نسبت به این موضوع بی توجه باشید فشار روغن پایین خواهد آمد و در نتیجه به قطعات داخل گیربکس آسیب وارد می شود. دقت داشته باشد که باید برای تعویض روغن به تعمیرگاه مراجعه کنید زیرا خودتان نمی ‌توانید این کار را انجام دهید و به ابزار و تجهیزات خاصی نیاز دارد.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس فورد

تعمیر گیربکس فولکس گل

تعمیر گیربکس فولکس واگن

تعمیر گیربکس کاپرا

تعمیر گیربکس کوییک

تعمیر گیربکس لندرور

تعمیر گیربکس مازراتی

تعمیر گیربکس مزدا

تعمیر گیربکس مزدا 3

تعمیر گیربکس میتسوبیشی

تعمیر گیربکس هامر

تعمیر گیربکس هوندا

تعمیر گیربکس ولوو

دیدگاهتان را بنویسید