تعمیر گیربکس فورد

برند خودروسازی فورد هم مانند دیگر شرکت های خودروسازی آمریکا سرگذشت جذابی دارد. این کمپانی یک خودروسازی چند ملیتی است که یک شاخه دیگر تحت عنوان لینکین دارد که به طراحی و تولید خودروهای لوکس مشغول است. فورد بیشتر خودروهای غیرلوکس و تجاری را تولید می کند. فعالیت های این شرکت تنها به درون ایالت متحده محدود نمی شود، بلکه در دیگر کشورها نیز خط تولید دارد و صادرات را به همه دنیا من جمله ایران انجام می دهد.
از جمله تولیدات مشهور فورد در سالهای ابتدایی می توان به K، Aو S اشاره کرد. تمام این مدلها با وجود قیمت بالا توانستند فروش زیادی را کسب و در تضاد با شرکت های رقیب عمل کنند.

تاریخچه فورد را می توان پر از فراز و نشیب دانست که از جمله مهمترین ویژگی های این تولید کننده می توان به تنوع محصولات و کیفیت بالای آنها اشاره کرد که توانسته است فوق العاده عالی عمل کند. 
اما بحث ما در سایت تهران گیربکس، تعمیر گیربکس اتوماتیک است که در این مطلب قصد داریم به تعمیر گیربکس فورد بپردازیم و نکات مهم در رابطه با نگهداری و جلوگیری از خراب شدن آن را خدمتتان ذکر کنیم.

تعمیر گیربکس فورد

جعبه دنده یا همان گیربکس قسمت مهمی از خودروهای فورد است که حرکت خودرو بدون آن غیر ممکن است. گیربکس نیرو تولیدی موتور را به چرخ های آن منتقل می کند. باتوجه به اینکه موتور و پیشرانه خودرو تا میزان مشخصی دارای گشتاور هستند، وجود و عملکرد جعبه دنده ضرورت دارد. این قطعه قادر است شتاب های متغیر خودرو را کنترل کند و مانع از تداخل فشار به قسمت پیشرانه شود. به علاوه جعبه دنده از شتابگیری در شرایط مختلف جاده ای مانند سراشیبی ها جلوگیری می کند. همچنین این قطعه قابلیت تغییر جهت خودرو را دارد. با توجه به همه قابلیت های گفته شده می توان درک کرد که چقدر با اهمیت بوده و مراقبت از آن چقدر ضروری است.

اما اگر این قطعه از خودرویتان خراب شد، هیچ استرسی نداشته باشید زیرا تهران گیربکس با تعمیرکارانی ماهر و متخصص در تعمیر گیربکس فورد، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.
تهران گیربکس از مراکز متعبر بوده که به دلیل بهره مندی از افراد باتجربه در کمترین زمان گیربکس خودرویتان را عیب یابی و پس از پیدا کردن ایرادات و اعلام رضایت از طرف شما، شروع به تعمیر آن خواهند کرد.

یکی از مزیت های بزرگ این مرکز نسبت به دیگر تعمیرگاه ها قیمت به صرفه و پایین تعمیرات آن است. به علاوه تمام خدمات انجام گرفته آن دارای گارانتی هستند. پس می توانید با خیال راحت خودرویتان را به تعمیرگاه ما بسپارید.

در نظر داشته باشید که هزینه تعمیر گیربکس فورد نسبت به دیگر قطعات آن بیشتر است و اگر مشکلات آن را برطرف نکنید، موجب آسیب دیدن دیگر قسمت های خودرو خواهد شد و در طولانی مدت استهلاک آن را به دنبال دارد. همیشه پیشگری و مراقبت بهتر از تعمیر است و قبل از آنکه گیربکس خودرویتان مشکل پیدا کند باید نحوه مراقبت از آن را یاد بگیرید که در ادامه نکاتی در این باره را خدمتتان ذکر می کنیم.

اصول مراقبت از گیربکس فورد

تعویض به موقع گیربکس: روغن گیربکس هم مانند روغن موتور پس از مدتی کثیف می شود و کارکرد خود را از دست می دهد. در صورت عدم انجام اصولی روغن کاری چرخ دنده ها، هنگام کار دچار مشکل می شوند و ممکن است بشکنند. به این ترتیب به دیگر قطعات گیربکس نیز آسیب وارد می کنند و در کل نابودی آن را به دنبال دارد.

 باید حواستان به نشتی روغن هم باشد، زیرا ممکن است براثر سوراخ شدن و شکاف پیدا کردن، شفت های داخلی و یا دیگر قسمت های جعبه دنده، روغن به بیرون نشت کند و سطح آن به پایین تر از میزان استاندارد بیاید. به این ترتیب باید همواره سطح روغن را چک کنید تا در صورت نیاز مایع جدید را جایگزین نمایید.
به علاوه وضعیت و رنگ روغن هم اهمیت دارد؛ زیرا در صورت تیره و کثیف شدن روغن، باید بلافاصله عوض شود، چون نمی تواند به درستی روغن کاری را انجام دهد و در نتیجه مشکلاتی که ذکر کردیم را به وجود می آورد.

دقت داشته باشید که خودتان نمی توانید روغن گیربکس فورد را تعویض کنید؛ زیرا به مهارت و تجربه نیاز دارد. به علاوه از دستگاه هایی خاص و تمام اتوماتیک در این امر استفاده می شود. زیرا تعویض روغن به صورت دستی تقریبا منسوخ شده و کمتر تعمیرگاهی این کار را به شیوه دستی انجام می دهد.
 پس مراجعه به تعمیرگاه تخصصی جهت تعویض روغن گیربکس فورد ضروری است.

اطمینان از کارکرد صحیح سیستم خنک کننده: در واقع با بالا رفتن بیش از حد دما موتور، گیربکس هم در معرض آسیب قرار می گیرد، از این رو توصیه می شود که از سالم بودن سیستم خنک کننده خودرویتان اطمینان حاصل کنید. زیرا این سیستم باعث خنک کنندگی موتور و گیربکس می شود. به علاوه از آسیب دیدن روغن گیربکس هم جلوگیری می کند.

اجتناب از توقف خودرو پشت چراغ قرمز بدون خلاص کردن دنده: بساری از رانندگان عادت دارند که همیشه پایشان را بر روی پدال کلاچ قرار دهند. این عادتی بسیار مضر است. اگر همچنان پایشان روی کلاچ باشد و خودرو را از حالت دنده خارج نکنند، جعبه دنده سریعتر دچار خرابی می شود و به تعمیر نیاز پیدا می کند.

در سرپایینی ها به صورت طولانی مدت و مکرر ترمز نگیرید: برخی دیگر راننده ها هم به گرفتن طولانی مدت ترمز در سرپایینی ها عادت دارند که این کار فشار زیادی به لنت و دیسک ها وارد می کند و درنتیجه جعبه دنده خراب می شود.

انجام به موقع سرویس های دوره ای: یکی از کارهای ضروری هر راننده فورد انجام به موقع سرویس دوره ای است. زیرا در این بازه تعمیرکاران به طور کامل خودرو را بررسی و عیب یابی می کنند و در صورت داشتن کوچکترین مشکلی آن را برطرف خواهند کرد، به این ترتیب هزینه های تعمیر نیز خیلی پایین تر خواهد آمد. زیرا هرچه میزان مشکل جبه دنده بیشتر باشد هزینه تعمیر هم بالاتر می باشد. از این رو توصیه می کنیم ک هر ساله حداقل یکبار نسبت به انجام سرویس های دوره ای گیربکس خودرویتان اقدام کنید تا اگر مشکلی داشته باشد در همان ابتدا برطرف شده و بزرگتر نشود و دیگر قطعات را هم درگیر نکند.

می توانید جهت انجام سرویس های دوره ای به تهران گیربکس اعتماد کنید و خودرویتان را به تعمیرکاران ما بسپارید تا آن را به طور کامل بررسی و عیب یابی کنند و تمامی مشکلات را برطرف سازند.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس شورلت

تعمیر گیربکس فولکس گل

تعمیر گیربکس فولکس واگن

تعمیر گیربکس کاپرا

تعمیر گیربکس کوییک

تعمیر گیربکس لندرور

تعمیر گیربکس مازراتی

تعمیر گیربکس مزدا

تعمیر گیربکس مزدا 3

تعمیر گیربکس میتسوبیشی

تعمیر گیربکس هامر

تعمیر گیربکس هوندا

تعمیر گیربکس ولوو

دیدگاهتان را بنویسید