تعمیر گیربکس فولکس واگن

فولکس واگن شرکت خودروسازی آلمانی است که توانسته در بازار ایران به خوبی جایگاه مناسبی را کسب کند و محبوبیت بالایی به دست آورد. فولکس واگن بزرگترین شرکت خودروسازی جهان است که مالکیت شرکت های مختلف پورشه، آئودی، لامبورگینی و … را برعهده دارد و دارای ۹۴ کارخانه تولید خودرو در ۲۴ کشور و ۳۴۰ شرکت زیر مجموعه می باشد. اولین نماینده شرکت خودروسازی فولکس واگن در ایران شرکت بم بود که زیر مجموعه کرمان موتور می باشد و محصولات این برند مانند گل را مونتاژ کرد. همکاری این شرکت پس از اجرای تحریم به پایان رسید اما پس از اجرای برجام ارتباطات از سر گرفته شد و مدلهای مختلف آن توانستند به بازار ایران راه پیدا کنند.

 برند فولکس واگن در تولید محصولات خود از بهترین و با کیفیت ترین متریال و قطعات استفاده کرده است که در این مطلب قصد داریم به بررسی تعمیر گیربکس به کار رفته در خودروهای این برند بپردازیم و نکات مرتبط با آنها را خدمتتان ذکر کنیم و بدانیم که هزینه تعمیر گیربکس فولکس واگن در تعمیرگاه تخصصی چقدر است.

تعمیر گیربکس فولکس واگن

مبرهن است که سلامت تمام قطعات خودرو مانند گیربکس (جعبه دنده) بسیار پراهمیت است که صاحبان این مدل خودروها باید آن را مورد توجه قرار دهند. برای انتقال نیرو تولیدی موتور خودرو به چرخ ها از جعبه دنده استفاده می شود تا متناسب با شرایط جاده و موقعیت راننده، سرعت خودرو را تعیین کند.

 در خودروهای مدرن تولیدی فولکس واگن از انواع گیربکس های دستی و اتوماتیک در مدل های مختلف استفاده شده است. تفاوت عمده خودروهای دستی و اتوماتیک این است که راننده در جعبه دنده دستی برای مدیریت و تنظیم گشتاور باید از اهرم دنده استفاده کند. این در حالی است که راننده در خودروهای اتوماتیک فولکس واگن فقط خودرو را در حالت درایو قرار می دهد و پس از آن گیربکس بدون نیاز به راننده، نیروی لازم را انتقال می دهد. تمامی این اعمال به صورت خودکار انجام می شود.

 اگر در شهرهای کرج یا تهران هستید می توانید بر روی تیم تخصصی ما حساب کنید. تهران گیربکس یکی از بهترین تعمیرگاه های تخصصی تعمیر گیربکس فولکس واگن است که از تعمیرکارانی متخصص ماهر و با تجربه در این زمینه تشکیل شده است و قادراند در کمترین زمان ممکن و با بهره گیری از ابزارآلاتی درجه یک تعمیرات لازم را انجام دهند. تمامی خدمات انجام گرفته توسط این تیم با ارائه گارانتی می  باشد. پس نیازی به نگرانی در این باره نیست.

 تنها کاری که در صورت مشاهده خرابی گیربکس خودرویتان باید انجام دهید این است که سریعا به تعمیرگاه گیربکس فولکس واگن مراجعه کنید زیرا در صورت بی توجهی به آن مشکلات جعبه دنده دو چندان خواهد شد و دیگر قطعات خودرویتان را دچار مشکل می ‌کند. در ادامه برخی از علائم خرابی و نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک فولکس واگن را ذکر می کنیم.

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک فولکس واگن

فولکس واگن بعضی از خودروهای خود از جمله یاسات را به گیربکس دستی مجهز کرده است. این مدل نسبت به همتایان اتوماتیک خود محبوبیت بیشتری میان کاربران دارد. اما اکنون فولکس واگن شرایط را تغییر داده است و اکثر خودروهای تولیدی جدید خود را به گیربکس اتوماتیک مجهز کرده است.

 جعبه دنده اتوماتیک یکی از اصلی ترین قطعات خودروهای فولکس واگن است که شناخت علائم خرابی آن می تواند در عملکرد بهتر خودرو تاثیر داشته باشد و آن را بهبود بخشد، به این ترتیب کمتر به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک فولکس واگن مراجعه خواهید کرد.
 متریال به کار رفته در ساخت جعبه دنده های اتوماتیک از نوع چدن و فولاد است که دوام بالایی دارند. اما در طی سالها استفاده و عدم انجام به موقع سرویس های دوره ای دچار مشکل می ‌شوند.

 برخی از علائم خرابی این قطعه شامل:

  • صدای غیرعادی هنگام حرکت خودرو

از جمله علایم شایع خرابی گیربکس اتوماتیک فولکس واگن شنیدن صداهایی شبیه زوزه، کوبش و … هنگام حرکت است. اگر هنگام رانندگی با خودرویتان متوجه همچین صدای شدید نسبت به آن بی توجه نباشید زیرا ممکن است نشان دهنده مشکل داشتن گیربکس خودرویتان باشد. با این مشکل دنده ها نمی ‌توانند به راحتی جا بروند و باید سریع جهت رفع آنها اقدام کنید تا اجزا جعبه دنده آسیب کمتری ببینند.

  • بلند شدن بوی سوختگی

 استشمام بوی سوختگی یکی از علائم خرابی این قطعه است و اصلا نشانه خوبی نیست. یکی از دلایل این مشکل نشتی روغن گیربکس و یا کم شدن مقدار آن است؛ زیرا نمی تواند به خوبی عمل روانکاوی و خنک کنندگی جعبه دنده را انجام دهد. در نتیجه گرم شدن آن و بلند شدن بوی سوختگی را به دنبال دارد. از طرفی اگر روغن گیربکس به درستی تعویض نشود و کثیف و سوخته باشد، همین باعث داغ شدن بیش از حد و افزایش اصطکاک قطعات می شود.

  • نشتی روغن گیربکس

یکی دیگر از علائم خراب شدن جعبه دنده اتوماتیک فولکس واگن نشتی روغن هست که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. روغن گیربکس مایعی قرمز رنگ است که جهت روانکاری قطعات جعبه دنده کاربرد دارد. اگر مایع قرمز رنگ را در زیر خودرویتان مشاهده کردید بدانید که گیربکس آن دچار مشکل شده است و در صورت ادامه دادن رانندگی با این وضعیت، چرخ دنده ها آسیب خواهند دید و باید سریع خودرو را به تعمیرگاه ببرید تا در صدد تعمیر آن برآیند.

 لرزش چرخ دنده

لرزش چرخ دنده گیربکس فولکس واگن می‌ تواند بسیار خطرآفرین باشد. از این رو پیشنهاد می کنیم که هر چه سریعتر به مشکلات رسیدگی و مرتباً سطح روغن گیربکس را بررسی کنید تا از مشکلات احتمالی جعبه دنده جلوگیری نمایید. از علائم لرزش چرخ دنده های گیربکس فولکس واگن شامل :

  • افزایش غیر طبیعی دور موتور در هر دقیقه
  • با فشار دادن پدال گاز خودرو شتاب نمی گیرد.
  • قرار گرفتن ناگهانی دنده در حالت خلاص

هزینه تعمیر گیربکس فولکس واگن

تعمیر گیربکس اتومات فولکس واگن کار هرکسی نیست و باید توسط افراد متخصص انجام بگیرد. یکی از دغدغه صاحبان فولکس واگن در صورت خراب شدن این قطعه از خودرویشان هزینه تعمیر آن است. دقت داشته باشید که نمی توان هزینه ثابتی را برای آن در نظر گرفت، زیرا با توجه به میزان مشکل قطعه، هزینه و زمان تعمیر آن متفاوت است. به تبع هرچه مشکل جعبه دنده بیشتر باشد هزینه تعمیر آن نیز بالاتر خواهد رفت.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس شورلت

تعمیر گیربکس فورد

تعمیر گیربکس فولکس گل

تعمیر گیربکس کاپرا

تعمیر گیربکس کوییک

تعمیر گیربکس لندرور

تعمیر گیربکس مازراتی

تعمیر گیربکس مزدا

تعمیر گیربکس مزدا 3

تعمیر گیربکس میتسوبیشی

تعمیر گیربکس هامر

تعمیر گیربکس هوندا

تعمیر گیربکس ولوو

دیدگاهتان را بنویسید