تعمیر گیربکس فولکس گل

گل از محصولات فولکس واگن است که در سال ۸۴ توسط شرکت‌ کره‌ای موتورز وارد ایران شد و مونتاژ این خودرو در سال ۸۸ به پایان رسید. فولکس گل در بازار ایران نتوانست چندان موفق عمل کند و از لحاظ امکانات رفاهی با پژو ۲۰۶ تیپ ۵ رقابت داشت. در واقع می ‌توان گفت که این خودرو نیز مانند خیلی از خودروهای وارداتی دیگر نتوانست آینده مثبتی در بازار ایران داشته باشد.

گل تنها محصول این برند است که توانست به خط تولید ایران برسد. این خودرو به پیشرانه ۴ سیلندر ۸ سوپاپ با حجم ۱۷۸۱ سی سی مجهز می باشد که می تواند نیرویی معادل ۱۰۰ اسب بخار را در ۵۲۵۰ دور در دقیقه تولید کند.
 این خودرو فولکس به گیربکس دستی ۵ سرعته مجهز شده است که نیروی تولیدی پیشرانه را به چرخ های جلو منتقل می کند. در این مطلب قصد داریم گیربکس فولکس گل را بررسی و نکات مرتبط با تعمیر آن را ذکر کنیم. با ما همراه باشید.

تعمیر گیربکس فولکس گل

یکی از مهمترین قسمتهای خودرو گل، گیربکس آن است؛ زیرا پس از تعمیر یا تعویض موتور گران قیمت ترین قسمت، جعبه دنده است که به طور قطع در خودروهای قدیمی تر قیمت آن برابر یک خودرو است.
 جعبه دنده به کار رفته در فولکس گل از نوع دستی پنج سرعته می باشد که نگهداری از آن به مراتب ساده تر و کم هزینه تر است از انواع گیربکس اتوماتیک است. زیرا گیربکس دستی ساختار ساده تر و قطعاتی کمتر از مدل اتوماتیک دارد.

 عوامل زیادی وجود دارد که منجر به خرابی و نیاز به تعمیر گیربکس فولکس گل می ‌شوند که در این میان می‌ توان به نوع رانندگی، تعویض اشتباهی دنده توسط راننده، تعویض بدون گرفتن کلاچ و … اشاره کرد. توصیه می ‌کنیم که دستورالعمل های کمپانی سازنده خودرو در رابطه با مراقبت از آن و تعویض روغن توجه کنید، زیرا در صورت آسیب دیدن این قطعه هزینه تعمیر آن بالا است و زمان زیادی را از شما می گیرد.

 اما در نظر داشته باشید که اگر گیربکس خودرویتان مشکل پیدا کرد، تحت هیچ شرایطی خودتان آن را دستکاری نکنید زیرا این کار شما نیست و بسیار تخصصی است و باید تعمیرکاران متخصص در این حوزه این کار را انجام دهند.
 البته پیدا کردن تعمیرگاهی که در تعمیر جعبه دنده تخصص داشته باشد کار سختی است و در ایران کم پیدا می‌شود. اما تهران گیربکس یکی از این مراکز معتبر است که از افراد ماهر و با تجربه در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک داخلی و خارجی تشکیل شده است که در اسرع وقت و با هزینه منصفانه، گیربکس خودرویتان را تعمیر می کند.

علائم خرابی گیربکس فولکس گل

باتوجه به اینکه جعبه دنده فولکس گل نقش فوق‌العاده حیاتی را ایفا می کند باید حتما علائم خرابی آن را جدی بگیرید و سریعاً در صدد رفع آن برآیید. در اینجا برخی از علائم خراب شدن این قطعه مهم از خودرویتان را آورده ایم تا بیشتر با آنها آشنا شوید.

حرکت نکردن خودرو بر روی دنده

ممکن است برایتان اتفاق افتاده باشد اگر خودرویتان را روی یک دنده قرار دهید، خودرو حرکت نکند. این خود یکی از نشانه های خراب شدن جعبه دنده فولکس گل است. در این هنگام ممکن است که روغن گیربکس نشت پیدا کرده باشد که این مسئله بسیار مهم است و در صورت مشاهده چنین ایرادی سریعا خودرو را به تعمیرگاه تخصصی برسانید.

صدا دادن گیربکس در حالت درجا

یکی از علائم مشکل داشتن جعبه دنده فولکس ‌گل صدا دادن آن در حالت درجا و خلاص است. با توجه به اینکه در حالت خلاص و درجا فشاری برروی گیربکس نیست، این صدا در آن کمی عجیب به نظر می‌رسد. اما یکی از دلایل آن ممکن است کاهش روغن گیربکس و کیفیت پایین آن باشد که با استانداردهای خودرو سازگاری ندارد.

افزایش دور موتور و لرزش

گاهی اوقات ممکن است لرزش هایی را در خودرو احساس کنید. بیشتر اوقات برخورد قطعات باهم و ساییدگی آن ها این مشکل را به وجود می‌آورد. اگر خودرویتان دچار لرزش شده است تا مشکل بزرگتر نشده حتماً به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.

تاخیر و یا عمل نکردن گیربکس

یکی از شایع‌ترین مشکلات جعبه دنده گل عمل نکردن آن با وجود تاخیر در هنگام تعویض دنده است. در حالت کلی گیربکس به نحوی طراحی شده است که به راننده این امکان را می دهد که بتواند سریع تر و به آسانی دنده ها را تغییر دهد.

استشمام بوی سوختگی

یکی دیگر از علائم مشکل داشتن گیربکس فولکس گل، بلند شدن بوی سوختگی از داخل خودرو است. هرگونه بوی سوختگی از خودرو نگران کننده است و بلافاصله جهت رفع آن اقدام کنید؛ زیرا ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به خودرو وارد کند.

نشت روغن گیربکس

از جمله نشانه های گیربکس فولکس گل که ممکن است زیاد با آن برخورد کرده باشید نشت روغن است. در نظر داشته باشد که نشت روغن گیربکس نشانه سلامت خودرویتان نیست.

هزینه تعمیر گیربکس فولکس گل

یکی از سوالات متداولی که صاحبان گل هنگام خراب شدن جعبه دنده خودرویشان می پرسند میزان هزینه تعمیر آن است. دقت داشته باشید که نمی ‌توان هزینه ثابتی را برای این عمل در نظر گرفت؛ زیرا مشکلات جعبه دنده ها و میزان خرابی آنها با هم متفاوت است. از طرفی تعویض قطعات می ‌تواند این هزینه را چندین برابر کند.

 تعمیرگاه هایی که دانش چندان بالایی در رابطه با تعمیر این قطعه ندارند، معمولا هزینه بالایی را از صاحبان خودرو دریافت می ‌کنند. در حالیکه چندان تخصصی قطعات را تعمیر نمی کنند و ممکن است پس از گذشت مدتی دوباره به حالت اولیه و چه بسا برتر برگردد. به همین دلیل توصیه می‌ شود که حتماً به یک تعمیرگاه تخصصی برای رفع مشکلات گیربکس خودرویتان مراجعه کنید تا با هزینه ای منصفانه این کار را انجام دهند.

یکی از خدماتی که مرکز تخصصی تعمیر گیربکس تهران گیربکس انجام می ‌دهد تعمیر جعبه دنده خودروهای فولکس گل است. در این زمینه بسیار وسواسی و با دقت عمل می ‌کند. برای این کار از ابزارآلاتی درجه یک و مدرن نیز کمک می گیرد، به همین دلیل می ‌توانید خودرویتان را به این تعمیرگاه معتبر بسپارید.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس شورلت

تعمیر گیربکس فورد

تعمیر گیربکس فولکس واگن

تعمیر گیربکس کاپرا

تعمیر گیربکس کوییک

تعمیر گیربکس لندرور

تعمیر گیربکس مازراتی

تعمیر گیربکس مزدا

تعمیر گیربکس مزدا 3

تعمیر گیربکس میتسوبیشی

تعمیر گیربکس هامر

تعمیر گیربکس هوندا

تعمیر گیربکس ولوو

دیدگاهتان را بنویسید