تعمیر گیربکس لندرور

رور شرکت خودروسازی با اصالت انگلیسی است که یکی از بهترین سازندگان شاسی بلند های لوکس در مدل های مختلف است که در ابتدا محصولاتی تحت عنوان لندرور را روانه بازار کرد که غیر قابل مقایسه با خودروهای لوکس و بود. اما به دلیل بهره مندی از قابلیت های عالی برای تردد در مسیرهای سخت مورد توجه افراد و نهادهای مختلف قرار گرفت. نسل‌های اول این خودرو که بعدها به عنوان دیفندر عرضه شد نه تنها مورد توجه قرار گرفت بلکه پس از 6 دهه فعالیت توانست به یک برند پراهمیت با محصولات متنوع تبدیل شود.

 محصولات مدرن لندرور نمونه‌ای از مهندسی پیشرفته در صنعت خودروسازی است.
یکی از خودروهایی که در این مطلب قصد داریم به بررسی تعمیر گیربکس آن بپردازیم لندرور دیسکاوری است که مخصوص صخره و جاده های ناهموار می باشد و می توانید در هر شرایطی از این خودرو استفاده کنید. مدل های مختلفی از آن به بازار جهانی عرضه شده است که دارای طراحی منحصر به فرد و جذابی هستند.

 تعمیر گیربکس لندرور

گیربکس لندرور به اندازه موتور آن در حرکت و ایمنی خودرو نقش دارد و فوق ‌العاده حیاتی می باشد. این قطعه نیروی تولیدی موتور را به چرخ ها انتقال میدهد و نسبت های مختلف انتقال را فراهم می‌ کند، به این ترتیب سرعت موتور را با شرایط مختلف رانندگی سازگار خواهد کرد. با توجه به اهمیت بالای جعبه دنده لندرور باید کوچک ترین مشکلات به وجود آمده برای آن را جدی بگیرید و درصد برطرف کردن آن ها برایید.

 از طرف دیگر یکی از مشکلات صاحبان این خودرو این است که نمی توانند به راحتی محل های تعمیر مورد اطمینان را پیدا کنند. اکثر صاحبان خود را حداقل یک بار این تجربه را داشتند که به دلیل مراجعه برای تعمیر گیربکس اتوماتیک به یک تعمیرگاه غیرتخصصی و نامعتبر هزینه‌های زیادی را متحمل شده اند و مجبور به تعویض قطعه یا تعمیر دوباره جعبه دنده شده اند.
متاسفانه این مشکل وجود دارد و مراکز تخصصی تعمیر گیربکس لندرور دیسکاوری در سطح کشور بسیار کم است. اما در این میان مرکز تخصصی تهران گیربکس یکی از معتبرترین تعمیرگاه های تهران است که از تعمیرکاران مجرب، ماهر و متخصص تشکیل شده است و سرویس و تعمیر جعبه دنده خودرو را با بهترین امکانات و به صرفه ترین قیمت انجام میدهد. به علاوه هیچ نگرانی در رابطه با کیفیت خدمات ارائه شده این مرکز نداشته باشید، زیرا تمام خدمات همراه با ارائه گارانتی هستند.

تعمیر گیربکس لندرور به تجربه کار بر روی این مدل نیاز دارد. تهران گیربکس با سالها تجربه در این زمینه به صورت دقیق و ریز عیب یابی جعبه دنده خودرویتان را انجام می دهد تا خرابی های پرهزینه گریبانگیر تان نشود. با انجام سرویس های دوره ای در بازه زمانی مناسب می توانید به راحتی از این اتفاقات جلوگیری کنید.
 همچنین تعویض جعبه دنده خودرو نیز کار حساسی است و برای این کار تیم تهران گیربکس همراه شما هستند تا از به وجود آمدن مشکل برای خودرویتان و تعویض این قطعه جلوگیری کنند.

 اگر تعمیر گیربکس لندرور به صورت تخصصی انجام نگیرد هزینه های هنگفتی را در بر خواهد گرفت. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که حتما به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید.

توصیه های مهم جهت افزایش طول عمر گیربکس لندرور

روغن گیربکس خودرویتان را در زمانبندی و کیلومتر تعیین شده توسط کمپانی سازنده آن تعویض کنید.

از روغن مناسب و باکیفیت استفاده نمایید؛ زیرا استفاده از روغن بی ‌کیفیت، خسارات سنگینی را به جعبه دنده خودرو وارد خواهد کرد.

تحت هیچ شرایطی نباید سرویس های دوره ای را پشت گوش بینداز و باید برای اطلاع از وضعیت جعبه دنده خودرویتان به تعمیرگاه مراجعه کنید تا در صورت وجود داشتن کوچکترین ایرادی تعمیر شود.

سعی کنید پدال گاز را به آرامی فشار دهید زیرا فشار دادن نامنظم و مکرر این پدال باعث آسیب دیدن گیربکس خواهد شد و طول عمر آن را کاهش میدهد.

خطاهای مربوط به جعبه دنده لندرور را جدی بگیرید و سریع جهت رفع کردن آنها اقدام کنید. زیرا ادامه دادن رانندگی با یک گیربکس معیوب خرابی دیگر قطعات جعبه دنده را در پی دارد و هزینه های زیادی را باید متحمل شوید.

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس لندرور

با توجه به گران شدن قطعات خودرو و کم شدن توان مردم برای خرید ماشین، این روزها باید از خودرویتان بیش از پیش مراقبت کنید تا از به وجود آمدن هزینه های زیاد جلوگیری شود. یکی از عوامل مهمی که در تامین سلامتی خودرو نقش مهمی را ایفا می‌ کند، روغن گیربکس است.

 جهت درست کار کردن جعبه دنده خودرو بهتر است هرچند وقت یکبار نسبت به تعویض روغن اقدام کنید.
 وظیفه اصلی این روغن روان کردن بین قطعات فلزی خودرو و راحت جابجا شدن آنهاست. جعبه دنده باید به سرعت حرکت کند و گیری نداشته باشد، روغن گیربکس هم این کار را انجام می دهد و در روانکاری آن ها نقش دارد .

با تعویض روغن در زمان مناسب می توانید از خرابی های احتمالی خودرویتان جلوگیری کنید. اما عوامل متعددی بر روی زمان تعویض این مایع تاثیر می گذارند که یکی از آنها کار کرد ماشین است.
 میزان روغن استفاده شده در جعبه دنده خودرو بر روی عمر مفید آن تاثیر می گذارد. همچنین از دیگر عوامل موثر، شرایط رانندگی و جاده است. زیرا با رانندگی در یک مسیر پر ترافیک باید دنده را زود به زود عوض کنید، به این ترتیب عمر مفید روغن گیربکس کاهش می یاید و باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

از جمله علائمی که نشان از به پایان رسیدن روغن گیربکس است شامل :

  • به سختی عوض کردن دنده
  • شنیدن صداهای عجیب و غریب هنگام تعویض دنده
  • به موقع عوض شدن دنده لندرور اتوماتیک

اهمیت تعویض روغن گیربکس در لندرور:

  • افزایش عمر مفید قطعات موجود در گیربکس
  • کارکرد روان و بهتر گیربکس
  • کاهش درجه حرارت گیربکس
  • جلوگیری از سر و صدا کردن قطعات موجود در گیربکس
  • کارکرد بهتر خودرو

تعویض نکردن روغن گیربکس چه مشکلاتی را به دنبال دارد:

  • داغ شدن بیش از حد روغن گیربکس و بلند شدن بوی سوختگی
  • آسیب دیدن و شکستن چرخ دنده ها
  • سر و صدا کردن خودرو در حالت خلاص
  • به سختی عوض شدن دنده

هزینه تعمیر گیربکس لندرور

یکی از سوالات متداول صاحبان لندرور هزینه تعمیر گیربکس آن است. در واقع هزینه تعمیرات جعبه دنده خودرو به عوامل مختلفی بستگی دارد و در صورت جدی بودن مشکل آن به تبع هزینه تعمیر نیز بالاتر خواهد بود. تعمیرکاران تهران گیربکس تمام تلاش خود را می ‌کنند که در کمترین زمان و با بهترین قیمت گیربکس خود را تعمیر کنند. اما در حالت کلی برای تعیین هزینه تعمیرات این قطعه، باید عیب یابی شود، سپس هزینه را به اطلاعتان می رسانند.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس شورلت

تعمیر گیربکس فورد

تعمیر گیربکس فولکس گل

تعمیر گیربکس فولکس واگن

تعمیر گیربکس کاپرا

تعمیر گیربکس کوییک

تعمیر گیربکس مازراتی

تعمیر گیربکس مزدا

تعمیر گیربکس مزدا 3

تعمیر گیربکس میتسوبیشی

تعمیر گیربکس هامر

تعمیر گیربکس هوندا

تعمیر گیربکس ولوو

دیدگاهتان را بنویسید