تعمیر گیربکس مازراتی

مازراتی یک شرکت مشهور خودروسازی ایتالیایی است که در سال ۱۹۱۴ راه اندازی شد. این برند از سال ۱۹۹۹ متعلق به شرکت فیات است و در حال حاضر دفتر مرکزی آن در شهر مورنا ایتالیا قرار دارد. مازراتی همواره به عنوان زیر مجموعه شرکت فراری فعالیت دارد و اخیراً همراه با آلفارومئو خودروهای اسپرت فیات را تولید می کند. خودروهای این برند نیز به واسطه شرکت آرتا تاک موتور توانستند به ایران راه پیدا کنند.

 محصولات این شرکت در سال ۸۹ وارد کشور شد. آرتا تاک موتور نمونه های مختلفی از مازراتی گرن کاپریو، کواتروپورته، گیبلی و … را وارد ایران کرد. این مدل خودروها از جمله زیباترین ماشین های بازار هستند که طرفداران زیادی دارند.
 مازراتی از لوکس ترین و مدرن ترین قطعات در ساخت خودروهای خود استفاده کرده است و از این رو مقاومت و دوام بالایی دارند.
 اما قطعه ای که در این مطلب برای ما اهمیت دارد و قصد داریم تعمیر آن را مورد بحث قرار دهیم گیربکس آن است. گیربکس به کار رفته در محصولات مازراتی از نوع اتوماتیک در مدل های مختلف دوکلاچه و … هستند که به خوبی نیروی تولیدی موتور را به چرخه می دهند.

تعمیر گیربکس مازراتی

گیربکس اتوماتیک نسبت به دستی ساختار پیچیده و حساس تری دارد و تعمیر آن نیازمند دانش و مهارت زیادی است. با توجه به اهمیت بالا تعمیرات گیربکس مازراتی تمام مدل های آن، اگر توسط فردی بی تجربه و غیرحرفه‌ای انجام بگیرد در آینده مشکلات زیادی را به وجود می ‌آورد. به همین دلیل نباید تعمیر آن را به هرکسی بسپارید.
 در این میان تهران گیربکس با بهره مندی از کادری ماهر و متخصص نسبت به تعمیرات گیربکس اتوماتیک مازراتی، تمامی خدمات خود را با کیفیت فوق العاده انجام می دهد. در صورت خراب شدن گیربکس خودرویتان می توانید با تعمیرکاران ما تماس گرفته و یا مستقیماً به تعمیرگاه مراجعه نمایید.
 تهران گیربکس از معتبرترین مراکز تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران است که با چندین سال سابقه آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز می باشد.

با توجه به اتوماتیک بودن جعبه دنده مازراتی ساختار آن بسیار حساس است به حدی که در صورت بروز کوچکترین خطری ممکن است آسیب ببیند. پس باید با یک تعمیرگاه قابل اعتماد آشنایی داشته باشید تا با خیال راحت خودرویتان را به آن بسپارید. تمام تعمیرات و سرویس های انجام گرفته توسط تهران گیربکس دارای گارانتی هستند و نیازی به نگرانی در این باره نیست. در صورت مشکل پیدا کردن این قطعه خودرویتان می ‌توانید به تعمیرگاه ما مراجعه کنید. اما اگر به آن رسیدگی نشود امکان خرابی آن وجود دارد و هزینه های سنگین تعمیر را باید پرداخت نمایید.

انجام مرتب سرویس دوره ای گیربکس اتوماتیک مازراتی

مازراتی از جمله خودروهای گران قیمت و لوکس در جهان است که توجه و نگهداری از اجزای تشکیل دهنده آن امری ضروری است. یکی از قطعات مهم این خودرو گیربکس است. بسیاری از افراد تصور می کنند که گیربکس اتوماتیک مازراتی به سرویس دوره ای و تعویض روغن نیاز ندارد، اما این یک باور اشتباه است و به دلیل پیچیدگی بالا و حساسیت زیاد جعبه دنده های استفاده شده در مدلهای مختلف مازراتی، با کوچکترین ضربه ای ممکن است دچار خرابی شوند یا اینکه یکی از قطعات تشکیل دهنده آن آسیب ببینند. در این صورت هزینه تعمیرات گیربکس اتومات مازراتی که بسیار بالا است گریبان گیرتان می شوند. به همین دلیل باید مراقبت از آن را جدی بگیرید تا خودرویتان دچار مشکل نشود.

 با گذر زمان روغن گیربکس کارایی خود را از دست می دهد و عدم توجه به آن به دیگر قطعات نیز آسیب وارد می ‌کند و فرسوده خواهند شد. به این ترتیب لرزش را در خودرو احساس خواهید کرد.

انجام سرویس های دوره ای به دو دسته سرویس روغن گیربکس و سرویس دوره ای جعبه دنده اتوماتیک مازراتی تبدیل می شود. مرکز تخصصی تهران گیربکس در هر بار انجام سرویس های دوره ای، وضعیت روغن را بررسی می کند تا در صورت نیاز مایع جدید را جایگزین آن کند.
 نحوه کار به این صورت است که در ابتدا برای چند دقیقه خودرو را روشن خواهند کرد تا روغن کثیف گیربکس جمع شود و در آخر توسط یک دستگاه مخصوص روغن آلوده را جمع آوری و بیرون می آورند و به این ترتیب عملکرد جعبه دنده را بهبود می بخشند. علاوه بر بررسی روغن، به فیلتر آن را هم نگاه می اندازند و در صورت کثیف و گرفته بودن آن را شستشو می دهند و یا تعویض می کنند تا روغن بتواند به اجزای گیربکس برسد و به درستی آن ها را روغن کاری کند.

سرویس گیربکس اتوماتیک باید به صورت دوره ای انجام گیرد؛ زیرا بخش مهمی از تعمیر و نگهداری از مازراتی است. در این قسمت علاوه بر بررسی روغن، دیگر قسمتها هم بررسی و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض خواهد شد. با توجه به سیستم کامپیوتری و مکانیکی پیچیده جعبه دنده اتوماتیک مازراتی، هرگونه سهل انگاری در انجام سرویس دوره ای به ضرر خودرویتان است.
 یکی از راهکارهای کمک کننده جهت نشان دادن اینکه جعبه دنده به سرویس نیاز دارد یا خیر بروز علائم خرابی در آن است. در ادامه برخی از علائم خرابی گیربکس اتوماتیک مازراتی را ذکر می کنیم.

نشانه های خرابی و نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک مازراتی

  • بلند شدن بوی سوختگی
  • ایجاد صداهای غیر طبیعی مانند ناله، زوزه و …
  • لرزش یا لغزش گیربکس
  • نشتی پیدا کردن روغن گیربکس
  • روشن بودن چراغ هشدار خودرو

هزینه تعمیر گیربکس مازراتی

هزینه تعمیرات گیربکس اتومات مازراتی یکی از سوالات پرتکرار ای است که ذهن صاحبان این خودرو را به خود درگیر کرده است. اما لازم است ذکر کنیم که به دلیل گرانقیمت بودن قطعات گیربکس مازراتی، قطعا هزینه تعمیر آن نسبت به دیگر خودروها بیشتر خواهد بود، اما تعمیرکاران تهران گیربکس تمام تلاش خود را می ‌کنند که تعویض قطعات را تا حد ممکن کم کنند و آنها را تعمیر نماید تا صاحب خودرو هزینه کمتری پرداخت کند.

 اما در نظر داشته باشید که میزان خرابی های جعبه دنده بر روی هزینه تعمیر آن تاثیرگذار است. زیرا هرچه میزان خرابی بیشتر باشد به تایم زیادی برای تعمیر و در صورت نیاز به قطعاتی جهت تعویض نیاز پیدا خواهد کرد. اما در صورت کم بودن خرابی آن وقت زیادی را از تعمیرکاران نمی‌ گیرد و هزینه آن نیز کمتر خواهد بود.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس شورلت

تعمیر گیربکس فورد

تعمیر گیربکس فولکس گل

تعمیر گیربکس فولکس واگن

تعمیر گیربکس کاپرا

تعمیر گیربکس کوییک

تعمیر گیربکس لندرور

تعمیر گیربکس مزدا

تعمیر گیربکس مزدا 3

تعمیر گیربکس میتسوبیشی

تعمیر گیربکس هامر

تعمیر گیربکس هوندا

تعمیر گیربکس ولوو

دیدگاهتان را بنویسید