تعمیر گیربکس هامر

هامر خودرو پرصلابت و خشنی است که در ابتدا به عنوان یک خودروی نظامی در ارتش آمریکا مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن کمپانی جنرال موتورز پتانسیل بالای آن را در مورد توجه هزاران نفر در سراسر جهان قرار داد و توانست امتیاز توسعه آن را خریداری کند. به این ترتیب هامر به صورت فشرده در بازارهای جهانی شهرت پیدا کرد و مدل های مختلفی از آن شامل H1، H2، H3عرضه شد.

H1 یکی از مدل های هامر است که توسط جنرال موتورز ساخته شده است و در ۵ تیپ با ریتایل های استیشن واگن، روباز و سقف ثابت تولید و شرکت سازنده توانست تا ۲۰۰۰ عدد از آن را به فروش برساند. گیربکس به کار رفته در این مدل خودرو سه و چهار ساعته دستی به اضافه 5 سرعته اتوماتیک هستند.

 مدل هامر H3 از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ توسط جنرال موتورز تولید شد. پیشرانه این خودرو دارای قدرت ۲۴۲ اسب بخار و گشتاور ۳۲۸ نیوتون است. موتور ۸ سیلندر توربو با شدت ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۴۳۴ نیوتن متر در این مدل به کار رفته است .
در این مطلب قصد داریم تعمیر گیربکس h3 و h1 را مورد بررسی قرار دهید و نکات مهم در ارتباط با آن را ذکر کنیم.

تعمیر گیربکس هامر

تعمیر گیربکس هامر از جمله خدمات تخصصی مرکز تهران گیربکس است که تعمیر کاران ماهر تمام اشکالات گیربکس خودرو را برطرف می کنند. در صورت مشکل پیدا کردن این قطعه از خودرویتان می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید و یا اینکه به تعمیرگاه مراجعه کنید.

جعبه دنده های اتوماتیک سیستمی بسیار پیچیده دارند که به تبعیت از آن هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک از جعبه دنده دستی بیشتر است. از این رو در صورت مشاهده کوچکترین مشکل این قطعه مهم از خودرویتان را جدی بگیرید و به تعمیرگاه گیربکس مراجعه کنید؛ زیرا تعمیر گیربکس هامر h3 و یا h1 کار هرکسی نیست و باید یک تعمیرکار ماهر وارد عمل شود.

 خراب شدن و نیاز به تعمیر پیدا کردن گیربکس هامر علائم و نشانه هایی دارد که باید حتما آن را جدی بگیرید و در صدد رفع کردن آن برایید.
 یکی از این علایم، احساس بوی سوختگی از روغن گیربکس هامر است. در این مواقع باید سریع آن را بررسی و رفع کنید.
 یکی از دلایل سوختن روغن ، داغ شدن بیش از حد آن است، به این ترتیب عمل روانکاری قطعات به درستی انجام نخواهد گرفت و جعبه دنده آسیب خواهد دید.

نشتی روغن نیز از علائم خرابی جعبه دنده اتوماتیک هامر است. اگر این نشتی ادامه پیدا کند خسارت ‌های جدی به سیستم انتقال قدرت خودرو وارد می شود. دقت داشته باشید که گیربکس اتوماتیک خودروهای هامر هنگام تغییر دنده روان عمل می ‌کنند و از این رو نباید هنگام تعویض دنده احساس ضربه و یا لرزش داشته باشید.
 اگر خودرو هنگام تعویض دنده این مشکل را پیدا کرد نباید  نسبت به آن بی توجه باشید؛ زیرا به مرور زمان مشکل بزرگ تر خواهد شد و قطعات مختلف جعبه دنده دچار مشکل می شوند.

اگر سطح روغن گیربکس هامر پایین باشد و یا اینکه نشتی داشته باشد، قدرت خودرو کاهش پیدا می‌ کند. در صورت مشاهده چنین مشکلی حتماً باید روغن آن را تعویض کنید .

چرا باید سرویس های دوره ای و تعمیر گیربکس اتوماتیک هامر  H1 را جدی بگیریم؟

 سرویس های دوره ای یکی از مهمترین کارهایی است که باید برای نگهداری و سالم نگه داشتن خودروهای هامر انجام داد. یکی از کارهایی که هزینه تعمیر گیربکس هامر H1 را افزایش می ‌دهد عدم توجه به انجام سرویس های دوره ای است.

در سرویس، تمام قطعات گیربکس مورد بررسی قرار می‌ گیرد و در صورت داشتن کوچکترین ایرادی برطرف خواهند شد. انجام سرویس دوره ای در تعمیرگاه تخصصی تهران گیربکس انجام می گیرد و از خرابی موتور و جعبه دنده خودرویتان جلوگیری می‌ کنند.

 یکی از کارهایی که در سرویس های دوره ای جعبه دنده هامر H1 انجام می گیرد، تعویض روغن گیربکس است.
همانطور که اطلاع دارید مایعات خودرویتان به رسیدگی نیاز دارند و باید در زمان مناسب تعویض شوند. تعویض روغن گیربکس عامل حرکت کردن و بهتر کار کردن قطعات جعبه دنده خواهد شد. همچنین موجب افزایش عمر مفید قطعات تشکیل دهنده و کاهش درجه حرارت آن می ‌شود. از طرف دیگر موجب حذف سر و صداهای اضافی موجود در جعبه دنده خواهد شد.

 ممکن است در نگاه اول انجام سرویس های دوره ای هزینه بردار و وقت گیر باشد، اما باید حداقل سالی یک بار خودرویتان را به تعمیرگاه قابل اعتماد بسپارید تا  ایرادات کوچک آن رفع و تبدیل به مشکلات جدی برای خودرویتان نشوند؛ زیرا با بزرگ شدن مشکلات جعبه دنده، هزینه و وقت شما هم تلف خواهد شد.

هنگام اخطار دادن چراغ چک خودرو هامر قطعا مشکلی به وجود آمده است که بی توجهی به آن آسیبی جدی به خودرویتان وارد می کند. به همین دلیل با مشاهده حتی کوچکترین ایراد هم بهتر است به تعمیرگاه مراجعه و وقت را تلف نکنید.

دلیل تقه زدن گیربکس هامر چیست؟

دلیل اصلی تقه زدن جعبه دنده هامر می تواند ناشی از ایرادات برقی آن باشد. این مشکل در ساعت گیربکس موجب به هم خوردن فشار روغن گیربکس خواهد شد. البته دلایل دیگری نیز برای تقه زدن جعبه دنده هامر وجود دارد که جهت تشخیص و عیب یابی آن باید به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید.

هزینه تعمیر گیربکس هامر

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که صاحبان خودروهای هامر هنگام خراب شدن جعبه دنده خودرویشان می پرسند میزان هزینه تعمیر آن است. با توجه به وارداتی بودن این مدل خودرو،  قطعات آن به سختی در بازار پیدا می شوند و با توجه به مشکلات و تحریم های به وجود آمده قطعات قیمت بالایی دارند. به همین دلیل هزینه تعمیر و تعویض قطعات آن بالا خواهد رفت. برای همین توصیه می کنیم که ایرادات کوچک آن را جدی بگیرید و در صدد رفع آنها برایید.

دقت داشته باشید که خودتان تحت هیچ شراطی جعبه دنده خودرویتان را دستکاری نکنید زیرا دانش و مهارت کافی در این زمینه ندارید به علاوه به تجهیزات تعمیرگاه نیز دسترسی ندارید و ممکن است مشکل آن را چند برابر کنید.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس شورلت

تعمیر گیربکس فورد

تعمیر گیربکس فولکس گل

تعمیر گیربکس فولکس واگن

تعمیر گیربکس کاپرا

تعمیر گیربکس کوییک

تعمیر گیربکس لندرور

تعمیر گیربکس مازراتی

تعمیر گیربکس مزدا

تعمیر گیربکس مزدا 3

تعمیر گیربکس میتسوبیشی

تعمیر گیربکس هوندا

تعمیر گیربکس ولوو

دیدگاهتان را بنویسید