تعمیر گیربکس هوندا

هوندا یکی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی است که در سال ۱۹۴۱ تاسیس و به برندی جهانی تبدیل شد که در زمینه تولید موتورسیکلت، خودرو و موتور فعالیت دارد. یکی از خودروهای تولیدی این برند که مورد توجه قرار گرفت Curtiss  بود. هوندا پس از این پروژه تجربه بالایی به دست آورد در سال  ۱۹۷۳ خودرویی با نام civic را ساخت که مورد توجه آمریکایی ها قرار گرفت و استقبال خوبی از آن کردند.

 در سال ۱۹۸۳ کمپانی هوندا توانست خودروهای خود را جهانی کند و در رده بهترین کمپانی های خودروسازی جهان قرار بگیرد. اکنون دیگر هوندا مشهورتر و قدرتمند تر از قبل شده و توانسته خط تولید خود را در دیگر کشورهای جهان نیز راه‌اندازی کند.
 این کمپانی با تویوتا، فورد و فولکس واگن در حال رقابت است و در جهان عنوان هشتمین شرکت خودروسازی را به خود اختصاص داده است.

خودروهای هوندا در ایران نیز طرفداران زیادی دارند؛ زیرا ظاهر جذاب و کیفیت فوق العاده ای داشته و توانسته کاربران زیادی را به خود مجذوب کنند. از جمله این خودروها می توان به لیویک، CR.V  و … اشاره کرد که در ساخت آنها از قطعات با کیفیت و مدرن استفاده شده است که به گیربکس اتوماتیک مجهز هستند و توانستند کاربران زیادی را راضی نگه دارند. زیرا امروزه افراد زیادی به گیربکس اتوماتیک علاقمنداند و رانندگی با این خودروها را به خودروهای دستی ترجیح می ‌دهند.

 در این مطلب بهترین تعمیرات گیربکس اتوماتیک هوندا را مورد بررسی و نکات لازم مرتبط با آن را ذکر کنید. تا آخر با ما همراه باشید.

تعمیر گیربکس هوندا

گیربکس در خودروهای مدرن هوندا از نوع اتوماتیک ۵ سرعته ، CVT  و … است که تعویض دنده در آنها به صورت خودکار انجام خواهد گرفت. یکی از مهمترین مزیت های این مدل گیربکس، راحت بودن تعویض دنده و تمرکز راننده بر روی جاده است.

 جعبه دنده های گیربکس اتوماتیک هوندا نیروی تولیدی موتور را به چرخ های جلوی خودرو منتقل می کند و نقش فوق العاده حیاتی را ایفا می کند؛ زیرا بدون وجود آن عملکرد ماشین بی معنی است و نمی تواند حرکت کند.
 وزن گیربکس اتومات هوندا بسیار کمتر از جعبه دنده دیگر خودروهاست و به دلیل بهره مندی از بسته نرم افزاری موجب کاهش مصرف سوخت خواهد شد.

 در ساخت این گیربکسها از وسایلی درجه یک و با کیفیت بالا استفاده شده است و از این رو این قطعه استحکام بالایی دارد. به نحوی که دنده های آن از فولاد محکم ساخته شده اند. یکی از جعبه دنده های به کار رفته در خودروهای هوندا گیربکس CVT است که دارای تعداد دنده های بی نهایتی بوده و عمل تعویض دنده در آنها تا بینهایت دنده و به صورت اتوماتیک و کامل پیوسته انجام می گیرد و دارای عملکرد بسیار مطلوبی است.

 گیربکس اتوماتیک هوندا دارای سیستم برقی پیچیده و بسیار حساسی بوده و از این رو به توجه بیشتری نسبت به جعبه دنده های دستی نیاز دارد. این به یکی از دغدغه‌های رانندگان هوندا تبدیل شده است که هنگام رانندگی باید به چه نکاتی توجه کنند تا خودرویشان آسیبی نبیند و چگونگی رانندگی کند تا مشکلی برای قطعات مختلف به وجود نیاید.

از طرفی عیب یابی و تعمیر گیربکس اتوماتیک هوندا کار هرکسی نیست و هر تعمیرکاری نمی تواند از ساختار آن سر در بیاورد و بتوانند به درستی آن را تعمیر کند. به همین دلیل در صورت مشکل پیدا کردن جعبه دنده اتومات خودرو اولین کاری که باید انجام دهید این است که به دنبال یک تعمیرگاه تخصصی تعمیرات گیربکس اتوماتیک هیوندا باشید.

 تهران گیربکس یکی از معتبرترین مراکز تعمیر جعبه دنده خودروهای مختلف در تهران است و از کادری مجرب و متخصص تشکیل شده است که در کوتاه ترین زمان ممکن و به صرفه ترین قیمت عمل تعمیر جعبه دنده خودرو را انجام می دهند. شایان ذکر است که این مرکز از پیشرفته ترین و به روز ترین ابزار آلات و دستگاهها در امر تعمیر گیربکس هوندا استفاده کرده و از این رو بسیار دقیق و سریع عمل می کنند. بنابراین می توانید با خیال راحت خودرو گرانقیمتتان را به دست تعمیرکاران ما بسپارید؛ زیرا تمام خدمات انجام شده در تهران گیربکس دارای ضمانت هستند.

 علائم خرابی گیربکس اتوماتیک هوندا

در صورتی که در دارای یکی از خودروهای دنده اتوماتیک برند هوندا هستید بهتر است که از نشانه های خرابی جعبه دنده آن باخبر باشید تا در صورت بروز هرگونه علائم خرابی، سریع جهت برطرف کردن آن اقدام کنید. در غیر این صورت جعبه دنده خودرویتان در همان وضعیت نامناسب خود باقی می ماند و موجب آسیب دیدن دیگر قسمت های خودرو خواهد شد.

لرزش در گیربکس : از جمله مهمترین مواردی که نشان از خرابی جعبه دنده اتومات خودرو دارد احساس لرزش در آن است. هر موقع که احساس لرزش غیر عادی کردید که با افزایش سرعت خودرو میزان این لرزه ها افزایش می یابد سریعاً به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید.

ایجاد صداهای غیر معمول :  خودروهای برند هوندا بی صدا هستند. اما در صورتی که صداهای غیر عادی را از قسمت داخلی جعبه دنده یا موتور آنها شنیدید ممکن است که گیربکس آنها دچار مشکل شده باشد. البته گاهی این صداها هم مربوط به کم شدن کیفیت یا حجم روغن گیربکس است که باعث بروز اصطکاک میان قطعات شده و در صورت کم شدن میزان آن، صداهایی شبیه ناله از خودرو بلند می شود.

روشن شدن چراغ چک خودرو : در خودروهای اتوماتیک هوندا چراغی تحت عنوان چراغ چک در داخل خودرو وجود دارد که در صورت مشکل پیدا کردن هر یک از قطعات حساس، روشن می شود. روشن شدن چراغ به دلیل سنسورهای مختلفی که در گیربکس وجود دارد اتفاق می افتد.

سرویس دوره ای گیربکس اتوماتیک هوندا

توجه و رسیدگی به جعبه دنده اتومات خودرویتان موجب افزایش طول عمر آن خواهد شد. در صورت مشاهده کوچکترین خرابی این قطعه و انجام سرویس های دوره ای مشکلات گیربکس هوندا به حداقل میزان ممکن خواهد رسید. دقت داشته باشید که انجام مرتب سرویس های دوره ای می تواند شما را از هزینه‌های بالای تعمیر در امان نگه دارد و از طرف دیگر از آسیب های جدی جعبه دنده خودرو جلوگیری کند. مرکز تهران گیربکس انجام سرویس های دوره ای گیربکس خودرو را با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه انجام میدهد.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس شورلت

تعمیر گیربکس فورد

تعمیر گیربکس فولکس گل

تعمیر گیربکس فولکس واگن

تعمیر گیربکس کاپرا

تعمیر گیربکس کوییک

تعمیر گیربکس لندرور

تعمیر گیربکس مازراتی

تعمیر گیربکس مزدا

تعمیر گیربکس مزدا 3

تعمیر گیربکس میتسوبیشی

تعمیر گیربکس هامر

تعمیر گیربکس ولوو

دیدگاهتان را بنویسید