تعمیر گیربکس ام وی ام 315

تعمیر گیربکس ام وی ام 315

تعمیر گیربکس ام وی ام 315 در مجموعه تهران گیربکس با تکنسین های آموزش دیده و با تجربه به انجام می رسد.

تعمیرگاه تهران گیربکس با بهرمندی از قطعات استاندارد و اصلی و تعمیرکاران آموزش دیده و با تجربه می تواند بهترین خدمات را با کمترین هزینه برای تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315 به شما ارائه دهد.

خدمات و مزایای تهران گیربکس

خدمات تعمیرگاه تهران گیربکس

مزایای تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران گیربکس

در این مقاله خواهیم گفت که چه کنیم تا از خرابی های منجر به تعمیر گیربکس ام وی ام 315 پیشگیری نماییم و همواره گیربکس اتوماتیک خودرو خود را با تمام توان و بدون کوچکترین ایراد در خدمت داشته باشیم.

معرفی خودرو ام وی ام 315

ام وی ام 315 یکی از محصولات پر طرفدار شرکت مدیران خودرو به شمار می رود. از جمله ویژگی های برجسته این خودرو می توان به استفاده از فرمان برقی ESP و سانروف برقی و کروز کنترل و چندین سیستم کنترلی برای تنظیم فشار لاستیک ها و پایداری و… اشاره کرد. گیربکس این خودرو از نوع اتوماتیک چهار دنده می باشد.

حجم موتور ام وی ام 315 نزدیک به 1500 سی سی می باشد و با چهار سیلندر قدرتی معادل 4500 نیومت متر را تولید می کند. حدکاثر سرعت ام وی ام 315 نیز در شرایط استاندارد به 180 کیلومتر بر ساعت می رسد.

در صورتی که این خودرو زیبا و با کیفیت را خریداری کرده اید لازم است به نکات مهم در خصوص نگهداری از موتور و گیربکس آن توجه داشته باشید.

نکات کاربردی در مراقبت و نگهداری از گیربکس ام وی ام 315

گیربکس ام وی ام 315 قطعه بسیاری حساسی در خودرو محسوب می شود که به نوعی پس از موتور مهمترین قطعه خودرو است و خود از قطعات پیشرفته و متعددی تشکیل یافته است. مراقبت از گیربکس ام وی ام 315 و رعایت نکات اصولی در نگهداری از این تجهیز سبب می شود که کمتر نیاز به تعمیر پیدا کنید.

  • روغن گیربکس ام وی ام 315: همواره به یاد داشته باشید که مهمترین عاملی که در انواع گیربکس اتومات موجب خرابی گیربکس و بروز ایرادات متنوع می شود عدم توجه و مراقبت کافی از روغن گیربکس است. اگر روغن گیربکس را دیر تعویض نمایید و یا به علتی روغن گیربکس فاسد شود و یا در دمای بیش از حد مجاز کار کند علاوه بر اینکه می تواند موجب اختلال در عملکرد صحیح گیربکس ام وی ام 315 شود بسیار محتمل است که سایر قطعات گیربکس را نیس با خرابی و ایراد مواجه نماید. لذا چک کردن سطح روغن و کیفیت روغن گیربکس ام وی ام 315 امری ضروری خواهد بود.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس: لامت روغن گیربکس در گرو سلامت فیلتر روغن گیربکس است. این قطعه مصرفی اگر به موقع تعویض نگردد می تواند لطمات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.
  • توجه به علائم هشدار دهنده گیربکس ام وی ام 315: علائم متعددی وجود دارد که نشان از این می دهد که گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315 در معرض خرابی قرار دارد. اگر به این علائم در زمان مشاهده توجه نکنید و یا تعمیر و عیب یابی گیربکس ام وی ام 315 را به تاخیر بیاندازید ممکن است قطعات مختلفی در گیربکس آسیب ببینند.
  • بازدید ظاهری گیربکس ام وی ام 315: هر چند علائم هشدار دهنده بسیاری وجود دارد که توجه به این علائم می تواند منجر به پیشگیری از خرابی گیربکس شود اما بهتر است بازدید ظاهری گیربکس را نیز در برنامه داشته باشید تا از سلامت گیربکس ام وی ام 315 خود اطمینان بیشتری حاصل نمایید.
  • رانندگی متعادل: از فشار مضاعف بر گیربکس اتوماتیک اجتناب کنید. رانندگی متعارف و عدم بکسل کردن خودروهای سنگین علی الخصوص با سرعتهای بالا می تواند طول عمر بیشتری را برای گیربکس شما به همراه داشته باشد.
  • تغییراتسلیقه ای در قسمتهای مختلف خودرو نداشته باشید: هر چند این امر کمتر بین مشتریان این خودرو شهری دیده می شود اما تغییراتی مانند تعویض رینگ و لاستیک و استفاده از رینگ و لاستیک های غیر متعارف و یا اضافه کردن قطعات جانبی سنگین و یا پر حجم در اطراف خودرو می تواند ام وی ام 315 را از تعادل خارج کرده و فشار اضافه بر گیربکس ام وی ام 315 وارد نماید. از اینگونه امور جدی اجتناب نمایید.

علائم هشدار دهنده گیربکس ام وی ام 315

  • تقه زدن گیربکس ام وی ام 315: یکی از علائمی که می تواند از وضعیت نا مناسب قطعات داخلی گیربکس ام وی ام 315 خبر دهد تقه زدن گیربکس است. تقه زدن میتواند مانند ضربات بسیار کوچک در حین حرکت باشد که به سختی حس می شود و یا اینکه ضربات بزرگ مکرر که معمولا تقه زدن در هر حالتی در سرعتهای بیشتر تقویت می گردد.
  • صدای زوزه گیربکس ام وی ام 315: صدای زوزه یا صدای سایش در گیربکس از دیگر علائم هشدار دهنده به شمار می رود. صدای زوزه شدید یا صدایی شبیه بلبیرینگ چرخ به خاطر خرابی شفت های ورودی و خروجی آن است. اگر صدای زوزه در برخی مواقع وجود دارد و در برخی مواقع دیگر قطع می شود این نکته را به تعمیرکار خود اطلاع دهید.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315: به شرایطی که در آن خودرو متناسب به فشاری که شما به پدال گاز وارد میکنید شتاب و سرعت نمی گیرید گاز هرز خودرن گیربکس می گویند. گیربکس اتوماتیک که دچار گاز هرز خودرن شده باشد ممکن است دچار ایرادی در سیستم روغن یا کلاچ شده باشد اما اگر گاز هرز خوردن همزمان با صدای اضافه همراه است ممکن است این ایراد به قطعات متحرک یعنی چرخ دنده ها مربوط باشد که ایراد بسیار خطرناکی خواهد بود.
  • لرزش گیربکس ام وی ام 315: لرزش گیرکس به خوبی توسط راننده حس می شود و از دیگر لرزش های خودرو که به سیستم تعلیق یا موتور مربوط باشد قابل تشخیص است اما اگر خودرو شما دچار لرزش شده و در تشخیص ناحیه اصلی دچار شک هستید حتما از تعمیرکار حرفه ای گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315 مشورت بگیرید. گاهی لرزش به اندازه ای زیاد است که در هنگام روشن بودن خودرو با مشاهده ظاهری نیز قابل ملاحظه می باشد. هر چند لرزش گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315 دلایل مختلفی دارد اما اگر علی الخصوص گیربکس خود را تازه تعمیر کرده اید یا حتی روغن آن را به تازگی تعویض نموده اید این احتمال وجود دارد که اتصالات گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315 شل باشد و به خوبی بسته نشده باشند.
  • پریدن دنده گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315: در مواقعی پیش می اید که وقتی دنده را در جای خود قرار می دهید از وضعیت مورد نظر خود به خود خارج می شود و نیاز هست که چندین بار دنده را جا بزنید تا بتوانید حرکت کنید. به این وضعیت پریدن دنده می گویند. از کنار این مسئله به سادگی عبور نکنید و قبل از اینکه ایراد مورد نظر تشدید شود به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315 مراجعه کنید. تعمیرگاه تهران گیربکس می تواند در این زمینه به شما خدمات خوبی ارائه دهد.
  • قفل شدن دنده گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315: در طرف مقابل ایراد قبلی ایراد دیگری وجود دارد که به آن قفل شدن دنده گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315 گفته می شود. در این ایراد دنده در وضعیت خاصی قفل می شود و دیگر نمی توانید وضعیت دنده را تغییر دهید. از تعمیرکار خود بخواهید حتما سیستم روغن و شیربرقی های مربوطه را چک کند.
  • روشن شدن چراغ چک گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315: اما اگر هیچ یک از ایرادات فوق را حس نکردید و چراغ چک گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315 روشن شد نباید گمان کنید چون اختلالی در حرکت وجود ندارد پس می توانید از کنار آلارم چراغ چک گیربکس به راحتی عبور کنید. حتی اگر روشن شدن چراغ چک گیربکس موقتی باشد و تنها در مواقع خاصی روشن و خود به خود خاموش گردد باید برای عیب یابی به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315 مراجعه کنید.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315:

در چه زمانی باید روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315 را تعویض نمود؟ آیا اصلا تعویض روغن گیربکس ضروری است؟ هر چند تقریبا تمامی رانندگان به اهمیت تغیر روغن موتور خودرو واقف شده اند و به کیلومتر مربوط به تعویض روغن موتور پایبند می مانند اما اغلب رانندگان از اهمیت تعویض روغن گیربکس اتوماتیک غافل بوده و گمان می کنند روغن گیربکس مدام العمر به کار خود ادامه می دهد. در گیربکس های دستی که فشار زیادی به گیربکس خودرو وارد نمی شود گاهی پیش می آید که عدم تعویض روغن گیربکس برای سالیان سال مشکلی را ایجاد نمی کند اما باید دانست که روغن در گیربکس اتوماتیک تنها نقش روان کننده را ندارد بلکه کارکرد گیربکس به جریان روغن و قطعات مربوطه وابسته است. فشار روغن که توسط اویل پمپ تامین می گردد و مجاری روغن و شیربرقی ها سوپاپها همگی نسبت به کیفیت روغن حساس هستند و در صورتی که کیفیت روغن شما پایین آمده باشد نه تنها در کارکرد این قطعات اختلال ایجاد می شود بلکه ممکن است این قطعات دچار ایراد شوند.

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315

پس از زمانی که خودرو را خریداری می کنید به تعویض روغن گیربکس آن اهمیت بدهید و کیلومتر مورد نیاز برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315 را در نظر داشته باشید. این کیلومتر در کاتالوگ مشخصات خودرو که توسط کمپانی سازنده ارائه می شود وجود دارد و به مدل خودرو وابسته است اما به طور نرمال هر 40 هزار کیلومتر می بایست روغن گیربکس اتومات خود را تعویض کنید. علاوه بر این به یاد داشته باشید که محدودیت زمانی برای استفاده از روغن گیربکس نیز وجود دارد. اگر چند سال از تعویض روغن گیربک گذشته باشد ضروری است روغن گیربکس اتوماتیک خود را حتی در صورتی که به کیلومتر مورد نظر نرسیده اید تعویض نمایید. این زمان برای 40 هزار کیلومتر در حدود سه سال در نظر گرفته می شود.

اما علاوه بر این امکان دارد که شما در زمانی کوتاه تر نیاز به تعویض روغن گیربکس گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315 داشته باشید. در واقع فاکتورهای فنی در شرایط استاندارد محاسبه می شوند یعنی به عنوان مثال گفته می شود که گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315 در هر 40 هزار کیلومتر نیاز به تعویض روغن دارد. اما این مسافت به شرطی است که شرایط استاندارد رانندگی رعایت شده باشد. اگر رانندگی شما به نحوی است که به گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315 فشار بیشتر وارد می آید ضروری است که روغن گیربکس خود را در فواصل زمانی کوتاه تری تعویض کنید. شرایط فشار بر روی گیربکس را می توان به حرکت های سریع و پر شتاب مربوط دانست. همچنین رانندگی در شرایط کوهستانی و یا رانندگی با بار زیاد و سرعت بالا می توانند به گیربکس فشار مضاعفی وارد آورند.

تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315

از دیگر مواردی که می بایست در نظر داشته باشید اهمیت دادن به فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315 است. توصیه تعمیرکاران زبده تهران گیربکس این است که در هر تعویض روغن حتما فیلتر روغن گیربکس را نیز تعویض کنید. فیلتر روغن با عملیاتی مانند شستشو یا باد گرفتن با فشار هوا وغیره هر چند از نظر ظاهری ممکن است تمیز شود اما در عمل دیگر قابل استفاده نخواهد بود. دلیل فنی این مسئله اینجاست که ممکن است براده ریزی در فیلتر وجود داشته باشد با توجه به اینکه وظیفه اصلی فیلتر جدا کردن براده ها و ذرات داخل روغن است این مسئله اصلا دور از ذهن نیست. حال اگر فیلتر روغن تحت فشار زیاد هوا یا آب قرار گرفته باشد این براده از محل خود عبور می کند و روزه ای با قطر بیش از حد قابل قبول بر جای می گذارد. هر چند با شستشو براده ها و کثیفی های فیلتر روغن خارج می شوند اما باز هم فیلتر روغن قابل استفاده نیست چون روزنه های ان گشاد شده و کارایی خود را به طوری کلی از دست می دهد.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315

اگر تمامی اقدامات گفته شده در بخش نگهداری گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315 را به خوبی به انجام برسانید و به علائم هشدار دهنده نیز توجه کافی داشته باشید طول عمر گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315 بسیار افزایش می یابد اما این احتمال وجود دارد که در شرایط خاصی گیربکس دچار ایراد شده و شما نیاز داشته باشید که به صورت اضطراری و موقتی هم که شده گیربکس را به راه بیاندازید. در ادامه چند پیشنهاد برای عبور از این شرایط عنوان می شود.

  • اگر گیربکس را به تازگی تعمیر کرده باشید ممکن است برنامه کامپیوتری گیربکس به خوبی مچ نشده باشد. در این شرایط خودرو را خاموش کنید و به مدت پنج دقیقه بست باتری را بردارید. پس از این مدت بست باتری را در جای خود قرار داده چند بار سوئیچ را باز و بسته کنید و مجددا خودرو را روشن کنید و حرکت نمایید.
  • در برخی مواقع تنها چند بار خاموش و روشن کردن خودرو می تواند ایراد پیش آمده را به صورت موقت رد کند. در این شرایط پس از به حرکت در آمدن خودرو هر چه سریعتر به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315 مراجعه کنید.
  • اگر در زمانی که گیربکس اتومات خودرو شما دچار ایراد شده مدتی طولانی است که از خودرو استفاده می کنید و فشار زیادی به گیربکس وارد آمده است ممکن است این ایراد به دمای بالای روغن گیربکس مربوط باشد. در این صورت اگر خودرو را به مدت دو ساعت خاموش کنید تا به دمای نرمال برسد ممکن است بتوانید مجددا به حرکت ادامه دهید تا خود را به تعمیرگاه برسانید.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315

همانطور که گفته شد گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315 دستگاه پیشرفته ای است که از قطعات مختلف تشکیل شده است. این قطعات هر کدما ممکن است دچار ایراد شوند و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند و لذا هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315 وابسته به قطعه ای که خراب شده خواهد بود.

تعمیر یا تعویض گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315

در مواقع خاصی که هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315 بیش از نیمی از هزینه تعویض آن باشد تعمیرکار به شما پیشنهاد می کند که به جای تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315 گیربکس خودرو را به طور کلی تعویض نمایید و خیال خود را برای چند سال راحت کنید. این شرایط در صورتی پیش می آید که گیربکس آسیب بسیار جدی و اساسی دیده باشد و در غیر این صورت با تعمیر مشکل رفع خواهد شد.

سوالات متداول تعمیر گیربکس ام وی ام 315

آیا در ام وی ام 315 روغن گیربکس هم مثل روغن موتور نیاز به تعویض دارد ؟

همانطور که چندین بار در طول مقاله تاکید کردیم روغن گیربکس ام وی ام 315 نیز مانند روغن موتور نیاز به تعویض دارد. بلکه بهتر است در هر بار تعویض روغن موتور از تعمیرکار بخواهید روغن ام وی ام 315 را نیز چک کند و اگر دچار کاهش سطح شده بود فول گردد.

آیا انجام سرویس‌های دوره‌ای گیربکس زمان بندی خاصی دارد ؟

تعویض روغن و فیلتر روغن و دیگر سرویسهای گیربکس ام وی ام 315 در کاتالوگ زمان بندی شده است. به طور نرمال هر 40 هزار کیلومتر باید روغن گیربک ام وی ام 315 و فیلتر روغن آن تعویض گردد که معادل سه سال می باشد.

مهمترین علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315 چیست ؟  

مشکلات برقی یا ایراد در سیستم روغن یا خرابی دسته و اهرم و حتی چرخ دنده ها از دلایل تقه زدن گیربکس ام وی ام 315 به شمار می روند.

چرا گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315 زوزه می‌کشد ؟

کاهش یا افزایش فشار روغن یابسته بودن مجاری روغن و خرابی شیربرقی یا گرفتگی در سوپاپ ها می توانند دلایل زوزه کشیدم گیربکس ام وی ام 315 به شمار آیند اما می بایست اتصالات گیربکس را نیز چک کرد که شل نشده باشند.

مهمترین دلیل هزر گاز خوردن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315 چیست ؟

بیشترین عاملی که منجر به گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315 می گردد به ایراد در کلاچ و انتقال قدرت گیربکس به محور چرخها می باشد.

معنی خلاص شدن در گیربکس اتوماتیک چیست؟

خرابی توربین یا کاهش سطح روغن یا ایراد در اهرم تعویض دنده ممکن است به خلاص شدن خودرو منجر شوند. همچنین خرابی کلاچ نیز در برخی مواقع علائمی مانند خلاصی گیربکس ام وی ام 315 را بروز می دهد.

وقوع حالت اضطراری گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315 در دنده 3 چه معنایی دارد ؟

در شرایط خاصی که گیربکس در حالت دنده سه قفل شود و امکان تغییر وضعیت دنده وجود نداشته باشد به اصطلاح گفته می شود که حالت اضطراری دنده سه برای گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315 پیش امده است.

چرا دنده در حالت پارک گیر میکند؟

خراب شدن سلکتور یا ایراد در سیستم برق در سیستم پارک یا حتی خرابی استاپ زیر موتور همه از علائمی هستند که به گیر کردن دنده گیربکس ام وی ام 315 در حالت پارک منجر می شوند.

چرا ام وی ام 315 من هنگام حرکت دارای لرزش است ؟

علاوه بر خرابی پلوس و دسته موتور و صفحه کلاچ ممکن است دلیل لرزش گیربکس ام وی ام 315 به شل بودن اتصالات مربوط باشد. در این صورت با گذر زمان و لرزش گیربکس اتصالات بیشتر شل شده و لرزش نیز به صورت تصاعدی افزایش می یابد.

آیا موضوع تعویض روغن در گیربکس‌ هیبریدی هم مانند گیربکس های اتوماتیک ام وی ام 315 وجود دارد ؟

در خودرو های هیبریدی مانند سوناتا و تویوتا پریوس نیز ضرورت دارد که مانند ام وی ام 315 روغن گیربکس در کیلومتر مشخص شده توسط کمپانی تعویض گردد.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس ام وی ام

تعمیر گیربکس ام وی ام x33

تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22

تعمیر گیربکس ام وی ام 110

تعمیر گیربکس ام وی ام 530

تعمیر گیربکس ام وی ام 550

دیدگاهتان را بنویسید