تعمیر گیربکس بنز

تعمیر گیربکس بنز مدلهای مختلف گیربکس اتومات بنز

تعمیر گیربکس بنز می بایست در تعمیرگاه مخصوص تعمیر گیربکس اتوماتیک به انجام برسد. در تعمیرگاه تهران گیربکس نیروهای آموزش دیده و متخصص تعمیر گیربکس بنز به کار گرفته شده اند که سالها تجربه در زمینه تعمیر گیربکس بنز داشته و می توانند بهترین خدمات فنی در این زمینه را ارائه نمایند.

خودرو بنز با گیربکس اتوماتیک در بازار ایران

کمپانی بنز یکی از قدیمیترین شرکتهای خودرو سازی در اروپاست که در سال 1926 در آلمان شروع به کار کرد. شهرت بنز در ایران تقریبا با هیچ کمپانی خودروساز دیگری قابل مقایسه نیست. انواع خودروهای مرسدس بنز در بازار ایران موجود است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مرسدس بنز E230، مرسدس بنز SLK 200، مرسدس بنز SL500 AMG، مرسدس بنز S500، مرسدس بنز CLK350 ، مرسدس بنز C350، مرسدس بنز CLS500 و مرسدس‌بنز E350

هشدارهای خرابی گیربکس اتوماتیک بنز

گیربکس اتوماتیک بنز یک مجموعه پیچیده و پیشرفته است که کارکرد قطعات مختلف آن کاملا به هم وابسته بوده و در صورتی که یکی از قطعات دچار ایرادی شود ممکن است سایر قطعات را نیز به مرور زمان درگیر عیب و ایراد کند. به عنوان مثال اگر یکی از چرخ دنده ها به میزان بسیار کمی از محور خود منحرف شود یا به اصطلاح آنبالانس گردد این آنبالانسی ممکن است از خرابی اندک بلبریگ ناشی شده باشد به مرور زمان با چرخش نامیزان چرخ دنده بلبرینگ مذکور بیشتر خرابی می شود و لذا آنبالانسی چرخ دنده نیز بیشتر می شود و سایش بسیار زیادی بین این چرخ دنده با دیگر قطعات درگیر در گیربکس اتوماتیک بنز بوجود می اید و اگر مدتی طولانی با این وضعیت کار کنید ممکن است بسیاری از قطعات گیربکس اتوماتیک بنز شما آسیب جدی ببینند. حتی روغن گیربکس نیز مملو از براده های ریزی خواهد شد که در اثر سایش چرخ دنده ها ایجاد شده اند. همه اینها در صورتی است که همان خرابی ابتدایی بلبرینگ به صورت زوزه کشیدن بسیار خفیفی به نوعی علامت هشدار دهنده ایجاد کرده بود. اگر راننده به موقع این علامت هشدار دهنده را تشخیص دهد و جهت عیب یابی اقدامات لازمه را انجام دهد هیچ یک از خرابی های بعدی رخ نخواهد داد. در این بخش چند علامت هشدار دهنده مهم را ذکر می کنیم که توجه به این علامتها می تواند کمک بزرگی برای پیشگیری از تعمیرات پر هزینه گیربکس اتوماتیک بنز باشد.

  • لرزش گیربکس اتوماتیک بنز: همانطور که توضیح دادیم لرزش گیربکس اتوماتیک بنز می تواند ناشی از خرابی بلبرینگها یا درگیری چرخ دنده ها باشد همینطور این امکان وجود دارد که اتصالات گیربکس اتوماتیک بنز شل شده باشند. علی الخصوص اگر اخیرا گیربکس اتوماتیک بنز خود را تعمیر کرده اید ممکن است اتصالات گیربکس به خوبی بسته نشده باشد و لرزش گیربکس ایجاد گردد. لرزش همه قطعات گیربکس را به نوعی درگیر می کند و می تواند طول عمر این قطعات را کاهش دهد.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک بنز: همانطور که توضیح دادیم آنبالانسی چرخ دنده ها و سایش آنها یا خرابی بلبرینگ از جمله عوامل زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک بنز به شمار می روند. باید دانست کابین خودرو بنز به نحوی طراحی شده که صداهای بسیار کوچک در کابین به گوش نمی رسد و در بازدید دوره ای می توان علامتهای هشدار دهنده مانند زوزه کشیدن را بهتر تشخیص داد.
  • تقه زدن گیربکس اتوماتیک بنز: تقه زدن به حالتی گفته می شود که صدای موتاه امام پشت سر هم از گیربکس اتوماتیک بنز به گوش می رسد. این صداها ممکن است بلند یا کوتاه تر باشند و یا اینکه همراه با لرزش یا بدون لرزش باشند. همچنین ممکن است در حالتهایی خاصی مثلا در سرعتهای بین 60 تا 80 کیلومتر گیربکس اتوماتیک بنز صدای تقه زدن بدهد بهتر است شرایط مذکور را کاملا به یاد بسپارید و هنگام مراجعه به تعمیرگاه تهران گیربکس این موارد را برای تعمیرکار متخصص گیربکس اتوماتیک بنز شرح دهید تا عیب یابی دقیقتر و سریعتر به انجام برسد.
  • دمای بالای گیربکس اتوماتیک بنز: اگر در بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک بنز متوجه شدید که دمای گیربکس اتوماتیک بنز شما بالاتر از حد مجاز است این گرمای بیش از حد گیربکس حتما علتی دارد و باید به سرعت نسبت به کشف و رفع علت مذکور اقدام نمایید. دمای بالای گیربکس اتوماتیک بنز می توانند به کاهش کیفیت روغن گیربکس نیز بیانجامد.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک بنز: گاز هرز خوردن در برخی مواقع می تواند به ایرادی در سیستم برقی یا موتوری خودرو مربوط باشد اما در بسیاری از مواقع ایراد به گیربکس اتوماتیک بنز مربوط می شود. برای بررسی دقیقتر باید از کارشناس متخصص کمک بگیرید ولی اگر این ایراد در سرعتهای بالاتر رخ می دهد احتمال مشکل از کلاچ خودرو خواهد بود.
  • روشن شدن چراغ چک گیربکس اتوماتیک بنز: در خصوص روشن شدن چراغ چک در گیربکس اتوماتیک بنز فقط یک نکته باید ذکر شود و آن اینکه در شرایطی که چراغ چک به صورت موقت و در زمانهایی خاصی روشن و پس از مدت کوتاهی خاموش می شود نیز باید این نشانه هشدار دهنده را جدی گرفته و جهت عیب یابی اقدام نمایید.
  • بوی سوختگی گیربکس اتوماتیک بنز: در وهله اول شاید عجیب به نظر برسد که بوی سوختگی به چه علتی ممکن است در گیربکس اتوماتیک بنز ایجاد شود؟ در واقع این دستگاه قطعه سوختنی ندارد اما باید دانست که قطعات برقی مختلفی در گیربکس اتوماتیک بنز به کار گرفته شده و در صورتی که این قطعات آسیب ببینند یا اتصالی کوچکی وجود داشته باشد ممکن است آمپر کشیدن آنها موجب استشمام بوی سوختگی در خودرو شود. در هر صورت بوی سوختگی در گیربکس اتوماتیک بنز می تواند بسیار خطرناک باشد و حتما در اولین فرصت باید رفع گردد.
  • خلاصی خود به خودی در گیربکس اتوماتیک بنز: در شرایطی که کلاچ خود به خود رها شود و یا چرخ دنده ها به خوبی درگیری نشوند ممکن است ایرادی در سیستم روغن و یا اویل پمپ گیربکس وجود داشته باشد و در نهایت فشار روغن مناسب در گیربکس تولید نشود. این ایراد نیز به خلاصیخود به خودی گیربکس اتوماتیک بنز بیانجامد.
  • گیر کردن دنده در گیربکس اتوماتیک بنز: اگر حس می کنید هنگامی که می خواهد اهرم دنده را جا به جا کنید دنده به سختی از وضعیت قبلی خود خارج می شود به این حالت گیر کردن دنده می گویند و اینکه شما با تلاش بیشتر موفق به تعویض دنده می شوید نباید باعث شود رسیدگی به این ایراد را پشت گوش بیاندازید.
  • در رفتن دنده گیربکس اتوماتیک بنز: این حالت ایراد در ظاهر بر عکس حالت گیر کردن دنده است اما هر دو ایراد می توانند علتهای مشابهی داشته باشند. در رفتن دنده وقتی اتفاق می افتد که می خواهید اهرم دنده را در وضعیت خاصی قرار دهید اما دنده خود به خود از وضعیت مورد نظر شما خارج می شود و با چند بار سعی کردن موفق به جا زدن دنده می شوید. این چند بار سعی کردن شما به مرور زمان افزایش می یابد و جا زدن دنده هر بار سخت تر می شود قبل از اینکه اتفاق بدتری رخ دهد بهتر است ایراد اصلی را کشف و رفع نمایید.

دلیل تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بنز:

روغن در گیربکس اتوماتیک بنز وظایف متعدد و مهمی بر عهده دارد. از یک سو فشار روغن در عملکرد برخی قطعات تاثیر مستقیم داشته از سوی دیگر روغن گیربکس باعث روانکاری قطعات متحرک می شود و از سوی دیگر روغن به نوعی نقش سیال خنک کننده را در گیربکس اتوماتیک بنز بر عهده دارد. حال اگر مشکلی برای روغن گیربکس اتوماتیک بنز وجود داشته باشد همه این وظایف با اختلال جدی مواجه خواهند شد. مشکلات روغن را در دو سطح کمی و کیفی بررسی می کنند. ممکن است به علت نشتی یا شارژ نامناسب روغن گیربکس سطح روغن از میزان حداقلی مورد نظر کمپانی کمتر شود. این کاهش سطح در بازدیدهای دوره ای چک می شود و باید به سرعت رفع گردد. همچنین اگر نشتی وجود داشته باشد در اولین فرصت باید آببند گردد. از سوی دیگر روغن گیربکس اتوماتیک بنز ممکن است کیفیت خود را از دست داده باشد. روغن سالم و با کیفیت لزجت بالایی داشته و به رنگ قرمز روشن می باشد. اما روغنی که کیفیت خود را از دست داده باشد به رنگ سیاه پر رنگ بوده و لزجت بسیار اندکی دارد. روغن فاسد لطمات جبران ناپذیری بر قطعات مختلف گیربکس اتوماتیک بنز وارد آورده و قطعا باید تعویض شود.

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بنز:

در دفترچه راهنمای خودرو شما با توجه به شرایط طراحی و مدل خودرو نکاتی در خصوص زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بنز ذکر شده است که باید به صورت جدی این نکات را در نظر داشته باشید. اولین نکته مسافت مورد نیاز برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بنز است که معمولا بین 50 تا 75 هزار کیلومتر می باشد. بهتر است قبل از طی کردن تمام این مسافت نسبت به تعیض روغن گیربکس اتوماتیک بنز خود اقدام کنید تا مطمئن باشید که خودرو حتی یک ساعت هم با روغن فاسد شده گیربکس کار نمی کند. در کنار مسافت فاکتور مدت زمان نیز درج می شود. به عبارت دیگری هنگامی که روغن در گیربکس اتوماتیک بنز وجود دارد و کار می کند حتی اگر مسافت مد نظر طی نشده باشد پس از مدتی معین روغن کارایی خود را از دست می دهد. معمولا برای 50 هزار کیلومتر زمان 4 سال در نظر گرفته می شود و برای 75 هزار کیلومتر زمان 6 سال عنوان می شود. علاوه بر مدت زما و مسافت طی شده می توان به فساد زودتر از موعد روغن و خرابی روغن بر اثر تعمیرات اشاره کرد. اگر کیفیت روغن مصرفی مناسب نباشد و یا اینکه رانندگی شما به نحوی باشد که همواره گیربکس اتوماتیک بنز تحت فشار قرار گرفته باشد روغن پیش از موعد مقرر فاسد خواهد شد. همچنین برخی خرابی ها مانند سایش چرخ دنده ذرات ریز براده را به روغن گیربکس اتوماتیک بنز اضافه کرده و عملا چنین روغنی قابل استفاده نخواهد بود و پس از تعمیر می بایست روغن تعویض گردد.

فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک بنز

جهت رفع آلودگی های احتمالی در روغن گیربکس اتوماتیک بنز از یک فیلتر استفاده می شود. این فیلتر بخش عمده ای از آلودگی های احتمالی موجود در گیربکس اتوماتیک بنز را جمع می کند و به مرور زمان روزنه های آن گرفته و نیاز به تعویض دارد. حداقل زمان تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک بنز را هر بار تعویض روغن می دانند. یعنی بدون مشورت یا توصیه خاصی هر بار که روغن گیربکس اتوماتیک بنز خود را عوض می کنید نسبت به تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک بنز خود نیز می بایست اقدام نمایید. البته در شرایطی ممکن است فیلتر کثیف شده و فشار روغن افت کند و حتی بدون تعویض روغن نیز نیاز به تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک بنز داشته باشید.

سرویسهای نگهداری گیربکس اتوماتیک بنز

به مجموعه اقداماتی که از خرابی و کاهش طول عمر قطعات گیربکس اتوماتیک بنز پیشگیری می کند سرویسهای نگهداری گیربکس می گویند. دقت در انجام به موقع این سرویسها کمک زیادی به شما می کند که گیربکس اتوماتیک بنز سالم و کارایی با طول عمر بالا داشته باشید. مهمترین موارد این سرویسها به شرح زیر هستند:

  • تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بنز: روغن نقشی حیاتی در کارکرد صحیح گیربکس اتوماتیک بنز دارد و باید در زمان مشخص چه از نظر مسافت طی شده و چه مدت استفاده و یا فساد زود رس روغن گیربکس اتوماتیک بنز نسبت به تعویض آن اقدام شود.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک بنز: در هر دوره که روغن گیربکس تعویض می شود این تعویض علت هر دلیلی داشته باشد باید در همان زمان فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک بنز نیز عوض شود.
  • بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک بنز: لازم است در فواصل زمانی مشخص نسبت به بازدید ظاهری از گیربکس اتوماتیک بنز اقدام شود. این بازدید می تواند توسط تعمیرکار متخصص گیربکس اتوماتیک بنزانجام شود اما اگر برای بازدیدحداقل هر دو ماه یک بار به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک بنز مراجعه نمی کنید حداقل می بایست در دوره های تعویض روغن موتور خودرو خود از تعمیرکار بخواهید از گیربکس نیز بازدید کند. مواردی مانند دمای گیربکس اتوماتیک بنز لرزش شل بودن اتصالات نشتی روغن و کیفیت روغن گیربکس اتوماتیک بنز در زمان بازدید مورد ارزیابی قرار می گیرد.
  • استفاده از رینگ و لاستیک استاندارد: برای آنکه سلامت گیربکس اتوماتیک بنز خود را حفظ نمایید باید بدانید که به کار بردن رینگ و لاستیک غیر استاندارد می تواند لطمات جدی به گیربکس وارد آورد. در دراز مدت به علت کارکرد با نسبت دور و نسبت انتقال نیروی غیر استاندارد فشار زیادی بر گیربکس اتوماتیک بنز وارد می آید. لذا بهتر است رینگ و لاستیک با قطر و عرض غیر متعارف را به کار نبندید.
  • بروزرسانی برنامه کامپیوتری گیربکس اتوماتیک بنز: اگر در مراجعه به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک بنز به شما اعلام شد که نسخه بروزرسانی شده ای از برنامه کامپیوتری گیربکس اتوماتیک بنز موجود است نسبت به بروزرسانی آن اقدام کنید.
  • رانندگی مناسب برای سلامت گیربکس اتوماتیک بنز: در خودروهای پیشرفته معمولا طراحی قطعات به نحوی انجام می شود که تحمل هر نوع رانندگی توسط مصرف کننده را داشته باشند. اما اگر در نحوه رانندگی خود دقت کنید در دراز مدت گیربکس اتوماتیک بنز کاریی بیشتری را خواهد داشت. به طور کلی استفاده از حرکات پر شتاب یعنی تغییر متعدد سرعت و فشردن پدال گاز و پدال ترمز به صورت مکرر و یا حرکت سریع در سربالایی و با بار سنگین فشار بیشتری را بر گیربکس اتوماتیک بنز وارد خواهد آورد.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز

هزینه ای که برای تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز خود باید بپردازید بستگی مستقیم به نوع خرابی و قطعه ای که می بایست تعمیر یا تعویض شود دارد. لذا تا زمانی که این موارد مشخص نشوند نمی توان حتی به صورت تقریبی هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز را مشخص نمود. لذا ابتدا باید خودرو خود را به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتوماتیک بنز انتقال دهید تا مورد کارشناسی قرار گیرد و سپس هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز مشخص خواهد شد. مجموعه تهران گیربکس همواره در تلاش است برای رفاه حالی بیشتر مراجعین خود کمترین هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز را در کنار بالاترین کیفیت خدمات ارائه نماید. بهرمندی از نیروهای زبده و کارآزموده و همچنین استفاده از قطعات با کیفیت و اصلی تضمین کننده خدمات این مجموعه می باشد.

تعویض گیربکس اتوماتیک بنز

چه زمانی نیاز هست که به جای تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز نبست به تعویض آن اقدام شود؟ پاسخ به این سوال مسئله ای تخصصی است. به طور کلی اگر آسیب وارده بر گیربکس اتوماتیک بنز به نحوی باشد که اکنون برخی قطعات نیاز به تعمیر داشته باشند اما سایر قطعات نیز لطماتی دیده و در آینده نزدیک احتمال خرابی آنها برود تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز به صرفه نیست و حتی اگر هزینه تعمیر بسیار کمتر از هزینه تعویض باشد با توجه به احتمال خرابیها و تعمیرات آتی بهتر است نسبت به تعویض گیربکس اتوماتیک بنز خود اقدام نمایید.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک بنز

اگر در مکانی هستید که دسترسی به تعمیرکار گیربکس اتوماتیک بنز ندارید و گیربکس اتوماتیک بنز شما از کار افتاده است برای حرکت دادن خودرو می توانید با چند راهکار ساده به صورت موقت گیربکس اتوماتیک بنز را رفع عیب نمایید. البته باید در نظر داشته باشید که این راهکارهای همیشه کارساز نیستند و در صورت کارساز بودن نیز بهتر است در اولین فرصت به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتوماتیک بنز مراجعه نمایید.

  • خودرو خود را خاموش کنید. بست باتری را بردارید و پس گذشت 5 دقیقه بسته باتری را مجددا وصل نمایید. این کار به ریست شدن حافظه موقت برنامه کامپیوتری گیربکس اتوماتیک بنز کمک می کند.
  • در طول فرایند باید خودرو در وضعیت دنده خلاص قرار داشته باشد و پدال گاز فشرده نشود.
  • حال سه مرتبه در فواصل زمانی سی ثانیه ای خودرو را روشن و مجددا خاموش کنید.
  • در انتها خودرو خود را روشن کنید دنده گیربکس اتوماتیک بنز را در وضعیت دلخواه قرار دهید و با آرامی حرکت نمایید.
  • اگر فکر می کنید که خودرو فشار زیادی را بر گیربکس اتوماتیک بنز وارد کرده و مسافتی طولانی یا باری سنگین را حمل نموده اید خودرو به مدت دو ساعت خاموش بگذارید تا دمای گیربکس اتوماتیک بنز به دمای محیط برسد و مجددا با تکرار عملیات فوق خودرو را راه اندازی کنید.

سوالات کاربران گیربکس اتوماتیک بنز

آیا زمانی برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بنز تعریف شده است؟

بازه زمانی یا مسافتی تعویض روغن گیربکس اتوماتیک بنز در دفترچه راهنما درج شده است. برای اطلاع از این بازه زمانی به دفترچه راهنمای خودرو خود مراجعه کنید.

آیا خودروهای هیبریدی نیز نیازی به تعویض روغن گیربکس مانند روغن گیربکس اتوماتیک بنز دارند؟

نه تنها گیربکس اتوماتیک بنز و خودروهای هیبریدی که اغلب گیربکس های اتوماتیک با توجه به نحوه عملکرد نیاز به تعویض روغن گیربکس در زمان مشخص شده یا در صورت کاهش کیفیت روغن خواهند داشت.

در رفتن دنده در گیربکس اتوماتیک بنز چقدر خطرناک است؟

اگر دنده گیربکس اتوماتیک بنز شما خود به خود در می رود یا از موقعیت مورد نظر شما خارج می شود اما با تلاش دوباره مجددا در وضعیت دلخواه قرار می گیرد بدین معناست که هنوز آسیب جدی نشده اما بهتر است تا قبل از آسیب دیدن سایر قطعات گیربکس اتوماتیک بنز مورد عیب یابی قرار گیرد.

تقه زدن گیربکس اتوماتیک بنز چه معنایی می دهد؟

تقه زدن به این معناست که یکی از قطعات دوار یا سیستم روغن گیربکس اتوماتیک بنز دچار ایراد شده است. در صورت تقه زدن گیربکس اتوماتیک بنز باید هر چه سریعتر به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک بنز مراجعه کنید.

آیا ممکن است گیر کردن گیربکس اتوماتیک بنز در وصعیت پارک به سیستم برق خودرو مربوط باشد؟

شیربرقی های روغن در گیربکس اتوماتیک بنز با برق مستقیم خودرو کار می کنند و اگر اختلالی در سیستم برقی خودرو شما ایجاد شود می تواند شیربرقی ها را از کار انداخته و گیربکس اتوماتیک بنز شما در وضعیت دنده پارک قفل شود.

وضعیت اضطراری دنده سه در گیربکس اتوماتیک بنز چگونه برطرف می شود؟

ممکن است بتوانید با به کار بستن اقدامات ذکر شده در بخش تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک بنز وضعیت اضطراری دنده سه در گیربکس اتوماتیک بنز یعنی قفل شدن گیربکس در دنده سه را برطرف نمایید. اما در اغلب موارد بهتر است خودرو به تعمیرگاه اتنقال داده شود.

سرویسهای دوره ای گیربکس اتوماتیک بنز چه مواردی را شامل می شوند؟

اهم مواردی که در سرویسهای دوره ای گیربکس اتوماتیک بنز می بایست رعایت شوند در این مقاله ذکر شده است اما بهتر است دفترچه راهنما خودرو نیز مطالعه شود تا اگر مورد خاصی بنا به مدل ماشین وجود داشت از آن مطلع شوید.

لرزش گیربکس اتوماتیک بنز چه دلیلی می تواند داشته باشید؟

یک دلیل ساده برای لرزش گیربکس اتوماتیک بنز شل بودن اتصالات گیربکس است. حتی اگر اندگی این اتصالات شل شده باشند ممکن است گیربکس اتوماتیک بنز دچار لرزش شود.

زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک بنز در چه شرایطی خطرناک است؟

اگر در حالتی که فشار زیادی بر ر وارد می اید صدای خفه زوزه کشیدن از گیربکس اتوماتیک بنز به گوش برسد و در شرایط عادی چنین صدایی وجود نداشته باشد ممکن است این صدا نشانه خرابی در گیربکس اتوماتیک بنز نباشد اما در غیر این صورت حتما برای رفع صدای زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک بنز باید به تعمیرگاه مراجعه کنید.

گاز هرز خوردن در گیربکس اتوماتیک بنز چه دلیل عمده ای می تواند داشته باشد؟

عمده ترین دلیل برای گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک بنز خرابی کلاچ خودرو می باشد.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس رنو

قیمت گیربکس اتوماتیک

 

دیدگاهتان را بنویسید