تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ در تعمیرگاه تخصصی تهران گیربکس با بهترین کارشناسان و قطعات اصلی به انجام می رسد. عیب یابی دقیق و تعمیرات استاندارد از جمله مزایای تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ در مجموعه تهران گیربکس به شمار می رود. در این مقاله با نکات مهم در خصوص تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ آشنا می شوید.

جیلی امگرند ۷

این خودرو از سال 2012 تا سال 2015 تولید شده است. گیربکس جیلی امگرند ۷ گیربکس پانچ ساخت چین و از مدل CVT اتوماتیک شش دنده است و موتور آن نیز می تواند توانی تا حدود 137 اسب بخار تولید کند. این توان معادل با حداکثر گشتاور 172 نیوتن متر بوده و شتابی نزدیک به 13 ثانیه برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر را در دسترس قرار می دهد. مصرف ترکیبی جیلی امگرند ۷ نیز در حدود 7.7 لیتر برای هر صد کیلومتر در نظر گرفته می شود.

نگهداری اصولی گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷

مانند هر دستگاه پیشرفته دیگری در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ نیز وظایفی برای راننده در نظر گرفته شده است که برای افزایش طول عمر گیربکس و بهبود عملکرد آن ضروری است. این وظایف که در قالب برنامه سرویس و نگهداری گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ بیان می شود به شرح زیر می باشد:

  • بازدید ظاهری گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷: در خودروهای امروزی معایبی مانند صدا و لرزش کمتر حس می شوند. به همین دلیل بهتر است به صورت دوره ای نسبت به بازدید گیربکس خود اقدام کنید. بازدید ظاهری گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ در دو مرحله انجام می شود. مرحله نخست زمانی است که خودرو حدود یک ساعت کار کرده باشد و موتور آن گرم شده باشد. در این مرحله مواردی مانند نشتی روغن گیربکس و دما و لرزش چک می شوند. در مرحله دوم باید موتور خودرو و گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ سرد شده باشند. در این مرحله مواردی مانند سطح روغن گیربکس و کیفیت روغن و شلی یا سفت بودن اتصالات تست می گردند.
  • مطالعه دفترچه گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷: کمپانی سازنده گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ مواردی را بر اساس مدل خودرو در دفترچه راهنما ذکر کرده است که به رانندگان توصیه می شود قبل از استفاده از خودرو موارد مد نظر کمپانی سازنده را مطالعه نمایند.
  • توجه به علامتهای هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷: همانطور که در ادامه این مقاله ذکر خواهد شد برخی علامتها هستند که هر چند نشانه خرابی های جزئی در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ می باشند اما ممکن است این خرابی ها به تعمیرات بزرگتری منجر شوند. لذا بهتر است در صورت مشاهده علامتهای هشدار دهنده هر چه سریعتر به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ مراجعه کرده و معایب اصلی را شناسایی و برطرف نمایید.
  • عدم تعویض ریگ و لاستیک گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷: ریگ و لاستیک آخرین حلقه زنچیره انتقال قدرت خودرو به شمار می روند که در نهایت قدرت تولید شده در موتور خودرو به این بخش منتقل می گردد. اگر اندازه رینگ و لاستیک را تغییر دهید نسبت انتقال دور نیز تغییر می کند و اگر از رینگ و لاستیک غیر متعارف و با اندازه های خیلی بزرگ استفاده کنید در دراز مدت فشار بسیاری بر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ وارد امده استهلاک گیربکس به شکل فزاینده ای بالا خواهد رفت.
  • روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷: روغن در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ سه وظیفه اساسی دارد. نخستین وظیفه روغن روانکاری قطعات در حال چرخش و چرخ دنده های ثابت است. دومین وظیفه روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ نیز خنک کاری این قطعات و سومین وظیفه نیز کمک در عملکرد برخی قطعات مانند کلاچ می باشد. در صورتی که روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ فاسد شده باشد هیچ یک از این وظایف به درستی به انجام نمی رسد. علاوه بر این روغن فاسد می تواند بسیاری از قطعات داخلی گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ را در معرض آسیب جدی قرار دهد. لذا بهتر است نسبت به تعویض روغن در زمان مقرر اقدام شود.
  • عدم اعمال تغییرات در سیستم برقی خودرو: نصب لامپهای نئون پر مصرف در قسمتهای مختلف خودرو و یا نصب سیستم صوتی بسیار بزرگ که مصرف انرژی بالایی داشته باشد ممکن است سیستم برقی خودرو را با مشکل مواجه کند. این تغییرات سلیقه همچنین ممکن است روی عملکرد گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ نیز تاثیر بگذارد. چرا که قطعات برقی مانند شیربرقی های روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ نیز در صورت کاهش ولتاژ برق خودرو به مشکل خواهند خورد. به طور کلی توصیه می شود از تغییرات سلیقه ای غیر متعارف که خودرو را از حالت طراحی خارج می کند خودداری شود.
  • فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷: فیلتر روغن نیز همانند روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ اهمیت بالایی دارد چراکه وظیفه تمیز کردن روغن بر عهده این قطعه است. اگر فیلتر روغن گیربکس آسیب دیده باشد ممکن است مشکلات متعددی برای قطعات حساس گیربکس پیش بیاید زیرا در این صورت هر گونه کثیفی در روغن باقی می مانند و مخصوصا در قطعات حساس گیربکس گیر کرده و در عملکرد آنها اختلال پدید خواهد آورد.

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷

در بخش قبلی با اهمیت روغن در گیربکس آشنا شدیم. اما سوال اینجاست که در چه زمانی باید نسبت به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ اقدام شود؟ پارامترهای مختلفی در زمان تعویض روغن گیربکس موثر هستند. در دفترچه راهنما بسته به مدل دستگاه پیشنهادهایی داده شده است و مسافت مورد نظر کمپانی ذکر گردیده است. از نظر تعمیرکاران با تجربه معمولا بین 40 تا 65 هزار کیلومتر مسافتی است که برای مدلهای مختلف جیلی امگرند ۷ می بایست روغن گیربکس تعویض شود. اما باید در نظر داشته که حتی نحوه رانندگی شما نیز در طول عمر روغن گیربکس موثر است. بهتر است در دوره های بازدید ظاهری نسبت به تست کردن کیفیت روغن اقدام کنید و در صورت مشاهده نشانه های فاسد شدن آن یعنی سیاه شدن روغن یا از دست دادن لزجت نسبت به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ خود اقدام کنید.

زمان تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷

برخی تعمیرکاران پیشنهاد می کنند که فیلتر روغن را هر دوبار تعویض روغن عوض کنید. یکی در دفعات مختلف تعویض روغن گیربکس یکی در میان فیلتر روغن نیز تعویض شود. این تعمیرکاران ممکن است پیشنهاد کنند که در زمانهایی که روغن گیربکس عوض می شود اما فیلتر روغن عوض نمی شود فیلتر روغن را با گازوئیل شویی و باد گرفتن تمیز کنید. این اشتباهی مهلک در نگهداری گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ به شمار می رود. تعمیرکاران حرفه ای و باتجربه مجموعه تهران گیربکس به شما پیشنهاد می کنند که در هر بار تعویض روغن گیربکس فیلتر روغن گیربکس را نیز عوض کنید چرا که این قطعه با عملیات باد گرفتن و شستشو و… قابل احیا و استفاده مجدد نخواهد بود.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷

هزینه تعمیر گیربکس معمولا پس از بازدید کارشناسی و مشخص شدن معایب کوچک و بزرگ آن و اینکه چه قطعاتی را می توان تعمیر کرد و چه قطعاتی حتما باید عوض شوند می تواند محاسبه کرد. لذا بهتر است اگر قصد دارید که از قیمت دقیق و نهایی تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ خود مطلع گردید بهتر است به صورت حضوری به تعمیرگاه تهران گیربکس مراجعه کنید.

نشانه های خرابی در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷

اگر می خواهید همواره گیربکس اتوماتیک خودرو شما سالم باشد و نیاز به تعمیرات پر هزینه پیدا نکنید بهتر است با نشانه های خرابی در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ آشنا شوید. این نشانه ها ممکن است نشان دهنده خرابی بسیار جزئی در گیربکس باشند که با کمترین هزینه بر طرف می گردد. اما همین خرابی جزئی اگر به موقع شناسایی و رفع عیب نگردد می تواند قطعات مختلف گیربکس را درگیر کرده و تعمیرات سنگین و پر هزینه ای را برای شما به بار بیاورد. کارشناسان اموزش دیده تهران گیربکس همواره آمادگی دارند تا با مشاوره فنی تلفنی و حضوری این موارد را بررسی نمایند. مهمترین نشانه های خرابی به شرح زیر هستند:

  • بوی سوختگی گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷: بوی سوختگی باید آنقدر شدید باشد که در داخل اتاق خودرو حس شود. در این صورت می توان به خرابی و آمپر کشیدن یکی از قطعات برقی شک نمود. اما باید در نظر داشته باشید که چنین مسئله تنها به بوی بد خلاصه نمی شود و ممکن است حتی به آتش سوزی در داخل گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ نیز منجر گردد.
  • لرزش گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷: یکی از عواملی که در لرزش گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ موثر هستند شل بودن اتصالات گیربکس است. این مسئله معمولا وقتی رخ می دهد که مونتاژ و تعمیر به شکل استاندارد به انجام نرسیده باشد.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷: در صورتی که سطح روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ کاهش یافته باشد فشار روغن نیز کاهش یافته و ممکن است کلاچ به خوبی و به شکل استاندارد درگیر نشود. عدم درگیر شدن کلاچ نیز به گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ منجر می شود.
  • رعشه ابتدای حرکت، لرزوندن ماشین ابتدای حرکت
  • گاز خلاص خوردن
  • درگیری همراه با ضربه
  • مکث بیش از حد برای درگیری دنده عقب و جلو
  • بالا پایین شدن دور موتور و قطع و وصل شدن نیرو که باعق تکان تکان خوردن ماشین میشود.
  • خرابی فلایویل در عملکرد خیلی تاثیرگذار است که ممکن است به درستی تشخیص داده نشود و فکر کنند گیربکس خراب است.
  • تقه زدن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷: هر گاه حس نمودید که صدای ر شما به هر نحوی تغییر کرده است بدانید که احتمال خرابی برای یکی از قطعات داخلی گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ وجود دارد و یکی از خطرناکترین صدا ها صدای تقه زدن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ می باشد. چرا که این صدا ممکن است ناشی از آنبالانسی چرخ دنده ها باشد و اگر به موقع رفع و رجوع نشود می تواند به قفل شدن کامل گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ بیانجامد.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷: عوامل مختلفی مانند کاهش سطح روغن گیربکس و یا خرابی بلبرینگها ممکن است به صدای زوزه کشیدن در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ منتهی شوند.
  • چراغ چه گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷: قطعا نیاز به توضیح نیست که روشن شدن چراغ چک گیربکس چه معنایی دارد اما نکته مهم این است که حتی در مواقعی که چرا چه به صورت موقت روشن و سپس خاموش می گردد نیز باید نسبت به آن حساس بوده و خودرو را برای عیب یابی دقیق به تعمیرگاه تخصصی تهران گیربکس انتقال دهید.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷

اگر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ شما قفل شده است ممکن است با به کار بستن چند راهکار ساده که در ادامه ذکر خواهد شد گیربکس خود را رفع عیب نمایید. اما باید در نظر داشته باشید که این شکل رفع عیب معمولا موقتی است و احتلا بازگشت خرابی وجود دارد. لذا بهتر است نسبت به تعمیر دقیق و کامل گیربکس خود در تعمیرگاه مجاز گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ اقدام نمایید.

اما راهکارهای تعمیرات اضطراری در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ به شرح زیر می باشند:

  • بست باتری را بردارید و پنج دقیق اجازه دهید تا خطاهای موقت حافظه کامپیوتر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ پاک شود.
  • در وضعیت دنده خلاص بدون فشردن پدال گاز خودرو را روشن کنید و سی ثانیه بعد خاموش کنید.
  • مجددا پس از گذشت سی ثانیه خودرو را روشن کنید و این کار روشن و خاموش نمودن سی ثانیه ای را سه مرتبه تکرار کنید.
  • خودرو را روشن کنید وبه آرامی حرکت نمایید.

سوالات متداول در خصوص گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷

گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ چه ربطی به فیلتر روغن گیربکس دارد؟

مسدود شدن روزنه های فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ سبب می شود تا عبور روغن با مشکل مواجه شود و لذا فشار روغن نیز کاهش خواهد یافت. عدم تامین فشار مناسب روغن در پشت کلاچ نیز می تواند به مختل شدن عملکرد کلاچ و گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ منتهی شود.

آیا در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ نیازی به تعویض روغن گیربکس وجود دارد؟

با توجه به احتمالا خرابی و فاسد شدن روغن گیربکس می بایست در زمان معین شده نسبت به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ اقدام شود.

زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ چه دلیل عمده ای دارد؟

مهمترین دلیل عمده زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ را می توان به خرابی یکی از بلبرینگها مربوط دانست.

سرویسهای مهم گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ چه مواردی هستند؟

سه سرویس اصلی در نگهداری گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ را می توان بازدید ظاهری و تعویض روغن گیربکس و تعویض فیلتر روغن آن دانست.

آیا روغن گیربکس خودروهای هیبریدی نیز مانند روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ باید در موعد مقرر عوض شود؟

قطعا هر گاه از روغن به عنوان روان کننده قطعاتی مانند چرخ دنده های گیربکسکه فشار زیادی را تحمل می کنند استفاده شود امکان فساد روغن وجود دارد و در این صورت حتما باید روغن گیربکس حتی در خودروهای هیبریدی تعویض شود.

تقه زدن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ چه دلایلی خواهد داشت؟

عواملی چند مانند خرابی یک از قطعات سیستم روغن مانند شیربرقی ها یا سوپاپها و یا یکی از چرخ دنده ها ممکن است به تقه زدن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ منتهی گردند.

گیر کردن دنده پارک در گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ چه ارتباطی با سیستم ترمز دارد؟

اگر سیستم ترمز خودرو ایراد داشته باشد ممکن است هنگامی که اهرم دنده را در وضعیت پارک قرار می دهید ترمز خودرو قفل می شود و به نظر می رسد که گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ در وضعیت پارک قفل شده است.

خلاصی دنده گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ نشان از خرابی کدام قطعه است؟

ممکن است توربین گیربکس آسیب دیده باشد اما اشکال در سیستم روغن گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند ۷ نی می تواند به خلاصی خودرو منجر شود.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی gc6

تعمیر گیربکس جیلی

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند rv7

تعمیر گیربکس اتوماتیک جیلی امگرند x7

دیدگاهتان را بنویسید