تعمیر گیربکس اتوماتیک 207

شما در حال مشاهده هستید تعمیر گیربکس اتوماتیک 207

تعمیر گیربکس اتوماتیک 207

تعمیر گیربکس اتوماتیک 207 در مجموعه تعمیرگاهی تهران گیربکس به صورت تخخصی و زیر نظر کارشناسان کارکشته و اموزش دیده انجام می شود.

برای تعمیر گیربکس اتوماتیک 207 ضروری است که از قطعات اصلی و با کیفیت بالا بهره برده شود تا طول عمر و کارکرد گیربکس اتوماتیک 207 تضمین شود.

خدمات تهران گیربکس برای گیربکس 207 اتوماتیک

تهران گیربکس با در نظر گرفتن همه فاکتورها به عنوان معتبرترین تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک 207 در تهران به همشهریان عزیز معرفی می گردد.

خدمات تعمیرگاه تهران گیربکس

مزایای تعمیر گیربکس 207 در تهران گیربکس

مزایای تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران گیربکس

مشخصات پژو 207

شرکت ایران خودرو در سال 95 اولین نمونه های خودرو پژو 207 را به بازار ارائه کرد. این خودرو که از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به پژو 206 دارد امکانات جانبی بیشتری نسبت به پزو 206 دارد. موتور پیشرانه این خودرو از نوع چهار سیلندر TU5 بوده و می تواند 105 اسب بخار قدرت تولید کند. حجم موتور این خودرو 1.6 لیتر بوده و شتاب صفر تا صد آن نیز 12.6 ثانیه می باشد. مصرف ترکیبی پزو 207 معادل 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر در نظر گرفته می شود و گیربکس اتومات ان نیز از مدل چهار دنده در نظر گرفته شده است.

هشدارهای خرابی گیربکس اتوماتیک 207

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک

علامتهای بسیاری هستند که نشان از خرابی کوچکی در گیربکس اتوماتیک 207 می دهند اما اگر به این علامتهای توجه کافی مبذول نشود ممکن است به خرابی های بزرگتری و پر هزینه تری منجر گردند.

  • لرزش گیربکس اتوماتیک 207: اگر گیربکس اتوماتیک 207 شما دچار لرزش شده است و حس می کنید نسبت به قبل لرزش بیشتری دارد به این معناست که خرابی یا عیبی در یکی از قطعات گیربکس اتوماتیک 207ایجاد شده در این مواقع تحمل کردن لرزش ممکن است موجب شود خرابی بیشتری به بار بیاید. به عبارت دیگر لرزش یا هر ایراد دیگری که در گیربکس اتوماتیک 207 بوجود آمد بدین معنا نیست که به همان شکل باقی می ماند و هر زمانی که خواستید می تواند جهت رفع عیب اقدام کنید بلکه یک لرزش کوچک می تواند پس از چند هفته به خرابی قطعات متعدد در داخل گیربکس و هزینه بسیار سنگین تعمیر گیربکس اتوماتیک 207 منجر شود.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک 207: زوزه کشیدن مانند لرزش اگر از حد نرمال بیشتر شود نشانه بروز خرابی های بالقوه در داخل گیربکس است. زوزه کشیدن ممکن است از سایش چرخ دنده ها ناشی شده باشد و در صورت عدم توجه این سایش می تواند هر لحظه بیشتر شده و به جایی برسد که چاره ای جز تعویض چرخ دنده ها نداشته باشید.
  • تقه زدن گیربکس اتوماتیک 207: تقه زدن به صدایی گفته می شود که در طول حرکت به صورت کوتاه اما پشت سر هم شنیده می شود. گاهی پیش می اید که خودرو حتی در هنگامی که در جا کار می کند نیز دچار ایراد تقه زدن گیربکس اتومات می شود. در این مواقع ممکن است ایراد از توربین باشد.
  • روشن شدن چراغ چک (چراغ چرخدنده زرد رنگ) گیربکس اتوماتیک 207: در طراحی گیربکس اتوماتیک 207 سنسورهایی نصب شده که برخی از معایب گیربکس اتوماتیک 207 را سنس کرده و به کامپیوتر خودرو انتقال می دهد. با بروز هر یک از این معایب سنسور عمل کرده و چراغ چک گیربکس روشن می شود. در برخی مواقع که هنوز عیب پیشرفت نکرده است ممکن است چرغ چک به صورت موقت روشن شود و پس از مدت کوتاهی خاموش شود. نباید فریب این خاموش شدن چراغ چک را خورد چرا که حتی اگر چراغ چک گیربکس اتوماتیک 207 به صورت موقت نیز روشن شده باشد بهتر است جهت عیب یابی به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک 207 مراجعه نمایید.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک 207: این ایراد معملوا در سرعتهای بالا رخ می دهد. به عنوان مثال هنگامی که خودرو در سرعت 80 کیلومتر در ساعت حرکت می کند و شما قصد دارید که سرعت خودرو را افزایش دهید هر چه پدال گاز را فشار می دهید سرعت خودرو افزایش نمی یابد و در برخی مواقع حتی سرعت از همان حد خود نیز کمتر می شود. به این شرایط گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک 207 گفته می شود. مهمترین دلیلی که می توان برای گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک 207 پیشبینی کرد خرابی کلاچ می باشد.
  • در رفتن دنده گیربکس اتوماتیک 207: این اتفاق وقتی رخ می دهد که راننده سعی می کند دنده را در وضعیت خاصی قرار دهد اما دنده در آن وضعیت قرار نمی گیرد و از وضعیت مورد نظر به صورت خود به خود خارج می شود. ممکن است هنگامی که این ایراد پیش می اید با چند بار تلاش دنده را در جای خود قرا دهید. پس مدتی جا زدن دنده به تلاش بیشتری نیاز خواهد داشت و سرانجام به مرحله ای می رسد که دنده به هیچ وجه جا نمی خورد و ناچار هستید به تعمیرگاه مراجعه کنید. این در حالی است که اگر در همان ابتدای بروز مشکل نسبت به رفع عیب اقدام می کردید هم هزینه کمتری را پرداخت می نمودید و هم زودتر عیب گیربکس اتوماتیک 207 شما رفع می گردید.
  • گاز هرز بین دنده 1 به 2 و همچنین 3 به 4 در گیربکس al4 رخ میدهد.
  • عدم کشش مطلوب موقع شتاب گیری.
  • ضربه شدید بین دنده های 1 به 2 و سه به 4 و ضربه شدید موقع درگیرشدن دنده عقب.
  • در حالت اورژانسی رفتن گیربکس که ماشین تعویض دنده اش مختل می شود و در یک دنده گیر میکند که نیاز است ماشین را یکبار خاموش و روشن کنیم که تا یک مصافتی درست میشود.
  • کاهش شتاب خودرو و ایراد گیربکس اتوماتیک 207: بسیاری از رانندگان کاهش شتاب خودرو را به ایرادات موتوری و یا برقی خودرو مربوط می دانند. این تصور درست است اما بسیاری از مواقع نیز ایراد در گیربکس اتوماتیک 207 می تواند شتاب خودرو را به شکل محسوسی کاهش دهد و لازم است گیربکس اتوماتیک 207 نیز چک شود.
  • بوی سوختگی گیربکس اتوماتیک 207: اگر سیستم برقی گیربکس اتوماتیک 207 دچار ایراد شده باشد و آمپر اضافی بکشد ممکن است بوی سوختگی از داخلی گیربکس اتوماتیک 207 به مشام برسد. همچنین فشار زیاد ساییدگی و افزایش دمای روغن نیز ممکن است به استشمام بوی نامناسب از داخل گیربکس بیانجامد. در هر صورت بهتر است هر چه زودتر به تعمیرگاه ویژه گیربکس اتوماتیک 207 مراجعه شود.
  • گیر کردن دنده گیربکس اتوماتیک 207: دقیقا حالت معکوس در رفتن دنده گیربکس اتوماتیک 207 وضعیتی است که دنده در حالت خود قفل می شود و نمی توان دنده را تغییر وضعیت داد. قفل شدن دنده در گیربکس اتوماتیک 207 حتی از در رفتن دنده نیز خطرناکتر است و حتما باید پیگیری ورفع شود.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک 207

هر دستگاهی که در ان قطعات متحرک داشته باشد که تحت فشار کار می کنند نیاز به روغن دارد. در گیربکس اتوماتیک 207 نیز روغن نقش اساسی هم در روان کاری و خنک کاری و هم در نحوه عملکرد گیربکس اتومات دارد. اما باید دانست که روغنها موادی فساد پذیر هستند و وقتی دمای بالا و فشار زیاد به کار گرفته می شوند به مرور زمان خاصیت اصلی خود یعنی لزجت را از دست می دهد. با پایین آمدن سطح لزجت در گیربکس اتوماتیک 207 راندمان گیربکس کاهش یافته و اگر به موقع روغن گیربکس اتوماتیک 207 را تعویض نکنید به قطعات داخلی گیربکس آسیب جدی وارد می آید.

دوره زمانی تعویض روغن گیربکس اتوماتیک 207

با توجه به این که کیفیت روغن در گیربکس اتوماتیک 207 وابسته به نحوه استفاده شما از گیربکس می باشد نمی توان در اصل زمان دقیقی را برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک 207 در نظر گرفت. برای اطلاع از دوره مورد نظر کمپانی سازنده می توانید به دفترچه راهنمای خودرو خود مراجعه کنید که بنا به مدل خودرو زمانی را که معمولا 45 هزار کیلومتر می باشد ذکر کرده اند. اما باید در فواصل زمانی کوتاه تر و ترجیحا در هر بار تعویض روغن موتور خودرو نسبت به چک کردن روغن گیربکس اتوماتیک 207 اقدام کنید. مکانیک با چک کردن کیفیت روغن به شما خواهد گفت که آیا می توانید از این روغن باز هم در گیربکس اتوماتیک 207 خود استفاده کنید یا نیاز به تعویض دارد. اما با رسیدن به مسافت مورد نظر حتی اگر مکانیک نیز عیب ظاهری در روغن گیربکس اتوماتیک 207 مشاهده نکرد بهتر است روغن گیربکس اتوماتیک 207 تعویض شود.

فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک 207

روغن در گیربکس اتوماتیک 207 نقش حیاتی دارد. هنگامی که اویل پمپ روغن را به نقاط مختلف گیربکس پمپ می کند و روغن در گردش همه جای گیربکس را اغشته می نماید اگر براده یا ذرات ریزی در گیربکس وجود داشته باشد این ذرات همراه با روغن در گردش خواهد بود و ممکن است هنگام عبور از یک قطعه حساس موجب آسیب رسیدن به آن قطعه شوند. به همین دلیل فیلتر روغن درست در ورودی اویل پمپ نصب می شود. این کار سبب می شود که اگر براده ای در روغن وجود داشته باشد وارد اویل پمپ نگردد.

زمان تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک 207

در خصوص زمان تعویض فیلتر روغن نیز زمان خاصی در نظر گرفته نشده است. اما توصیه ای که تعمیرکاران حرفه ای گیربکس اتوماتیک 207 دارند این است که در هر بار تعویض روغن گیربکس اتوماتیک 207 نسبت به عوض کردن فیلتر روغن گیربکس نیز اقدام شود. باید در نظر داشته باشید که اقداماتی مانند شستشو یا باد گرفتن نمی توانند فیلتر را به حالت اولیه خود بازگردانند و باید حتما فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک 207 تعویض شود.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک 207

هزینه تعمیر گیربکس 207 اتوماتیک

ایرادات بسیار مختلفی ممکن است در گیربکس اتوماتیک 207 ایجاد شده باشد. ممکن است یکی از قطعات معیوب شده باشند یا مجرای روغن گرفته باشد و یا سطح روغن افت کرده باشد و… هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک 207 پس از بررسی دقیق کارشناس و در نظر گرفتن اقدامات لازم جهت تعمیر گیربکس اتوماتیک 207 قابل محاسبه خواهد بود.

تعمیر یا تعویض گیربکس اتوماتیک 207

در برخی مواقع که هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک 207 بالا باشد به نظر می رسد تعویض گیربکس نیز می تواند گزینه مناسبی باشد. باید در نظر داشت که اگر تعمیراتی که برای گیربکس بوجود امده به نحوی است که فقط قطعات خاصی را درگیر کرده با تعمیر یا تعویض ان قطعات مشکل رفع می شود اما اگر آسیب به شکلی باشد که همه قطعات را درگیر کرده باشد و قطعات خاصی نیاز به تعویض داشته باشند ممکن است در آینده سایر قطعات نیز نیاز به تعمیر داشته باشند. لذا در کل به نظر می رسد در این مواقع تعویض گیربکس اتوماتیک 207 به صرفه تر از تعمیر آن می باشد.

تعمیر اضطراری گیربکس اتوماتیک 207

در شرایط خاصی ممکن است گیربکس قفل کند و امکان راه اندازی خودرو را نداشته باشید. در این شرایط می توانید با اقداماتی ساده اما کاربردی به صورت اضطراری گیربکس اتوماتیک 207 خود را راه اندازی کنید و به تعمیرگاه برسانید. در صورتی که با اقدامات زیر گیربکس اتوماتیک 207 موقتا رفع عیب شد تعمیر کامل گیربکس را فراموش نکنید.

  • خودرو را خاموش کرده و بست باتری را بردارید.
  • در حالتی که دنده در وضعیت خلاص قرار دارد و بدون اینکه پدال گاز یا هر گونه دکمه دیگری را فشار دهید خودرو را روشن کنید.
  • سی ثانیه صبر کنید و سپس خودرو را خاموش کنید. در فواصل زمانی سی ثانیه ای سه مرتبه خودرو روشن و خاموش نمایید.
  • خودرو را روشن کردن به آرامی و با احتیاط حرکت کنید. اگر صدا یا لرزش شدیدی از گیربکس حس کردید خودرو را متوقف کنید و از جرثقیل یا بکسل برای انتقال خودرو خود به تعمیرگاه استفاده کنید.
  • اگر دمای گیربکس بالا رفته است به مدت دو ساعت خودرو را خاموش کنید تا دمای گیربکس اتوماتیک 207 به دمای محیط برسد.

به یاد داشته باشید که اگر با وجود انجام اقدامات فوق گیربکس اتوماتیک 207 به کار افتاد اما صدا یا لرزش زیادی داشت از حرکت دادن خودرو در این وضعیت پرهیز کرده و به وسیله بکسل یا جرثقیل خودرو را به تعمیرگاه انتقال دهید. کارکرد گیربکس اتوماتیک 207 با صدا یا لرزش شدید می تواند لطمات جبران ناپذیری را به گیربکس اتوماتیک 207 وارد کند.

سرویسهای نگهداری گیربکس اتوماتیک 207

برای آنکه گیربکس اتومات خودرو شما طول عمر بیشتری داشته باشد می بایست سرویسهای نگهداری را برای مراقبت بیشتر از گیربکس به موقع انجام دهید. همچنین نکات خاصی وجود دارند که با رعایت آنها می توانید طول عمر گیربکس اتوماتیک 207 خود را افزایش دهید.

  • به هشدارهای گیربکس اتوماتیک 207 توجه کنید: علائم هشدار دهنده ای که در این مقاله ذکر شد را به خاطر بسپارید و هر یک از آن علامتها که برای گیربکس اتوماتیک 207 رخ داد هر چه سریعتر برای عیب یابی به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک 207 مراجعه نمایید.
  • بازدید ظاهری گیربکس اتوماتیک 207: در هر بار که می خواهید روغن موتور خودرو را تعویض کنید از تعمیرکار بخواهید در حالت موتور روشن گیربکس اتوماتیک 207 را چک کند که دمای آن چقدر است و نشتی روغن دارد یا خیر. همچنین سطح روغن گیربکس اتوماتیک 207 نیز باید چک شود. اگر خودرو شما دچار خرابی شده یا سطح روغن ان کاهش یافته بوده می بایست در دوره های زمانی کوتاه تر نسبت به چک کردن آن اقدام کنید.
  • رانندگی مناسب: نحوه رانندگی شما و نحوه کار گرفتن از خودرو میزان فشاری را که بر گیربکس اتوماتیک 207 وارد می اید مشخص می کند و برای طول عمر بیشتر گیربکس بهتر است از حرکتهای پر شتاب مخصوصا در جاده های پر پیچ و خم و سربالایی یا سرپایینهای تند اجتناب کنید. گاز دادن و ترمز گرفتن های پشت سر هم و شدید نیز می تواند فشار زیادی را بر گیربکس اتوماتیک 207 وارد کند.
  • اجتناب از بکسل کردن خودروهای سنگین: پژو 207 اتومات یک خودرو سواری کوچک است که برای بکسل کردن خودروهای سنگین طراحی نشده است. بکسل کردن مخصوصا اگر با سرعت بالا انجام شود فشار بسیار زیادی را بر گیربکس اتوماتیک 207 وارد خواهد کرد.
  • اجتناب از تغییرات رینگ و لاستیک: در هنگام طراحی گیربکس توان موتور و وزن خودرو و اندازه رینگ و لاستیک در محاسبات در نظر گرفته می شود. اگر شما رینگ و لاستیک خود را با اندازه های غیر متعارف تعویض کنید فشار خارج از حد استاندارد بر گیربکس اتوماتیک 207 اعمال می گردد.
  • اجتناب از استفاده غیر متعارف از برق خودرو: نصب لامپهای اضافی یا سیستمهای صوتی بسیار قوی می توان برق خودرو را با مشکل مواجه کند. در این مواقع سیستم برق گیربکس اتوماتیک 207 نیز دچار اختلال می شود.
  • تعویض روغن به موقع در گیربکس اتوماتیک 207: اگر روغن گیربکس اتوماتیک 207 شما فاسد شده باد و نسبت به تعویض روغن آن اقدام لازم را انجام ندهید ممکن است آسیب جدی به قطعات گیربکس اتوماتیک 207 وارد آید.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک 207: در هر بار تعویض روغن لازم است فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک 207 نیز تعویض گردد.

سوالات متداول در خصوص گیربکس اتوماتیک 207

آیا روغن گیربکس اتوماتیک 207 می بایست تعویض شود؟

همانطور که گفته شد در بازه های زمانی مشخص حداکثر در هر 45 هزار کیلومتر باید روغن گیربکس اتوماتیک 207 چک شود و در صورت نیاز تعویض گردد.

آیا روغن گیربکس هیبریدی نیز مانند گیربکس اتوماتیک 207 و دیگر انواع گیربکسهای اتومات نیاز به تعویض دارد؟

هر گیربکس اتوماتی چه هیبریدی و چه غیر هیبریدی مانند گیربکس اتوماتیک 207 نیاز به تعویض روغن گیربکس دارد.

آیا زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک 207 طبیعی است؟

اینکه خودرو شما در شرایط سخت مانند هنگام عبور از سربالایی شدید با بار زیاد صدای خفیفی در ناحیه گیربکس داشته باشد طبیعی است اما اگر این صدا افزایش یابد یا کم و زیاد شود و یا در شرایط عادی نیز به گوش برسد حتما باید نسبت به عیب یابی گیربکس اقدام نمایید.

لرزش گیربکس اتوماتیک 207 چه علتی می تواند داشته باشد؟

یکی از شایع ترین دلایلی که منجر به لرزش گیربکس اتوماتیک 207 می شود مخصصوا اگر اخیرا گیربکس اتوماتیک 207 خود را تعمیر کرده باشید به شل بودن اتصالات مربوط است.

تقه زدن گیربکس اتوماتیک 207 به چه معناست؟

هنگامی که گیربکس اتوماتیک 207 صدای منقطع و پشت سر هم داشته باشد به اصطلاح گفته می شود که گیربکس اتوماتیک 207 تقه می زند. تقه زدن می تواند با تکان خودرو یا لرزش نیز همراه باشد یا نباشد.

خلاصی گیربکس اتوماتیک 207 چه زمانی رخ می دهد؟

زمانی که گیربکس اتوماتیک 207 شما به صورت خود به خود خلاص می شود و حرکت نمی کند این ایراد رخ می دهد. علت این ایراد به اختلال در سیستم روغن گیربکس اتوماتیک 207 یا سلکتور مربوط می شود.

آیا گیر کردن دنده گیربکس اتوماتیک 207 در حالت پارک به برق خودرو مربوط است؟

یکی از ایراداتی که می تواند منجر به گیر کردن دنده  پارک در گیربکس اتوماتیک 207 شود نرسیدن برق کافی به گیربکس است. همچنین خرابی سلکتور یا استاپ زیر ترمز نیز می تواند چنین ایرادی را پیش بیاورد.

حالت اضطراری دنده سه در گیربکس اتوماتیک 207 چه دلایلی دارد؟

اگر گیربکس اتوماتیک 207 در دنده سه قفل شود گفته می شود که حالت اضطراری دنده سه گیربکس اتوماتیک 207 پیش امده است. این وضعیت به علت دمای بیش از حد روغن یا کاهش سطح روغن و یا ایراد در چرخ دنده ها رخ می دهد.

کاهش سطح روغن چطور می تواند به گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک 207 منجر شود؟

دلیل گاز هرز خوردن عملکرد نامناسب کلاچ است. اگر سطح روغن در گیربکس اتوماتیک 207 کاهش یابد ممکن است روغن کافی به پشت صفحه کلاچ نرسد و لذا گیربکس اتوماتیک 207 گاز هرز بخورد.

چه زمان بندی خاصی برای سرویسهای دوره ای گیربکس اتوماتیک 207 وجود دارد؟

برخی سرویسها مانند تعویض روغن زمان بندی مشخصی دارند که در گیربکس اتوماتیک 207 45 هزار کیلومتر در نظر گرفت هشده اما به طور کلی سرویسها دوره ای وابسته به وضعیت خودرو هستند و با توجه به شرایط گیربکس اتوماتیک 207 خود می بایست نسبت به انجام سرویسهای دوره ای اقدام کنید.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتومات پژو

تعمیر گیربکس اتوماتیک 206

تعمیر گیربکس اتوماتیک 407

تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو پارس

تعمیر گیربکس دی اس

تعمیر گیربکس تیگو 5

تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان

دیدگاهتان را بنویسید