تعمیر گیربکس بسترن

شما در حال مشاهده هستید تعمیر گیربکس بسترن

تعمیر گیربکس اتوماتیک بسترن

 تعمیرگاه تخصصی تهران گیربکس در تهران یکی از برترین مراکز تعمیرات گیربکس بسترن است که از تعمیرکارانی ماهر و آموزش دیده در این زمینه تشکیل شده است.

ما میتوانیم در کمترین زمان ممکن جعبه دنده خودرویتان را بررسی، عیب یابی و سپس آن را تعمیر کنند.

خدمات مربوط به گیربکس بسترن در تهران گیربکس

تعمیر گیربکس بسترن کار تخصصی و پیچیده ای است زیرا ساختار این قطعه فوق العاده پیچیده و حساس است.

خدمات تعمیرگاه تهران گیربکس

مزایای تعمیرگاه تهران گیربکس برای تعمیرات گیربکس بسترن

 گیربکس به کار رفته در خودروهای بسترن یکی از مهم ‌ترین گیربکس های حال حاضر صنعت خودروسازی است و از تکنولوژی های مدرن و به روز ساخته شده است.

با توجه به فرایند تخصصی و حساسیت موضوع تعمیر گیربکس بسترن، حتما باید این کار توسط تعمیرگاه های حرفه ای مانند تهران گیربکس انجام شود.

مزایای تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران گیربکس

درباره خودرو بسترن

شرکت خودروسازی بسترن در سال ۱۹۵۳ تاسیس شد و اکنون یکی از چهار شرکت خودروسازی برتر و بزرگ چین و محسوب می ‌شود. این شرکت در ابتدا تولید کننده خودروهای کامیون اتوبوس ها شهری و … بود. اما اخیرا خودروهای شهری مختلفی را تولید کرده و محصولات آن توسط شرکت بهمن وارد بازار ایران شده اند و توانسته اند توجه کاربران زیادی را به خود جلب کنند.

 خودروهای مختلف بسترن مانند b30 و b50 در ایران طرفداران زیادی دارند. گیربکس به کار رفته در این خودروها از نوع شش سرعته اتوماتیک می باشد که قادر است نیروی تولیدی موتور را به صورت خودکار به چرخ های جلوی منتقل کند و سرعت آنها را کنترل نماید.

دلایل خرابی گیربکس اتوماتیک بسترن

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک

جعبه دنده اتوماتیک بسترن باید همیشه آماده باشد تا بتوان استفاده درستی از آن کرد. با این وجود هرچقدر که از آن مراقبت کنید باز ممکن است به دلایل مختلفی دچار مشکل شود. یکی از دلایل مشکل پیدا کردن این قطعه مهم، عادات بد رانندگی است. بعضی از رفتارها می‌ تواند برای موتور و گیربکس مضر باشد. گاهی اوقات ممکن است اصلاً متوجه نشوید که یک رفتار در رانندگی خوب است یا بد و یا اینکه بر روی سلامت خودرو تاثیر دارد و یا خیر.
 برخی از این عادت مضر رانندگی که می تواند به گیربکس آسیب بزند، نگه داشتن کلاچ است. وقتی پایتان را روی کلاچ فشار می دهید موجب سایش آن خواهد شد.

دقت داشته باشید که رانندگی با سرعت درست در جاده می تواند طول عمر جعبه دنده خودرو را افزایش دهد. همچنین توصیه می‌ کنیم که هنگام توقف از ترمز دستی استفاده کنید.

مراقبت از گیربکس اتوماتیک بسترن

  • به رانندگان بسترن توصیه می کنیم که هر ماه و وضعیت روغن گیربکس خودرویشان را بررسی کنند؛ زیرا اگر روغن به مقدار کافی وجود نداشته باشد بر روی عملکرد جعه دنده تاثیر می گذارد و خودرویتان نمی تواند به خوبی حرکت کند. پس با کم شدن سطح روغن در اولین فرصت نسبت به تعویض آن اقدام کنید.
  • با لاستیک زاپاس رانندگی نکنید؛ زیرا معمولاً اندازه لاستیک زاپاس با لاستیک های اصلی خودرو مطابقت ندارد و به این ترتیب فشار زیادی به جعبه دنده وارد خواهد شد. پس تداوم استفاده از آن علاوه بر جعبه دنده، دیگر قسمت های خودرو نیز آسیب می بیند.
  • خصوصاً در روزهای سرد بلافاصله پس از روشن کردن خودرو حرکت نکنید؛ زیرا این کار فشار بسیار زیادی به قطعه های مختلف خودرو از جمله جعبه دنده وارد می کند. در این صورت باید اجازه دهید که خودرویتان در ابتدا کمی گرم شود و پس از آن شروع به حرکت کنید.
  • یکی از قسمت هایی که وظیفه فوق العاده مهمی را در گیربکس انجام دارد سیستم خنک کننده است. این سیستم وظیفه خنک سازی روغن گیربکس را به دنبال دارد و اگر به خوبی کار نکند گیربکس دچار آسیب های جدی خواهد شد. به همین دلیل توصیه می کنیم که هر ماه یک بار سیستم خنک کننده بسترن را بررسی کنید.

تعویض روغن گیربکس بسترن

روغن گیربکس عمل روانکاری قطعات سخت و فلزی جعبه دنده را انجام می دهد. با توجه به اینکه گیربکس باید سریع حرکت کند و هیچ گیری نداشته باشد باید قطعات آن به طور کامل روانکاری شود. روغن گیربکس این کار را انجام می دهد و موجب کارکرد جعبه ‌دنده بدون اصطکاک خواهد شد.

تعویض روغن در بهبود و روند عملکرد خودرو تاثیر بسیار زیادی دارد و باید در زمان مشخص تعویض شود. این کار به طور محسوس بر روی عملکرد گیربکس بسترن تاثیر می گذارد. دقت کنید که حتی نوع روغن هم مهم است.
با توجه به اینکه در جعبه دنده اتومات حرارت بیشتری نسبت به جعبه دنده دستی تولید می شود، باید روغن گیربکس آن را زودتر تعویض کنید، زیرا این حرارت موجب کاهش کیفیت روغن خواهد شد.

 بهترین زمان برای تعویض روغن گیربکس بین ۵۰ تا ۷۰ هزار کیلومتر است. البته عوامل دیگری وجود دارد که بر روی زمان تعویض این روغن تاثیر می گذارند که از جمله آنها می ‌توان به میزان و نحوه استفاده از خودرو، شرایط رانندگی و … اشاره کرد.

 زندگی در یک شهر پر ترافیک بر روی زمان تعویض روغن تاثیر گذار است؛ زیرا ماندن های طولانی مدت در ترافیک موج بالا رفتن دما و بیش از حد داغ شدن روغن گیربکس می شود. به این ترتیب کیفیت روغن کاهش می‌ یابد و نمی تواند عمل روانکاری را اصولی انجام دهد؛ از این رو باید زودتر از دیگر افرادی که در شهرهای با ترافیک کم زندگی می کنند نسبت به تعویض روغن گیربکس اقدام کنید.
 هنگامی که در تعویض دنده صداهای غیر طبیعی را شنیدید به احتمال زیاد کیفیت روغن کاهش پیدا کرده است و ممکن است همانند قبل نتواند به آسانی عمل کند و تعویض دنده سختتر از قبل باشد.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس ام جی

تعمیر گیربکس بایک

تعمیر گیربکس بی وای دی

تعمیر گیربکس چانگان

تعمیر گیربکس خودرو چینی

تعمیر گیربکس دانگ فنگ

تعمیر گیربکس گریت وال

تعمیر گیربکس هاوال

تعمیر گیربکس هایما

تعمیر گیربکس هن تنگ

دیدگاهتان را بنویسید