تعمیر گیربکس بسترن

شما در حال مشاهده هستید تعمیر گیربکس بسترن

هر یک از علائم زیر ممکن است در خودروی شما نمایان شوند که نشان از خرابی گیربکس دارد و لازم است که تعمیر شود.

  • هرز گاز خوردن خودرو
  • روشن شدن بی دلیل چراغ چک گیربکس
  • صدای زوزه یا ناله از گیربکس خودرو
  • ضربه پس از توقف
  • تقه زدن گیربکس اتوماتیک
  • بوی سوختن از گیربکس
  • بالا رفتن دما و داغ کردن گیربکس
  • خلاصی دنده به طور ناگهانی
  • ایجاد لرزش در گیربکس
  • نشتی روغن گیربکس اتواماتیک
  • مشکل در تعویض دنده گیربکس
  • کاهش قدرت و شتاب خودرو

غالب بر 20 سال است که ما به تعمیر گیربکس اتومات به شکل حرفه ای می پردازیم.
در صورتی که علایم فوق در خودروی شما ظاهر شد و نمی دانستید که باید چه کاری انجام دهید و نیاز به راهنما داشتید،

با تیم تخصصی ما جهت مشاوره حرفه ای، عیب یابی رایگان، تعیین هزینه تعمیر گیربکس و اقدامات لازم با ما تماس بگیرید.

تلفن تماس: ۰۹۱۲۲۰۰۵۶۳۰
آدرس ما: تهران، انتهای یادگار امام جنوب، سی متری جی (علی بختیاری)، نرسیده به چراغ قرمز هرمزان (به سمت آیت الله سعیدی) پلاک ۱۹۳، تعمیرگاه تخصصی تهران گیربکس

مشاوره رایگان: 09128397793

خدمات و مزایای تهران گیربکس برای تعمیر گیربکس بسترن

تعمیر گیربکس بسترن کار تخصصی و پیچیده ای است زیرا ساختار این قطعه فوق العاده پیچیده و حساس است. گیربکس به کار رفته در خودروهای بسترن یکی از مهم ‌ترین گیربکس های حال حاضر صنعت خودروسازی است و از تکنولوژی های مدرن و به روز ساخته شده است. با توجه به فرایند تخصصی و حساسیت موضوع تعمیر گیربکس بسترن، حتما باید این کار توسط تعمیرگاه های حرفه ای مانند تهران گیربکس انجام شود. برخی از خدمات و مزایای تعمیرگاه تهران گیربکس عبارتند از:

  • تعمیرات حرفه ای گیربکس بسترن همراه با گارانتی
  • اجرای سرویس های دوره ای، فیلتر گیربکس و تعویض روغن بسترن
  • معاینه و آزمایش گیربکس بسترن با استفاده از ابزار پیشرفته
  • عیب یابی رایگان برای گیربکس بسترن
  • فراهم کردن قطعات یدکی با کیفیت برای گیربکس بسترن با کم ترین قیمت
  • کاربرد تجهیزات به روز در تعمیر و تعویض گیربکس 
ویدیوی معرفی تهران گیربکس:

در ادامه به صورت کامل به معرفی گیربکس بسترن ،علائم و دلایل خرابی، تعمیر، مراقبت و هزینه های تعمیر گیربکس بسترن پرداخته ایم.

هزینه تعمیر گیربکس بسترن

هزینه تعمیر کردن گیربکس بسترن

هزینه تعمیر کردن گیربکس اتوماتیک خودروی بسترن بستگی به خرابی قطعات آن دارد. در صورت مشاهده نشانه های خرابی گیربکس فورا به تعمیرگاه مراجعه کنید تا هزینه تعمیر آن کمتر شود.

جدول هزینه تعمیر گیربکس بسترن:

عنوانهزینه تعمیر گیربکس بسترن
تعمیر کامل موتور بسترن25 میلیون تومان
پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت تعویض واشر سرسیلندر7 میلیون تومان
تعویض عملگرهای سر میل سوپاپ4 میلیون تومان
هزینه تعمیر تقه زدن گیربکس بسترن3 میلیون تومان
تعویض واشر درب سوپاپ 1 میلیون تومان
تعویض یا سرویس شیر های OCV900 هزار تومان
هزینه تعمیر زوزه کشیدن گیربکس اتومات4 میلیون تومان
هزینه تعمیر خلاص شدن دنده گیربکس 3.5 میلیون تومان
هزینه تعمیر در رفتن دنده گیربکس اتوماتیک3 میلیون تومان
هزینه تعمیر گیر کردن دنده در حالت P4 میلیون تومان
هزینه تعمیر گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک3 میلیون تومان
هزینه تعویض روغن گیربکس اتومات2 میلیون تومان
باز و بستن سینی و کارتل و تعویض اویل پمپ4.3 میلیون تومان
هزینه تعمیر ساعت گیربکس اتومات2.3 میلیون تومان
هزینه تعمیر توربین گیربکس بسترن2 میلیون تومان
تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم4 میلیون تومان

استعلام هزینه تعمیر: 09128397793

درباره خودرو بسترن

معرفی گیربکس بسترن

شرکت خودروسازی بسترن در سال ۱۹۵۳ تاسیس شد و اکنون یکی از چهار شرکت خودروسازی برتر و بزرگ چین و محسوب می ‌شود. این شرکت در ابتدا تولید کننده خودروهای کامیون اتوبوس ها شهری و … بود. اما اخیرا خودروهای شهری مختلفی را تولید کرده و محصولات آن توسط شرکت بهمن وارد بازار ایران شده اند و توانسته اند توجه کاربران زیادی را به خود جلب کنند.

 خودروهای مختلف بسترن مانند b30 و b50 در ایران طرفداران زیادی دارند. گیربکس به کار رفته در این خودروها از نوع شش سرعته اتوماتیک می باشد که قادر است نیروی تولیدی موتور را به صورت خودکار به چرخ های جلوی منتقل کند و سرعت آنها را کنترل نماید.

نقاط قوت بسترن: این خودرو دارای گیربکس فوق العاده از نوع 6 سرعته می باشد که فشار کم تری به موتور وارد می کند و مصرف سوخت را هم پایین می آورد.

نقاط ضعف بسترن: از معایب این خودرو می توان به کابین بی کیفیت، کمبود های فنی و عایق بندی معمولی آن اشاره کرد.

امنیت بسترن: خودروی بسترن با وجود سیستم های کنترل و پایداری قوی از امنیت بالایی برخوردار است. این خودرو موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی از موسسه CNCAP شده است. 

دلایل خرابی گیربکس اتوماتیک بسترن

نشانه های خرابی گیربکس بسترن

جعبه دنده اتوماتیک بسترن باید همیشه آماده باشد تا بتوان استفاده درستی از آن کرد. با این وجود هرچقدر که از آن مراقبت کنید باز ممکن است به دلایل مختلفی دچار مشکل شود. یکی از دلایل مشکل پیدا کردن این قطعه مهم، عادات بد رانندگی است. بعضی از رفتارها می‌ تواند برای موتور و گیربکس مضر باشد. گاهی اوقات ممکن است اصلاً متوجه نشوید که یک رفتار در رانندگی خوب است یا بد و یا اینکه بر روی سلامت خودرو تاثیر دارد و یا خیر.
 برخی از این عادت مضر رانندگی که می تواند به گیربکس آسیب بزند، نگه داشتن کلاچ است. وقتی پایتان را روی کلاچ فشار می دهید موجب سایش آن خواهد شد.

دقت داشته باشید که رانندگی با سرعت درست در جاده می تواند طول عمر جعبه دنده خودرو را افزایش دهد. همچنین توصیه می‌ کنیم که هنگام توقف از ترمز دستی استفاده کنید. 

گاهی اوقات آسیب به یک قطعه از گیربکس می تواند به سایر قطعات صدمه بزند بنابراین تشخیص به موقع نشانه های خرابی و مراجعه به تعمیر گاه ضرورت می یابد. در این قسمت به بررسی این علائم می پردازیم؛

هرز گاز خوردن خودرو: در صورت اختلال در کلاچ خودرو که باعث گاز هرز خوردن می گردد می توان گفت که گیربکس خودرو دچار خرابی شده است.

روشن شدن بی دلیل چراغ چک گیربکس: گاهی اوقات بر اثر خرابی گیربکس، چراغ چک خودرو روشن می شود که نیاز است به تعمیرکار حرفه ای نشان داده شود.

صدای زوزه یا ناله از گیربکس خودرو: ممکن است برای شما اتفاق افتاده باشد که هنگام رانندگی صدای زوزه از گیربکس می شنوید که دلیل بر اختلال گیربکس می باشد.

ضربه پس از توقف: گاهی راننده پس از متوقف کردن خودرو متوجه صدایی ناشناس به شکل ضربه می شود که از علایم خرابی گیربکس می باشد.

تقه زدن گیربکس اتوماتیک: اگر حین رانندگی صدای تقه زدن های مداوم به گوش شما می رسد احتمالا گیربکس خودروی شما خراب شده است و نیاز به تعمیر دارد.

بوی سوختن از گیربکس: بوی سوختن در خودرو به علت اختلال در قطعات برقی گیربکس می باشد که لازم است تعمیر گردد.

بالا رفتن دما و داغ کردن گیربکس: داغ کردن گیربکس به علت سایش قطعات و به دنبال آن بالارفتن دما از دلایل خرابی گیربکس می باشند. 

خلاصی دنده به طور ناگهانی: اختلال در سیستم روغن یا سلکتور باعث در رفتن ناگهانی دنده می شود که در نهایت می تواند منجر به خرابی قطعات دیگر شود.

ایجاد لرزش در گیربکس: حس کردن لرزش در کابین خودرو به معنی خرابی گیربکس می باشد و اقدام فوری برای تعمیر آن توصیه می شود.

نشتی روغن گیربکس اتواماتیک: گاهی بر اثر صدمه به سیستم روغن گیربکس و نشتی از میزان آن کاسته می شود که می تواند به قطعات آسیب بزند.

مشکل در تعویض دنده گیربکس: ممکن است بر اثر اختلال گیربکس تعویض دنده به مشکل بخورد و قفل شود که باعث توقف خودرو می شود.

کاهش قدرت و شتاب خودرو: چنانچه خودروی شما از شتاب و قدرت کافی برخوردار نباشد احتمال اینکه گیربکس دچار اختلال شده باشد زیاد است.

مزایای تعمیرگاه تخصصی تهران گیربکس

تماس با سرپرست تعمیرگاه: 09128397793

تعمیر گیربکس اتوماتیک بسترن

 تعمیرگاه تخصصی تهران گیربکس در تهران یکی از برترین مراکز تعمیرات گیربکس بسترن است که از تعمیرکارانی ماهر و آموزش دیده در این زمینه تشکیل شده است.

ما میتوانیم در کمترین زمان ممکن جعبه دنده خودرویتان را بررسی، عیب یابی و سپس آن را تعمیر کنند.

مراقبت از گیربکس اتوماتیک بسترن

  • به رانندگان بسترن توصیه می کنیم که هر ماه و وضعیت روغن گیربکس خودرویشان را بررسی کنند؛ زیرا اگر روغن به مقدار کافی وجود نداشته باشد بر روی عملکرد جعه دنده تاثیر می گذارد و خودرویتان نمی تواند به خوبی حرکت کند. پس با کم شدن سطح روغن در اولین فرصت نسبت به تعویض آن اقدام کنید.
  • با لاستیک زاپاس رانندگی نکنید؛ زیرا معمولاً اندازه لاستیک زاپاس با لاستیک های اصلی خودرو مطابقت ندارد و به این ترتیب فشار زیادی به جعبه دنده وارد خواهد شد. پس تداوم استفاده از آن علاوه بر جعبه دنده، دیگر قسمت های خودرو نیز آسیب می بیند.
  • خصوصاً در روزهای سرد بلافاصله پس از روشن کردن خودرو حرکت نکنید؛ زیرا این کار فشار بسیار زیادی به قطعه های مختلف خودرو از جمله جعبه دنده وارد می کند. در این صورت باید اجازه دهید که خودرویتان در ابتدا کمی گرم شود و پس از آن شروع به حرکت کنید.
  • یکی از قسمت هایی که وظیفه فوق العاده مهمی را در گیربکس انجام دارد سیستم خنک کننده است. این سیستم وظیفه خنک سازی روغن گیربکس را به دنبال دارد و اگر به خوبی کار نکند گیربکس دچار آسیب های جدی خواهد شد. به همین دلیل توصیه می کنیم که هر ماه یک بار سیستم خنک کننده بسترن را بررسی کنید.

تعویض روغن گیربکس بسترن

روغن گیربکس عمل روانکاری قطعات سخت و فلزی جعبه دنده را انجام می دهد. با توجه به اینکه گیربکس باید سریع حرکت کند و هیچ گیری نداشته باشد باید قطعات آن به طور کامل روانکاری شود. روغن گیربکس این کار را انجام می دهد و موجب کارکرد جعبه ‌دنده بدون اصطکاک خواهد شد.

تعویض روغن در بهبود و روند عملکرد خودرو تاثیر بسیار زیادی دارد و باید در زمان مشخص تعویض شود. این کار به طور محسوس بر روی عملکرد گیربکس بسترن تاثیر می گذارد. دقت کنید که حتی نوع روغن هم مهم است.
با توجه به اینکه در جعبه دنده اتومات حرارت بیشتری نسبت به جعبه دنده دستی تولید می شود، باید روغن گیربکس آن را زودتر تعویض کنید، زیرا این حرارت موجب کاهش کیفیت روغن خواهد شد.

 بهترین زمان برای تعویض روغن گیربکس بین ۵۰ تا ۷۰ هزار کیلومتر است. البته عوامل دیگری وجود دارد که بر روی زمان تعویض این روغن تاثیر می گذارند که از جمله آنها می ‌توان به میزان و نحوه استفاده از خودرو، شرایط رانندگی و … اشاره کرد.

 زندگی در یک شهر پر ترافیک بر روی زمان تعویض روغن تاثیر گذار است؛ زیرا ماندن های طولانی مدت در ترافیک موج بالا رفتن دما و بیش از حد داغ شدن روغن گیربکس می شود. به این ترتیب کیفیت روغن کاهش می‌ یابد و نمی تواند عمل روانکاری را اصولی انجام دهد؛ از این رو باید زودتر از دیگر افرادی که در شهرهای با ترافیک کم زندگی می کنند نسبت به تعویض روغن گیربکس اقدام کنید.
 هنگامی که در تعویض دنده صداهای غیر طبیعی را شنیدید به احتمال زیاد کیفیت روغن کاهش پیدا کرده است و ممکن است همانند قبل نتواند به آسانی عمل کند و تعویض دنده سختتر از قبل باشد.

تماس با متخصص تعمیرات: 09128397793

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس ام جی

تعمیر گیربکس بایک

تعمیر گیربکس بی وای دی

تعمیر گیربکس چانگان

تعمیر گیربکس خودرو چینی

تعمیر گیربکس دانگ فنگ

تعمیر گیربکس گریت وال

تعمیر گیربکس هاوال

تعمیر گیربکس هایما

تعمیر گیربکس هن تنگ

میلاد سرلک

میلاد سرلک هستم. مهندسی مکانیک خوندم و بیش از 16 سال سابقه تعمیر گیربکس خودرو دارم. 10 سالی هست که به صورت تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک انواع خودروهای خارجی و ایرانی رو انجام میدم. هدفم اینه که تمامی تجارب شخصی، اطلاعات فنی و نکات مهم انواع گیربکس های اتوماتیک رو اینجا با شما به اشتراک بگذارم

دیدگاهتان را بنویسید