تعمیر گیربکس تویوتا کرولا

شما در حال مشاهده هستید تعمیر گیربکس تویوتا کرولا

ظاهر شدن هر کدام از نشانه های زیر در خودروی تویوتا کرولا نشان از وجود یک خرابی در گیربکس خودرو دارد که لازم است توسط تعمیرکاران گیربکس تویوتا کرولا کارشناسی و پیگیری شود.

  • روشن شدن چراغ چک گیربکس
  • کاهش قدرت و شتاب خودرو
  • تقه زدن گیربکس اتومات
  • لرزش گیربکس اتومات
  • گاز هرز خوردن خودرو
  • بوی سوختگی از گیربکس
  • داغ کردن گیربکس
  • خلاص شدن ناگهانی دنده
  • ضربه هنگام توقف
  • صدای زوزه گیربکس
  • اختلال در تعویض دنده گیربکس
  • نشتی روغن و کاهش سطح آن

بیش از 15 سال است که ما به صورت حرفه ای به تعمیر گیربکس اتوماتیک می پردازیم.
چنانچه علائم خرابی در گیربکس شما آشکار شده است ولی نمی دانید که باید چه کاری انجام دهید،

برای دریافت راهنمایی، مشاوره حرفه ای، عیب یابی رایگان، و تعیین هزینه تعمیر گیربکس با ما تماس بگیرید.

تلفن تماس: ۰۹۱۲۲۰۰۵۶۳۰
آدرس ما: تهران، انتهای یادگار امام جنوب، سی متری جی (علی بختیاری)، نرسیده به چراغ قرمز هرمزان (به سمت آیت الله سعیدی) پلاک ۱۹۳، تعمیرگاه تخصصی تهران گیربکس

مشاوره رایگان: 09128397793

خدمات و مزایای تهران گیربکس برای تعمیر گیربکس تویوتا کرولا

  • عیب یابی رایگان گیربکس خودروی تویوتا کرولا
  • معاینه و تست گیربکس تویوتا کرولا با استفاده از تجهیزات پیشرفته
  • فراهم کردن قطعات یدکی اصلی و با کیفیت برای گیربکس با کم ترین قیمت
  • انجام سرویس های دوره ای، تعویض روغن و فیلتر گیربکس تویوتا کرولا
  • تعمیرات تخصصی گیربکس تویوتا کرولا به صورت حرفه ای و با گارانتی
  • کاربرد تجهیزات مدرن در تعمیر و تعویض گیربکس تویوتا کرولا
ویدیوی معرفی تهران گیربکس:

در ادامه به معرفی گیربکس تویوتا کرولا، تعمیر گیربکس، مشکلات رایج، نشانه ها و دلایل خرابی، راه های نگهداری و هزینه های تعمیر گیربکس تویوتا کرولا پرداخته ایم.

تویوتا کرولا پر فروش ترین خودروی جهان

معرفی گیربکس تویوتا کرولا

تویوتا کرولا یک سدان شهری جمع و جور است که در سال‌های گذشته عنوان یکی از پرفروش ترین خودروهای جهان را به خود گرفته است. نسل یازدهم این خودرو در سال ۲۰۱۳ وارد بازار جهانی شد و پس از مدتی در مدل‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ به بازار کشور راه پیدا کرد.

 شرکت ایرتویا نمایندگی رسمی تویوتا در ایران دو تیپ از این خودرو را در عنوان های GLI و XLI که از لحاظ امکانات رفاهی و آپشن با هم متفاوت اند عرضه کرد. در حین رانندگی با تویوتا کرولا سواری پر هیجان و پر شتابی را تجربه خواهید کرد. سواری این خودرو نسبتا نرم و آرام است، البته ضربات ناشی از دست اندازهای جاده گاهی اوقات قابل احساس است. فرمان ‌برقی آن وظیفه خود را به درستی انجام می‌دهد و تمامی دستورات داده شده از طرف راننده را با دقت اجرا می کند. موتور این خودرو در هماهنگی کامل با گیربکس اتوماتیک آن عمل می کند.

امنیت تویوتا کرولا: سیستم پیش کشنده کمربند ایمنی و ایربگ های زانویی، پرده ای و کناری در این خودرو باعث شده تا از امنیت بالایی برخوردار باشد.

نقاط قوت تویوتا کرولا: این خودرو دارای طراحی فوق العاده، کابین با کیفیت، مصرف سوخت مطلوب، استهلاک پایین و سواری راحت و نرم می باشد.

نقاط ضعف تویوتا کرولا: خودروی تویوتا کرولا فروش کمی دارد. امکانات به کار رفته در آن محدود است و قیمت نسبتا بالایی دارد.

 در این مطلب قصد داریم گیربکس اتوماتیک تویوتا کرولا را مورد بررسی و نکات مرتبط با تعمیر و نگهداری از آن را ذکر کنیم. باما همراه باشید.

هزینه تعمیر گیربکس تویوتا کرولا و تعویض قطعات

هزینه تعمیر کردن گیربکس تویوتا کرولا

برای این که مشخص شود چه قسمتی از گیربکس خودروی شما دچار خرابی شده است نیاز است که به تعمیرگاه تهران گیربکس مراجعه نموده و از راهنمایی کارشناسان استفاده کنید.

جدول هزینه تعمیر گیربکس تویوتا کرولا:

عنوانهزینه تعمیر گیربکس تویوتا کرولا
هزینه تعمیر خلاص شدن دنده گیربکس اتوماتیک کرولا3.5 میلیون تومان
پیاده و سوار کردن موتور و متعلقات جهت تعویض واشر سرسیلندر6.8میلیون تومان
تعویض عملگرهای سر میل سوپاپ4 میلیون تومان
باز و بستن سینی و کارتل و تعویض اویل پمپ4.5 میلیون تومان
تعویض واشر درب سوپاپ1 میلیون تومان
تعمیر کامل موتور25 میلیون تومان
هزینه تعمیر زوزه کشیدن گیربکس 4 میلیون تومان
هزینه تعمیر تقه زدن گیربکس اتومات3 میلیون تومان
هزینه تعمیر در رفتن دنده گیربکس اتومات3 میلیون تومان
هزینه تعمیر گیر کردن دنده در حالت P4 میلیون تومان
هزینه تعمیر گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک تویوتا کرولا3 میلیون تومان
هزینه تعویض روغن گیربکس اتومات2 میلیون تومان
هزینه تعمیر توربین گیربکس 2 میلیون تومان
هزینه تعمیر ساعت گیربکس اتوماتیک2.4 میلیون تومان
سرویس یا تعویض شیر های OCV900 هزار تومان
تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم4 میلیون تومان

 

استعلام هزینه تعمیر: 09128397793

مشکلات رایج گیربکس اتوماتیک تویوتا کرولا

  • هنگام روشن شدن چراغ چک خودرو و یا پیغام دادن گیربکس، قطعاً مشکلی در این سیستم به وجود آمده است و ادامه رانندگی با این مشکلات آسیب های جدی را به خودرو وارد خواهد کرد.

  • یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است برای جعبه دنده اتوماتیک تویوتا کرولا به وجود بیاید کاهش سطح روغن آن در اثر نشت است. اگر در زیر خودرو لکه های قرمز یا سیاه را مشاهده کردید به احتمال زیاد نشت روغن گیربکس است. البته این مشکل چندان بزرگ و لاینحل نیست. با تعویض فیلتر ممکن است مشکل خودرویتان حل شود.

  • اگر در یک دنده خاص، ناگهان دنده ماشینتان تغییر کرد احتمالاً جعبه دنده خودرو دچار لغزش شده است. همچنین شنیدن صداهای غیر معمول از داخل جعبه دنده نیز به احتمال قوی نشان از لغزش گیربکس دارد. در حالت معمول ساییدگی قطعات جعبه دنده باعث به وجود آمدن این مشکل می‌شوند.
     در صورت مشاهده این اتفاق باید سریعاً به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید؛ زیرا مشکلی وحشتناک است و باید سریعا تعمیر شود.

  • یکی دیگر از مشکلات گیربکس اتوماتیک تویوتا کرولا حرارت اضافی آن است. این مشکل می‌تواند ناشی از کثیفی، سوختگی و یا کاهش سطح روغن گیربکس باشد. در این مواقع باید بلافاصله نسبت به تعویض روغن اقدام کنید تا خرابی های دیگری را در خودرو به بار نیاورد.
    دقت داشته باشید که خودتان نمی توانید روغن گیربکس را تعویض کنید بلکه این کار باید در تعمیرگاه انجام شود.

  • اگر ناگهان صداهایی مانند زوزه، کوبیدن و … را از زیر خودرویتان شنیدید که قبلاً سابقه نداشت، ممکن است جعبه دنده دچار مشکل شده باشد.
     بعضی از صداهای بلند شده از گیربکس می تواند در اثر روغن آن باشد، زیرا این روغن وظیفه روانکاری اجزای مکانیکی و دیگر قطعات جعبه دنده را برعهده دارد و با گذر زمان خاصیت خود را از دست می‌دهد و نمی‌تواند اصطکاک را متوقف کند. این اصطکاک هم به سیستم انتقال قدرت آسیب وارد می‌کند.

  • نباید خودرویتان بوی سوختگی بدهد، در غیر این صورت نگران کننده است و باید دلیل آن را پیدا کنید. یکی از شایع‌ترین دلایل بلند شدن بوی سوختگی به دلیل انتقال روغن گیربکس بیش از حد گرم است. وقتی توانایی روانکاری روغن گیربکس کاهش یابد و مقدار آن تمام شود، مشکلات عمده‌ای را برای جعبه دنده خودرو به وجود خواهد آورد.

برای اطلاع و اطمینان از صحت عملکرد گیربکس خودرویتان با متخصصان ما تماس بگیرید.

مشاوره رایگان: 09128397793

علائم و دلایل خرابی گیربکس تویوتا کرولا

نشانه های خرابی گیربکس تویوتا کرولا

روشن شدن چراغ چک گیربکس: روشن شدن این چراغ برای هشدار می باشد و در صورت مشاهده آن حتی در مدت کوتاه مراجعه به تعمیرگاه ضروری می باشد.

کاهش قدرت و شتاب خودرو: کم شدن شتاب خودرو از نشانه های خرابی گیربکس است که در اثر اختلال سنسورهای گیربکس یا پمپاژ روغن به وجود می آید.

تقه زدن گیربکس اتومات: صدای تقه زدن گیربکس در خودرو می تواند ناشی از خرابی گیربکس باشد. این صدا ممکن است همراه با لرزش و به صورت منقطع یا بدون لرزش باشد.

لرزش گیربکس اتومات: گاهی در اثر هرز بودن اتصالات یا نامیزان بودن چرخ دنده ها و محورها گیربکس خودرو دچار لرزش خواهد شد.

گاز هرز خوردن خودرو: در صورتی که کلاچ گیربکس خودرو ساییده شود یا به درستی قفل نشود، خودرو با اختلال گاز هرز خوردن مواجه می شود.

بوی سوختگی از گیربکس: گاهی افزایش دمای روغن در گیربکس، خراب شدن قطعات الکتریکی یا سوختگی سیم ها یا قسمت های دیگر موجب بوی سوختگی در خودرو می شود.

داغ کردن گیربکس: بعضی مواقع ساییدگی بین قطعات موجب لرزش می شود اما گاهی نیز باعث می شود دما از حد معینی بالاتر رود.

خلاص شدن ناگهانی دنده: اختلال در کلاچ، توربین یا سلکتور در نتیجه خلاص شدن ناگهانی دنده به وجود می آیند که نیاز به تعمیر آن ضرورت می یابد.

ضربه هنگام توقف: یکی از علائم خرابی گیربکس شنیدن صدای ضربه در خودرو حین توقف می باشد که نیاز است توسط تعمیرکار پیگیری شود.

صدای زوزه گیربکس: گاهی اوقات کم شدن سطح روغن، ساییدگی قطعات یا خرابی فیلتر روغن موجب زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک می شود.

اختلال در تعویض دنده گیربکس: گاهی در اثر خرابی گیربکس دنده در می رود یا به سختی جا می رود و از حالت طبیعی خود خارج می شود.

نشتی روغن و کاهش سطح آن: کم شدن سطح روغن اثر مخربی روی سایر قطعات خودرو از جمله گیربکس اتوماتیک می گذارد.

مزایای تعمیرگاه تخصصی تهران گیربکس

تماس با سرپرست تعمیرگاه: 09128397793

تعمیر گیربکس تویوتا کرولا

تعمیر گیربکس تویوتا به دلیل پیچیدگی و حساسیت بالای آن کار هر کسی نیست و به همین دلیل باید افراد متخصص و با تجربه در این زمینه فعالیت کنند. به همین دلیل مجموعه تهران گیربکس وارد بازار کار تعمیر جعبه دنده های داخلی و خارجی شده است، زیرا دارای متخصصان ماهر و با تجربه در این زمینه می باشد. این خدمات در تهران انجام می‌گیرد.

 اگر خودرویتان در ناحیه جعبه دنده دچار مشکل شد و به تعمیر فوری نیاز داشت، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا خودرو را به تعمیرگاه بیاورند و شروع به عیب یابی آن کنند. دقت داشته باشید که این کار در سریع ترین زمان ممکن انجام خواهد گرفت و به این ترتیب موجب صرفه جویی در وقت و هزینه خواهد شد.

 تعمیر گیربکس تویوتا کرولا یکی از کارهای تخصصی تهران گیربکس است که این کار را با دستگاه های مخصوص و اتوماتیک انجام می دهند؛ زیرا به تخصص و مهارت بالایی نیاز دارد.
 این مجموعه با در اختیار داشتن جدیدترین و مدرن ترین تجهیزات، مشکلات جعبه دنده خودرویتان را در کمترین زمان پیدا و آنها را رفع می‌کنند.
 با توجه به حساسیت بالای گیربکس اتومات کرولا، انجام هر عملی برخلاف آنچه در دفترچه راهنما آورده شده است می تواند به خودرویتان آسیب بزند.

نگهداری و تعمیر گیربکس تویوتا کرولا

  • مهمترین مسئله جهت جلوگیری از خراب شدن گیربکس اتوماتیک تویوتا کرولا انجام سرویس های دوره ای به موقع است. زیرا گیربکس نیز مانند دیگر قطعات خودرو به سرویس نیاز دارد. از جمله عواملی که موجب افزایش طول عمر قطعات جعبه دنده می شوند می توان به انجام سرویس های دوره ای، تعویض روغن و فیلتر گیربکس، شرایط رانندگی و رانندگی اصولی اشاره کرد.
     سرویس جعبه دنده بخشی از تعمیر و نگهداری از آن است و باید هر ۱۵ ماه انجام بگیرد؛ زیرا در آن تمام قسمتها مورد بررسی و تست قرار خواهد گرفت و در صورت نیاز تعمیر خواهند شد. یکی از این کارها بررسی وضعیت روغن گیربکس است.
  • یکی از مهم ترین کارهایی که باید جهت مراقبت از گیربکس اتومات تویوتا کرولا انجام دهید تعویض به موقع روغن گیربکس است. تعویض روغن گیربکس به طور معمول هر ۸۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر باید انجام بگیرد و مقدار روغن جهت تعویض در دفترچه راهنمای خودرو ثبت شده است .

    دقت داشته باشید که خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید؛ زیرا به تخصص و دستگاه‌های خاصی نیاز دارد. گرچه تعویض روغن با روشهای دستی نیز انجام می گیرد اما با دستگاه های اتوماتیک بهتر و دقیق تر است؛ گاهی اوقات در تعویض دستی امکان خارج کردن تمام روغن کهنه و سوخته موجود در گیربکس وجود ندارد و مقداری از آن در داخل محفظه باقی می ماند. در حالی که دستگاه های تمام اتوماتیک تمام روغن سوخته را خارج و روغن سالم و تازه را جایگزین آن می کنند.

هزینه تعویض روغن گیربکس تویوتا کرولا نسبت به تعمیر آن بسیار ناچیز است و نیاز نیست در این باره نگران باشید. 

تماس با متخصص تعمیرات: 09128397793

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس تویوتا کمری

تعمیر گیربکس راوفور

تعمیر گیربکس سانتافه

تعمیر گیربکس ماکسیما

میلاد سرلک

میلاد سرلک هستم. مهندسی مکانیک خوندم و بیش از 16 سال سابقه تعمیر گیربکس خودرو دارم. 10 سالی هست که به صورت تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک انواع خودروهای خارجی و ایرانی رو انجام میدم. هدفم اینه که تمامی تجارب شخصی، اطلاعات فنی و نکات مهم انواع گیربکس های اتوماتیک رو اینجا با شما به اشتراک بگذارم

دیدگاهتان را بنویسید