تعمیر گیربکس جک j5

تعمیر گیربکس جک j5 در تعمیرگاه مجاز جک

تعمیر گیربکس جک j5 امری تخصصی می باشد و نباید در تعمیرگاه های غیر تخصصی به انجام برسد. چرا که اگر هنگام تعمیر گیربکس جک j5 عیب یابی به درستی به انجام نرسد هزینه های هنگفت و بی موردی برای تعمیر گیربکس جک j5 پرداخت می شود علاوه بر این انجام تعمیرات دقیق می تواند مشکلاتی را برای سایر قطعات سالم گیربکس اتوماتیک جک j5 بوجود اورد. مجموعه تهران گیربکس به عنوان مرجع تخصصی تعمیر گیربکس جک j5 در تهران به شمار می رود که خدمات با کیفیت و دقیق را توسط نیروهای زبده و با قطعات اصلی به مشتریان خود ارائه می نماید.

معرفی جک j5

یکی از خودروهای چینی که در بازار ایران طرفداران بسیاری دارد خودرو جک j5 است که از سال 92 تا 96 در کشور ما توسط شرکت کرمان موتور تولید شده است. این خودرو نسبتا قیمت مناسبی در مقایسه با دیگر خودروهای خارجی دارد  و با گیربکس 4 دنده اتومات و موتور 1.8 لیتری خود می تواند به حداکثر سرعت 175 کیلومتر بر ساعت برسد و مصرف ترکیبی ان 7.6 لیتر می باشد. موتور چهار سیلندر پر قدرت آن 141 اسب بخار نیرو تولید می کند و می تواند به حداکثر گشتارو 165 نیوتن متر برسد.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جک j5

گیربکس اتوماتیک جک j5 دستگاهی پیشرفته است که از قطعات مختلفی تشکیل شده است. اینکه یکی از این قطعات دچار ایراد شده باشند یا مشکلاتی مانند کاهش سطح روغن و یا نشتی روغن گیربکس پیش آمده باشد نیاز به تعمیر را ضروری می کند. اما برای تعیین هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جک j5 ابتدا باید خودرو شما در تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک جک j5 مورد بازبینی و کارشناسی دقیق قرار گیرد و قطعه یا قطعات معیوب شناسایی شوند. سپس باید مشخص گردد که این مشکل قطعات با تعمیر رفع می شود یا چاره ای جز تعویض آنها وجود ندارد. در نهایت می توان هزینه دقیق تعمیر گیربکس اتوماتیک جک j5 را مشخص نمود. پیشنهاد می شود برای اینکه کمتر به تعمیر گیربکس خودرو خود نیاز پیدا کنید سرویسهای دوره ای گیربکس اتوماتیک جک j5 را به موقع به انجام برسانید.

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک جک j5

برای اینکه دقیقا بدانید چه مسافتی برای تعویض روغن گیربکس خودرو شما توسط کمپانی سازنده در نظر گرفته شده است می بایست دفترچه راهنمای خودرو را مطالعه کنید. به طور معمول برای گیربکس اتوماتیک جک j5 بین 40 تا 60 هزار کیلومتر را برای تعویض روغن در نظر می گیرند. باید در نظر داشت که نحوه رانندگی و فشاری که بر گیربکس اتوماتیک جک j5 وارد می اید یکی از مواردی است که می تواند بر طول عمر روغن گیربکس اتوماتیک جک j5 موثر باشد.

سرویسهای دوره ای گیربکس اتوماتیک جک j5

از سوی کمپانی سازنده گیربکس اتوماتیک جک j5 اقداماتی جهت نگهداری هر چه بهتر این گیربکس در نظر گرفته شده است که ریز این اقدامات را می توان در دفترچه راهنمای خودرو مطالعه کرد. اما مهمترین و تاثیر گذار ترین اقدامات و نکاتی که برای افزایش طول عمر گیربکس اتوماتیک جک j5 توسط تعمیرکاران با تجربه تهران گیربکس توصیه می شود در این بخش به شرح زیر توضیح داده می شود:

  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک جک j5: فیلتر روغن وظیفه گرفتن آلودگیها و ذرات ریز داخل گیربکس اتوماتیک جک j5 را از روغن گیربکس بر عهده دارد و اگر فیلتر روغن به خوبی این وظیفه را انجام ندهد یا روزنه های آن بند آمده باشد ممکن است مشکلات عدیده ای برای گیربکس اتوماتیک جک j5 پیش آید. لذا نباید نسبت به تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک جک j5 کوتاهی صورت گیرد.
  • تعویض روغن گیربکس اتوماتیک جک j5: روغن وظایف مهمی را در گیربکس اتوماتیک جک j5 بر عهده دارد. از جمله روانکاری و خنک کاری و کمک به انجام وظایف گیربکس و تعویض دنده است که در صورتی که روغن گیربکس کیفیت خود را از دست داده باشد نمی تواند این وظایف را به درستی به انجام برساند و این امر سبب می شود صدمات جدی بر بخشهای مختلف گیربکس اتوماتیک جک j5 وارد آید. لذا توصیه می شود در تاریخ های معین شده نسبت به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک جک j5 اقدام شود.
  • عدم بکسل کردن خودروهای سنگین: گیربکس اتوماتیک جک j5 یکی از گیربکسهای پیشرفته علی الخصوص در خودروهای چینی به شمار می رود و قطعا تحمل بکسل کردن دیگر خودروها را دارد اما در هر صورت بکسل کردن سبب می شود فشاری بیش از فشار طراحی بر گیربکس اعمال شود علی الخصوص در صورتی که خودرویی سنگین را بکسل می کنید و یا در مسیرهایی با شیب تند و پر پیچ و خم در حال عبور هستید. لذا پیشنهاد می شود حدالمقدور در این مواقع سرعت خودرو ثابت و در پایین ترین حد حفظ شود و با حرکت آرام پیش بروید.
  • پیگیری علائم هشدار دهنده: در صورتی که نشانه ای در خودرو وجود داشته که حدس زدید مشکلی برای گیربکس اتوماتیک جک j5 بوجود امده حتما به تعمیرگاه مراجعه کنید و علت نشانه مذکور را کشف و رفع نمایید.
  • بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک جک j5: بازدید دوره ای می تواند موارد بسیار مهمی را در خصوص گیربکس اتوماتیک جک j5 آشکار سازد که در حالت عادی قابل مشاهده نیست. از جمله مواردی که در بازدید دوره ای باید مورد ارزیابی و جک قرار گیرد می توان به کیفیت و سطح روغن گیربکس اتوماتیک جک j5، لرزش و صدای اضافه ان و نشتی و شل بودن اتصالات گیربکس اشاره نمود. پیشنهاد می شود لااقل در دوره هایی که نیاز به تعویض روغن موتور خودرو دارید از تعمیرکار بخواهید موارد فوق را در دو حالت موتور روشن و موتور خاموش چک کند.
  • عدم تغییرات سلیقه ای در خودرو: تغییرات سلیقه اگر به شکلی غیر متعارف باشد می تواند خودرو را از حالت استاندارد خارج کرده و لطماتی را به بخشهای مختلف خودرو وارد کند. به عنوان مثال استفاده از سیستم صوتی غیر متعارف یا چراغ های پر مصرف سبب می شود برق خودرو بیش از حد استفاده شود و قطعات برقی در گیربکس اتوماتیک جک j5 به مشکل برخورند. چرا که میزان تولید و ذخیره برق در خودرو قاعدتا محدود است و نمی توان به هر اندازه ای از برق خودرو استفاده نمود.
  • بروزرسانی برنامه کامپیوتری گیربکس اتوماتیک جک j5: در شرایط خاصی ممکن است مطلع شوید که از سوی سازنده گیربکس اتوماتیک جک j5 نسخه بروزرسانی شده ای برای کامپیوتر گیربکس ارائه شده است. در این مواقع می توانید با نصب نسخه جدید از مزایای ان بهرمند شوید.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک جک j5

اگر در محلی قرار دارید که دسترسی به تعمیرگاه یا تعمیرکار حرفه ای گیربکس اتوماتیک جک j5 میسر نیست و گیربکس خودرو شما قفل شده و نمی توانید خودرو را حرکت دهید یا وضعیت دنده را تغییر دهید ممکن است بتوانید با چند اقدام ساده به صورت موقت گیربکس اتوماتیک جک j5 خود را رفع عیب نمایید.

  • بست باتری را بردارید و اجازه دهید تا خطاهای موقت کامپیوتر گیربکس اتوماتیک جک j5 بدین شیوه پاک شود.
  • پس از چند دقیقه (معمولا 5 دقیقه کافی ست) بست باتری را وصل کنید و بدون فشردن پدال گاز و در وضعیت دنده خلاص خودرو را روشن کنید.
  • سی ثانیه صبر کنید اگر مشکل حادی پیش نیامد می توانید خودرو را خاموش کنید .. این روشن و خاموش کردن را سه بار دیگر تکرار کنید.
  • اگر کماکان خودرو مشکل خاصی مانند لرزش شدید یا صدای گوش خراش ندارد و به نظر می رسد که رفع شده به آرام حرکت کنید.
  • به یاد داشته باشید برای عیب یابی دقیق و رفع عیب مطمئن بهتر است هر چه زودتر خودرو خود را به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک جک j5 انتقال دهید.
  • اگر گیربکس اتوماتیک جک j5 دچار دمای بیش از حد شده باشد و فشار زیادی را تحمل کرده باشد بهتر است وصعیت خاموش بودن اولیه را به مدت دو ساعت انجام دهید تا گیربکس اتوماتیک جک j5 کاملا سرد شود.

نشانه های هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک جک j5:

برای اینکه گیربکس اتوماتیک جک j5 شما سالهای سال بوند تعمیرات بزرگ و پر هزینه به کار خود ادامه دهد بهتر است نشانه های هشدار دهنده را جدی بگیرید. این نشانه ها ممکن است تنها ناشی از عیب و ایرادی کوچک باشند که با به تاخیر انداخت تعمیر گیربکس اتوماتیک جک j5 ممکن است قطعات مختلف گیربکس درگیر شوند و خرابی چند قطعه و تعمیر پر هزینه و زمان بر را برای گیربکس اتوماتیک جک j5 شما به همراه داشته باشد. مهمترین نشانه های هشدار دهنده در گیربکس اتوماتیک جک j5 به شرح زیر هستند:

  • کاهش سطح روغن گیربکس اتوماتیک جک j5: در صورتی که در بازدید دوره ای متوجه کاهش سطح روغن گیربکس اتوماتیک جک j5 خود شدید باید نسبت به این قضیه کاملا حساس باشید و اگر هیچ نشتی ظاهری دیده نمی شود پس از مدت کوتاهی مثلا هفته ای یک بار نسبت به چک مجددا سطح روغن اقدام کنید. اگر دو بار پشت سر هم سطح روغن گیربکس اتوماتیک جک j5 شما کاهش یافته باشد قطعا نشتی یا مشکل خاصی وجود دارد که حتما باید پیدا شود و قطعه معیوب تعمیر گردد.
  • روشن شدن چراغ چک در گیربکس اتوماتیک جک j5: در برخی مواقع چراغ چک گیربکس به صورت موقت چند دقیقه ای روشن می شود و سپس خود به خود خاموش می گردد. این خود به خود خاموش شده به دلیل بر طرف شدن عیب نیست بلکه به این معناست که عیب مذکور هنوز به اندازه کافی مخرب نشده و بهتر است تا قبل از تشدید ایراد در گیربکس اتوماتیک جک j5 نسبت به رفع آن اقدام نمایید.
  • گیر کردن دنده در گیربکس اتوماتیک جک j5: چنانچه سلکتور دنده آسیب دیده باشد یا مشکلی در سیستم روغن پیش بیاید ممکن است اهمر دنده شما در وضعیتی خاص گیر کند و تعویض دنده سخت شود. اگر این ایراد را به موقع برطرف نکنید در نهایت این گیر کردن تشدید شده و به قفل شدن کامل گیربکس اتوماتیک جک j5 منتهی خواهد شد.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک جک j5: از دیگر نشانه در گیربکس اتوماتیک جک j5 زوزه کشیدن است که مخصوصا اگر در سرعتهای پایین بیشتر است حتما باید به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتوماتیک جک j5 مراجعه کنید تا تعمیرکاران حرفه ای تهران گیربکس بتوانند به خوبی ایراد مذکور را شناسایی و بر طرف کنند.
  • در رفتن دنده در گیربکس اتوماتیک جک j5: در رفتن دنده نیز می تواند علل مختلفی داشته باشد. تلاش برای جاز دن دنده می تواند به تشدید این ایراد منجر شود.
  • تقه زدن گیربکس اتوماتیک جک j5: تفاوت تقه زدن و زوزه کشیدن در این است که صدای زوزه کشیدن ممتد است اما صدای تقه زدن مانند کوبیدن درب به صورت منقطع شنیده می شود. تقه زدن می تواند حتی از زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک جک j5 نیز خطرناکتر باشد.
  • لرزش گیربکس اتوماتیک جک j5: عواملی مانند شل بودن اتصالات گیربکس اتوماتیک جک j5 یا خرابی بلبرینگ یا چرخ دنده ها می تواند به لرزش گیربکس اتوماتیک جک j5 منجر شود و در صورت تشدید این عوامل لرزش گیربکس اتوماتیک جک j5 بیشتر شده و به سایر قطعات نیز آسیب وارد می کند.
  • نشتی گیربکس اتوماتیک جک j5: اگر گیربکس اتوماتیک جک j5 شما دچار نشتی روغن شده باشد و به عنوان مثال نیاز داشته باشد که ماهی یک بار شارژ گردد نباید به این وضع عادت کنید چرا که این نشتی می تواند ناگهان به میزان قابل توجهی افزایش یابد و ظرف مدت یک هفته تمام روغن گیربکس اتوماتیک جک j5 تخلیه شود. لذا بهتر است علت نشتی را پیدا کنید و توسط تعمیرکار با تجربه گیربکس اتوماتیک جک j5 ایراد مذکور را رفع نمایید.

تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک جک j5

تعمیرات اضطراری به اقداماتی گفته می شود که در مواقع قفل شدن و از کار افتادن گیربکس اتوماتیک جک j5 به طور موقت گیربکس را راه اندازی می کند و امکان رانندگی مجدد را فراهم می اورد.

  • خودرو را در هر وضعیتی که هست خاموش کنید و بست باتری را بردارید.
  • دمای گیربکس اتوماتیک جک j5 خود را چک کنید اگر دما خیلی زیاد است خودرو را تا دو ساعت روشن نکنید در غیر این صورت پس از 5 دقیقه خودرو ار ورشن کنید.
  • در تمام طول عملیات به یاد داشته باشید که نباید پدال گاز را فشار دهید و بهتر است دنده در وضعیت خلاص قرار بگیرد.
  • پس از گذشت سی ثانیه خودرو خود را روشن کنید. اجازه بدهید سی ثانه در این وضعیت کار کند.
  • خودرو باید سه مرتبه روشن و خاموش شود. در این شرایط بهتر است در خودرو لوازم اضافی مانند سیستم صوتی یا چراغها روشن نشوند.
  • آخرین بار که خودرو را روشن کردید اگر مشکل خاصی حس نمی شود دنده را در وضعیت دلخواه قرار دارید و حرکت کنید.

سوالات معمول رانندگان در خصوص گیربکس اتوماتیک جک j5

چه سرویسهایی برای نگهداری هر چه بهتر گیربکس اتوماتیک جک j5 وجود دارد؟

مهمترین سرویسهایی که می بایست برای نگهداری گیربکس اتوماتیک جک j5 به انجام برسد در سه مورد خلاصه می شود. نخست تعویض روغن دوم تعویض فیلتر روغن و سوم بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک جک j5 مهمترین سرویسهای نگهداری این گیربکس به شمار می رود.

لرزش گیربکس اتوماتیک جک j5 پس از تعمیر چه معنایی دارد؟

اگر به تازگی خودرو خود را مورد تعمیرات جزئی یا کلی قرار داده اید مخصوصا اگر از تعمیرگاه غیر مجاز گیربکس اتوماتیک جک j5 استفاده کرده اید ممکن است شل بودن اتصالات به لرزش گیربکس اتوماتیک جک j5 منجر شده باشد.

آیا تعویض روغن گیربکس اتوماتیک جک j5 ضروری است؟

تعویض روغن در گیربکس اتوماتیک جک j5 مخصوصا اگر روغن فاسد شده باشد یا به نحوی آلوده شده باشد که نتوان از ان استفاده کرد کاملا ضروری است.

تقه زدن گیربکس اتوماتیک جک j5 چرا اتفاق می افتد؟

تقه زدن می توان نشانه وجود شکستگی در یکی از قطعات داخلی گیربکس و یا خرابی شیربرقی روغن گیربکس اتوماتیک جک j5 خواهد بود.

خلاصی گیربکس اتوماتیک جک j5 به چه وضعیتی گفته می شود؟

وضعیتی که در ان گیربکس خود به خود خلاص می شود خلاصی گیربکس اتوماتیک جک j5 می گویند. این وضعیت می تواند ناشی از خرابی کلاچ یا سلکتور دنده باشد.

آیا همچون گیربکس اتوماتیک جک j5 می بایست روغن گیربکسهای هیبریدی نیز تعویض شود؟

هر خودرویی شرایط طراحی خود را دارد و لذا در گیربکسهای هیبریدی ممکن است دوره تعویض روغن گیربکس متفاوت باشد اما اصل تعویض روغن و تعویض فیلتر روغن قطعی است.

اگر گیربکس اتوماتیک جک j5 چند روز پس از تعمیر دچار لرزش شود چه دلیلی می تواند داشته باشد؟

مونتاژ غیر استاندارد گیربکس اتوماتیک جک j5 و یا شل بودن اتصالات پس از تعمیر می تواند دلیل لرزش گیربکس باشد. لذا همواره پیشنهاد می شود همواره از تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک جک j5 یعنی مجموعه تهران گیربکس استفاده کنید.

گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک جک j5 چه ارتباطی به کلاچ دارد؟

اگر کلاچ از کار افتاده باشد محور انتقال قدرت قطع شده و لذا با وجود فشار پدال گاز خودرو شتاب نمی گیرد و حتی از سرعت آن کاسته می شود. این ایراد می تواند به سیستم روغن نیز مربوط باشد.

آیا زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک جک j5 به روغن گیربکس مربوط است؟

در صورتی که با کاهش سطح روغن گیربکس اتوماتیک جک j5 مواجه شده باشید ممکن است گیربکس خودرو شما دچار ایراد زوزه کشیدن شود که ایرادی بسیار خطرناک به شمار می رود.

وضعیت اضطراری دنده سه گیربکس اتوماتیک جک j5 در چه حالتی رخ خواهد داد؟

در حالتی که گیربکس اتوماتیک جک j5 در دنده سه قفل شده باشد وضعیت اضطراری گیربکس اتوماتیک جک j5 رخ خواهد داد و می توان با روشن و خاموش کردن خودرو به نحوی که در بخش تعمیر اضطراری گیربکس اتوماتیک جک j5 توضیح داده شد این مشکل را موقتا رفع نمود.

گیر کردن دنده در وضعیت دنده پارک در گیربکس اتوماتیک جک j5 چه ارتباطی به سیستم ترمز خودرو دارد؟

اگر سیستم ترمز دچار ایراد شده باشد ممکن است در وضعیت دنده پارک  گیربکس اتوماتیک جک j5 قفل شود و به نظر برسد که دنده پارک خودرو دچار ایراد شده است.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس جک

تعمیر گیربکس جک j4

تعمیر گیربکس جک s3

تعمیر گیربکس جک s5

دیدگاهتان را بنویسید