تعمیر گیربکس دانگ فنگ

دانگ فنگ کمپانی خودروسازی چینی است که در زمینه تولید انواع مختلف خودرو و قطعات آن و یا دیگر وسایل نقلیه مانند اتوبوس کامیون و … فعالیت دارد. این برند در سال ۲۰۱۲ توانست بیش از دو میلیون دستگاه را تولید کند و اکنون جزو چهار شرکت بزرگ خودروسازی بزرگ چین است.
پیش‌ بینی می ‌شود که در آینده ای نه چندان دور دانگ فنگ به عنوان یک رقیب جدی برای غول های بزرگ صنعت خودروسازی تلقی شود. یکی از محبوب ترین خودروهای این برند در ایران H30 کراس است که توانست فروش بالایی را تجربه کند.

 شرکت دانگ فنگ شریک تجاری شرکت پژو-سیتروئن بوده و به همین دلیل این خودرو محصول ترکیبی از سه خودروسازی محسوب می شود. اچ سی کراس به جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک مجهز است که نیروی تولیدی پیشرانه را به چرخ های خودرو منتقل می کند.
 در این مطلب قصد داریم تعمیر گیربکس دانگ فنگ را مورد بررسی قرار دهیم و نکات مرتبط با نگهداری و جلوگیری از خراب شدن آن را خدمتتان ذکر کنیم.

تعمیر گیربکس اتوماتیک دانگ فنگ

هر مدل خودرویی که داشته باشید باید از سلامت قطعات آن اطمینان حاصل کنید، مخصوصا اگر خودرویتان دارای گیربکس اتوماتیک است که از جمله آنها می توان به اچ سی کراس اشاره کرد. این مدل خودرو به دلیل حساسیت بالای قطعات تشکیل دهنده آن مانند گیربکس اتوماتیک، باید حتماً برای عیب یابی و تعمیر به تعمیرگاه گیربکس دانگ فنگ سپرده شود؛ زیرا تعمیرگاه های غیر تخصصی با کمترین دقت، قطعه را بررسی و مشکلات را رفع می کند. به همین دلیل اگر خودرویتان دچار مشکل شد باید حتما جهت رفع ایرادات وارده به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید، زیرا تعمیرکاران این مرکز با نهایت دقت و درایت گیربکس خودرو را عیب یابی و شروع به تعمیر آن خواهند کرد.

 اما تعمیرگاه تهران گیربکس جعبه دنده خودرویتان را به دقت عیب یابی می ‌کند و تمام قطعات آن را به بهترین وجه بررسی و مشکلات آن را رفع خواهد کرد. تمامی خدمات این تعمیرگاه دارای ضمانت هستند و اگر راننده احساس کند که مشکل خودرو به طور کامل رفع نشده است، می تواند با مراجعه مجدد، به صورت رایگان دوباره خودرو را تعمیر کند.
 اگر در تهران یا کرج هستید و خودرویتان دچارمشکل شده است می توانید به تعمیرگاه ما مراجعه کنید. لازم نیست در رابطه با خراب شدن گیربکس اتوماتیک دانگ فنگ نگران باشید؛ زیرا هر خرابی یک راهکار دارد و تیم تهران گیربکس با بهترین و مدرن ترین دستگاه ها در راستای رفع خرابی ها اقدام می کند.

موارد احتیاطی در رانندگی با خودرو دانگ فنگ اتوماتیک

  • بسیاری از افراد بر این باورند که جهت جلوگیری از مصرف بالای سوخت و ممانعت از استهلاک گیربکس، هنگام ماندن در پشت چراغ قرمز و توقف های کوتاه، بهتر است خودرو را در حالت خلاص قرار دهند. در این حالت بهتر است که خودرویتان را روی حالت درایو قرار دهید.
  • می‌ توان به قطعیت گفت که همه رانندگان یک بار قبل از قرار دادن دنده روی حالت درایو، بی جهت گاز داده‌اند که این کار را برای امتحان دنده انجام می ‌دهند اما به عواقب بعد از آن توجه نمی کنند. این کار برای خودرو اتوماتیک دانگ فنگ که حساسیت بسیار بالایی دارد خطرناک است و احتمال آسیب دیدن قطعات آن در طولانی مدت افزایش می یابد.
  • در نظر داشته باشید که روانکاری اجزای مختلف جعبه دنده دانگ فنگ از جمله عوامل مهم در نحوه عملکرد خودرو است و این فرایند هنگامی به خطر می افتاد که راننده در سرازیری خودرو را خلاص کند. در این مواقع راننده احساس می ‌کند که مصرف سوخت کاهش پیدا می کند و جعبه دنده آسیب نمی ‌بیند اما کاملاً بر اساس برعکس است و استهلاک کامل آن را در پی دارد.
  • تغییر ناگهانی و سریع حالت دنده در طولانی مدت، موجب خرابی قسمت های مختلف جعبه دنده دانگ فنگ خواهد شد. برای استفاده صحیح از خودرو لازم است ابتدا ترمز را فشار دهید و سپس نسبت به تغییر دنده اقدام کنید.
  • باید پس از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را روی حالت پارک قرار دهید. بسیاری از رانندگان در هنگام حرکت کردن، دنده را روی حالت پارک قرار می دهند که این کار موجب افزایش بیش از حد فشار به پین قفل کننده خواهد شد و در طولانی مدت شکستن آن را به دنبال دارد.

تعویض روغن گیربکس دانگ فنگ

اگر زمان تعویض روغن خودرو فرا رسیده است بهتر است در سریع ترین زمان ممکن جهت تعویض آن به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک دانگ ‌فنگ مراجعه کنید. یکی از مواردی که راننده این خودرو باید به آن توجه داشته باشد زمان مناسب تعویض روغن گیربکس است. جعبه دنده اتوماتیک دانگ فنگ نسبت به مدل دستی حرارت بیشتری تولید می کند و از این رو باید سریعتر از مدل دستی آن را تعویض کنید؛ زیرا در صورت بی‌ توجهی به آن مشکلات زیادی برای خودرو به وجود خواهد آمد.

 روغن گیربکس مناسب خودروهای اتوماتیک دانگ فنگ باید شرایط پایداری داشته باشند تا طولانی مدت دوام بیاورند؛ زیرا خودروهای این برند بسیار حساس‌اند و با کوچکترین خطری مشکل پیدا می ‌کنند. از این رو به صاحبان خودروهای تولیدی دانگ فنگ توصیه می ‌کنیم که از روغن های گیربکس با کیفیت استفاده کنند.

 در صورت اقدام به تعویض روغن گیربکس خودرو می توانید به تعمیرگاه تهران گیربکس مراجعه کنید؛ زیرا خودتان نمی ‌توانید این کار را انجام دهید و باید به دست افراد کارکشته انجام گیرد. به علاوه با استفاده از ابزارهای کاربردی دست به این عمل می زنند که هم در زمان و هم هزینه صرفه جویی خواهد شد.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک دانگ فنگ h30

عوامل زیادی در میزان هزینه تعمیرات گیربکس اتوماتیک دانگ فنگ دخیل هستند، به همین نمی توان هزینه ثابتی را برای آن در نظر گرفت. هرچه میزان خرابی این قطعه بیشتر باشد، زمان و هزینه تعمیر بالاتر خواهد بود.
 تعمیرکاران تهران گیربکس تمام تلاش خود را می‌ کنند که همه قطعات آسیب دیده را تعمیر نمایند و حدالامکان از تعویض آنها جلوگیری کنند؛ زیرا با توجه به خارجی بودن دانگ فنگ قطعات آن گرانقیمت اند و در صورت تعویض آنها هزینه تعمیر نیز بالاتر خواهد رفت.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اچ سی کراس

تعمیر گیربکس ام جی

تعمیر گیربکس بایک

تعمیر گیربکس بسترن

تعمیر گیربکس بی وای دی

تعمیر گیربکس چانگان

تعمیر گیربکس خودرو چینی

تعمیر گیربکس دانگ فنگ

تعمیر گیربکس گریت وال

تعمیر گیربکس هاوال

تعمیر گیربکس هایما

تعمیر گیربکس هن تنگ

تعمیر گیربکس اکتیون

تعمیرگیربکس سراتو

دیدگاهتان را بنویسید