تعمیر گیربکس ریو

تعمیر گیربکس ریو

گیربکس یکی از قسمت های مهم و بسیار حساس خودرو است که بروز کوچکترین مشکلی در آن می تواند بر روی عملکرد صحیح خودرو تاثیر بگذارد و حتی مانع از روشن شدن چراغهای آن شود. جعبه دنده ریو نیز از این قاعده مستثنا نیست و کوچکترین مشکل در آن می‌تواند به دیگر قطعات خودرو آسیب وارد کند. پس باید سریعا نسبت به رفع ایرادات وارد شده دست به کار شوید.

 یکی از شایع‌ترین مشکلات بین صاحبان خودروهای ریو این است که نمی توانند مشکل وجود آمده در خودرویشان را به درستی برطرف کنند، که دلیل آن هم عدم دسترسی به افراد متخصص است. حتی در تهران هم پیدا کردن یک مرکز تخصصی برای رفع مشکلات خودروهای خارجی دشوار است و نمی توان به راحتی به هر تعمیرکاری اعتماد کرد. پس باید در این زمینه نهایت دقت خود را به خرج دهید.

تهران گیربکس یکی از معتبرترین مراکز تعمیر گیربکس های دستی و اتوماتیک خودروهای داخلی و خارجی در تهران است که از افرادی حرفه ای و متخصص در این زمینه تشکیل شده است و تمامی مشکلات جعبه دنده ریو را به بهترین شکل ممکن رفع می‌کنند.

 این مرکز یک مجموعه مجهز می باشد که تیمی حرفه ای داشته گه هر یک در بخشی مشغول به کاراند. در این تعمیرگاه از ابزار آلات تمام اتوماتیک برای تعمیر گیربکس کیا استفاده می شود و بدین ترتیب امکان تشخیص سریع مشکل به وجود آمده فراهم شده و خدمات خود را به بهترین وجه به شما عزیزان ارائه می دهند .

با مراجعه به این مرکز تعمیر گیربکس می توانید تمامی مشکلات جعبه دنده خودرو را با منصفانه ترین قیمت رفع کنید و این خود یکی از بزرگترین مزیت های این مجموعه است؛ زیرا هیچ هزینه اضافی را پرداخت نخواهید کرد. به علاوه تمام خدمات به صورت ضمانتی و حرفه‌ای انجام می‌گیرد و تعمیر گیربکس اتوماتیک ریو، تخصص تهران گیربکس است و متناسب با نیازهای شما  خدمات خود را عرضه می کنند.
 مهم نیست که جعبه دنده خودرویتان چه مشکلی دارد زیرا تمامی ایرادات آن را مانند روز اول برطرف می کنند و خودرویی سالم و بدون عیب را تحویلتان می‌دهند. پس با خیال راحت می توانید خودرویتان را به تعمیرگاه ما بسپارید.

کیا ریو یک سواری شهری است که در سال ۲۰۰۰ در سبد تولیدات شرکت کیا موتورز کره جنوبی قرار گرفت. این خودرو خاطره انگیز که بسیاری از ما با آن خاطره داریم طرفداران بسیار زیادی دارد. سواری این خودرو نسبت به نسل های قبلی خود برتری های زیادی کسب کرده است .

کیا سال هاست که نقش پررنگی را در بازار خودرو ایران ایفا می‌کند. یکی از پرفروش ترین و ارزان ترین محصولات این شرکت در ایران ریو است. ریو در چهار نسل ارائه شده که نسل سوم و چهارم  آن در سه تیپ ۱.۲، ۱.۴ و ۱.۶ لیتری با موتورهای توربو وارد بازار ایران شدند. در ساخت آنها از گیربکس دستی پنج سرعته و چهار ساعته اتوماتیک استفاده شده است.

آیا خودمان میتوانیم گیربکس ریو را تعمیر کنیم؟

گیربکس بر روی عملکرد کلی خودرو تاثیر بسزایی دارد و می‌تواند آن را به طور کامل از کار بیندازد. به همین دلیل توصیه می کنیم که حتما به یک تعمیرگاه معتبر و تخصصی مراجعه کنید؛ زیرا فقط تعمیرکاران ماهری که در این زمینه تخصص بالایی دارند می‌توانند به درستی جعبه دنده خودرویتان را عیب یابی کنند و آن را به درستی تعمیر نمایند.
 از طرفی انجام این کار به دستگاه ها و ابزارهای مهم مهندسی نیاز دارد که شما آنها را ندارید.

حتی اگر به این دستگاه ها دسترسی داشته باشید باز نمی‌توانید کاری انجام دهید زیرا با نحوه کار هیچ یک آشنایی ندارید و نمی توانید گیربکس را تعمیر کنید و به همین دلیل توصیه می کنیم که جعبه دنده خودرویتان را دستکاری نکنید؛ زیرا وضعیت آن را بدتر خواهید کرد؛ به این ترتیب باید هزینه‌های بیشتری را برای تعمیر آن بپردازید.

مشکلات گیربکس ریو

بوی سوختگی

بوی سوختگی یکی از خطرآفرین ترین مشکلات به وجود آمده برای جعبه دنده ریو است و در صورت استشمام آن باید سریعاً در صدد رفع آن برایید. یکی از دلایل به وجود آمدن این اتفاق گرم شدن بیش از حد روغن گیربکس است. در صورت کثیف شده و یا سوختن روغن گیربکس، روغن کاری قطعات جعبه دنده به درستی انجام نمی گیرد و موجب اصطکاک آن ها خواهند شد، به همین ترتیب آسیب خواهند دید.

نشتی روغن گیربکس

نشتی روغن یکی از نشانه های خراب شدن روغن گیربکس است که اگر این مشکل ادامه پیدا کند خسارات جبران ‌ناپذیری را به خودرویتان وارد می‌کند. دقت داشته باشید که رنگ روغن گیربکس قرمز است، اگر تیره باشد باید سریعا آن را تعویض کنید، که در ادامه نکات مرتبط با آن را ذکر خواهیم کرد.

سر و صدا کردن خودرو

اگر به هر دلیل چه در حالت خلاص و چه در هر موقعیتی صداهای غیر عادی را از خودرویتان شنیدید سریع به یک تعمیرگاه مراجعه کنید، زیرا خرابی گیربکس را به دنبال دارد.

اهمیت تعویض روغن گیربکس ریو

روغن جعبه دنده واسکازین روان ساز است که باعث روانسازی قطعات تشکیل دهنده جعبه دنده ریو خواهد شد و با استفاده از آن  کارشان را به درستی انجام می‌دهند. در حالت عادی باید پس از پیمودن ۶۰.۰۰۰ کیلومتر با ریو اتوماتیک نسبت به تعویض روغن اقدام کنید، زیرا پس از مدتی استفاده خاصیت خود را از دست می‌دهد.

 از جمله نشانه های تعویض روغن گیربکس ریو شامل در رفتن دنده و سخت عوض کردن آن است. همچنین اگر هنگام روشن کردن خودرو صداهایی ناخوشایند را از زیر آن شنیدید باید به فکر تعویض روغن گیربکس باشید، در صورت تعویض نکردن روغن مشکلات زیر در خودرویتان به وجود خواهد آمد :

  • آسیب دیدن چرخ دنده ها
  • تغییر شدید دنده در ریو اتومات
  • به سختی عوض کردن دنده در ریو دستی
  • داغ شدن بیش از حد روغن گیربکس و بلند شدن بوی سوختگی
  • سر و صدا کردن خودرو در حالت خلاص
  • لرزیدن خودرو با بالا رفتن دور موتور

این نکته را هم به یاد داشته باشید که روغن جعبه دنده دستی با اتوماتیک متفاوت است. پس حتما روغن مناسب خودرویتان را استفاده کنید. هزینه تعویض روغن نسبت به دیگر تعمیرات خودرو ناچیز است و لازم نیست نگرانی بابت این موضوع داشته باشید.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی

تعمیرگیربکس سراتو

تعمیر گیربکس سورنتو

دیدگاهتان را بنویسید