تعمیر گیربکس چانگان

چانگان یک کمپانی خودروسازی چینی است که در زمینه تولید خودروهای سواری و تجاری فعالیت می ‌کند. این کمپانی خودروهای سواری خود را با همان نام چانگان و خودروهای تجاری را با نام چانا عرضه می‌ کند.
 این برند در سال ۱۸۶۲ تاسیس و رفته رفته به قدرت آن افزوده شد تا جایی که توانست رتبه چهارم بزرگترین شرکت خودروسازی چین را به خود اختصاص دهد.

 چانگان از طرفداران زیادی برخوردار است و با ورود محصولات متنوع به ایران توانست این محبوبیت را بیشتر از پیش کند. از جمله خودروهای چانگان محبوب در ایران می ‌توان به ایدو و CS35 اشاره کرد.
 CS35 از سال ۹۵ توسط شرکت سایپا وارد کشور شد و به جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک مجهز می باشد. ایدو نیز در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و دارای گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک است.
 در این مطلب قصد داریم چگونگی تعمیر گیربکس اتوماتیک را در چانگان مورد بررسی قرار دهیم و نکات مرتبط با نگهداری آن را خدمتتان ذکر ‌کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک چانگان

بهره مندی از گیربکس های درجه یک می تواند بر روی کیفیت خودرو تاثیر داشته باشد و از طرفی شتاب و سرعت آن را می توان به سلامت و کیفیت گیربکس ربط داد. خودروهای چانگان نیز به دلیل بهره مندی از جعبه دنده اتوماتیک حساسیت بسیار زیادی دارند. این اتوماتیک بودن کار را برای راننده آسانتر می ‌کند.

 اگر مشکلاتی برای این جعبه دنده به وجود بیاید بر روی سرعت خودرو تاثیر می گذارد و باید هرچه زودتر به فکر تعمیر آن باشید. همانطور که اطلاع دارید بیشترین دلیلی که خودرو اتومات چانگان را به تعمیرگاه می کشاند، مشکل پیدا کردن گیربکس اتوماتیک آن است. این مشکل می تواند دلایل زیادی داشته باشد.
 در واقع اگر جعبه دنده خودرو مانند چانگان ایدو یا CS35 مشکل پیدا کند باید بلافاصله مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد تا به دیگر قسمت های خودرو آسیب وارد نکند.

 حساسیت استفاده از گیربکس های اتوماتیک چانگان بسیار زیاد است و احتمال اینکه با کوچکترین خطایی دچار مشکل شوند وجود دارد. به همین دلیل راننده باید به خوبی همه حالات کارکرد این قطعه از خودرو را زیر نظر داشته باشد و احتمال آسیب دیدن آن را به حداقل برساند.

 هنگامی که خودروهایی مانند چانگان CS35 خریداری می شود، یکی از دغدغه‌های صاحبان این خودرو پیدا کردن یک تعمیرگاه مناسب برای مواقعی است که خودرویشان آسیب دیده است. با توجه به اینکه هزینه تعمیر قطعات چانگان افزایش یافته است کمتر تعمیرگاه پیدا می‌ شود که با دستمزدی کم یا به صرفه عیب یابی را انجام و آن را تعمیر کند. اما در این میان مرکز تخصصی تهران گیربکس از افراد متخصص و با تجربه در زمینه تعمیرات گیربکس چانگان تشکیل شده است که به بهترین نحو و با استفاده از دستگاه و ابزار آلات مدرن، عمل تعمیر این قطعه مهم از خودرو را انجام می دهد.
 پس لزومی به نگرانی در این باره نیست و می توانید با خیال راحت خودرویتان را به تعمیرکاران ما بسپارید؛ زیرا تمام خدمات انجام گرفته توسط تهران گیربکس دارای ضمانت هستند.

تعویض روغن گیربکس چانگان

یکی از عواملی که در بهبود عملکرد گیربکس اتوماتیک چانگان نقش مهمی ایفا می کند تعویض روغن آن است. اگر روغن موتور چانگان بنا به دلایلی عملکرد خود را از دست داد جهت جبران آن به سیستم موتور فشار زیادی وارد می شود و به این ترتیب دمای آن به شدت افزایش می یابد و موجب بالا رفتن آمپر خواهد شد. این موضوع خرابی جعبه دنده اتوماتیک خودرو را به دنبال دارد. از این رو توصیه می کنیم که در این گونه شرایط حتماً روغن گیربکس خودرو را تعویض کنید؛ زیرا در غیر این صورت مجبور به تعمیرات گیربکس اتوماتیک چانگان خواهید شد و باید هزینه زیادی را صرف آن کنید.

 دقت داشته باشد که روغن گیربکس مانع از داغ شدن دنده و قطعات خواهد شد؛ زیرا به عنوان یک روان کننده عمل می کند.
 در حالت کلی کیفیت روغن گیربکس استفاده شده در چانگان باید به گونه ای باشد که بتواند در برابر دما کارآیی و عملکرد خود را حفظ کند. همچنین روغن مورد استفاده نباید تحت هیچ شرایطی کف کند زیرا به وجود آمدن حباب در گیربکس مانع از انتقال قدرت خواهد شد و در درازمدت آسیب‌های جدی به گیربکس وارد می ‌کند و خسارات زیادی گریبانگیرتان خواهد شد.
پس بهتر است از همان اول روغنی با کیفیت بالا و استاندارد را خریداری کنید.

نکات لازم جهت نگهداری از گیربکس اتوماتیک چانگان

  • در سرازیری ها و توقف های کوتاه دنده خودرو را خلاص نکنید.
  • به طور ناگهانی حالت دنده را تغییر ندهید.
  • قبل از قرار دادن دنده در حالت درایو، گاز ندهید.
  • پس از استفاده از حالت پارک توقف کنید.
  • در سطوح شیبدار به درستی توقف کنید.

علایم خرابی گیربکس اتوماتیک چانگان

  • روشن شدن چراغ چک موتور
  • بلند شدن صداهای عجیب و غریب
  • لرزش یا لغزش خودرو
  • نشتی پیدا کردن روغن گیربکس
  • عدم تعویض دنده به آسانی
  • عوض شدن یکدفعه دنده

زمان انجام سرویس دوره ای گیربکس چانگان

 در حالت کلی هر چهار ماه یکبار جهت انجام سرویس دوره‌ای گیربکس خودرویتان اقدام کنید. برای انجام این کار می توانید به تهران گیربکس مراجعه نمایید تا تعمیرکاران ما در سریع ترین زمان ممکن جعبه دنده را به طور کامل بررسی و در صورت نیاز تعمیر کنند.
 اگر زمان انجام سرویس های دوره ای به تعویق بیفتد هزینه های تعمیر یا سرویس اساسی آن افزایش خواهد یافت، به همین دلیل توصیه می‌ کنیم که باید در زمان مناسب نسبت به انجام آن اقدام کنید؛ زیرا با خراب شدن گیربکس، دیگر قسمت های خودرو تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و استهلاک کلی آن را به دنبال دارد.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس ام جی

تعمیر گیربکس بایک

تعمیر گیربکس بسترن

تعمیر گیربکس بی وای دی

تعمیر گیربکس خودرو چینی

تعمیر گیربکس دانگ فنگ

تعمیر گیربکس گریت وال

تعمیر گیربکس هاوال

تعمیر گیربکس هایما

تعمیر گیربکس هن تنگ

دیدگاهتان را بنویسید