تعمیر گیربکس تیگو ۷ | رفع مشکل گیربکس تیگو 7

شما در حال مشاهده هستید تعمیر گیربکس تیگو ۷ | رفع مشکل گیربکس تیگو 7

تعمیر گیربکس تیگو 7 در تهران گیربکس به صورت کاملا تخصصی و با پیشرفته ترین دستگاه های تشخیص و عیب یابی گیربکس انجام می شود.

ما در تعمیر گیربکس های اتوماتیک انواع خودوری چینی، مخصوصا گیربکس های اتوماتیک چری، بیشتر از 20 سال سابقه تخصصی داریم.

تعمیر گیربکس تیگو ۷

تعمیر گیربکس اتوماتیک تیگو 7

عملکرد پیچیده، سطح کیفیت و تکنولوژی قطعات استفاده شده در گیربکس های اتوماتیک نسبت به گیربکس های دنده ای بسیار حساس و متفاوت تر است.

بنابر این جهت رفع علائم خرابی و تعمیر گیربکس اتوماتیک تیگو ۷ حتما می بایست به تعمیرگاه تخصصی که از تعمیرکاران آموزش دیده استفاده می کنند مراجعه کنید.

تعمیرگاه تهران گیربکس با عیب یابی تخصصی، دقیق و بهرمندی از قطعات اصلی بهترین گزینه برای تعمیر گیربکس اتوماتیک به شمار می رود.

خدمات ما برای تعمیر گیربکس تیگو 7 و سرویس آن

  1. تشخیص خرابی، تست و عیب یابی رایگان گیربکس تیگو 7
  2. انجام سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک تیگو 7
  3. تعمیر تخصصی گیربکس تیگو 7 اتومات به همراه ضمانت کتبی
  4. تست گیربکس تیگو 7 با پیشرفته ترین و به روزترین دستگاه های موجود
  5. تامین قطعات اورجینال و کمیاب تیگو 7 با کیفیت بالا و هزینه مناسب

خدمات تهران گیربکس برای تعمیر گیربکس تیگو 7

درباره چری تیگو 7

کمپانی چری یکی از موفقترین و بزرگترین خودروسازهای چینی در دنیا به شمار می رود. در کشور ما نیز محصولات این خودروساز از جمله چری تیگو 7 به تعداد زیاد مورد اقبال عمومی قرار گرفته است.

مدلهای موجود در بازار از سال 98 تا 1041 بوده و گیربکس آن از مدل اتومات 6 دنده دو کلاچه می باشد. گیربکس از نوع دبل کلاچ خشک و از نوع دیسک و صفحه ای است. موتور این کراس اوور نیز 147 اسب بخار قدرت تولید می کند.

علائم خرابی گیربکس تیگو 7، نشانه های هشدار دهنده

مهمترین علائمی که یک راننده برای سلامت گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ خود باید در نظر داشته باشد به شرح زیر هستند:

تقه زدن گیربکس تیگو ۷

صدای تقه زدن ممکن است در شرایط خاصی به گوش برسد و در سرعتهای بالاتر این صدا رفع شود یا بالعکس. در هر حال باید منشا صدا دقیقا شناسایی و ایراد مذکور رفع شود.

نشانه های خاص خرابی گیربکس

عدم کشش مطلوب، کم جان شدن ماشین و کم شدن قدرت مانور، مکث بیش از حد هنگام درگیری درایو یا دنده عقب، افت شتاب گیری همگی می توانند از دلایل خاص خرابی گیربکس باشند.

صدای بلبیرینگ کلاچ

شنیده شدن صدای بلبیرینگ به موقع درگیری دنده، نشان دهنده خرابی بلبیرینگ های کلاچ است که بلبیرینگ کلاچ دوبل دارند.

گاز هرز خوردن گیربکس

دلیل این است که یا کلاچ بیش از حد دچار سایش شده و یا اینکه فشار روغن مناسبی برای درگیر شدن کلاچ وجود ندارد. مورد دوم حتی از مورد اول نیز مهمتر است و حتما باید به آن رسیدگی شود.

در رفتن دنده گیربکس

اگر اهرم دنده شما در وضعیت خاصی گیر می کند و یا اینکه خود به خود از وضعیتی که قرار دارد خارج می شود نشان از خرابی در سلکتور دنده و یا اهرم تعویض دنده و یا ایرادی در سیستم روغن گیربکس اتوماتیک تیگو ۷ است.

لرزش گیربکس اتوماتیک تیگو ۷

اگر این لرزش به نحوی زیاد باشد که به خوبی در داخال اتاق خودرو حس شود نشانه خطرناکی از خرابی های بزرگ در داخل گیربکس است و اگر به موقع نسبت به رفع عیب اقدام نکنید ممکن است خرابی پر هزینه و زمانبر در انتظار شما باشد.

زوزه کشیدن گیربکس

زوزه کشیدن می تواند ناشی از خرابی بلبرینگها و یا کاهش سطح روغن در گیربکس باشد. خرابی بلبرینگها می تواند به آنبالانسی چرخ دنده ها منجر شود و کاهش سطح روغن نیز می توانند خطرات زیادی را بدنبال داشته باشد.

بوی سوختگی

در صورتی که گیربکس تیگو ۷ بوی سوختگی بدهد نشانه ای از خرابی یکی از قطعات برقی و آمپر کشیدن آن و یا وجود اتصالی در قطعات برقی است. همچنین ممکن است نشتی روغن و افزایش دمای گیربکس باعث بوی سوختگی باشند.

علائم خرابی گیربکس تیگو 7

مزایای تعمیر گیربکس تیگو 7 در تهران گیربکس

تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک چری تیگو 7

تعمیر گیربکس تیگو 7 از خدمات تخصصی و حرفه ای تعمیرگاه تهران گیربکس است. تیم ما ارائه دهنده حرفه ای ترین خدمات نگهداری و تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران است.

تامین قطعات اصلی گیربکس تیگو 7

تمامی قطعاتی که ما استفاده میکنیم تست های کیفیت را به خوبی پشت سر گذاشته اند یا مستقیما توسط خودمان وارد شده اند.

تعمیرکاران و کارشناسان آموزش دیده

کارشناسان و مهندسین تعمیرگاه ما، دوره های تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک را گذرانده اند و کاملا با تجربه هستند.

تست و عیب یابی رایگان گیربکس Tiggo 7

تشخیص و شناسایی خرابی و مشکل گیربکس در تهران گیربکس به صورت کاملا رایگان و توسط دستگاه های پیشرفته انجام می شود.

گارانتی تعمیرات

ما تمامی خدماتی که برای رفع مشکل گیربکس تیگو 7 انجام می دهیم را ضمانت کتبی کیفیت میدهیم و همچنین گارانتی ۶ ماهه عملکرد ارائه می کنیم.

تعمیر گیربکس Tiggo 7 با هزینه مناسب

قیمت قطعات گیربکس تیگو 7 و تمامی گیربکس های چینی وابستگی زیادی به قیمت دلار دارند. ما با حذف واسطه ها و تامین گیربکس به صورت مستقیم، هزینه های تعمیر را به شدت کاهش داده و بر کیفیت آن افزوده ایم.

مزایای تعمیر گیربکس تیگو 7 در تهران گیربکس

اصول نگهداری و راه های پیشگیری از خرابی گیربکس تیگو ۷

گیربکس تیگو ۷ نیز مانند هر دستگاه پیشرفته دیگری نیاز به نگهداری و مراقبت دارد. برای افزایش طول عمر گیربکس نیاز است که این اصول به خوبی و به موقع به کار گرفته شوند. در این بخش مهمترین این اصول را تشریح می کنیم:

بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷

بهتر است در دوره های زمانی ماهانه یا حداکثر هر سه ماه یکبار به تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید تا کارشناس گیربکس را مورد بررسی قرار دهد.

مواردی که در بازدید دوره ای می بایست چک شوند شامل نشتی روغن گیربکس، کیفیت روغن گیربکس، سطح روغن گیربکس، دما لرزش و یا صدای غیر عادی گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ و شل بودن اتصالات گیربکس می باشد.

توجه به تذکرات دفترچه راهنمای گیربکس

درست مانند هر وسیله ای که از تکنولوژی پیشرفته ای استفاده می کند برای آنکه استفاده مناسب و کارآمدی از گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ خود داشته باشید ضروری است که دفترچه راهنمای خودرو را مطالعه کنید.

عدم اعمال تغییرات سلیقه ای در خودرو

استفاده از لوازم برقی پر مصرف مثل لامپهای نئون یا سیستمهای صوتی پر مصرف می توانند در مواقعی برق بیش از حد مصرف کرده و سیستم برق خودرو را مختل کنند.

تعویض روغن و فیلتر روغن گیربکس تیگو ۷

از جمله مهمترین اصول نگهداری گیربکس اتوماتیک تعویض روغن بموقع و اصولی است.

به یاد داشته باشید که حتما می بایست از روغن با کیفیت و اصلی استفاده کنید چرا که گیربکس وسیله ای حساس است و تحت فشار بالا کار می کند و روغن های جایگزین نمی توانند راندمان مناسبی داشته باشند.

اگر روغن گیربکس شما فاسد شده باشد علاوه بر مختل شدن کارکرد گیربکس آسیب جدی به قطعات مختلف آن نیز وارد خواهد آمد.

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تیگو ۷

در دفترچه راهنمای خودرو بنا به مدل خودرو معمولا مسافتی را برای تعویض روغن در نظر می گیرند. این مسافت معمولا بین 40 تا 60 هزار کیلومتر است.

همچنین روغن گیربکس عمر مشخصی دارد که حتی در صورت طی نشدن مسافت نیز باید نسبت تعویض روغن اقدام کردم. روغن فاسد معمولا به رنگ سیاه است در حالی که روغن سالم به رنگ قرمز روشن می باشد.

تعویض فیلتر روغن گیربکس

فیلتر روغن وظیفه جلوگیری از ورود آلودگی های روغن گیربکس را بر عهده دارد.

زمان تعویض آن نیز دقیقا در دوره تعویض روغن گیربکس است. یعنی هم روغن و هم فیلتر روغن گیربکس را می بایست همزمان عوض کنید.

توجه به علائم هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷

همواره به علائم هشدار دهنده توجه کافی داشته باشد. برخی از آسیب ها اگر به موقع رفع نشوند ممکن است خسارات سنگینی به گیربکس وارد آورند که حتی کار تعمیر را نیز غیر ممکن کنند.

پرهیز از موتور شویی

وجود سنسورها و مدارهای الکترونیکی در گیربکس های اتوماتیک باعث شده که نسبت به نفوذ آب بسیار حساس باشند و باید تا حد امکان از موتور شویی تیگو 7 پرهیز کنید.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک تیگو ۷

هزینه تعمیر گیربکس تیگو 7 سوالی است که پاسخ آن به عوامل زیادی بستگی دارد.

میزان آسیب وارده به گیربکس، در دسترس بودن قطعات، قیمت دلار، نوع خرابی قطعات، تعمیر یا تعویض شدن قطعات همگی بر هزینه تعمیر گیربکس تیگو 7 تاثیر گذار هستند.

جهت اطلاع از هزینه دقیق ضروری است ابتدا خودرو  را به تعمیرگاه انتقال داده و پس از کارشناسی و عیب یابی تعیین هزینه شود.

هزینه تعمیر گیربکس تیگو 7

تعمیرات اضطراری گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷

تعمیرات اضطراری در زمانی انجام می شود که گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ کاملا از کار افتاده و نمی تواند خودرو را حرکت دهید.

در این مواقع ممکن است با راهکارهایی که در این بخش ارائه می شود بتوانید موقتا گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ خود را رفع کرده و در فرصت مناسب به تعمیرگاه تهران گیربکس مراجعه نمایید. این راهکارها بدین شرح هستند:

  • خودرو را خاموش کنید و بست باتری را بردارید.
  • پس از 5 دقیقه بسته باتری را وصل کرده بدون اینکه گاز بدهید و در وضعیت دنده خلاص خودرو را روشن کنید.
  • سه مرتبه خودرو را روشن و خاموش کنید و هر بار نیز سی ثانیه صبر نمایید.
  • در نهایت خودرو را روشن کرده و به آرامی حرکت کنید.

در صورتی که در هنگام حرکت صدا یا لرزش شدیدی حس کردید خودرو را خاموش کنید و تنها توسط جرثقیل به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ مراجعه کنید.

سوالات متداول گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷

برای نگهداری بهتر گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ چه سرویسهایی باید به انجام برسد؟

مهمترین رویسهای نگهداری گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ شامل تعویض روغن و فیلتر روغن گیربکس و همچنین بازدید دوره ای گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ به صورت ماهانه یا سه ماه یکبار است.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷در زمان خرابی به چه دلیلی انجام می شود؟

در زمان برخی خرابی ها که ذرات براده وارد روغن شده است و روغن بیش از حد کثیف می باشد حتی اگر مسافت مد نظر کارخانه نیز طی نشده باشد باید روغن و فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ را عوض کنید.

وضعیت اضطراری دنده سه در گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ چه معنایی دارد و چطور رفع می شود؟

این وضعیت در حالتی رخ می دهد که گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ ایرادی اساسی داشته باشد و به صورت خودکار در وضعیت دنده سه قفل شود. در این شرایط ممکن است بتوانید با راهکارهای تعمیر اضطراری گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ خلاهای کامپیوتری را پاک کرده و گیربکس را راه اندازی کنید.

لرزش گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ در چه مواقعی به شل بودن اتصالات مربوط است؟

اگر به تازگی گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ خود را در تعمیرگاه غیر مجاز تعمیر کرده باشید و تعمیرکار به شکل استاندارد گیربکس را مونتاژ نکرده باشد ممکن است با لرزش گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ به دلیل شل بودن اتصالات مواجه شوید که در این صورت باید به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ مراجعه کنید تا اتصالات با گشتاور استاندارد سفت شوند.

تقه زدن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ به چه دلیلی رخ می دهد؟

تقه زدن می توان به ایرادی در سیستم روغن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ مربوط باشد. همچنین ممکن است مشکلی برای شیربرقی ها پیش امده و یا چرخ دنده ها تحت فشار درگیر شده باشند.

گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ چه ارتباطی با روغن گیربکس دارد؟

اگر فشار روغن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ به هر دلیل کم باشد ممکن است کلاچ به خوبی و به شکل استاندارد درگیر نشود که در این صورت مشکل گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ بروز می کند.

آیا در گیربکسهای هیبریدی نیز نیازی به تعویص روغن و فیلتر روغن همانند گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ وجود دارد؟

بله قطعا همینطور است. چرا که در گیربکسهای هیبریدی نیز ممکن است روغن گیربکس فاسد شود و در صورت کارکرد با روغن فاسد عملکرد گیربکس مختل خواهد شد.

گیر کردن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ در دنده پارک به چه دلایلی رخ می دهد؟

ممکن است سیستم ترمز خودرو ایراد داشته باشد و در وضعیت دنده پارک ترمزها قفل شوند و یا اینکه سیستم برقی خودرو ایراد داشته باشد. برای مشخص شدن دلیل اصلی قفل شدن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ در دنده پارک باید به تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید.

زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ چه مشکلاتی می تواند ایجاد کند؟

اگر زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک چری تیگو ۷ به دلیل خرابی بلبرینگها باشد ممکن است باعث ایجاد لقی بسیار ناچیزی در حرکت چرخ دنده ها شود که همین لقی به آنبالانسی چرخ دنده ها منجر خواهد شد.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس اتوماتیک آریزو ۵

تعمیر گیربکس اتوماتیک آریزو ۶

تعمیر گیربکس آریزو

تعمیر گیربکس تیگو

تعمیر گیربکس تیگو 5

تعمیر گیربکس چری

دیدگاهتان را بنویسید