تعمیر گیربکس ام وی ام 550

تعمیر گیربکس ام وی ام 550 با تضمین قطعات

مهمترین بخش در تعمیر گیربکس ام وی ام 550 به عیب یابی دقیق آن مربوط می شود. مجموعه تهران گیربکس تعمیر گیربکس ام وی ام 550 را توسط نیروهای زبده و کاربلد به انجام می رساند و دقیقترین عیب یابی جهت تعمیر گیربکس ام وی ام 550 توسط دستگاه های پیشرفته و نیروهای با تجربه در کشور را به هموطنان عزیز ارائه می دهد.

ام وی ام 550 جانشین مناسب ام وی ام 530

این خودرو در چین با نام چری E5 شناخته می شود و مدل جدیدتر ام وی ام 530 به شمار می رود. که از نظر امکانات داخلی و برخی فناوریها نسبت به ام وی ام 530 برتری دارد. این خودرو از سال 94 تا 97 در ایران تولید شده و موتور ان 4 سیلندر بوده و دو لیتر حجم دارد. قدرت ام وی ام 550 معادل 132 اسب بخار است و گشتاور 180 نیوتن متری را در حداکثر دور موتور تامین می کند. حداکثر سرعت ان نیز 170 کیلومتر بر ساعت بوده مصرف آن تنها 6.5 لیتر در صد کیلومتر می باشد. این سدان جمع و جور 4580 میلی متر طول دارد.

سرویسهای نگهداری گیربکس ام وی ام 550

گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 دستگاهی پیشرفته و حساس است که برای عملکرد بهتر آن می بایست اقدامات نگهداری را به انجام رساند. موتور و گیربکس CVT این خودرو و X33S یکسان هستند و هر چیزی که در تعمیر گیربکس ام وی ام X33 وجود دارد برای این خودرو نیز صدق میکند. سرویسهای نگهداری گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 در دفترچه راهنمای طراحی شده توسط کمپانی سازنده گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 ثبت شده است اما برخی سرویسها نیز بر اساس تجربه تعمیرکاران حرفه ای گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 وجود دارد که در ادامه مهمترین سرویسها را که هر راننده ای برای سلامت گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 خود باید بدان عمل کند ذکر می کنیم:

  • بروزرسانی برنامه کامپوتری گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550: البته بروزرسانی برنامه کامپیوتری گیربکس مسئله ای نیست که شما نگران آن باشید یا نیاز به پیگیری داشته باشد اما در صورتی که از سوی کمپانی سازنده بروزرسانی جدیدی ارائه شد بهتر است نسبت به نصب ان اقدام کنید.
  • تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550: با توجه به وظایف مهمی که روغن در عملکرد گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 دارد و با در نظر گرفتن این نکته که هر روغنی در حال کار به مرور زمان ممکن است فاسد شود تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 بسیار ضروری و شایان توجه خواهد بود.
  • تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550: فیلتر روغن نقش حفاظتی را برای روغن بازی می کند. بدین نحو که هر چند تاثیری در طول عمر روغن ندارد اما در صورتی که آلودگی وارد روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 شود این آلودگی ها توسط فیلتر روغن زدوده شده و اجازه ورود آلودگی به داخل قطعات حساس گیربکس داده نمی شود.
  • تاثیر بکسل کردن بر گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550: ام وی ام 550 خودرو سواری است و برای بکسل کردن خودروهای دیگر طراحی نشده است. اما در صورتی که ناچار به اینکار شده اید باید بدانید که حرکت با سرعت بالا در وضعیت بکسل کردن خودروهای دیگر و یا حرکت پر شتاب می تواند آسیب جدی به گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 وارد بیاورد.
  • بازدید ظاهری گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550: بسیاری از معایب کوچک و نشانه های خرابی که در حالت عادی در داخل اتاق خودرو قابل حس کردن نیست در زمان بازدید ظاهری به خوبی قابل تشخیص است و لذا در صورتی که به نحو دوره ای گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 خود را مورد بازدید قرار دهید از بسیاری از خرابی ها پیشگیری خواهید کرد.
  • رانندگی مناسب برای نگهداری از گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550: رانندگی و نحو استفاده شما قطعا مشخص کننده طول عمر گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 شما خواهد بود. اگر با سرعت بالا حرکت می کنید و مدام شتاب خودرو را با گاز و ترمز گرفتن تغییر می دهید باید بدانید که استهلاک گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 شما بالاتر می رود و در دراز مدت ممکن است تعمیراتی را به گیربکس خودرو خود تحمیل کنید.
  • پیگیری علائم هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550: هر یک از علائم هشداردهنده در گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 می تواند نشانه ای از خرابی احتمالی در آینده نزدیک باشد. لذا موارد مذکور را تا پیدا کردن دلیل اصلی و رفع آن پیگیری نمایید.

علائم هشدار دهنده گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550

اگر بدرستی سرویسهای نگهداری گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 را که در بالا ذکر شد به انجام برسانید طول عمر گیربکس خودرو شما افزایش می یابد اما باید در نظر داشته باشید که در هر صورت امکان بروز خرابی وجود دارد. خرابی در گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 ابتدا به صورت ایرادی کوچک رخ می دهد که در صورت عدم توجه به ان ممکن است به معایب بزرگتر منجر شود. اما راه تشخیص ایرادات کوچک در گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 چیست؟ بهترین راه توجه به علائم هشدار دهنده است که در این بخش تشریح می گردد:

  • روشن شدن چراغ چک گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550: سازنده گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 در طراحی خود سنسورهایی را در نظر گرفته است که در صورت بروز برخی اشکالات این موضوع را متوجه شده و به صورت روشن شدن چراغ چک گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 به راننده اطلاع می دهند. پس در زمانی که چراغ چک گیربکس خودرو شما روشن شود قطعا ایرادی در گیربکس وجود دار و حتی اگر این روشن شدن چراغ چک موقتی باشد و در بازه های زمانی خاص روی بدهد باز هم نیاز به پیگیری وجود دارد.
  • عدم کشش مطلوب، گاز نخوردن ماشین،
  • نیامدن رمپ پارکینگ، خسته شدن یا راه نرفتن ماشین
  • صدایی شبیه به بلبیرینگ چرخ یا خورخور صدا کردن از ابتدای حرکت تا لحظه سکون. که تا سرعت 40 کیلومتر صدا شنیده میشود و بعد از آن به دلیل صدای باد شنیده نمیشود. خرابی بلبیرینگ های شفت ورودی و خروجی باعث این صدای خور خور میشود.
  • گاهی خودرو نه دنده عقب میرود نه جلو که دلایل آن میتواند خرابی شیربرقی فشار است که دستور نمیدهد برای حرکت ماشین. یا ماشین زنجیر پاره کرده است یا کاسه کلاچ فوروارد مشکل دارد.
  • به خاطر ضعیف بودن آلیاژ حتما باید سرویس دوره ای منظم در هر 30000 کیلومتر انجام شود.
  • زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550: زوزه کشیدن در شرایطی که گیربکس تحت فشار بالا کار می کند یعنی در سراعت های بالا هنگام عبور از جاده هایی با شیب تند می تواند ناشی از این فشار مضاعف بوده و لذا طبیعی قلمداد شود. اما در صورتی که صدای زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 افزایش یافت یا تغییر کرد قطعا باید مسئله را پیگیری کنید.
  • لرزش گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550: اگر به تازگی گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 خود را تعمیر کرده اید ممکن است تعمیرکار در بستن اتصالات گیربکس دقت کافی به خرج نداده باشد. این امر به لرزش گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 منجر خواهد شد. در این مواقع هرچند تنها با یک آچارکشی ساده می توان مشکل لرزش را حل کرد اما اگر این امر به تاخیر بیافتد ممکن است لطماتی را به دیگر قطعات گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 وارد آورد.
  • گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550: گاز هرز خوردن بدین معناست که شما پدال گاز را فشار می دهید اما خودرو سرعت نمی گیرد. این مسئله ممکن است به ایراد موتوری یا برقی مربوط باشد. برای فهمیدن علت گاز هرز خوردن در وضعیت خلاصی خودرو پدال گاز را فشار دهید اگر خودرو به راحتی دور گرفت مشکل از گیربکس یا کلاچ گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 خواهد بود.
  • تقه زدن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550: از جمله ایرادات آزار دهنده در گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 می توان به تقه زدن اشاره کرد این ایراد سبب می شود که صدایی منقطع اما مکرر به گوش برسد. گاهی صدای تقه زدن بلند است و همراه با لرزش است و گاهی کوتاه است و خیلی زود رفع می گردد در همه این مواقع باید مسئله را پیگری کند و جهت عیب یابی دقیق گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید.
  • کاهش سطح روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550: اگر در بازدید ظاهری متوجه کاهش سطح روغن شدید فول کردن سطح روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 کفایت نخواهد کرد بلکه باید دلیل این کاهش سطح روغن را نیز دریابید. ممکن است خودرو شما نشتی روغن گیربکس داشته باشد که در این صورت کاهش سطح مجددا رخ می دهد و لذا باید نشتی برطرف گردد.
  • افزایش دمای بیش از حد گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550: اگر دمای گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 بیش از حد بالا باشد قطعاتی که با روغن کار می کنند به مشکل بر خواهند خورد همچنین قطعات متحرک دچار انبساط شده و احتمال درگیری تحت فشار بین چرخ دنده ها وجود خواهد داشت. لذا افزایش دمای گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 را جدی بگیرید.
  • استشمام بوی سوختگی گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550: این احتمال بسیار ضعیف است که بوی سوختگی گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 را داخل خودرو حس کنید اما در عین حال اگر چنین مسئله ای رخ داد بسیار خطرناک بوده و حتما باید گیربکس را مورد عیب یابی قرار داد چرا که ممکن است قطعات برقی علت این بوی سوختگی باشند و خیلی زود خرابی ها بزرگ یا حتی اتش سوزی را برای گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 به همراه داشته باشند.

تعمیر اضطراری گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550

خرابی های گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 درجه و شدت مختلفی دارند. برخی مواقع تنها صدا یا لرزشی آزار دنده را راننده حس می کند اما خودرو قابل استفاده می باشد ولی در برخی مواقع گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 کاملا از کار می افتد و قفل می کند. در این مواقع اگر امکان دسترسی به تعمیرکار حرفه ای گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 را نداشته باشید بهتر است با انجام عملیات زیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 خود را راه اندازی کرده و در اولین فرصت به تعمیرگاه مراجعه نمایید.

  • بست باتری را جدا کنید. این کار کمک می کند که اطلاعات غلط و تنظیمات اشتباه برنامه کامپیوتری و خطاهای موقت رفع گردند.
  • پس گذشت پنج دقیق بست باتری را وصل کرده در حالی که دنده در وضعیت خلاص قرار دارد و بدون فشردن پدال گاز خودرو را روشن کنید.
  • روشن ماندن خودرو در این وضعیت به مدت سی ثانیه کافی ست. سپس به مدت سی ثانیه نیز اجازه دهید خودرو خاموش بماند و این فرایند روشن و خاموش کردن خودرو را سه مرتبه به همین شکل تکرار کنید.
  • در نهایت خودرو را روشن کنید و به آرامی در صورتی که صدا یا لرزش شدیدی وجود ندارد به مسیر خود ادامه دهید.

به یاد داشته باشید این شرایط موقت است و اگر گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 شما ایراد بزرگی داشته باشد حتی در صورت این راه اندازی موقت رجوع به تعمیرگاه مجاز گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 ضروری می نماید.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550

برای اینکه بدانید دقیقا هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 شما چه مقدار می شود ابتدا باید به مجموعه تهران گیربکس مراجعه کنید تا گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 خودرو شما مورد کارشناسی و عیب یابی دقیق قرار گیرد و مشخص شود که چه قطعاتی دچار آسیب شده اند و می بایست تعمیر یا تعویض گردند. مجموعه تهران گیربکس علاوه بر عیب یابی دقیق و بهرمندی از قطعات اصلی با کاهش سود خود سعی کرده هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 را به حداقل برساند و از این راه رضایت هر چه بیشتر مشتریان خود را فراهم آورد. به همین دلیل است که اکنون مجموعه تهران گیربکس به عنوان بهترین و معتبرترین مجموعه تعمیرگاهی گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 در تهران شناخته می شود.

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550

برای تعویض روغن به موقع ابتدا باید به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید و مسافت مورد نظر کمپانی را بر اساس مدل خودرو خود پیدا کنید. به طور عمومی برای گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 مسافت 40 تا 60 هزار کیلومتر توسط تعمیرکاران با تجربه پیشنهاد می شود اما اینکه نحوه رانندگی شما به چه نحوی باشد طول عمر روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 شما را نیز تعیین می کند. حتی گاهی شرایط استفاده مانند دما و رطوبت محیط زندگی شما می تواند در طول عمر روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 تاثیر گذار باشد.

علاوه بر مسافت طی شده معمولا مدت زمان حداکثری نیز برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 در نظر گرفته می شود. این مدت زمان برای خودرویی که مسافت 40 هزار کیلومتری را برای تعویض روغن در نظر گرفته اند 3 سال و برای خودرو با 60 هزار کیلومتر مسافت تعویض روغن 5 سال در نظر گرفته می شود. در شرایط خاص مانند تعمیرات و خرابی های مختلف نیز امکان دارد ناچار باشید که روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 خود را تعویض کنید.

زمان تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550

همانطور که گفته شد عوامل مختلف برای زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 موثر هستند اما چه عاملی زمان تعویض فیلتر روغن را مشخص می کند؟ در اینجا به جای ذکر تخصصی دلایل تعویض فیلتر روغن فقط به بیان نتیجه بسنده می کنیم. نتیجه بررسی کارشناسی در خصوص فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 مشخص می کند که بهتر است هر بار و به هر دلیلی که ناچار به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 خود شده اید در همان زمان نیز فیلتر روغن را تعویض کنید. بدین ترتیب با تعویض روغن فیلتر روغن گیربکس نیز تعویض شده و اطمینان دارید که مجموعه گیربکس شما از روغن سالم و تمیز بهرمند خواهد شد.

همچنین فراموش نکنید که فیلتر روغن قطعه ای مصرفی به شمار می رود و قابلیت سرویس ندارد لذا عملیاتی مانند گازوئیل شویی یا باد گرفتن نمی توانند کارایی فیلتر روغن کثیف را بازیابی کنند.

تعویض گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550

در شرایط خاصی گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 از سوی تعمیرکار به شما پیشنهاد می شود. این عمل به دو دلیل رخ می دهد. نخست وقتی که آسیب وارده به گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 حدی شدید است که هزینه تعمیر نزدیکه به هزینه تعویض خواهد بود و لذا با تعویض گیربکس لااقل در اجرت تعمیر صرفه جویی می کنید و اطمینان بیشتری نیز به کارکرد گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 جدید خود خواهید داشت. دلیل دوم زمانی رخ می دهد که قطعات به ظاهر سالم گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 شما تا حدی آسیب دیده اند و ممکن است در اینده نزدیک به مشکل بر بخورند. در این شرایط نیز تعویض گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 به صرفه تر از تعمیر ان خواهد بود.

سوالات متداول در گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550

آیا زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 نیاز به تعمیر دارد؟

اگر صدای زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 غیر عادی باشد یا در همه حالتهاو در سرعتهای پایین نیز شنیده شود قطعا ایرادی در گیربکس وجود دارد که می بایست با مراجعه به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 ایراد مذکور را پیدا و رفع نمایید.

آیا تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 در بازه های زمانی مشخص ضرورت دارد؟

همانطور که گفته شده نه تنها در بازه های مشخص شده 40 تا 60 هزار کیلومتری نیاز به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 دارید بلکه در شرایط خاص در بازه های کوتاه تر و قبل از رسیدن به این مسافت نیز ممکن است ناچار به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 خود شوید.

آیا همچون گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 در گیربکسهای هیبریدی نیز تعویض روغن ضرورت دارد؟

همه انواع گیربکسهای اتوماتیک که از روغن استفاده می کنند در معرض فساد روغن مصرفی خود قرار دارند و لذا تعویض روغن در همه انواع گیربکس اتوماتیک هیبریدی و غیر هیبریدی همچون گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550  ضرورت خواهد داشت.

سرویسهای دوره های مهم برای نگهداری بهتر گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 چه مواردی هستند؟

سرویسها و توصیه های مختلفی برای نگهداری گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 وجود دارد که مهمترین و تاثیر گذارترین انها بازدی ظاهری دوره ای و تعویض روغن و فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 در بازه های زمانی مشخص شده است.

تقه زدن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 چه مواقعی نشان دهنده خرابی در گیربکس است؟

در حالت عادی گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 اگر سالم باشد هرگز صدای تقه زدن نخواهد داد پس در صورت وجود چنین ایرادی حتما باید نسبت به تعمیر ان اقدام شود.

لرزش گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 چه دلایلی ممکن است داشته باشد؟

هر قطعه متحرکی در گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 که از حالت استاندارد خود خارج شده باشد می تواند با حرکت خود موجب لرزش گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 شود. همچنین شل بودن اتصالات نیز از دیگر دلایل لرزش گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 به شمار می رود.

گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 به چه دلیلی ممکن است رخ دهد؟

اگر ایراد از سیستم برقی خودرو نباشد و ایراد موتوری نیز نداشته باشید به احتمال زیاد ایراد از کلاچ خواهد بود.

قفل شدن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 در وضعیت دنده پارک به چه نحوی رفع می گردد؟

خاموش و روشن کردن خودرو مطابق با فرایندی که در بخش تعمیر اضطراری گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 ذکر شد در بسیاری از مواقع مشکل قفل شدن گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 در دنده پارک را برطرف می کند. در غیر این صورت ممکن است سیستم ترمز خودرو ایراد داشته باشد.

حالت اضطراری دنده سه در گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 را چطور میتوان برطرف نمود؟

اگر خودرو شما مدتی طولانی روشن است و گیربکس اتوماتیک ام وی ام 550 فشاری زیادی را متحمل شده ممکن است به علت افزایش دمای بیش از حد گیربکس در حالت دنده سه گیر کند. در این مواقع بهتر است خودرو را به مدت دو ساعت خاموش بگذارید تا ایراد برطرف شود.

مقالات مرتبط:

تعمیر گیربکس ام وی ام

تعمیر گیربکس ام وی ام x33

تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام x22

تعمیر گیربکس ام وی ام 110

تعمیر گیربکس ام وی ام 315

تعمیر گیربکس ام وی ام 530

دیدگاهتان را بنویسید